Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam


Kupiłem fotele od E92 M3 (elektryka)


I chce wlozyc je do swojej E82, gdzie nie bylo elektryki. Tu zaczeły się problemy, myslalem ze w BMW, wiazka elektryczna jest zawsze przystosowana pod najwyzsza opcje wyposazenia, jak sie domyslacie... nie jest.


We wtyczce X275 (fotel kierowcy) brakuje kablii pod pinami:


2 - K_CAN_H

3 - K_CAN_L

4 - Zasilanie

13 - Ziemia


z tego co wiem, to kable do szyny CAN, sa potrzebne do funkcji pamięci

a zasilanie i ziemia wiadomo.


Jednak gdzies na anglojezycznym forum doczytalem informacje ze te fotele przechodza w stan uspienia jezeli nie maja sygnalu z szyny CAN. (czy ktos moze potwierdzic?)


A druga rzecz to:


Z pomocą WDS posprawdzalem co i jak powinno byc podlaczone

co sobie zapisalem w arkuszu kalkulacyjnym:

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1uey4bAVxicfvRvD1cKJYtFGjE9iqNXXSWTyxllPBkj8/edit?usp=sharing


i teraz sie zastanawiam np. czy jak zdejme wykladzine i ogolnie spedze 1000godzin probujac dosztukowac te kable, czy sie nie okaze ze jak np. dojade kablem 2 (K_CAN_H) do X15003, to czy stamtad ten kabel gdzies idzie dalej, czy sie okaze ze musze pojsc poziom dalej i dosztukowac kabel od X15003... gdzies tam dalej itd az dojade do "zrodla"


Jak to jest z ta wiązka?


Trzecie pytanie:

Czy funkcjonalnosc foteli z pamiecia, musze kodowac ? i czy moge zrobic to interfejsem carly for bmw ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bmw nie daje więcej instalacji. Zawsze trzeba ciągnąc druta. Sygnały CAN możesz wpiąć gdzie kolwiek będzie ci najbliżej. Nie ma znaczenie w której wtyczce to będzie. Jak będą dobrze podłączone to się dogadają z autem. Co do kodowanua pewny nie jestem, ale moim wydaje mi się że będzie konieczne. Carly tego nie zrobisz. ISTA lub NCS Expert.

Tu masz czytelny schemat. Wszystko hst polinkowane. Jak klikniesz na wtyczkę np x15003 to pokaże ci gdzie menu. Gdzie znajdziesz co jest do niej wpięte i gdzie w aucie ona jest.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e82-123d-cou/wiring-functional-info/body/seats/seat-adjustment-driver-s-side/power-supply-driver-s-seat-module-smfa/kTzNTam

Poszukaj na necie jest pełno tutoriali. Patrz też na e90 bo to elektrycznie te same auta.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A zasilanie mozesz od gniazda zapalniczki wziąść, idzie w stan uspienia po wyjeciu kluczyka, aby nie lecieć z tym do jbf a mase od śrobki co modul abs przykrecasz.
Opublikowano

Dzieki za rady,


Jednakże będe starał się zrobic to w miare mozliwości tak jak fabryka chciała.


W ten weekend będe się do tego przymierzał.

Nabyłem kable (swoja droga nie sposob kupic kable w oryginalnych kolorach, po za ASO),

peszel taki ladny pleciony, oraz konektory (swoja droga to rozbój w biały dzien zeby za jeden konektor do lutowania placic ponad 25 zł :P)


Jak najlepiej się zabrac do podpięcia do JBF?

Zdemontować schowek, i co dalej ?

potrzebuje się tam dostać do wtyczki X11005, która jak niemam jest podłączona od tyłu JBE.


Tak więc:

https://www.etkbmw.com/bmw/EN/search/selectCar/E82/Cou/BMW+123d/ECE/61_2220


0. odpiąc kleme minus ? (czy plus?)


1. odkrecic 4 sruby nr 3

2. wyjac ta wtyczkę duza


i co dalej? przeciez pewnie nie wyjdzie to zbyt latwo bo pelno tam kabli

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wyjść to nie wyjdzie nigdy ponieważ zakladasz jbf z całą instalacja ale odchylisz na tyle aby sie wpiac z tyłu. Nadal nie wiem po co wszystko jak moim sposobem osiagasz to samo w godzinę pracy...
Opublikowano

Nadal nie wiem po co wszystko jak moim sposobem osiagasz to samo w godzinę pracy...

 

Dla satysfakcji

Jak to mówią, droga nie cel uświęca środki.


Plus chce miec osobne bezpieczniki od foteli tak jak fabryka chciala, bo nie bez powodu idzie do zasinalnia ich kabel o przekroju 4mm^2 i bezpiecznik 30A na kazdy fotel.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, po dwudniowej walce w ten weekend, udało mi się poprowadzić kable zasilające do fotela pasazera, jak i kierowcy. Dodatkowo od fotela kierowcy wyprowadzilem dwa kable do szyny CAN ( chwilowo nie podpialem jeszcze)


myslalem ze zasilanie wystarczy aby napedy w fotelach dzialaly.


Jednakze fotel kierowcy ani drgnal, a fotel pasazera na chwile sie wlaczyl, zdarzylem przesunac go pare cm

i sie wylaczyl.


(oczywiscie prad na obydwu dodanych pinach jest, wtyczki nie pomylone kolejnoscia, itd


Czy w takim razie konieczne jest podlaczenie tych foteli do szyny CAN. (obydwa fotele ?)

Czy jest moze jakas specjalna "procedura" ich montazu


Dodatkowo mam pytanie co do sterownikow tych foteli.

moje fotele posiadaj 8/9 wtyczek mozliwych (brak pompowanych lendzwi)


to sterownik musi byc bez tej wtyczki ? czy moze byc z kompletem wtyczek ?,

albo inaczej jak dobrac odpowiedni sterownik do fotela

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,


Po dlugiej i nierównej walce z tematem foteli, w koncu stałem się posiadaczem foteli od M3 e92 w e82.


Jak by ktos miał jakieś pytania, wątpliwości chetnie powiem co i jak,

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć


Zamontowałem drugi fotel pasażera że sterownikiem


61 35 9 148 265


A fotel kierowcy z:

61 35 9 134 662


I niestety wywala błędy:


Airbag

Fault Code: 009400

Fault Explanation: :Falschverbau SBR - Sensor / SBE - seating mat

passenger Fehlverbau - wrong type / SBE passenger - Fehlverbau SBE -

Type / SBE BF - Fehlverbau SBE - type passenger


Oraz


Seats / Sitze

Fault Code: 009ECF

Fault Explanation: :Error switch SVS




Ktoś coś?

Opublikowano

Chyba nie.


Lewy fotel ma przyciski memory.

A prawy nie ma.


Fotel prawy ma jedną wtyczkę mniej do sterownika niż ten kierowcy.

I w tym fotelu Dodatkowo działa tylko regulacja przód tył/góra dół a pochylenie nie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zależnie z jakim modułem się dokładnie łączysz to:

9400 ACSM: Seat-occupancy detector, passenger: incorrect type installed acsm2 Crash safety module

9400 ACSM/MRS: Seat-occupancy detector, passenger: incorrect type acsm60 Crash safety module

9400 ACSM: Seat-occupancy detector, passenger: incorrect type acsm85 Crash safety module

9400 MRS: Incorrect installation, seat-occupancy mat mrs5 Multiple restraint system

9400 MRS: Incorrect installation, seat-occupancy mat mrs7 Multiple restraint system

Czyli pewnie mu się coś ta mata zajętości nie podoba

Drugi błąd mówi że coś nie działa regulacja w gottelu pasażera

9ECF SMBF: Switch block, seat adjustment, passenger bfs_plx Seat module, passenger

Dlatego fotel nie działa.

Fajna stronka do błędów

http://bmwfault.codes/

Opublikowano

Tyle to już wiedziałem zanim napisałem.


Teraz pytanie czy faktycznie fotel uszkodzony?

Czy może sterownik?


Spróbuję zamienić miejscami sterowniki prawy/lewy i zobaczę czy błędy przeniosą się na drugą stronę.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U kierowcy nie ma maty, bo i po co wiadomo, że musi siedzieć, dlatego padło pytanie czy fotele nie są z angola. Zamień to będziesz wiedział co z tym sterowaniem fotelem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.