Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Jakiś czas temu wracam z miasta wieczorem a tu nagle słyszę tyrkotanie, myślałem ze to w radiu, przyciszyłem radio i dalej słyszę. Otwieram okno słyszę że jakby coś z przody się urwało i trze o wiatrak lub koło. Chciałem się zatrzymać a tu nagle dym czy para z pod maski, już sam nie wiem co! Zatrzymuję się szybko otwieram maskę i czuję jakby plastik się palił lub topił, (smród spalonego alternatora, ale to nie było to). Auto od razu skoczyło w tryb awaryjny, dało się jechać ale z ograniczoną mocą. Auto zaraz oddałem do mechanika gdzie na drugi dzień ukazał nam się taki oto widok. Dziura wypalona w kolektorze po środku i nadpalone klapki, na szczęście klapki się nie urwały tylko powoli nadtapiały i nic nie wpadło do silnika.

Miał ktoś podobnż sytuację lub słyszał??

454589c02b9b5acf.jpg


e70fb52d6211a10b.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jaki silnik? 2.0d? Czyściłem kiedyś w 3.0d N57 kolektor po 250kkm i nie był nawet w 1/3 tak brudny jak Twój. Założysz nowy kolektor i spokój, choć przydałaby się porządna diagnostyka silnika.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Odkąd jestem na forum pierwszy raz czytam o takim niebezpiecznym przypadku. Prawdopodobnie uruchomił się proces wypalania dużej ilości sadzy nie w DPF-ie a w kolektorze.Jazda miejska sprzyja powstaniu wysokiej temp. w komorze silnikowej i mniej intensywnemu przepływowi powietrza w kolektorze ssącym. Ciekaw jestem co na to odpowiedziałoby BMW.

Auto prawdopodobnie z niemałym przebiegiem głównie po mieście.

Opublikowano

W aucie mam silnik 335D i przebieg 140kkm. Auto podlega akcji serwisowej związanej z EGR. Wizytę mam na początek października, ciekaw jestem co zrobi dealer w Częstochowie.

Auto prawdopodobnie z niemałym przebiegiem głównie po mieście.

Masz racje nie robię dużych odległości

Opublikowano
Masz wewnetrzny przeciek w chlodnicy egr. Krople plynu chlodniczego zmieszaly sie z osadem w kolektorze powodujac nagly wzrost temp i wypalenie. Do wymiany chlodnica egr i kolektor. Czyszczenie kanalow w dolotowych zalecane. Tak jak piszesz jest na to akcja teraz. Ktory rocznik?
N57
Opublikowano
Auto jest rocznika 2013r z października . Najciekawsze jest to ze po vinie już jakaś akcja była związana z EGR. Pisze że "25.01.2016 – 95200 km – wymiana chłodnicy EGR" Ciekawe co teraz zrobią u dealera :?
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam...

Dziś jadąc z rodziną mialem podobną syt. Auto w pewnym momencie straciło moc, silnik zaczął nierównomiernie pracować a spod maski zaczął wydobywać się dym, początkowo pomyślałem: ze to te płonące Bmw co to coraz częściej słychać... zatrzymałem szybko auto wyrzuciłem z auta żonę i dziecko w samych skarpetkach na pobocze i czekalem co dalej... auto na szczęście się nie zapaliło .... Ok otwieram maske, śmierdzi spalinami i takim właśnie zapachem alternatora .... po ponownym odpaleniu auta celem wprowadzenia na lawetę auto jak traktor chodzilo i znow ten dym... i ledwo co na lawetę wjechało, zadnych bledow na konsoli... Nie znam się ale chyba tez mam dziure w kolektorze. Co dziwne, wezwali mnie w grudniu 2018 na akcje serwisowa chyba egr. Jednak z tego co kojarze wymienili tylko oprogramowanie bo za szybko to trwalo, o 12 wyslali ze niby wycieraczki do wymiany a o 16 ze auto do odbioru... zgłosiłem ze dolałam w ciagu 10 tys km Ok 150 ml płynu chłodzącego... ale zbagatelizowali to i nie chcieli na gwarancji tego sprawdzic , bo brakowalo podobno jednego serwisu olejowego( właścicielem auta w tym czasie byl dealer z Warszawy Inter costam..) i do czasu odnalezienia faktur potwierdzenia ze auto ma ten olej wymieniony nie chcieli nic robic...(co ciekawe auto ma 5 letni pakiet serwisowy)... Dziś uświadomiłem sibie że właśnie naraziłem na ryzyko moją rodzinę... szanowni Forumowicze, czy Ja cos nie rozumiem czy jak ... podobno jest akcja serwisowa ktora nic nie daje... auta palą się w wyniku jakiś tam wad a oni znajac życie nie uwzględnią mi tego ... @&€%#wa, czy któryś z Was jest prawnikiem ?? Pzdr Krystian BMW 3Gt 318d FL 2016 przebieg 76 tyś.


https://images91.fotosik.pl/153/b03a2f8cf913323cgen.jpg

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Ja do tej pory nie byłem na akcji serwisowej w czewie i dalej mówią że brak części. Nawet dzwoniłem do Katowic czy tam mi zrobią. Powiedzieli że mogę przyprowadzić, sprawdzą czy jest to do wymiany i jak będzie to na 2 tyg muszę im auto zostawić, a jak się przedłuży to dają mi auto zastępcze. I do tej pory jeżdżę modląc żeby auto mi się nie sfajczyło. Ostatnio zrobiłem ponad 500km i od max płyny z zbiorniku zrobiło się min :( masakra
Opublikowano
Mój final jest taki że po przywiezieniu auta na lawecie do serwisu, wymieniony zostal kolektor, chłodnicza oleju i sam zawór EGR, jednak auto nie przeszlo jakis tam testów i pozostało dalej w serwisie... ze niby w wyniku tego wtrysk lub tłok. Serwis od poczatku dal mi auto zastępcze i teraz przedłużył o kolejny miesiac. No nic... czekam ... Dobrze ze jak na markę premium przynajmniej nie bije mnie to po kieszeni.
Opublikowano
Mój final jest taki że po przywiezieniu auta na lawecie do serwisu, wymieniony zostal kolektor, chłodnicza oleju i sam zawór EGR, jednak auto nie przeszlo jakis tam testów i pozostało dalej w serwisie... ze niby w wyniku tego wtrysk lub tłok. Serwis od poczatku dal mi auto zastępcze i teraz przedłużył o kolejny miesiac. No nic... czekam ... Dobrze ze jak na markę premium przynajmniej nie bije mnie to po kieszeni.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam ponownie.

Jestem po akcji serwisowej chłodnicy EGR i kolektora dolotowego. Obie te rzeczy zostały wymienione na nowe.

Najpierw auto dałem na sprawdzenie (20 maja) czy faktycznie chłodnica EGR jest do wymiany. Po sprawdzenie, serwisant powiedział mi że nie podlega wymianie, co mnie bardzo dziwiło i zdenerwowało :shock:

Ja: Pytam się, a co mi Pan powie na temat ubywającego płyny chłodniczego w zbiorniku

Serwis: Proszę Pana nie wiem, chłodnica nie podlega wymianie

Ja: Aha, czyli mam szukać na własną rękę czemu się tak dzieje?? że ubywa płyny po przejechaniu 500 km i jest min w zbiorniczku

Serwis: Nie mogę Panu inaczej pomóc. Do widzenia

Ja: Do widzenia

4 godz później telefon...

Serwis: Wie Pan co jednak wymienimy chłodnice EGR na nową. po włożeniu sondy do tłumika okazało się że płyn dostaje się do spalin i dlatego ubywa plynu.

Ja: OK super, czyli po auto mogę przyjechać.

Serwis: Bardzo proszę

Po zajechaniu na miejsce serwisant mówi że zamawiamy na nową chłodnice czas około 2-3 tyg. Proszę czekać na telefon z od nas.

Ok super dziękuję i do widzenia.

Za jakiś czas dzwoni serwis

Serwis: chłodnica już jest może Pan przyprowadzić auto

Ja: Czy najbliższy poniedziałek może być godz 9.00??

Serwis: Tak może być

Ja: Dziękuję i do zobaczenia

Serwis: Do widzenia


Parę dni przed tym jak miałem zaprowadzić auto do serwisu jadę w mieście a tu nagle dym (spalonego plastiku) wleciał przez kratki od nawiewu. Mówię co jest kur.....!! Ja pierdo....!!! Żaden błąd się nie wyświetlił auto działało poprawnie.

Szybko do mechanika żeby zobaczył co się stało. Po odkręceniu kolana plastikowego łączącego chłodnice z kolektorem było widać że za duża temperatura poszła na kolektor.


Przyszedł dzień wizyty w serwisie. Mówię co się stało, że ten dym itd. Serwis, dobrze sprawdzimy to wszystko, jeśli nie będzie szczelności na kolektorze to wymienimy

Za 2 godz dzwoni serwis

Serwis: Jednak kolektor nie przeszedł testu szczelności i będzie miał Pan nowy kolektor dolotowy, auto będzie do odbioru jutro po południu

Ja; Aha to fajnie, to mogę być o godz 16.00

Serwis: Tak, zapraszam, do widzenia


Takie teraz BMW robi auta że nie wiesz kiedy i możesz mieć po aucie ;/

Opublikowano
Czyli w takim razie miales wymieniany kolektor dolotowy i egr 2 razy?? Ze zdjec powyzej jest sierpien 2018 i dziura w kolektorze, wiec zakladam ze egr tez wymieniony. Teraz w maju 2019 oddawales do serwisu i znowu kolektor oraz egr wymieniony??
N57
Opublikowano

Moja historia o ktorej opisałem to wszystko powyżej:

Bmw dalo auto na 1,5 miesiaca za free i zaczelo moje naprawiać . Na początku wymienili kolektor, egr, chłodniczne

Następnie wyszlo żetestów jakiś tam nie trzyma więc oskarżyli mnie że zle paliwo tankuje bo jeden wtrysk coś tam parametrów nie trzymal. Wymienili świece i dalej to samo, wymienili wszystkie wtryski !. Oraz jakiś czujnik doładowania.

Całość tak dlugo trwala ze względu na brak części tego egr. Nie wiwm czy się cieszyc czy nie. Oficjalnie akcji serwisowej nie ma. Zrobili mi to wszystko za free i jeszcze auto dali zastępcze. Mam nowy kolektor bez odmy nowe wtryski egr i chłodniczne, odziwo auto mi pali teraz pol litra mniej... co ciekawe mojego znajomego puścili z kwitkiem twierdzac ze zadnej akcji nie ma...

Opublikowano (edytowane)
to co widać na zdjęciu to było na jesień 2018r i nie wiedziałem że jest akcja serwisowa na chłodnice EGR i wymieniłem na swój koszt TYLKO kolektor dolotowy. (Udało mi się kupić zadbany prawie że nowy za 2tyś zł) O akcji dowiedziałem się w październiku i chciałem dać auto na sprawdzenie ale mówili mi że nic takiego nie ma, aż do maja że mogę przyprowadzić auto na sprawdzenie chłodnicy . A to co mi się teraz stało czyli ten dym w kabinie przez kratki nawiewu i nadpalony kolektor to serwis wymienił mi w ramach akcji serwisowej. :wink: Edytowane przez Optimus Prime

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.