Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej Pany, pacjent E92 320d


Zacznę od początku:


Pewnego dnia na autostradzie zaczęła mi mrugać kontrolka trakcji (odcięło moc naturalnie i zaczęło szarpać autem), po 30 sekundach przestało i autko normalnie zaczęło jeździć (sprawdziłem na wszelki wypadek poziom ciśnienia w oponach, ale było okej).

W końcu kontrolka zaczęła się ponownie świecić (po jakichś 2-3 tygodniach, juz notorycznie). Świeciła pulsacyjnie, mrugała. W końcu przerodziła sie w 3 kontrolki świecące na stałe - ABS, trakcja i hamulec ręczny (na przemian żółto i czerwono, reszta stale na żółto). Po dłuższym postoju auta wszystko gasło, świeciło sie ponownie po dłuższej jeździe, bądź przy skrętach albo najeżdżaniu na nierówności. Pomyślałem sobie, ze chodzi o czujnik ABS, oddałem do mechanika (przy okazji robil mi tarcze hamulcowe, klocki, płyn hamulcowy) i wymienił czujnik abs w prawym tylnym kole. Polecił mi tez zrobić zbieżność, ponieważ uznał, ze to moze byc przyczyna błędu samochodu ze skrętu koła (BMW lekko ściągało).

Byłem dzisiaj na zbieżności, facet stamtąd powiedział mi jednak, ze nadal jest błąd sygnału z prawego tylnego czujnika ABS. Gdy wracałem ze zbieżności wszystkie kontrolki ponownie sie zaświeciły, a w dodatku auto zaczęło zle hamować (włączał sie ABS przy.. dojezdzaniu do świateł, a przy tym mega mocno cos skrzypiało i tarło, taki dziwny dźwięk).

Teraz moje pytanie - czy czujnik ABS został zle założony? czy cos innego moze byc przyczyna?..


Kolejna wizyta u mechanika - tym razem wymiana koronek przy półosiach i czyszczenie ich. Okazały sie byc w OK stanie. Odebrałem, 3 dni nic sie nie działo, tym razem jadę dzisiaj, dojeżdżam do świateł - autem szarpnęło i znowu zapaliły sie wszystkie kontrolki.. na dodatek auto zaczęło sie troszkę inaczej zachowywać (przy hamowaniu jakieś bulgotanie z tylu samochodu).


Niestety nie jestrm ekspertem i moja wiedza jest naprawdę minimalna, dlatego prosiłbym o pomoc co moge zrobić. Nie ukrywam, ze problem solidnie działa mi na nerwy i trace na niego sporo czasu..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Trzeba przejrzeć czujnik DSC i wszystkie kable które do niego idą. Prawdopodobnie któryś kabel jest przetarty.
3A0jS9b.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.