Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie kontrolujesz systematycznie plynow w aucie? Ze czekasz az zapali sie kontrolka? Ile ci tego przez te 55 tys ubylo?

🙃🙃

  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Nie. Po to są systemy kontrolne i serwis, żebym o tym nie myślał.


Edit. Już po wizycie w serwisie. Wycieków nie widać. Wymienią turbinę, bo tam może być problem, ale pewności nie ma...

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Cześć. 530xi b48

Niestety odświeżam temat, jakiś czas temu ok. 1,5 miesiąca i 2 tys km wczesniej wyskoczyl mi komunikat (1 raz odkad mam auto - czyli jakies pol roku ~7 tys km) o niskim poziomie płynu chlodniczego, dolałem więc 0,5l na stacji pod max i spokój. Dzisiaj ponownie komunikat i kolejne 0,5l wlane... Dodam, że od tamtej pory śmierdzi co jakiś czas w upalne dni spod pokrywy silnika odparowanym płynem - olewałem to do dzisiaj, gdyż przy pierwszej dolewce trochę mi się tego rozlało i myślałem że to ciągle ten rozlany płyn daje taką woń, jednak wychodzi na to że jednak gdzieś się sączy.

Czy są jakies słabe punkty w konstrukcji układu chłodzenia ktore moge sam sprawdzic w warunkach domowych? Jeżeli to jakaś nieszczelna pierdoła za kilkadziesiat/kilkaset zł to wymienię to sam. Co prawda mam ubezpieczenie gwarancyjne od dealera bmw (Auto kupione w salonie i ubezpieczenie gwarancyjne zostało wynegocjowane w cenie na 2 lata - czytałem OWU i układ chlodzenia nie jest wylaczony z ubezpieczenia) - czy jednak oddać auto do serwisu i niech oni się martwią?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po co sam masz grzebać skoro masz gwarancje? Bez sensu. Cos popierdzielisz i pozniej ci powiedza ze ktos grzebal i dupsko a nie gwarancja ci się należy.

🙃🙃

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

U mnie w 530ixd ten sam problem, ok 25 tys temu i teraz ponownie komunikat o niskim poziomie płynu.

Wtedy dolałem ok litr od min do maks. Wtedy telefonicznie powiedzieli w serwisie, że tak może być, teraz zaczynam się martwić (teraz mam 117 tys km).


Czy w 2.0 litrowej benzynie jest EGR ?

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

U mnie przyczyna byla nieszczelnosc pompy wody. Wymieniona na gwarancji.

Nie koniec przygod. Po kolo 700km jeszcze wiekszy wyciek taki ze auto jest unieruchomione.

Poswiecilem latarka i od strony silnika dziura w chlodnicy... Uszkodzili zapewne podczas wymiany pompy wody a teraz dopiero strzelila.

Dzwonilem do aso w ktorym bylo to robione i oczywiscie umywaja rece ze to niemozliwe


Mial ktos z Was podobny przypadek? Czy pozostaje droga sądowa? W aucie nikt nie grzebał od wizyty w aso, nawet nie była podnoszona maska. Dziura jest od strony silnika wiec kamien odpada. Auto jest na gwarancji wiec nie bede grzebal sam, a placil kilka tys za naprawe z ich winy tez nie zamierzam

Opublikowano
Sprawa jest u kierownika, jezeli wezmą to na klate i naprawią to co uszkodzili nie będe robił im antyreklamy. Poczekam na decyzje, jeżeli staną okoniem to opiszę sprawe ze szczegolami.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

No więc:

Tak jak pisałem w poprzednim poście diagnoza z chłodnicą potwierdziła się: przedziurawiona chłodnica od strony silnika, uszkodzenie typowo mechaniczne, jakby dziubnięte śrubokrętem.

Serwis stwierdził, że to prawie niemożliwe aby uszkodzenie powstało podczas wymiany pompy wody - rozumiem, że przyznanie się do takiej fuszerki to ujma dla serwisu, jednak dzięki temu że mam ubezpieczenie gwarancyjne - dostałem pozytywna decyzje na wymiane tej chłodnicy bezkosztowo - także cała usterka została usunięta w ramach gwarancji.

Na razie jestem w plecy 800zł za lawetę, jednak kierownik zapewnił mnie że otrzymam rabat przy wymianie oleju o wartosci tej kwoty, żebym nie był stratny - no zobaczymy.

Przyznam, że nie zostałem olany i zostałem potraktowany w porządku.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Cześć, u mnie drugi raz pojawiło się info o dolanie płynu chłodzącego - pierwszy raz gdzieś przy 26kkm (na przeglądzie dolali), teraz auto ma 42kkm i ponownie się zaświeciło, ewidentnie jest coś wg mnie nie tak, będę na dniach w ASO, zobaczymy co się z tego urodzi.
Ból przemija, chwała pozostaje kobiety lubią blizny
  • 1 rok później...
Opublikowano

Sory za odkop, ale nie chcę zakładać nowego 🙂

Jadę niedługo na większy przegląd i przy okazji chcę, żeby mechanik wymienił mi ten felerny wąż pod kolektorem ssącym od głowicy do zbiornika wyrównawczego.
Ma ktoś może numery OEM tego węża?
Wydaję mi się, że to 17129844478, ale realOEM pokazuje też inny numer.
Z góry dzięki!

Moje G30 530ix M-sport czarny szafir

Jeśli szukasz zespołu na wesele, to zapraszam!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.