Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Komunikat pojawił się wczoraj. 25k km. Uzypelnij plyn w chlodnicy. G31 2.0 diesel. Jestem we Italii - do chaty jakieś 1200km... jechać czy do serwisu?

 

Też mi to wyskoczyło we Włoszech, pewnie przez -15 na zewnątrz.


Kupiłem i dolałem do poziomu max prawie 0,8 litra !


Za niedługo mam wiytę w ASO to się sprawdzi, ile ubyło - i czy


PS


530i Xd, 34 tys km

  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
SebastianM


Pierwsza dolewka?

 


Tak - przyznam, że jestem w szoku, bo ktoś pisał, że dolał 0,1 l, a ja prawie 0,8 ....

 


spokojnie, ja dolałem przy 15k tak ok 0.8-1.0 l więc nie jesteś sam.

Zapomniałem potem to zgłosić przy wymianie oleju, mam już 19k i wszystko jest ok.

  • 2 tygodnie później...
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Niestety odświeżam temat. Dziś rano otwieram drzwi do auta, wsiadam, a tam jakieś ostrzeżenie na kokpicie. Okazuje się, że są braki płynu chłodniczego. Rzut oka na forum, znalazłem temat, przebiłem się przez 3 strony i jadę do serwisu. Po drodze chciałem jeszcze zaliczyć myjnię (ok. kilometra od domu). Zajeżdżam na miejsce, ustawiam się w kolejkę (wiadomo - sobota przed południem) i gaszę silnik. Ostrzeżenie znika, odpalam raz jeszcze i cisza. Umyłem auto,ruszam spod myjni i dalej cisza. Dojechałem do biura i zastanawiam się, czy lecieć jeszcze dziś do ASO (czynne do 15), czy może poobserwować do wtorku.


I na koniec pytanie (banalne, że aż wstyd zadać): który to zbiorniczek płynu chłodniczego pod maską? Obstawiam, że to jeden z dwóch umieszczonych po prawej stronie silnika, ale oba są czarne (nieprzezroczyste) i ciężko ocenić, czy jest ubytek.

Opublikowano

Powinny byc 2 zbiorniczki obok siebie.

Jeden jest od dodatkowego chlodzenia.


Po otwarciu jednego i drugiego wskaznik jest żółty i widać jaki jest poziom (otwieraj na zimnym silniku)

Wskaznik pojawia sie i gaśnie ponieważ jest to uzależnione od tego czy silnik jest ciepły czy zimny.

Przy zimnym silniku ostrzeżenie sie pojawi ponieważ ciśnienie w układzie jest mniejsze a płynu mniej.


Jaki masz przelot w aucie ?

Opublikowano
Ostrzeżenie zniknęło, bo po rozgrzaniu płyn zwiększył objętość. Będzie zimno temat powróci. Płyn ma prawo minimalnie ubywać, dolej ćwierć litra i jak po max kwartale albo 10 tys. km problem wróci to trzeba szukać przyczyny. Ja u siebie nie widzę żadnego czarnego zbiorniczka, zajrzyj do instrukcji. Biało-mleczny kulisty, lewy przód komory silnika. Jest oznaczenie poziomów i widać dobrze czy jest ok.
Opublikowano

Jezeli nigdy nie dolewałeś płynu, to jest to normalna sprawa.

Żaden układ nie jest w 100% szczelny.

Jeżeli komunikat bardzo przeszkadza możesz dolać ok 200 ml destylowanej wody a po weekendzie wlac 200 ml koncentratu do chłodnic.

Oryginalny plyn kosztuje ok 45 zl za 1,5 litra koncentratu 1:1


Inna sprawa jeżeli musisz co chwile uzupełniać.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Ja mam ten sam problem.....płyn ubywa, w serwisie samochód już stał chyba z 3 razy, powoli mnie to irytuje bo ciągle muszę dolewać płyn chłodniczy....ostatnio mi powiedzieli że płyn ma prawo wyparować..hehheh MOże jakieś sugestie:)

Opublikowano

1. Sprawdzenie czy bie wycieka

2. Wymiana korkow od obu wlewow. (Zbiorniczkow)

3. Rozumiem ze raz od nowosci ma prawo to sie zdarzyc i tttm, ale 3x przy dosc krotkim czasie uzytkowania moze swoadczyc o drobnym wycieku a niekoniecznie ze tttm mimo wszystko... dla mnie wymaga to weryfikacji.


U mnie pojawilo sie przy 6tys, dolali 50ml i teraz przy 25tys jak bylo zimniej tez komunikat wyrzucilo, ale tylko raz i narazie spokoj, a od 6 do 25 minal dokladnie rok wiec cos odparowac mialo jiz prawo

Opublikowano
Co do odparowywania samego z siebie nie byłbym taki pewny. Dlaczego uzytkownicy diesel'ów nie maja takich problemów? Przecież płyn jest taki sam. Obstawiam korki badz chłodniczka. U mnie w dieslu 54kkm i jest tyle samo co było (wiem ze tamat dotyczy 30i a nie diesla ale płyn jest taki sam)
Opublikowano (edytowane)

U mnie zdarzyło się raz. Auto normalnie stoi w ogrzewanym garażu a komunikat pojawił się gdy auto akurat spało pod chmurką przy hotelu. Z tego wniosek, że zimą, gdy ciśnienie spada, mamy większe szanse by tego doświadczyć.

Nic nie dolewałem, auto od tego czasu jest ciepłe więc jeszcze sytuacja się nie powtórzyła.

Edytowane przez lwo
Opublikowano

Rozmawiałem z ASO - dolać we własnym zakresie zlecić im taką usługę i obserwować. Jeżeli temat się powtórzy wstawiać auto do nich. Pan z ASO twierdzi, że przy przebiegu prawie 30 000 km ma prawo wystąpić taka sytuacja ;)


Zapytam przy okazji - który płyn polecacie na taką dolewkę? Oryginalny z ASO? Czy może jest coś równie dobrego od innego producenta?

Opublikowano
Rozmawiałem z ASO - dolać we własnym zakresie zlecić im taką usługę i obserwować. Jeżeli temat się powtórzy wstawiać auto do nich. Pan z ASO twierdzi, że przy przebiegu prawie 30 000 km ma prawo wystąpić taka sytuacja ;)


Zapytam przy okazji - który płyn polecacie na taką dolewkę? Oryginalny z ASO? Czy może jest coś równie dobrego od innego producenta?

 


Jak masz za duzo kasy to kup w ASO i zapłać krocie.


Idz do sklepu motoryzacyjnego i poproś o dobry plyn i po klopocie. Nie jest to 550i co gdzie plyn odgrywa.wazniejsza role. Ja uzywalem z K2 kulera i jest ok. Nie namawiam ale zalalem go do golfa 7 i jest wszystko ok.


Dla tych co zaczna mnie linczowac że tylko plyn z aso itd to prosze przypomniec sobie posty z przed roku na temat " Jaki plyn do spryskiwaczy do g30". Usmialem sie co nie miara.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Akurat z płynem do spryskiwaczy nie było do śmiechu bo niektóre zimowe są za gęste i czujnik świruje (tak było w f30 i f20) :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Akurat koncentrat płynu chłodniczego oryginalnego kosztuje około 40 zł za 1,5l więc proponuję pozostać przy oryginalnym i nie mieszać.
Opublikowano

Dokładnie. Płyn z ASO jest tani więc po co kupować inny?


U mnie wczoraj pojawił się komunikat aby dolać płyn. W zeszłym roku ASO dolewało 1.6l i było ok. Mam 43k przebiegu. Może po trasie zawołało o płyn? Dziś już nie było komunikatu więc nic nie dolewam.

Opublikowano
Akurat z płynem do spryskiwaczy nie było do śmiechu bo niektóre zimowe są za gęste i czujnik świruje (tak było w f30 i f20) :)

 


Zwracam honor :mad2:

Opublikowano
Co do odparowywania samego z siebie nie byłbym taki pewny. Dlaczego uzytkownicy diesel'ów nie maja takich problemów? Przecież płyn jest taki sam. Obstawiam korki badz chłodniczka. U mnie w dieslu 54kkm i jest tyle samo co było (wiem ze tamat dotyczy 30i a nie diesla ale płyn jest taki sam)

 

No ja u siebie (w dieslu) miałem też raz taki komunikat - raz się zdarzył przy niecałym 40.000km - właśnie po zimnej nocy pod hotelem w Białymstoku... i też się zdziwiłem i pogoniłem przed spotkaniem do ASO, ale dolałem dopiero w domu, bo komunikat zgasł i już się nie pojawiał. Ale pod ów hotelem sprawdziłem płyn pod maską i moim zdaniem był w normie, może przy minimum, ale nie było jako takiego ubytku, więc zakładam, że jakiś czujnik jest mocno czuły i przy minimalnym spadku już alarmuje. Dolałem jakieś 200-300ml i na razie spokój.

Opublikowano
U mnie podobna sytuacja. Po 2 dniach bezczynnego stania pod hotelem w Berlinie nieźle mnie zdziwił fakt pojawienia się komunikatu o potrzebie dolania płynu. Potem komunikat już się nie pojawił. Codziennie jeżdżone auto i nie ma śladu po kaprysie układu chłodzenia.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.