Skocz do zawartości

Luz i drganie kierownicy +filmiki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie problem dotyczy luzu na kierownicy i drgania jej tak jakby zaraz pod kierownicą na dołkach. Maglownice miałem wymieniana na drugą, poprzednia miała luz na listwie, po wsadzeniu drugiej luz na kierownicy zmniejszył się o połowę ale nadal jest, do tego podczas jazdy na dołkach występuje takie drganie jakby metal zderzal się z plastikiem. Filmiki




Opublikowano
Skoro do dupy to dlaczego w momencie gdy wysuwam kierownicę do siebie i opuszczamy do dołu luz nie istnieje i nie występują żadne drgania? Gdyby była listwa wyrobiona to chyba ustawienie kierownicy nie miałoby znaczenia bo i tak luz byłoby czuć. Magiel był sprawdzany i nie ma żadnego luzu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a kolumna kierownicza w jakim stanie ? Sprawdź ja jest tam taka guma łącząca

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano

Piszesz, że drga na dołkach, więc przekładnia to przenosi w górę układu kierowniczego.

Sprawdź krzyżak, łacznik elastyczny przy przekładni to będziesz wtedy pewny co jest winne.

Ja przerabiałem to samo u siebie i tez wykluczałem przekładnie ale jednak to był magiel.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie taki luz powodował przegub element numer 1 na schemacie. W zależności od roku masz albo harmonijkę albo ten dłuższy. Ja miałem ten dłuższy. Wymieniłem id razu też sprzęgacz obrotowy czyli element numer 2 na schemacie. 1 kupiłem używaną a 2 nową. Na przegubie na ty. Krzyżaku luz był spory w porównaniu do drugiego, a na kierownicy wyglądało to jak u ciebie.

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AP71-EUR-10-2003-E46-BMW-320d&diagId=32_0942

Opublikowano
U mnie taki luz powodował przegub element numer 1 na schemacie. W zależności od roku masz albo harmonijkę albo ten dłuższy. Ja miałem ten dłuższy. Wymieniłem id razu też sprzęgacz obrotowy czyli element numer 2 na schemacie. 1 kupiłem używaną a 2 nową. Na przegubie na ty. Krzyżaku luz był spory w porównaniu do drugiego, a na kierownicy wyglądało to jak u ciebie.

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=AP71-EUR-10-2003-E46-BMW-320d&diagId=32_0942

 

Postaram się to jutro sprawdzić. Teraz gdy mam ustawiona kierownicę do dołu i wyciągnietą do siebie to luzu nie ma,kierownica na dołkach tez nie drga. Tak jakby problem nie istniał. W momencie gdy podnoszę kierownicę i wsuwam to wszystko wraca. Mam nadzieje ze to będzie ten sprzegacz i element nr 1 na rysunku bo wymieniać kolumnę to mi się nie uśmiecha,sama uzywka grosze ale ile roboty...

Opublikowano
Przegub numer 1 u mnie to ten dłuższy (nie harmonijka) na łączeniu z kolumną chyba to jest przyczyną. Wkladam rękę od góry silnika,łapie za przegub i czuć luz. W momencie gdy pociągnalem do siebie stuk ustaje. poniżej filmikhttps://youtu.be/Y5XgaO_pcno
Opublikowano

Panowie znaleziona przyczyna luzu. Luz na przegubie, krzyzak wchodzący w ten wystający wysuwany element w kolumnie , dodatkowo luz na sprzegacz u który łączy się z maglownica.


Zastanawia mnie tylko czy i kolumna nie jest uszkodzona bo łapiąc za ten wysuwany element z pominięciem przeguba który jak wspomniałem jest wyrobiony, mogę ruszać tym przesuwnymi elementem góra dół i słychać ze jest tam luz.


Wrzucam filmik proszę oglądać od 50 sekundy


  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wymień na początek przegub i sprzęgacz. Wymiana banalna z kanału i zobacz czy jest git. Ja tak robiłem. Najpierw sprzęgacz i lekka poprawa, potem przegub i banan na twarzy:) zero stukania.
Opublikowano
Wymień na początek przegub i sprzęgacz. Wymiana banalna z kanału i zobacz czy jest git. Ja tak robiłem. Najpierw sprzęgacz i lekka poprawa, potem przegub i banan na twarzy:) zero stukania.

 

Tak też zrobię. Zrobiłem tak jak Ty,sprzegacz kupiłem nowy ori bmw a przegub to tylko uzywka za 99 zł ale dzwoniłem do gościa i mówił ze stan bdb i bez luzu. Bo jak wiadomo cena nowego to kosmos prawie 800 zł za kawałek pręta. Planowana wymiana czw-pt . Mam nadzieje ze będzie wszystko ok.Kolumna tez grosze kosztuje w razie gdyby, ale ile roboty....mam nadzieje ze mnie to ominie bo luz jest tam minimalny i myślę że w większości kol7mny używanych taki jest. No zobaczymy. Na pEwo dam znać bliżej weekendu co się okazalo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.