Skocz do zawartości

[ f10 / f11 ] hamulec ręczny


Burza1234

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Witam.

Szukałem interesującego mnie zagadnienia ale odpowiedzi na nie nie znalazlem.

Czy ktoś z was sprawdzał stan hamulca ręcznego

( elementu odpowiedzialnego za dociśnięcie klocków hamulcowych )...??

Zastanawiam się czy istniała by możliwość rozebrania tego elementu . Chciałbym sprawdzic czy nie jest usyfione w środku.

Z góry dziękuje......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

witam


tu jest wszystko na temat hamulca .....


EN - EMF actuator, rear left and right

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-520d-tou/components-connectors/components/components-with-m/m163-drive-right-parking-brake/DNWSQGNk


DE - EMF-Aktor hinten links und rechts

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/f11-520d-tou/components-connectors/components/components-with-m/m163-drive-right-parking-brake/DNWSQGNk


Zastanawiam się czy istniała by możliwość rozebrania tego elementu . Chciałbym sprawdzic czy nie jest usyfione w środku.


.... a teraz napisz dokladnie co chcesz rozkecac

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

witam

 

Funktionsbeschreibung


Der EMF-Aktor ist am Bremssattel befestigt und wirkt direkt auf den Bremskolben.


Über den Stellmotor und einen Riementrieb wird die Kraft auf ein zweistufiges Planetenradgetriebe übertragen. Eine Spindel mit Mutter im Bremskolben sorgt für die Selbsthemmung. Über die Spindel und die Mutter wird die Kraft auf den Bremskolben übertragen. Der Bremskolben wirkt wie bei der hydraulischen Betätigung auf die Bremsbeläge, die auf die Bremsscheibe gedrückt werden. Durch die Selbsthemmung der Spindel bleibt die Spannkraft erhalten. Das Fahrzeug wird auch im stromlosen Zustand sicher gehalten.

 

Opis działania

Siłownik EMF jest przymocowany do zacisku hamulca i działa bezpośrednio na tłok hamulca.

Moc przenoszona jest na dwustopniową przekładnię planetarną przez serwomotor i napęd pasowy. Wrzeciono z nakrętką na tłoku hamulca zapewnia samohamowność. Siła przenoszona jest na tłok hamulca za pośrednictwem wrzeciona i nakrętki. Tłok hamulca działa tak jak przy hydraulicznym uruchamianiu klocków hamulcowych, które są dociskane do tarczy hamulcowej. Z powodu samohamowności wrzeciona utrzymywana jest siła mocowania. Pojazd jest bezpieczny nawet po odłączeniu od zasilania.


pozwolilem sobie na przetlumaczenie opisu dzialania :D


Ponizej podaje link jak wymienic klocki hamulcowe - widac dokladnie jak zdemontowac silniczek hamulca razem z przekladnia oraz jak "cofnac" naped ,moze sie przyda ? :cool2:


BMW Rear Brake Pads w Electric Parking Brake




P.S.

sorry za brak polskich znakow , ale jestem na urlopie

Pozdrawiam Andrzej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.