Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Nie da rady ją zagrzać do 110 ... już wszystkiego próbowałem 104 i koniec !! a wentylator elektryczny się wogóle nie włącza.
www.7er.pl > BMW7 Klub Polska
  • Odpowiedzi 74
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Fakt że teraz są dużo niższe temperatury.Jak walczyłem ze swoją to były te najwieksze upały.Jeżeli wentylator się nie włączył przy 104 stopniach to masz walnięty czujnik,oczywiście jeżeli masz sprawną resztę instalacji.

Sprawdź wentylator za pomocą zworki bo tylko to Ci da 100% gwarancji czy wentylator działa.(to ta kostaka na czujniku z boku chłodnicy)

 

Dawno wogóle nie sprawdzałem testem nr 7 ale z tego co mi się wydaje to przy takiej temperaturze to nie wiem czy nie bedzie w okolicy 85 stopni,przynajmniej u mnie.

 

Jak sprawdzisz zworką i bedzie pierwszy i drugi bieg to masz napewno walniety czujnik załączania wentylatora.

 

Nadal jednak namawiam Cię na operacje z chłodnicami :D

Opublikowano

Panowie.

Są dwie rozbieżności w owych temperaturach.

Temperatura na silniku to tylko na silniku i ona wentylatora elektrycznego nie uruchamia. Uruchamia go bowiem czujnik na chłodnicy i to w dodatku po jej drugiej stronie od górnego węża co powoduje, że temperatura będzie tu znacznie niższa.

Tak więc 102 na silniku to napewno nie będzie 102 na czujniku temperatury, lecz znacznie mniej.

Oczywiście byłoby dobrze gdyby wentylator ten pracował, ale zaznaczam, że to iż on się tam znajduje jest jedynie wykorzystane do awaryjnego załączenia się w przypadku nie wydolności wentylatora silnika. Natomiast głównym jego zadaniem jest dochładzanie układu w chwili załączonej klimy, lecz głównie chłodnicy klimy niżeli wody. Chłodnica klimy również się nagrzewa, co powoduje, że na chłodnicę wody nie pada jako pierwsze chłodne powietrze, ale w pewnym stopniu już nagrzane w wyniku schładzania chłodnicy klimy w pierwszej kolejności. Tego typu objawy są zauważalne w momencie pracy klimy i to wtedy należy bardziej interesować się wentylatorem elektrycznym.

 

Drugi powód dla którego odradzam opierać się na wentylatorze elektrycznym, jest fak, że w związku z róznicą temperatur o której pisałem przeważnie jest tak że w silniku płyn osiąga już temperatury grubo powyżej 105 stopni co rozpoczyna proces parowania. Jeżeli parowanie to nasila się zbyt mocno i układ nienadązy z jego odpowietrzeniem to zapowietrzeniu ulega chłodnica a w silnikach M52 w E38 i E39 górny wąż na chłodnicę. Uniemożliwia on na pełny przepływ gorącego płynu do chłodnicy w wyniku czego płyn gorący w silniku dalej się nagrzewa, a chłodnica robi się coraz chłodniejsza i tym samym na załączenie się wentylatora elektrycznego, możemy tak liczyć jak na poprawę sytuacji w kraju.

Opublikowano

Oczywiście Robert w pełni się z Tobą zgadzam ale skoro wentylator jest żeby awaryjnie schłodzić silnik i temperatura załączania pierwszego biegu jest 91 stopni to fakt że to juz jest za gorąco dla silnika.Oczywiście różnica między temperaturą na głowicy a temp chłodnicy bedzie wiec rozbieżnosci paru stopni to normalne.

 

Jak walczyłem u siebie to wszyscy mówili że 105-108 stopni to noramlny zakres temperaturowy pracy tego silnika.

Jak już zrobiłem porzadek z układem chłodzenia to temperatura w te największe upały była 91-92 stopnie w korkach na właczonej klimie a w dodatku jak i nawet katowałem to raz mi się udało dojść do 97 stopni i tyle.Jak tylko odpuściłem tospadła zpowrotem.

 

Powiedz mi tylko Robert jedną rzecz.Mówią że w M62 jest wyższa temperatura tak??? Ale skoro jest czujnik włączania wentylatora taki sam jeżeli chodzi o temperatury to jak to jest możliwe????

Opublikowano

Czujnik który jest na powrotnym węzu z chłodnicy, oprócz tego że informuje sterownik silnika to bardziej wpływa na grzałkę w termostacie niżeli wentylator elektryczny. Oczywiście on również jest z tymi sygnałami sprzęrzony, a wentylatory elektryczne w modelach bez wentylatora z wiskiem opierają się głównie na nim.

Jednak tu wisko posiadamy i to że jest ono niesprawne nie wyklucza go całkowicie z pod uwagi jako że jeszcze jest elektryczny wentylator. Jest on awaryjnym trybem schładzania, więc załączać się będzie przy wyższych temperaturach których wisko niepotrafi utrzymać.

Załączenie klimy, które wpływa na szybszy wzrost temperatury silnika jest z góry przewidziane i dlatego, pomimo że akurat sprężarka nie pracuje wentylator kręci non stop.

 

Cały właśnie widz polega na tym że to niewydolne wisko rozpoczyna problemy z układem chłodzenia i jeśli przez dłuższy czas problem ten jest ignorowany to w późniejszym okresie nawet elektryczny nie pomoże. Jest on wówczas bezużyteczny kiedy układ zaczyna się zapowietrzać.

 

Powiedz mi tylko Robert jedną rzecz.Mówią że w M62 jest wyższa temperatura tak??? Ale skoro jest czujnik włączania wentylatora taki sam jeżeli chodzi o temperatury to jak to jest możliwe????

Nie tak do końca.

Te silniki posiadają już od niektórych modeli termostaty nowszej generacji, gdzie temperatura otwarcia termostatu to 102 lub 105 stopni - dokładnie nie pamiętam. Lecz jest to temperatura samodzielnego otwarcia termostatu a należy pamiętać że są one wspomagane grzałką elektryczną sterowaną przez sterownik i to ona w pierwszej kolejności decyduje o temperaturze na silniku - po to właśnie jest czujnik na powrocie.

Opublikowano

To że visco jest podstawa chłodzenia to dokładnie wiem.Chodziło mi o czujnik który jest z boku chłodnicy (czujnik załaczania wentylatora).Ma temperatury 91/104 stopnie.Skoro w M62 są wyższe temperatury to czemu też nie zrobili wyższych na tym czujniku.

 

Dobra zostawmy ten temat bo to nie ważne w tym wątku.Jeżeli chodzi o silniki ze starszym termostatem to moim zdaniem temperatura powinna być mniej więcej taka jak temp załączania pierwszego biegu wentylatora elektrycznego czyli w M60 91 stopni i tak samo w M52.

Opublikowano
A ja chyba mam podobny problem. model 740 z 94 roku , termostat otwiera się przy 85 a temperatura w czasie jazdy 96 - wczoraj w chłodny dzień. Dodam że musze wymienic juz olej ale czy to może mieć wpływ ?
Opublikowano
A ja chyba mam podobny problem. model 740 z 94 roku , termostat otwiera się przy 85 a temperatura w czasie jazdy 96 - wczoraj w chłodny dzień. Dodam że musze wymienic juz olej ale czy to może mieć wpływ ?

 

Ja teraz w chłodne dni mam temperature rzedu 82-85 stopnie.Wczoraj w nocy jak cisnąlem opór ale to tak przez 10 min non stop po miescie to skoczyla do 92 :D Przejechalem się później spokojnie i spadła odrazu na 82.

 

U ciiebie Galwan to bedzie to co i u mnie.Zasyfione chłodnice.Wyczyść je naprawde porządnie a zobaczysz jaki bedzie efekt.

Opublikowano

Kurcze to jeżeli Ty masz 96 stopni przy termostacie 85 czyli o 7 stopni otwiera sie szybciej niż mój a ja wczoraj miałem 98 w czasie jazdy to znaczy że z moim układem nie jest jeszcze tak najgorzej.

 

McPaul czyli Ty też masz ten termostat 85 ?

www.7er.pl > BMW7 Klub Polska
Opublikowano

McPaul czyli Ty też masz ten termostat 85 ?

 

 

Tak ja też mam termostat 85 stopni i dzisiaj cały dzień jeździłem z testem nr 7 żeby sprawdzić temperature.Przy takiej pogodzie jak jest teraz czyli 25 stopni wedlug termometra w furze to przy noramalnej jeździe po mieście mam temp 82-83 stopnie.W korku wzrasta do jakiś 88.Z klimą jest bardzo podobnie.Wczoraj w nocy jak jeździłem to miałem 78-82 stopnie.Tak jest mniej więcej u mnie.Teraz raczej bym powiedział że mam problem z niedogrzaną furą :D

Opublikowano

Chłodnice wyczyściłem bardzo dokładnie. Faktycznie brud sięgał zenitu kiedy się je ściągneło (chłodnice). Autem pojeździłem po mieście po myciu chłodnicy i tu nagle 92 stopnie. Ale za 20 minut temperatura wzrosła do 101 i za chwile spadła do 95 i tak się trzymała.

 

Wyłączyłem auto , patrze a wąż temrostat - chłodnica napęczniał , po odkręceniu odpowietrznika --- wyszła piana z płynem ale ciepłe powietrze było na dmuchawie. Odpowietrzyłem i dzisiaj będę testował.

 

Zapytam kontrolnie na temat odpowietrzenia:

 

- odkręcam korek wlewu płynu do chłodnicy;

- włączam silnik;

- włączam ogrzewanie w aucie (przy czym po otwarciu maski otwieram wloty powietrza za filtrami przeciwpyłowymi);

- obroty 1200 - 1500;

- okręcam odpowietrznik

- spokojnie dolewam płyn który ubył przy odpowietrzeniu;

- naciskam dolny wąż (chłodnica - termostat) i trzymam przez 10 sekund i puszczam.

 

McPaul - Twoja temperatura wskazuje na to że silnik ma za niską temperaturę tak jak by nie dążył do 85. Coś z termostatem nie tak ?

 

 

-

www.7er.pl > BMW7 Klub Polska
Opublikowano

U mnie jest napewno dobrze.Jak pojeżdze troche dynamicznej i w korku to osiaga te 92 moze nawet i ciut wiecej.Właśnie po to jest ten tryb oszukiwania żeby driver nie patrzył cały czas na wskazówke temperatury a na drogę.

 

Jeżeli mówisz że było dużo syfu to zobaczysz jaką teraz bedziesz miał temperaturę :D :o :shock: :D :lol: :dance:

 

Napisz jak już odpowietrzysz dobrze układ.U mnie jeszcze nawet po dwóch dniach coś tam krzyczała żeby jej dolać.

Opublikowano

Dziwne rzeczy się dzieją u mnie. Plastikowe wirniki pompy wodnej wyglądały jak po zderzeniu z kamieniami. Pompa do wymiany -- dopiero na sobote będzie.

 

Układ się zapowietrza nie wiem dlaczego ale sądze ze temperatura 104 stopnie sprawia ze płyn paruje.

 

Czy test nr 7 to jest temperatura silnika czy płynu w chłodnicy ??

www.7er.pl > BMW7 Klub Polska
Opublikowano

Własnie nie wiem czemu łopatki pompy wyglądają tak jak wyglądają. Pompa do wymiany , układ zapowietrzony ale dla osoby która nie wie jak włączyć test 7 jest wszystko ok , kreska w pionie !!

 

Po czyszczeniu chłodni nie może mi się poprawić gdyż pompa do wymiany , jak to zrobie bede walczył dalej !

www.7er.pl > BMW7 Klub Polska
Opublikowano

Myślę że tutaj już Twoja walka z temperaturą się zakończyła.Miałeś jak mówisz zasyfione chłodnice a do tego przede wszystkim nie sprawną pompę.Zobaczysz jak założysz że bedziesz miał temperatury zbliżone do moich.Może inny silnik ale taki sam termostat i taki sam czujnik włączania wentylatora.

 

Właśnie ten tryb oszukiwania z jednej strony jest dobry ale z drugiej to porażka.U mnie też wskazówka stała cały czas w pionie i gdyby nie to że w tym roku było extremalnie gorąco to nadal bym swoją furę gotował nawet o tym nie wiedząć.Wiadomo że temperatura jest bardzo nie wskazana.Pierscienie,uszczlniacze i wogole wszytko ,wszytko siada.Nawet takie rzeczy jak elementy zawieszenia bo pod maską i wszedzie wokół silnika było naprawde gorąco zanim oczysciłem te chłodnice.Czasami to aż błotniki się tak nagrzewały że można się było dosłownie oparzyć opierając się o nie.Jak miałem tą wyższą temperaturę to jak otworzyłem maskę po jeździe to waliło ciepło jak z huty.Jak już się uporałem z problemem to da się przecierpieć.

Następna sprawa jaką miałem to niejechała pełną mocą.Jak miała tak powyżej 100 stopni to łapała takiego muła.Musi być jakieś zabezpieczenie w programie które przy wysokich temp silnika inaczej steruje żeby nie przegrzewać więcej motoru i obniża moc.

 

Daj znać jak już zamontujesz pompe.Bedziesz jeździł pewnie tak samo szczęsliwy jak ja po usunięciu problemu grzania :D

Opublikowano

Myślę ze w poniedziałek dam już cynk bo w sobote zaczynam grzebanie z pompą (2 godzinki góra).

 

Profilaktycznie wymienie też termostat a ten zostawie sobie na wszelki wypadek (na awarie w trasie haha).

 

Zastanawiam się jeszcze czy nie wymienić korka wlewu płynu do chłodnicy i odpowietrznika.

 

Wyciągam chłodnice , czyszcze je w środku i na zewnątrz (sprawdze jeszcze przy tym jak wygląda płyn).

 

I zobacze efekty mam nadzieje pozytywne.

www.7er.pl > BMW7 Klub Polska
Opublikowano

Niestety temperatura jest taka jaka była czyli w czasie jazdy do 101 dochodzi.

 

Zastanawiam się teraz nad inną rzeczą. Bo widze że auto po zagrzaniu mocnym lub jeździe ma w układzie troszkę powietrza. Ale nie wiem czy to powietrze z płynu który zaczyna parować przy 101 stopniach.

 

Który element odpowiedzialny jest za automatyczne odpowietrzenie układu w czasie jazdy ??

www.7er.pl > BMW7 Klub Polska
Opublikowano

Wszystko wróciło do normy. W czasie jazdy 92 - 93 stopnie. Na postoju lekko rośnie ale jeszcze będę męczył stare wisko przez zime. Jak temeratura wzrośnie max 97 stopnie to za moment wraca do normy 92 - 93 w czasie jazdy.

 

Powód: Wywaliło olej przez chłodniczkę skrzyni , olej się ładnie dopasował do wlotów powietrza i to wszystko przypominało jak bym karton wsadził między chłodnice.

 

Na razie tak zostawie bo temperatura jest zadawalająca. Po zmianie wiska na wiosne napewno już na posotju będzie ok.

 

Wszystkim którzy pomogli mi w tym Wielki Szacuneczek i Dzięki.

www.7er.pl > BMW7 Klub Polska
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

przyczytalem caly watek, notabene mase konkretnych informacji,

mam u siebie M52 2.8, ostatnio zaczal mi sie dziwnie grzac - dojezdzalem do domu, wylaczalem nagrzewnice i po chwili wskaznik temperatury szedl w prawo i zapalalo sie czerwone pole, wtedy zapinalem na maxa nagrzewnice i wskazowka wracala do pionu, postanowile dzialac z zaskoczenia ;-)

nowa pompa wody SKFu, nowy termostat, nowy plyn, wszystko wymienione w warsztacie i jest bajka - wskaznik trzyma pion,

ALE odkrylem (dzieki forum) TEST 7 - i zaczalem obserwowac temperature - wiec podczas jazdy czy tez podczas stania w korku wskaznik pokazuje od 104 - 106 :-( (w tej chwili jest lekka zima w okolicach +1 stopnia)

z tego co poczytalem w tym watku to ta remperatura jest ZA WYSOKA? :(

od czego zaczac?

zdjac zderzak i czyszczenie chlodnicy klimy + glownej preparatem do felg?

528iA Touring pali srednio:

http://images.spritmonitor.de/166705_5.png LPG/Pb95

Opublikowano
przyczytalem caly watek, notabene mase konkretnych informacji,

mam u siebie M52 2.8, ostatnio zaczal mi sie dziwnie grzac - dojezdzalem do domu, wylaczalem nagrzewnice i po chwili wskaznik temperatury szedl w prawo i zapalalo sie czerwone pole, wtedy zapinalem na maxa nagrzewnice i wskazowka wracala do pionu, postanowile dzialac z zaskoczenia ;-)

nowa pompa wody SKFu, nowy termostat, nowy plyn, wszystko wymienione w warsztacie i jest bajka - wskaznik trzyma pion,

ALE odkrylem (dzieki forum) TEST 7 - i zaczalem obserwowac temperature - wiec podczas jazdy czy tez podczas stania w korku wskaznik pokazuje od 104 - 106 :-( (w tej chwili jest lekka zima w okolicach +1 stopnia)

z tego co poczytalem w tym watku to ta remperatura jest ZA WYSOKA? :(

od czego zaczac?

zdjac zderzak i czyszczenie chlodnicy klimy + glownej preparatem do felg?

 

 

Ja na Twoim miejscu to bym zabral sie do chlodnicy w pierwszej kolejności.

  • 2 tygodnie później...
  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam waszystkich !

 

Ciekawa literatura..... no no

 

Dodam tylo jeszcze malutką, fatalnie brzmiącą uwagę...

Należałoby jeszcze wziąć pod uwagę fakt, że jeśli chłodnica była zabrudzona jakiś czas i temperatura często była wyższa niż powinna ... to jest prawdopodobieństwo, że została leciutko wygrzana uszczelka pod głowicą i tam trochę przebija się ciśnienie spalin podczas pracy danego cylindra.

Wierzcie mi, takie przebijanie się ciśnienia ma bardzo podobne objawy na chłodnicy:

Szybko podnosi się temperatura,

są często bomble powietrza w płynie chłodniczym

a ponadto (jakby bylo mało) wzrasta ciśnienie w obiegu chłodzenia przez co słabsze punkty się ujawniają.

 

pzdr

  • 8 lat później...
Opublikowano

ja w m52b20 mam taki problem ze na postoju mam około 95c a podczas jazdy mam 98/99 , i dodam ze na postoju jak poczekam to dolny wąż robi się cieplejszy , a jak auto ma 98 i zatrzymam auto to wąż jest ledwo ciepły , termostat jest nowy 92c

a w mojej drugiej e39 m52b28 mam wszystko w normie podczas jazdy około 93 94

było e32 735 automat e34 524td automat, e36 320i , e36 323i perełka ;( automat, e38 740 i automat , e32 735 automat , e39 528i automat :) ,obecnie e39 520 i e39 523i e65 730d individual

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.