Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Co masz pomiędzy chłodnicami - czysto, czy brud

 

Powiem szczerze że nawet nie wiem jak to sprawdzić czy jest czysto czy brud hmm. Bo chłodnica jest zintegrowana od klimy i od wody. Jak można to sprawdzic ??

 

Rozumiem że wisko , pompa i termostat na razie odpadaja.

www.7er.pl > BMW7 Klub Polska
  • Odpowiedzi 74
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Bo chłodnica jest zintegrowana od klimy i od wody

Nie jest zintegrowana. To tak tylko pozornie wygląda. Zdejmij zaczepy od góry mocujące chłodnicę wody przy przednim pasie, a także mocowanie, czyli taka podstawę na resztę chłodnic. Odchylając górną częśc chłodnicy wody w kierunku silnika możesz dostrzec co tam jest. Czasem osłona wentylatora przeskadza w mocniejszym odchyleniu chłodnicy.

 

Chłodnica klimy jest całkowicie z przodu auta, za nią jest mocowanie pod inne chłodnice rurowe, np wspomagania, skrzyni automatycznej, lub oleju silnikowego, i następna w koleji jest już chłodnica wody. Wszystkie trzy zespoły są oddzielne.

Opublikowano
Ja stawiam na pompe wody, miałem kiedyś podobnie tyle że bez testu nr 7 temperatura wody dochodziła do czerwonej kreski i w czasie jazdy i w czasie postoju.
Opublikowano
W przypadku uszkodzonej pompy wody chłodnica napewno niezagrzałaby się do tego stopnia, aby dolny wąż powrotny był gorący. Chyba że lekko oberwne niektóre łopatki, ale narazie dostrzegam inny problem mający duży wpływ na wzrost temperatury. Jest to brak chłodniejszego płynu na powrocie do silnika.
Opublikowano

Podejście trzecie:

 

Odkręcony korek , auto włączone , temperatura

 

do 92 stopni dochodzi około 8 minut i do tego czasu wąż z chłodnicy do termostatu jest zimniejszy niż ten z termostatu do chłodnicy ale rolę zamieniają się zaraz po 93 stopniach.

 

Czyli po 93 stopniach wąż z chłodnicy do termostatu jest gorący a ten z termostatu też gorący ale mniej.

 

Między chłodnicami jest troszkę muszek ale chyba nie na tyle aby mieć tak słabą drożność. Ale zauważyłem taką rzecz , prędzej nigdy na to nie zważałem że wogole nie kreci sie wiatrak od chłodnicy klimy a chyba powinien ... przynajmniej do 98 stopni się on nie włączył.

 

Poziom wody w chłodnicy rósł od 93 stopni ale bardzo powili w stronę korka wlewu płynu.

 

Jestem głupi już !!

www.7er.pl > BMW7 Klub Polska
Opublikowano

Może termostat się zawiesił i nie chce się otworzyć , wisko raczej odpada , pompa jak mówił Robertbmw może straciła jakieś śmigiełka i nie jest wydajna i dlatego temperatura wzrasta ci do 101 stopni czyli 8 stopni wiecej niz powinno być.

Mój termostat otwiera się przy 85 stopniach a temperatura jest 95 w upały ale sie tym nie martwie aby tylko kreska od pionu nie odchodziła. Bo gdybyś nie wiedział jak się włącza test 7 to byś nie wiedział że temperatura jest wyższa prawda ?

Opublikowano

Płyn w zbiorniczku rośnie sobie powoli, gdyż płyn zaczyna powoli wrzeć i wytwarzająca sie para gromadzi się w górnym wężu na chłodnicę, uniemożliwiając właściwy przepływ gorącego płynu z silnika do chłodnicy.

ten przepływ jest. gdyż chłodnica jest gorąca, ale o wiele mniejszy. Układ odpowietrzający nie nadąża z odpowietrzeniem tego faktu, a co gorsza w silnikach M52 w E38 i E39 górny wąż wylotowy na chłodnice jest wyżej od samej chłodnicy w wyniku czego tworzy sie dla powietrza syfon. Dlatego na wolnych obrotach dochodzi do braku strumienia z otworka odpowietrzającego, a coraz bardziej gromadząca sie para wypiera masy płynu przez co podnosi się poziom w zbiorniczku.

Jest to kółko zamknięte, które doprowadzić może do przegrzewania się silnika i to już po kilku chwilach jazdy. Jesteś narazie na etapie kiedy nic sie jeszcze nie stało i zareagowałeś we właściwą pore. Ale jeżeli zamierzasz uniknąc kolejnych nastepstw w wyniku zaniedbania tego faktu, to musisz walczyć z tematem, który powoduje że układ się grzeje. A rozpoczyna się on właśnie w miejscu gdzie silnik nie otrzymuje schłodzonego płynu z chłodnicy.

Na postoju odpowiedzialny jest za to wentylator z viskiem, a podczas jazdy powietrze przepływjące przez chłodnicę. Dobrze opisujesz to co zaobserwowałeś i pomimo, że nic z tego niepojmujesz to dla mnie są to cenne wskazówki, które przedstawiają czarne na białym.

Spróbuj na początek podgiąc troszkę blaszkę biometalową na viskozie aby wentylator kręcił mocniej.

Przedmuchaj chłodnicę niezaleznie od tego jak duży brud tam widzisz. Czasem nie widać że jest go duzo, ale jak podejdziesz ze sprężonym powietrzem to lepiej załóż sobie maskę na twarz. Ciepło zawsze przyciąga brud i kurz, a te drobne sprawy tworzą opór dla przepływającego powietrza. Najwięcej śmieci gromadzi się również na chłodnicy klimy zaraz z przodu i to ona przyjmuje jako pierwsza ogromną ilość wszystkiego co w powietrzu się znajduje łącznie z owadami.

 

Piszesz że wentylator klimy nie pracuje. Oczywiście dobrze by było gdyby pracował. Ma on pracować z chwilą załączenia klimy i z chwilą kiedy wentylator na silniku jest nie wydolny, ale nawet jego praca nic nie wskura jeżeli chłodnice będą zapaskudzone brudem. To powietrze nie przelatuje przez nie tak jak powinno a raczej się od chłodnic odbija.

Opublikowano

Wszystko zrozumiałem jutro walcze dalej z tematem zaczne od przeczyszczenia chłodnicy z przodu i w środku. Później podegnę blaszkę na viskozie. Jeszcze muszę ci dodać że przy 1500 obrotów przez wylot odpowietrzający nie leci silny strumień tzn taki jak przy naciśnięciu węża tylko troszke mniejszy.

 

Rozumiem że termostat wykluczasz ??

 

A z drugiej strony żałuje że poznałem test nr 07 ... być moze bym dzisiaj spędził czas w spokoju haha.

www.7er.pl > BMW7 Klub Polska
Opublikowano
O jakiej Wy mówicie blaszce przy sprzęgłu wiskotycznym ? Jak ją można było by podgiąć żeby były większe obroty bo przyznam że ostatnio stojąc w dużym korku lekko kreska drgneła w strone czerwonego pola ?
Opublikowano

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img145.imageshack.us/img145/3209/c033uv5yf.gif

 

PKT E - taka blaszka w spirali.

www.7er.pl > BMW7 Klub Polska
Opublikowano

Robercie wykazaliśmy się zbyt czujni do układu chłodzenia i pewnie może i dobrze.

Temperatura w czasie jazdy w upały może dochodzić do 102 stopni. Przerobiłem temat w serwisie bmw i mimo iż mój termostat ciśnieniowy otwiera się przy 92 stopniach to temp. jest ok , dlatego później bmw wprowadziło dynamiczny termostat.

 

Jednak jest w tym mały plus gdyż wszystkie próby robiłem na posoju a tu się okazało się wisko do wymiany i dlatego ten płyn tak podchodził do góry. Wisko już prawie wymienione. Układ chłodzenia wyczyszczony pod karszerem.

www.7er.pl > BMW7 Klub Polska
Opublikowano

102 stopnie jeszcze jest do przełknięcia, ale większa temperatura może już powodować zapowietrzenia, w wyniku wytwarzającej się pary. Jeżeli górny wąż ulegnie zapowietrzeniu, a do tego lubi dochodzić w silnikach M52 w E38 i E39 to syfon ten nie pozwoli na przepchnięcie gorącego płynu do chłodnicy.

Powstaje wówczas początek problemów z przegrzewaniem.

 

Zawsze problemem jest visco i dobrze że ta pozycja w liczniku Cię tak zaintregowała.

Opublikowano

Temperatura w czasie jazdy w upały może dochodzić do 102 stopni. Przerobiłem temat w serwisie bmw

 

 

Ja też przerabiałem temat z temperaturą u siebie w serwisie i mówili tak samo jak niektórzy na forum że 105-108 stopni to normalny zakres pracy dla silnika M60.Totalna bzdura!!!!!!

 

U mnie pierwszy bieg wentylatora załącza sie przy 91 stopniach więc nie chyba tylko dla funu tylko po to żeby chłodzić już płyn w chłodnicy bo jest gorąco.Drugi bieg załacza sie przy 104 stopniach więc jest już naprawde grubo zagoraco.Drugi bieg to ostatnia deska ratunku.

 

Przede wszystkim wyczyść porządnie chłodnice!!!!!!!! Nie tylko wody ale też i klimy która tutaj jest ważniejsza w tym tematcie bo stoji przed woda.Miedzy nimi też jest chłodnica do skrzyni jezeli masz automata.Ja zciągnęłem zderzak,wyjąłem czhłodnice wody na zewnatrz i dopiero zrobilem mega czyszczenie.Kup se płyn do felg aluminiowych i wypsikaj dokladnie chlodnice(wszystkie) a później delikatnie potraktuj je Karcherem.Wtedy masz dopiero gwarancje że zabieg został dobrze wykonany.W środku nie masz co czyścic bo tam na 99% jest ok.

 

 

Druga sprawa to sprawność działania wentylatora elektrycznego.Nie jest on jak niektorzy myślą tylko do klimy.Ma też za zadanie chłodzić silnik.

U mnie był spalony rezystor i wentylator nie chodził na pierwszym biegu a dodatkowo był popsuty też czujnik załaczania wentylatora.Nie to jednak było przyczyną grzania się auta a brak przepływu powietrza między chłodnicami.Oczywiście wszystko musi być sprawne ale przede wszystkim to chłodnice są odpowiedzialne za takie rzeczy.

 

Przed czyszczeniem chłodnic miałem temperatury w upalne dni rzedu 105-108 stopni przy właczonej klimie chociaż wskażówka stała cały czas w pionie.Wszyscy prócz Franka i Marka760 mówili ze ok.Po czyszczniu w tych samych warunkach użytkowania mam max 92 stopnie!!!!!!!!

 

 

U ciebie też powinna być podobna temperatura skoro masz czujnik załaczania wentylatora o takich samych temperaturach czyli 91/104 stopnie.

 

Mam nadzieje że moje wskazówki Ci pomogą :D

Opublikowano

Mcpaul masz racje ja tematu tak nie zostawie. Ale powiem ci ze wisko mi dużo pomogło bo na postoju jest 96 stopni ale jeszcze 4 brakuje do 92.

Co do czyszczenia chłodnic to wbrew pozorom chłodnice nie wyglądały na przybrudzone ale jak psiknąłem je sprężonym powietrzem to zrobiła się chmura kurzu. Czyściłem je na razie tylko na sucho samym powietrzem.

 

Obawiam się własnie ze nie działający wentylator klimy jest powodem tego ze w czasie jazdy temperatura jest wyzsza niz na postoju.

www.7er.pl > BMW7 Klub Polska
Opublikowano
Mcpaul masz racje ja tematu tak nie zostawie. Ale powiem ci ze wisko mi dużo pomogło bo na postoju jest 96 stopni ale jeszcze 4 brakuje do 92.

Co do czyszczenia chłodnic to wbrew pozorom chłodnice nie wyglądały na przybrudzone ale jak psiknąłem je sprężonym powietrzem to zrobiła się chmura kurzu. Czyściłem je na razie tylko na sucho samym powietrzem.

 

Obawiam się własnie ze nie działający wentylator klimy jest powodem tego ze w czasie jazdy temperatura jest wyzsza niz na postoju.

 

Właśnie podczas postoju jest potrzebny wentylator elektryczny bardziej niż w czasie jazdy.Mówie Ci wyczyść chłodnice bardzo dokładnie a zobaczysz że problem zniknie.U mnie przed czyszczeniem jak nawet załączyłem wentylator na drugi bieg to temperatura nie chciała spadać.Teraz odrazu.Miałem też coś takiego że jak dodałem gazu i visco pracowało to aż zasysało chłodnice wody.Widać było jak ją przyciąga.

 

Jak chcesz porządnie oczyścić chłodnice to musisz zdjąć zderzak(operacja na 5 min) ,wyjąć chłodnice wody i dopiero wtedy do tego się zabrać z płynem i karcherem.Samo ciśnienie nie wystarczy bo to już był temat przerabiany przeze mnie i drugiego użytkownika E-38 który też miał takie problemy.

 

Wentylator możesz łatwo sprawdzić czy masz chociaż dwa biegi.Na chłodnicy z boku jest czujnik od włączania wentylatora.Wypnij tą kostke i zmostkuj 2 piny.Są wogóle trzy.Jeden to jest pierwszy bieg,drugi to drugi,a trzeci to poprostu masa.Ten jakby górny to masa.Wtedy zobaczysz czy masz sprawny rezystor no i oczywiscie wentylator.

No i oczywiście później sprawdź też sam czujnik bo on też może być trafiony.Miłej zabawy. :D

Opublikowano

McPaul 2 małe pytania.

 

1) Czy wiesz który jest bezpiecznik od wentylatora elektrycznego ??

 

2) Jak stoje do auta przodem czy ten czujnik przy chłodnicy jest po prawe stronie czy po lewej ??

www.7er.pl > BMW7 Klub Polska
Opublikowano

Bezpiecznik to nie pamiętam ale mogę sprawdzić i Ci później powiedzieć.

 

Czujnik jest jak staniesz przodem do silnika to po lewej stronie na górze.Musisz wypiąć wtyczkę i zmostkować górny pin z tym na dole.Lewy to chyba będzie pierszy bieg.

 

Jeżeli chodzi tylko drugi to masz przepalony rezystor.

 

Jeżeli chodzi pierwszy i drugi to oczywisćie musisz zobaczyć też czy czujnik jest sprawny.

Opublikowano

Kurcze ja chyba źle zrozumiałem pojęcie klima. Bo wiatrak włącza mi się jak włącze śnieżynke ale nie włącza się jak uruchamiam nawiewy. Czyli chyba wszystko ok.

 

Temperatura w czasie jazdy widze że dąży do 102 stopni w deszczowy dzień. Tak jak by termostat się później otwierał albo otwierał się za słabo.

 

 

Powiedz mi jeżeli mam wyłączone nawiewy i temperatura dojdzie do 91 stopni czy powinien się wiatrak włączyc ??

www.7er.pl > BMW7 Klub Polska
Opublikowano
Kurcze ja chyba źle zrozumiałem pojęcie klima. Bo wiatrak włącza mi się jak włącze śnieżynke ale nie włącza się jak uruchamiam nawiewy. Czyli chyba wszystko ok.

 

Temperatura w czasie jazdy widze że dąży do 102 stopni w deszczowy dzień. Tak jak by termostat się później otwierał albo wogole sie nie otwierał.

 

 

Jeżeli chodzi o ten wiatrak to raczej tak.Jak włączysz klimę to wiatrak powinien chodzić pierwszym biegiem.Musisz też sprawdzić czy masz sprawny drugi bieg.Następnie sprawdź czy Ci się załącza wentylator elektryczny na wyłączonej klimie.Nie będzie to idealnie przy 91 stopniach ale ciut później ze względu na różnice temperatur między chłodnicą a silnikiem.Musisz sprawdzić pierwszy i drugi bieg.Poprostu przytrzymaj silnik na stałych obrotach rzedu 3000 i temperaturra powinna rosnąć.Lepiej raz lekko fure podgrzać i zobaczyć co się dzieje niż ciągle jeździć i ją lekko gotować.

 

102 stopnie w deszczowe dni to napewno jest coś nie tak!!!! Też tak miałem. Potrafiła mi się przygotować nawet w nocy jak było dużo chłodniej.Teraz jak ostatnio jechałem w deszczu na katowickiej ze stała prędkoscią to aż mi wskazówka opadła poniżej minimum.Włączyłem test nr 7 a tam 70 stopni :D

 

Mówie Ci zrób porządek z chłodnicami.Ja też myslałem że miałem czyste bo rok temu przy okazji wymiany chłodnicy skrzyni oczyściłem wodę i klimę powietrzem.Byłem przekonany że tam nie ma co zaglądać.Sprawdzałem termostat,doprowadziłem do stanu używalności cała instalację wentylatora elektrycznego,chciałem już wymieniać visco pomimo że było sprawne a wkońcu oczyściłem chłodnice i byłem poprostu w ciężkim szoku.Niby wydawały się czyste ale tylko po takim sposobie czyszczenia jak Ci mówiłem możesz być pewny że sa drożne.

Nic Cię to nie kosztuje!!! Tylko jakieś 2 godziny pracy i za płyn 10 pln.Zderzak zdjąć to moment.Chłodnicę wody też nie jest cięzko wyjąć.Kazdy to może zrobić sam.Jedyny szkopuł w tym że musisz to zrobić naprawde dokładnie bo tak to nigdy sie nie dowiesz czy jest ok czy poprostu są jeszcze lekko zapchane.Pamiętaj że to chłodnica klimy stoji pierwsza i to ona głównie zasłania przepływ powietrza.

Opublikowano

Temperatura w tescie nr 7 - 99 stopni , auto stoi i kreci sie tylko wentylator z wisko , a ten przed chłodnicą klimy stoi w miejscu , dopiero jak śnieżynke włącze to zaczyna się kręcić.

Czyli może tutaj jest problem ??

www.7er.pl > BMW7 Klub Polska
Opublikowano

Napewno też ale może nie jedyny.

 

 

Skoro masz taką temperaturę to już raczej powinien załaczyć sie pierwszy bieg.Spróbuj jeszcze troche podgrzać żeby mieć pewność ale z tego co piszesz to masz do wymiany czujnik załączania wentylatora.Wymień go i zobacz co się będzie działo.Jak nie bedzie w oklicach 91-92 stopni przy takich temperaturach to szukał bym dalej.

Opublikowano

Jutro wyczyszcze te chłodncie ale nie na sucho tylko jak mówiłes ... pod ciśnieniem wodą i tym do felg.

 

Jeszcze dzisiaj zrobie test tego elektrycznego wentylatora poczekam do 104 stopni i zobacze czy sie właczy ... oczywiscie nawiewy bedą WYŁĄCZONE.

www.7er.pl > BMW7 Klub Polska
Opublikowano

Dokładnie tak.Wyłącz klimę i zagrzej ją nawet do 110 stopni bo u mnie to jakoś dopiero przy 107 stopniach chyba się włacza drugi bieg a piewszy przy chyba 98.Jeżeli Ci się nie załaczy pierwszy bieg a odrazu drugi to masz czujnik do wymiany.Chyba że drugi też sie nie pojawi :D

 

Czujnik to jedno a chłodnice to moim zdaniem podstawa!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.