Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ostatnio obserwuje temperaturę w czasie jazdy. Strzałka regularany pion a temperatura w czasie jazdy w teście nr 7 : od 93 - 103 stopni w czasie jazdy , a w korku do 107 oczywiście wszyskto w upalny dzień. Czy to jest norma czy za duża temperatura ?
www.7er.pl > BMW7 Klub Polska
  • Odpowiedzi 74
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Wszystko zależne jest od tego jakiego typu masz termostat. Jeżeli jest on na 88 lub 92 stopnie to taka temperatura na silniku ma być. Jeżeli zaś masz już termostat nowszego rozwiązania to z tego co pamiętam maja one temperaturę otwarcia przy 105 stopniach.
Opublikowano

Raczej nie jest w porządku mając termostat na 92 stopnie.

Mając ten termostat

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=GE31&mospid=47508&btnr=11_2180&hg=11&fg=35

mógłbym się z tym zgodzić.

Ale przy termostacie na 92 stopnie zwróciłbym uwagę na visco, czyli jak pracuje wentylator. Z układem chłodzenia masz wszystko w porządku, bo innych problemów nie stwierdzaszs, ale jeżeli chcesz tych problemów uniknąc to zdiagnozuj pracę wentylatora i ewentualnie wymień visco na nowe.

Opublikowano
To jaką ja powinienem mieć temperature w czasie jazdy i postoju w upalne dni przy termostacie (92 stopnie) ??
www.7er.pl > BMW7 Klub Polska
Opublikowano
Najlepiej taką na jaką termostat pozwala, a jeżeli jest wyższa to martwiłbym sie z wydolnością schładzanej chłodnicy. Sprawdź wentylator i upewnij się, czy pomiędzy chłodnicami (wody i klimy) nie ma syfu, uniemożliwiającego przepływ powietrza w czasie jazdy. Do tego jeżeli przewód powrotny z chłodnicy jest parzący to jest to potwierdzenie niewydolności. Może być ciepły lub nawet gorący, bo przecież 70 stopni naprzykład, również jest ciężka w dłoni, ale 90 na tym wężu jest zagrożeniem dla silnika.
Opublikowano
Kurcze chyba wisko poszło albo po tej wymianie plynu sie zapowietrza. Ostatnio w korku - 10 minut stania na klimie lekko kreska z pionu odeszła i było 110 stopni.
www.7er.pl > BMW7 Klub Polska
Opublikowano

No to wnioskuję (po przeczytaniu całości od pierwszego postu), że my se pogadali :D i najwyższy czas, abyś doprowadził do skorygowania tego wszystkiego w aucie :roll2:

Mam nadzieję, że napiszesz o rezultatach.

Opublikowano
Mi max dochodzi do 102 stopni i otwiera. To pewnie dobrze. Tez przez chwile myslalem, ze za duzo, ale mechanik mi powieszial, ze spoko.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
Jest dobrze.

Posiadasz V8 z 97 roku i tam już napewno jest termostat nowszej generacji, a ona otwierają się w granicach 100 stopni.

 

Sa dwa czujniki przed termostatem i za. Kiedys mi sie termostat zacial i podcas jazdy zgasl mi samochod. Mechanik wytlumaczyl mi, ze czujniki mierza roznice temperatur i jesli jest za wysoka to wylaczaja silnik. Czy to mozliwe? Rzeczywiscie tak sie stalo, ale to troche glupie z jednej strony, bo sie mozna zabic. Pozdrawiam.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

Czujnik który jest na wężu lub przed wężem jest to faktycznie czujnik temperatury płynu na powrocie z chłodnicy.

Natomiast wyglądający na czujnik element na korpusie termostatu to tylko wtyczka z gniazdem, z którego przewody zasilają grzałkę w termostacie wspomagającą jego pracę.

Opublikowano

Sprawa wygląda tak.

 

Autem wyjechałem z miasta ... do 99 stopni doszło , włączyłem ogrzewanie na maxa zeszło do 93 ale szybko podrosło.

 

Zatrzymałem auto , zgasiłem silnik otworzyłem maskę i odpowietrznikiem w chłodnicy lekko przekręciłem > wyszła piana , nacisnełem węża znowu piana aż do momentu jak się pojawił strumień wody i zakręciłem wszyskto.

 

Po przejechaniu następnych 5 km zatrzymałem się powtórzyłem czynność i piana z bąblami powietrza wychodziła przez 3-4 minuty non stop , słyszałem jak w układzie zaczeła dopiero pracować woda a wąż którego naciskałem zaczął robić się znacznie miększy.

 

Auto zostawiłem do rana i rano zbadam na otwartym korku wlewu płynu do chłodnicu.

 

Pytanie czy jak jutro przyjdę i okaże się ze jest mniej wody w chłodnicy bo tak pewnie będzie bo lekko wypływał na końcu to dolewać na wyłączonym silniku czy włączonym ??

www.7er.pl > BMW7 Klub Polska
Opublikowano

Po pierwsze pamietaj, że w układzie płyn może powoli zaczynać wrzeć co wpływa na samozapowietrzanie się układu - stąd piana na odpowietrzniku.

 

Zanim więc bedziesz sprawdzał układ czy się faktycznie niezapowietrza w niepożądany sposób, to poczyń pierwsze kroki w wyeleminowaniu tego co jest już prawdopodobne.

Visco lub śmieci i brud pomiędzy chłodnicami.

Opublikowano

Wiem, że M52 to nie jest V8, ale w tym temacie dyskutujemy na temat problemu z M52 2,8 i do tego tematu dołączył się także młodzik18 posiadający M62 3,5 V8.

Jeżeli więc moje wypowiedzi wydają sie mylne to przepraszam, że nie uwzględniam do którego z nich akurat odnosi sie wypowiedź.

Opublikowano

Część II

 

Z rana odkręcam korek wlewu płynu a tu brakuje około 0,7 płynu. Włączam silnik i powoli zalewam płyn do kreski. Po 5 minutach jest 92 stopnie a strumienia z wylotu brak. Czekam dalej 98 stopni węże poprawnie miękie a strumienia dalej brak. Po 20 minutach 102 stopnie pojawia się strumień i podnosi lekko płyn ale bardzo powoli.

 

Uważam że jak miesiąc temu koleś wymieniał mi terostat to włożył niewłaściwy czyli ten który otwiera się przy 102 stopniach a nie 92.

 

Robert albo inni forumowicze czy sądzidzie podobnie ??

www.7er.pl > BMW7 Klub Polska
Opublikowano
Uważam że jak miesiąc temu koleś wymieniał mi terostat to włożył niewłaściwy czyli ten który otwiera się przy 102 stopniach a nie 92.

 

Nie spotkałem się z termostatami do tych korpusów na 102 stopnie.

Pisałeś o braku strumienia, a czy dodawałeś gazu żeby sprawdzić czy nie pojawia się on przy wyższym obiegu płynu :?:

 

Auto z tego co napisałeś dosyć szybko Ci się nagrzało więc jest podejrzenie na pompę wody. Czy chłodnica zaczyna się nagrzewać i czy wogóle się nagrzewa w momencie otwarcia termostatu :?:

Opublikowano

Sprawa wygląda tak:

 

Odpwoietrzałem układ chyba z 30 minut aż do ostatnich bąbelek. W związku z tym że mam zintegrowaną chłodnicę również odpowietrzałem na odpowietrzniku przy korpusie termostatu.

 

Gdy naciskałem węża przed termostatem i za termostatem (górnego) to wylatuje woda w wylotu odpowietrzajacego w zbiorniczku wyrównawczym. I przy większych obrotach np. 1500 wylatuje bez przerywania.

 

Ale zaciekawiła mnie inna rzecz , za którymś odpaleniem silnika wentylator zaczął tak dmuchać ze mi zdjeło z głowy czapeczkę i przez tą c chwile kiedy on tak dmuchał około minuty temperatura utzymywała się przy 92 stopniach. Później obroty mu spadły a temp. wzrosła. Wsiadłem do auta i zrobiłem runde 3 km -- temp w czasie jazdy 100 - 101 stopni (kreska w pionie) , zajechałem na miejsce i na biegu jałowym dałem mu 3000 obrotów ... temp. zmalała do 94 stopni w ciągu 10 sekund. Podmuch pod maską był taki jak przy 5 litrówce.

 

Chyba jednak te wisko będę musiał zmienić coś tak czuje ale czy gdyby wisko było niedobre czy temp. w czasie jazdy też była by wyższa ?

 

I kiedy auto dostało 100 stopni to oczywiście znowu się lekko zapowietrzyło ale myślę że to jest powiterze z płynu który lekko pewnie parował.

 

Robert lub inni forumowicze co o tym sądzidzie ??

www.7er.pl > BMW7 Klub Polska
Opublikowano
Gdy naciskałem węża przed termostatem i za termostatem (górnego) to wylatuje woda w wylotu odpowietrzajacego w zbiorniczku wyrównawczym. I przy większych obrotach np. 1500 wylatuje bez przerywania.

To jest prawidłowe zachowywanie się układu.

Fakt, że wentylator zdjał Ci czapkę z głowy, świadczy o tym, że nie powinieneś jej na głowie mieć :D

Żartuję.

Decyduje to o wpływie temperatury z chłodnicy na biometal na viscu, co może świadczyć o nagrzewaniu się chłodnicy.

W czasie jazdy rola schładzania spoczywa na przelocie pędu powietrza przez chłodnicę i śmieci tam gromadzące się utrudniaja ten przepływ.

 

Druga sprawa to pozwól silnikowi pracować na odkręconym korku wlewu płynu na biegu jałowym i obserwuj zachowanie poziomu płynu, strumień płynu z otworka odpowietrzającego oraz nagrzewanie się dolnego węża powrotnego z chłodnicy do termostatu. Kontroluj także w tym czasie temperaturę.

Opublikowano

Jak auto chodziło na odkręconym korku to po dłuższym czasie jak temperatura wzrosła do 98 stopni to płyn zaczął się podnosić , trzeba było szybko zakręcać korek.

 

Na wolnych obrotach i 1200 wody nie przepływa przez wylot odpowietrzający tylko przy 1500 obrotach ale ciągiem i nieraz przez chwilke bańki powietrza się robiły.

 

Wąż od chłodnicy do termostatu jest gorący ale mięki.

www.7er.pl > BMW7 Klub Polska
Opublikowano
Wąż od chłodnicy do termostatu jest gorący ale mięki.

Miekki będzie bo korek jest odkręcony a po jego zakręceniu cisnienie zbyt szybko nie wzrośnie - chyba, że układ zacznie się gotować.

Gorący waż jest dowodem niewydolności w schładzaniu chłodnicy i mocno gorący przyczynia się do wzrostu temperatury w silniku. Ten cykl powoduje wrzenie płynu i brak odpowiedniej przepływalności płynu w wyniku gromadzenia się wytwarzanej pary w górnym wężu. I tu napisałeś:

Na wolnych obrotach i 1200 wody nie przepływa przez wylot odpowietrzający tylko przy 1500 obrotach ale ciągiem i nieraz przez chwilke bańki powietrza się robiły.

Co jest tego dowodem.

Co masz pomiędzy chłodnicami - czysto, czy brud. :?:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.