Skocz do zawartości

E46 323 Nieszczelne zawory a próba olejowa


speed223

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, moje e46 miało objawy przepalonej uszczelki pod głowicą, po zdjęciu głowicy i sprawdzeniu jej okazało się że jest pęknięta więc kupiłem używaną głowice, sprawdziłem szczelność w zakładzie i powiedziano mi że zawory puszczają, niestety chcąc oszczędzić zbagatelizowałem problem i złożyłem silnik, jak się można domyślić silnik chodził lekko mówiąc kiepsko, wypadał zapłon a pomiar sprężania na najgorszym z cylindrów wyniósł 6bar. Odrazu pomyślałem że to przez zawory ale zrobiłem test olejowy i ciśnienie skończyło do 10-11 bar. I tu pytanie czy jest możliwość że olej może uszczelnić nie tylko pierścienie ale też zawory?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli skoczylo az tak to tloki i perscienie uszczelinil olej dol do roboty a tak przy okazij to podziwiam ze nie zrobiles pozadku od razu teraz masz okazije zrob dol i gore pozadnie albo sprzedaj .
Bylo N42B20 rozum wrocil jest M54 /cisza i spokoj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
I tu pytanie czy jest możliwość że olej może uszczelnić nie tylko pierścienie ale też zawory?

Niestety nie.Olej przy takim badaniu uszczelnia tylko tloka.

Jesli byla diagnoza nieszczelnosci zaworow to trzeba bylo je dotrzec ale i tak musisz wrucic do poczatku naprawy ( uszkodzone lub wypracowane pierscienie ) to bedziesz mial okazje sie poprawic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko najdziwniejsze jest to że wcześniej przed wymianą głowicy beta chodziła dobrze poza tym że płyn uciekał bo głowica była pęknieta gdzieś przy kanale wodnym, silnik miała moc, odpalał i pracował bez problemów więc raczej sprężania też było poprawne i ngele po wymianie głowicy siadł by dół silnika? Ogólnie głowice już wyjąłem spowrotem, szybki test szczelności zaworów za pomocą nafty i z wydechowych dosłownie leciało ciurkiem, głowice oddałem do regeneracji. Jest jakiś sposób żeby sprawdzić pierścienie jak teraz wszystko mam na wierzchu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak zrobiles test masz wynik nie kombinuj bo bedziesz znow zalowal po fakcie.Raz a dobrze robisz dla siebie nie dla klijenta.Pozdrawiam

Ja rozumiem że to jest najbardziej rozsądne rozwiązanie zrobić już wszystko jak mam na wierzchu, ale tu pojawiają się dwie kwestie a mianowicie to że test olejowy to dość prymitywne rozwiązanie, a jego wynik ciężko jest zinterpretować bynajmniej w moim przypadku gdzie dół silnika przed zdjęciem głowicy nie dawał oznak zużycia, a i nie znalazłem konkretnych informacji dlaczego olej miał by nie uszczelnić również zaworów, przecież również może na nie chlapnąć i wypełnić na chwilę tą szczelinę która na poszczególnym z zaworów wynosi zapewne parę setek, a ta druga sprawa to kwestie finansowe które przy robieniu samej głowicy wynoszą 2/3 mojej miesięcznej wypłaty

:) Dlatego chciał bym się porostu możliwie jak najbardziej upewnić że dół też jest do robienia bo na dobrą sprawę na tak zwane oko można wszystko wymienić i właśnie z braku jednoznacznych objawów w moim przypadku powstaje u mnie niepewność

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok tylko jesli poskladasz wszystko i uszczelnisz gore to dostanie dol bo ta prymitywna metoda pokazala ze cos jest nie tak.Pozatym zestaw piersceni na jeden tlok to kosz okolo 60 zl wiec 360zl plus jakis silikon na dol odrazu zobaczysz w jakim stanie sa panewki. to sorki ale jaki to koszt w porownaniu z rozwaleniem jeszcze raz gory plus uszczelka i robota .Ale jak uwazasz dla mnie to bzdura przebolal bym bez auta i wolal sie cieszyc zamiast marudzic.Nie ze cos tam ale z doswiadczenia wiem jak to sie konczy i ludzie po 3 razy wydaja kupe kasy i zamiast raz a dobrze.Ale kazdy robi jak uwaza.Ja wlasnie skladam takiemu jednemu silnik bo robil glowice pozalowal na dol i teraz efekt cena razy dwa .Ale ja lubie takich klijentow przynajmniej biznes sie kreci.Pozdro.A tak z ciekawosci sam to robisz mechanik jakie koszty masz juz porownal bym sobie ceny.
Bylo N42B20 rozum wrocil jest M54 /cisza i spokoj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robię sam z kumplem mechanikiem także zdjęcie i założenie głowicy to kwestia uszczelki pod głowicą i jakieś 8h pracy. A co do wymiany pierścieni to też jest pół środek i loteria bo jak zapewne wiesz to nieszczelności dołu może wynikać z szeregu skutków eksploatacji, odksztalcenie cylindra, rysy na jego gładzi, czy nadmierne wytarcie, progi. Więc najlepiej zrobić wszystko czyli pomiar, szlif, wymiana pierścieni itd co jak dalej twierdzę było by bardzo dobrym rozwiązaniem ale również bardzo kosztowny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymianaia pierscieni czyli 360 zl i 3 godz pracy wiecej uwazam ze jest dobrym srodkiem na poczatek napewno nie bedzie gorzej,Faktem jest ze najlepiej zrobic wszystko raz i dobrze ale to twoje auto sam decydujesz co i jak wiec po co gitare zawracac .Zrob po swojemu i juz .Po co pytasz jak cie trzyma kasa .Sorki ale po prostu nie rozumiem czasami zeby robic byle sie kulalo.Na szczecie to nie moj problem.Pozdrawiam zycze szczescia bez urazy.
Bylo N42B20 rozum wrocil jest M54 /cisza i spokoj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie pytałem o test olejowy, a że temat poszedł troszkę dalej to każdy wymienił swoje doświadczenia i poglądy jak to na forum bywa bo w końcu po to jest stworzone i jeżeli nawet ja z nich nie skorzystam to napewno ktoś przy podobnym przypadku będzie mógł czytając rozwiać swoje wontpliwości. Dzięki wszystkim za odpowiedź i pozdrawiam :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko ok wiesz ja tez na to wszystko inaczej patrze pod katem dobrej roboty i nie trucia dupy przez klijentow a jest to uciazliwe i to bardzo.Rozumiem ze ludzie nie maja kasy itp..Ale naprawde wystarczy pomyslec czasami ze jak sie zrobi tylko polowe to niestety odbije sie to i zazwyczaj 2 krotnie .Rozumiem tez ze auta zmeczone stare i ogolnie zaniedbane paliwo,oleje,czesci z dolnych polek druciarstwo i tez nie powinno to kogos dziwic ze cos pada szybciej czy pozniej.Najgorsze jest to ze czesto klijenci a pracuje juz w de ponad 6 lat mowia zeby tylko zrobic bo idzie do sprzedania i najczesciej do polski takze sie nie dziwie ze cuda sie dzieja..To taka ciekawostka zeby nikt nie myslal ze uwazam sie za niewiadomo kogo.Staram sie pomoc w problemach ale czasami mi rece opadaja jak czytam glupoty albo wypowiedzi ludzi ktorzy nawet nie wiedza gdzie jest miarka oleju..Ale wiedza jak wpisac w google glupoty.Takze pozdrawiam i bez urazy jeszcze raz .
Bylo N42B20 rozum wrocil jest M54 /cisza i spokoj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie :) wczoraj odpaliłem Bmke po zamontowaniu świeżo zregenerownej głowicy, oczywiście chodzi bardzo dobrze, wskazówka od obrotów stoi jak przyklejona, silnik wkreca się bardzo ładnie i nie przerywa. Jednym słowem wszelkie objawy z przed regeneracji głowicy zniknęły ale aby potwierdzić moją teorie że test olejowy nie jest jednoznacznym wskaźnikiem czy nieszczelny jest dół czy góra silnika zmierzyłem jeszcze raz ciśnienie sprężania na każdym z cylindrów i w skazania przy każdym z nich wynosiły prawie rowniutko 13bar także silnik żyleta, dodam tylko że sprężania sprawdzane było przy nagrzanym silniku, wcisniętym pedale gazu i tym samym manometrem co przed naprawą a więc wniosek każdy może wyciągnąć samemu. Pozdrawiam :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
:cool2: to w końcu m52tu :8)

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.