Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To mój pierwszy post na Forum - Dzień Dobry :)


Niedawno stałem się szczęśliwym posiadaczem F30 335xi, rocznik 2013.

Jestem drugim właścicielem, auto odkupione od mojego kolegi który kupił je w polskim ASO i tam je serwisował przez cały okres użytkowania.


Auto w świetnym stanie technicznym poza jedną kwestią...


Zużycie oleju to ok. 1l/1 000 km (słownie: tysiąc).


W związku z powyższym mam do Was dwa pytania:


1. Spotkał się ktoś z Was z tak wysokim zużyciem/ubytkiem oleju w tych silnikach (N55)

2. Czy diagnostyka którą mam zamiar w najbliższych dniach zlecić w ASO powinna w 100% potwierdzić lub wykluczyć usterkę? Innymi słowy obawiam się sytuacji, że ASO przeprowadzi diagnostykę która nic nie wykaże i stwierdzą że „te modele tak mają”, a ja zostanę z wadą która za jakiś czas doprowadzi do definitywnej utylizacji silnika :(


Będę wdzięczny za Wasze opinie

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Uszczelniacze zaworowe?

Zapewne uszkodzony silnik lub coś wymaga naprawy. Te auta zjadają max 1l na 15 tys km, bo muszą.

Z jakich okolic jesteś to pomogę z dobrym serwisem BMW.

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Opublikowano

Dzięki za pomoc z wyborem warsztatu, mieszkam w Małopolsce i chętnie w przyszłości skorzystam.

Kogo polecasz?


Tym razem jednak, w związku z tym, że samochód podlega jeszcze pod dodatkowy pakiet serwisowy, oddaję go do ASO.


Pytanie tylko czy istnieje ryzyko że ASO po przeprowadzeniu diagnostyki uzna że nie ma żadnej awarii?

Jak prowadzić z nimi rozmowę przed oddaniem auta na serwis?


Szczerze mówiąc tak grubej akcji jeszcze nie miałem :(

Opublikowano (edytowane)

Istnieje ryzyko, bo może się okazać że 1L/1000 to dla nich norma.

Jeśli trafisz na gamoni to tak Ci powiedzą. Ale jedź zobacz co tam Ci wydukają.

Edytowane przez matekBMW

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Opublikowano

Sadza na koncowkach wydechow nie jest w autach z bezposrednim wtryskiem czyms szczegolnie dziwnym.

U mnie ta sadza jest, nawet sporo, ale jest zupelnie sucha.


Gdyby bylamokra (od oleju), to byloby sie czego obawiac.

Opublikowano
Sadza na koncowkach wydechow nie jest w autach z bezposrednim wtryskiem czyms szczegolnie dziwnym.

U mnie ta sadza jest, nawet sporo, ale jest zupelnie sucha.


Gdyby bylamokra (od oleju), to byloby sie czego obawiac.

 

Po drodze w układzie wydechowym masz tyle elementów, że olej nie ma szans dolecieć do końca. No chyba, że idzie więcej oleju od benzyny.


W normalnych warunkach nie ma szans.

Pozdrawiam


Maciek

Opublikowano
Sadza na koncowkach wydechow nie jest w autach z bezposrednim wtryskiem czyms szczegolnie dziwnym.

U mnie ta sadza jest, nawet sporo, ale jest zupelnie sucha.


Gdyby bylamokra (od oleju), to byloby sie czego obawiac.

 

Po drodze w układzie wydechowym masz tyle elementów, że olej nie ma szans dolecieć do końca. No chyba, że idzie więcej oleju od benzyny.


W normalnych warunkach nie ma szans.

Czysty olej - faktycznie nie ma szans, ale przepalony - a i owszem.

Zobacz, jak N20 ze starym typem rurki doprowadzajacej olej do turbo potrafi zadymic...

Opublikowano
Sadza na koncowkach wydechow nie jest w autach z bezposrednim wtryskiem czyms szczegolnie dziwnym.

U mnie ta sadza jest, nawet sporo, ale jest zupelnie sucha.


Gdyby bylamokra (od oleju), to byloby sie czego obawiac.

 

Po drodze w układzie wydechowym masz tyle elementów, że olej nie ma szans dolecieć do końca. No chyba, że idzie więcej oleju od benzyny.


W normalnych warunkach nie ma szans.

Czysty olej - faktycznie nie ma szans, ale przepalony - a i owszem.

Zobacz, jak N20 ze starym typem rurki doprowadzajacej olej do turbo potrafi zadymic...

 

Wybacz ale sam mam n20 i zmodzone grubiej i nic nawet grube katowanie nie jest w stanie zadymić. Jak silnik jest sprawny to nie bata. Mam tez 2.0 diesle z przebiegiem 148 000 i rura z tylu jest czysta tak, że perfekcyjna pani domu nic by tam nie znalazla, a samochod jezdzi po miescie. Jak slysze o zapychajacych sie dpf i innych pierdoałach bo pekam ze smiechu.

Pozdrawiam


Maciek

Opublikowano
Jak silnik jest sprawny to nie bata.

 

Jesli jest sprawny - to pelna zgoda.

Natomiast w tym temacie dyskusja toczy sie co do podejrzenia niesprawnosci.

Z tego powodu pisze, ze w autach z bezposrednim wtryskiem paliwa (a uzytkuje takie 2 auta obecnie - zupelnie innych marek) - sadza na koncowkach nie jest niczym nietypowym i jest to normalne w silnikach w pelni sprawnych. Co do dymienia - jak pisalem - w przypadku starego typu rurki doprowadzajacej olej do turbo - co jest znanym problemem w N20 - i jest na to TSB od BMW i przedluzenie gwarancji w US do 10 lat/120k mil.


A jesli chodzi o diesla - zgadzam sie - mialem jeszcze rok temu E90 LCI z N47 184KM, sprzedawalem go z przebiegiem 150k km - i tez wydech mialem czysty.Tutaj natomiast rozmowa jest o N55 - i mysle, ze trzebaby wrocic do dyskusji o tym silniku.

Opublikowano
Potwierdzam, poboru oleju brak a końcówki mam czarne.

 

Także potwierdzam.


Wystarczy czyścić to i tak się nie brudzi szybko

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Opublikowano

Zaglądałeś pod samochód? Warto zdjąć osłonę silnika i obejrzeć co tam słychać. Masz dwie możliwości, coś padło i olej leci na zewnątrz albo coś padło i olej jest spalany z benzyną.

1

Często olej wycieka z uszkodzonej, stwardniałej uszczelki pomiędzy postawą filtra oleju a silnikiem.

Wbrew pozorom sporo oleju może tędy wyciec. Olej spływa po przodzie silnika i skapuje na osłonę silnika, pęd powietrza powoduje,

że w zasadzie wszystko jest "rozpylone" w trakcie jazdy i nie masz śladów na podłodze garażu.


Olej może dostawać się poprzez zużyte uszczelnienia turbosprężarki do wydechu (niszczy katalizator) i auto dość mocno dymi. Ale to od razu widać.


Olej z uszkodzonego czy zużytego turbo może lać się do intercolera i być przepalane (też trochę dymi). Łatwo sprawdzić, zaglądasz do IC.


Możesz mieć uszkodzoną uszczelkę pod głowicą w ten sposób, że przy którymś z kanałów olejowych jest wydmuchana "na zewnątrz"

(olej widać na bloku silnika, wtedy wszystko jest ubrudzone w oleju. (blok, miska, osłony). Test obecności spalin w chłodnicy tego nie pokaże.

Zdarza się czasem, że olej leci na katalizatory i wydech, odparowuje i nie kapie nic na ziemię. Pod maską czuć charakterystyczny zapach spalonego oleju.


Zużyta uszczelka pod pokrywą zaworów.

Wywalony uszczelniacz na wale pomiędzy silnikiem i skrzynią.


2


Jeżeli na zewnątrz nic nie widać to:

Możesz mieć zużyte pierścienie (ale raczej nie przy tym przebiegu).

zużyte turbo

uszkodzone/zużyte uszczelniacze zaworowe


Trzeba obejrzeć, być może coś rozebrać.


Auto było mocno katowane? Komora silnika jest dosyć słabo wentylowana, jest tam dosyć ciasno pod maską i panuje wysoka temperatura,

powoduje to niestety szybsze zużycie gumowych elementów uszczelniających i wszelkich gumowych rurek.

Opublikowano

Dziękuje za merytoryczną wypowiedź.

Aktualnie auto stoi trzeci dzień na serwisie ASO i przechodzi kolejne testy które nic nie wykazują...

A w zasadzie to w ich interesie żeby coś znaleźć bo w końcu za naprawę dostają pieniądze :)

Mechanicy potwierdzają że tak wysokie zużycie oleju nie jest normalne w tym silniku.

Czekam.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

jak dyskusja o braniu oleju to zapytam, na anglojezycznych forach piszą że 1l na 15 tys km n55 to norma, bo ma turbo

potwierdzacie? Ja robie wymiany co 8=10 tys km wiec nawet tego nie zauwze

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Opublikowano

Aktualizacja: silnik dostał nową, kompletną głowice.

Na wszystkich cylindrach kompresja równa ok 14 bar

Nic to jednak nie zmieniło.

Po przejechaniu 1 tysiąca km silnik poprosił o dolanie 1 litra oleju.(spalił litr oleju).


Oczywiście wszystkie uszczelki wymienione na nowe- silnik był wyjęty z samochodu.

Silnik nie jest jakoś specjalnie katowany. Raczej 50-50, spalanie na poziomie ok 13 litrów

Jawkieś pomysły?

Moje własne już mi się skończyły :/

Opublikowano
Witam, to że sprężanie jest (czyli pierścienie uszczelniające ok, no a głowica nowa) to nie znaczy że są sprawne pierścienie olejowe, a jak będą np przegrzane to będzie brał olej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.