Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Panowie!

Zdaje sobie sprawe ze podobnych postow jest tu wiele, jednak zaden nie okazal sie w pelni pomocny.


Mianowicie posiadam BMW 530d 2007 235km 500n wersja ze skrzynia automatyczna po liftingu, ogolny symbol silnika to M57

Niedawno strzelil mi lancuch rozrzadu wiec jak wiecie najlepiej wymienic silnik, no wlasnie tylko jaki? Sam poczatek kodu silnika M57 na aukcjach daje wyniki od starych trojek po troche nowsze siodemy. Ceny tez sa rozchwiane.

Oczywiscie zakopalem glebiej i wyszukalem po vinie ze u mnie jest M57/T2 jednak sa miejsca w ktorych temu zaprzeczaja

Bardzo was prosze o autoryzacje

Moj vin to WBANX72000CZ03879

z gory dzieki mordeczki

Pozdrawiam

Opublikowano

No nie wiem :D 200k km w tych silnikach to juz czasami rosyjska ruletka ;p


Silnik 235ps i 231ps to bliźniacze silniki. Szukaj bloku z oznaczeniem 306d3. Albo jeśli nie ma dużo uszkodzeń to naprawiaj swój.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano
No nie wiem :D 200k km w tych silnikach to juz czasami rosyjska ruletka ;p


Silnik 235ps i 231ps to bliźniacze silniki. Szukaj bloku z oznaczeniem 306d3. Albo jeśli nie ma dużo uszkodzeń to naprawiaj swój.

200 tys..... ? znam gościa który ma za 360 tys i nigdy nie był wymieniany 2007r 235konikow :D

Opublikowano
200 tys..... ?

 

Tak... 200 tys km. Tylko że to śmieszny przebieg dla łańcucha i nikt wtedy nie myśli o wymianie.

 

znam gościa który ma za 360 tys i nigdy nie był wymieniany

 

A ja znam 330d z 240 tys km z urwanym rozrządem (306d3)

X5 3.0sd (306d5) z przebiegiem 186 tys km


Od gościa od którego kupowałem pokrywe rozrządu (306d5) dowiedziałem się że strzelił rozrząd przy 260 tys km.


Ja swojego rozbebeszyłem przy 285 tys km i łańcuch był jak nowy ale i tak wywaliłem.


Z doświadczenia powiem Wam koledzy że wychodzi na to że ostatnie dobre silniki to 306d2 oraz 306d4 czyli po prostu żeliwne bloki.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano
W e39 miałem 450 tys i nawet nie zaglądałem do łańcucha, plan był na 500tys ale sprzedałem. Tutaj mam 306d2 i wcześniej zaglądać też nie zamierzam :D
Opublikowano
Z doświadczenia powiem Wam koledzy że wychodzi na to że ostatnie dobre silniki to 306d2 oraz 306d4 czyli po prostu żeliwne bloki.

 

Też o tym gdzieś już pisałem, że M57N to ostatni dla mnie silnik do zaakceptowania. Reszta to wymysły szatana. Typowe gnioty pod trzepanie kasy z serwisu - często za nowy silnik. M57N2 z aluminiowym blokiem to juz silnik wysokiego ryzyka zerwania łańcucha. O N57 nawet mi się pisać nie chce. Nie ma o czym pisać. M57 w E39 dobija w rodzinie niezłego przebiegu. Moje E60 2004 rok z M57N to jeszcze silnik zrobiony przez ludzi dla ludzi. Magiczna data to marzec 2007. Po tej dacie ja BMW dziękuję za ich ofertę silnikową.

Opublikowano
W zasadzie od 2004 ale nie w E60. W E60 od kwietnia 2005.

 

Jest gdzieś jakaś rozpiska tego ?. U kolegi w 525D grudzień 2005 jest blok żeliwny.

Opublikowano

Pewnie gdzieś jest ;) Ja pisze z głowy.


525d w przed lifcie to silnik 256D2 a więc trochę inna opowieść ;) Był montowany do lutego 2007. Potem to było 525d z silnikiem 306D3 az do 2010.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano
200 tys..... ?

 

Tak... 200 tys km. Tylko że to śmieszny przebieg dla łańcucha i nikt wtedy nie myśli o wymianie.

 

znam gościa który ma za 360 tys i nigdy nie był wymieniany

 

A ja znam 330d z 240 tys km z urwanym rozrządem (306d3)

X5 3.0sd (306d5) z przebiegiem 186 tys km


Od gościa od którego kupowałem pokrywe rozrządu (306d5) dowiedziałem się że strzelił rozrząd przy 260 tys km.


Ja swojego rozbebeszyłem przy 285 tys km i łańcuch był jak nowy ale i tak wywaliłem.


Z doświadczenia powiem Wam koledzy że wychodzi na to że ostatnie dobre silniki to 306d2 oraz 306d4 czyli po prostu żeliwne bloki.

Sam robiłeś , wymieniałeś napinacze tez ?

Opublikowano
Tak, sam robiłem. Wymieniłem caly komplet bez kół zębatych. Napinacz tam jest jeden (podwojny) dla obu łańcuchów.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano
Tak, sam robiłem. Wymieniłem caly komplet bez kół zębatych. Napinacz tam jest jeden (podwojny) dla obu łańcuchów.

Z ciekawości , trzeba miskę wywalać? Ile części kosztowały? Tez pewnie wymienię , zęby spać spokojnie

Opublikowano
W moim 530d 08r. Rozrząd wymieniłem przy 300kk, napinacz już nie mógł się bardziej napiac a łańcuch był luźny na tyle że już rysał obudowę.
Opublikowano
Tak, sam robiłem. Wymieniłem caly komplet bez kół zębatych. Napinacz tam jest jeden (podwojny) dla obu łańcuchów.

Z ciekawości , trzeba miskę wywalać? Ile części kosztowały? Tez pewnie wymienię , zęby spać spokojnie

 

Wydaje mi sie że miski nie trzeba ściągać. Ja miałem calutki silnik rozkrecony wiec i miska byla zdjeta. Części to około 800 zl. Dodając uszczelki.... to wyjdzie z max 1200. Roboty od groma.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Opublikowano
Tak, sam robiłem. Wymieniłem caly komplet bez kół zębatych. Napinacz tam jest jeden (podwojny) dla obu łańcuchów.

Z ciekawości , trzeba miskę wywalać? Ile części kosztowały? Tez pewnie wymienię , zęby spać spokojnie

 

Wydaje mi sie że miski nie trzeba ściągać. Ja miałem calutki silnik rozkrecony wiec i miska byla zdjeta. Części to około 800 zl. Dodając uszczelki.... to wyjdzie z max 1200. Roboty od groma.

K.... teraz szukanie mechanika na Podkarpaciu zęby wymienił :mad2: tu są takie znawcy ze szok :D

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Zdjąłem u siebie głowice i tłoki sa nienaruszone, pękły uchwyty wałka wiec pewnie wałki też sie zgięły, trzeba będzie poszukać nowej głowicy i do roboty. Zastanawia mnie tylko jak wrzucić i ustawić rozrząd jest to troche pogmatwane, żadnych znaczników itd, :mad2: ma ktoś moze jakies fotostory z całej operacjii????
Opublikowano

Kup sobie blokadę rozrządu do M57 (90 zł). Blokujesz wał korbowy w bloku (po prawej stronie mniej więcej pod rozrusznikiem masz zaślepkę). Wałki wkładasz tak by znaki (kropki) się pokrywały (Na jednym wałku masz 1 kropkę a na drugim 2 kropki- patrz na zęby... znajdziesz bez problemu). Blokadę nasuwasz na wałek rozrządu od góry. Pompa CR nie wymaga ustawienia.


Powodzonka.

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tolerancja tolerancją < na jednym forum kiedyś czytałem , że 0,05> Ale takie wałki mogą mieć już mikropęknięcia.

Może nie widać tego gołym okiem ale ja bym je sobie podarował.


Swoją drogą to dziwna awaria jak na ten silnik...

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.