Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


Od 3 miesiecy jestem posiadaczem e92 320D 177KM 2008 i od kilku tygodni borykam sie sie z pewnym problemem, przeszukalem cale forum i internet co nawet jakos mnie naprowadzilo i pozwolilo wyciagnac wnioski, ale niestety nie spotkalem sie z identycznym przypadkiem, wiec zaczne od poczatku....


Z 6tygodni temu jak padalo odlaczylo mi kontrole trakcji abs i padlo wspomaganie, zjechalem pod dom zostawilem auto i palila sie kontrolka braku ladowania, na 2 dzien auto normalnie dzialalo i miesiac tak jezdzilem bez problemu zapomnialem o tym, pomyslalem ze moze gdzies wilgoc podeszla


2 tygodnie temu jechalem autostrada i przy zjezdzie auto zaczelo wariowac, brak wspomagania, absu, kontroli, wycieraczki swiatla i predkosciomierz zaczely wariowac, auto wkoncu zgaslo, mialo tak malo pradu ze nie dzialaly zamki ani swiatla awaryjne ! Wrocilem laweta i auto zrzucilem u znajomego, nie mial miejsca na warsztacie wiec tylko strzelil z kabli sprawdzil ladowanie alternatora i akumulatora i wszystko bylo idealnie. Caly prad po 1 strzale wrocic auto kilkaktronie gasilem i odpalalem w miejscu, aby sprawdzic czy to mozliwe ze sie naladowal, co w przypadku diesla jest raczej niemozliwe...


I przez te 2 tygodnie czekalem na miejsce u mechanika i co kilka dni tracil prad zatrzymywalem sie na 5 min gdzies i wracal jechalem dalej bez problemu, wkoncu wstawilem auto we wtorek i po 4 dniach mowia ze niby alternator i tutaj pojawia sie moja niepewnosc, czy mozliwe jest, aby przy uszkodoznym alternatorze nagle wracal prad po 1 strzale ? Na forum widzialem temat z podobnym cyrkiem i wyszlo, ze kabel masowy miedzy silnikiem, a karoseria byl przetarty, u mnie niestety jest ladny i wykluczyli go... Na moja logike jak jade odlacza sie ladowanie przez chwile idzie na samym akumulatorze to niemozliwe zeby nagle na postoju sie naladowal. Ja bym stawial na jakies kable, klemy albo bezpieczniki, ale mozliwe ze sie myle :D


Dodam, ze na po podlaczeniu na komputer pokazal sie blad brak polaczenia z alternatorem


Dziekuje za wszelka pomoc, gdyz nie chce na darmo wymieniac alternatora

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdzałeś wszystkie moduły na kompie pod kątem błędów? Jakie masz ładowanie? Sprawdzałeś testerem akumulator? Ile ma lat? Sprawdź podłączenie masy do pasa tylnego. Sprawdź kabel plusowy od akumulatora do połączenia za tylnym kołem. Sprawdź bezpieczniki i skrzynkę z DDE. Alternator można wyjąć i dać do sprawdzenia.
3A0jS9b.png
Opublikowano
Pierwsze ci musisz sprawdzić prąd w czasie pracy i jego skoki.Jesli są a z tego co pisze są napewno to padł regulator napięcia. Miałem takie objawy w dwóch autach ale diagnoze sam postawiłem bez mechanikow
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

Nie wiem ja w Pl ale w UK ostatnio była akcja servisowa na kabel zasilający ( +) i jakiegoś regulatora od nawiewu twoje objawy częściowo pasują. U mnie nic się nie działo ale zostałem wezwany na wymianę jakiś dwoch kabli. Z tego co było napisane w liście to mogą być sporadyczny problem z centralnym zamkiem, utrata mocy, brakiem możliwości uruchomienia silnika.

https://www.bmw.co.uk/landingpages/bmw-vehicle-recalls

Opublikowano
U mnie w E91 pojawił się podobny problem. Ok 2 tygodni temu wyskoczyły błędy 2ebe (nie bsd wiadomość od alternatora 2), 2f8a (zasilacz), 2bb6 (monitorowanie głównego przekaźnika). Błędy skasowałem. Sprawdziłem napięcie ładowanie wynosiło ok 13.8-mało. Pojeździłem dwa tygodnie. Pojawiła się ikona akumulatora na wyświetlaczu, obroty na biegu jałowym delikatnie spadły do ok 500. Błędy przy tym towarzyszące to znów 2ebe oraz 2e97 (generator). Po nocy sprawdziłem napięcie na akumulatorze, 11,6. Podczas odpalania spadło do 10,5V. Ładowanie ok 14V. Pytanie czy ktoś może rozwiązał już podobny problem? Z góry dzięki za pomoc.
Opublikowano
U mnie w E91 pojawił się podobny problem. Ok 2 tygodni temu wyskoczyły błędy 2ebe (nie bsd wiadomość od alternatora 2), 2f8a (zasilacz), 2bb6 (monitorowanie głównego przekaźnika). Błędy skasowałem. Sprawdziłem napięcie ładowanie wynosiło ok 13.8-mało. Pojeździłem dwa tygodnie. Pojawiła się ikona akumulatora na wyświetlaczu, obroty na biegu jałowym delikatnie spadły do ok 500. Błędy przy tym towarzyszące to znów 2ebe oraz 2e97 (generator). Po nocy sprawdziłem napięcie na akumulatorze, 11,6. Podczas odpalania spadło do 10,5V. Ładowanie ok 14V. Pytanie czy ktoś może rozwiązał już podobny problem? Z góry dzięki za pomoc.

Zobacz moje posty w tym temacie:

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=343526

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam. Odnośnie mojego problemu który opisywalem w poprzednim poście winny okazał się alternator. Tz totalnie uszkodzone bieżnie, jedna ze szczotek (dlaczego tylko jedna?). Alternator zregenerowany, regulator wymieniony. Narazie spokój. Może akurat komuś przyda się informacja bo spotka go podobny problem. Pozdro.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.