Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jak w temacie, od jakiegoś czasu borykam się z wypadającym zapłonem na 5-tym cylindrze i kilkoma innymi mankamentami (bardzo możliwe, że wpływającymi na wypadanie zapłonu). Zdążyłem przewertować cały internet, znalazłem wiele porad/teorii które po kolei sprawdzałem jednak nic nie przyniosło mi wybawienia. Powoli rozkładam ręce, więc zwracam się do Was z prośbą o pomoc :)


Pacjent: E61 2004r. M54, 2.5i 192KM Automat + LPG Zenit Pro OBD (ale bez podłączonego OBD...)


Objawy:

1) odcinanie 5-tego cylindra w losowych sytuacjach (zarówno na PB jak i na LPG z tą różnicą, że na PB dzieje się to dużo rzadziej). Zapala się duży check, muszę gdzieś zjechać, zgasić auto, ponownie odpalić. W 90% po odpaleniu wraca do normalnej pracy na dłuższy czas (np. 100km) a czasem nie zdążę dobrze ruszyć a muszę znowu zgasić... i tak nawet kilka razy... zauważyłem, że odcięcie cylindra poprzedza odczuwalne w kabinie i widoczne na obrotomierzu drganie, niewielkie bo ok. 100obr. wskazówka zadrga z 2x i odrazu po tym zapala się duży Check....;

2) falowanie obrotów (PB oraz LPG) na zimnym silniku w trakcie jazdy (jednostajnej) ale tylko blisko 2tys. obr. (ok. 1,8 tys.). Jeżeli wcisnę odrobinę pedał gazu, wejdzie ponad 2tys. problem nie występuje, poniżej 2tys. powraca, na postoju nie występuje. Po rozgrzaniu problem znika całkowicie. Falowanie jest dosyć znaczące bo od ok. 1,8 do 1,4 tys., nie wpływa to jednak na prędkość, pewnie dla tego że automat;

3) falowanie ekonomizera -dziwna sprawa, ale dosyć często ekonomizer troszkę faluje.. co wpływa na jego wskazania??

4) po przełączeniu z PB na LPG ekonomizer od razu wskazuje spalanie o 1 kreskę więcej -wyczytałem, że dzieje się tak gdy jest źle dostrojona LPG, u mnie mapy pokrywają się prawie idealnie więc problem nie powinien występować...?


Podjęte działania:

1) Wymieniona uszczelka DISY,

2) Nowe cewki,

3) Nowe świece,

4) Zamiana miejsc świeca/cewka/wtryskiwacz -cyl. 5 z chyba 3-cim,

5) Ponowna adaptacja wszystkiego,

6) LPG ustawione od 0 na nowo, zbieranie map itp.

7) Przy zamianie wtrysków PB poczyściłem wszystko przy okazji co się dało (na wtryskach, oringach i w gniazdach na wtryski w kolektorze było sporo drobniutkiego czarnego jakby proszku- nagar?), wszystkie wtyki wypsikałem kontaktem. Po tej operacji problem znikł na jakieś 2tyg. już się cieszyłem, że problem rozwiązany... no ale oczywiście powrócił... Nie wiem dokładnie do czego służy w INPie zakładka F5(Status) > F7 (Laufunruhe), gdzieś wyczytałem, że jest to związane z wypadaniem zapłonu, w każdym bądź razie na 5-tym cylindrze cały czas wskazuje od 0,300 do 1,200 -niezależnie od tego czy zamieniłem wtryski lub cewki miejscami z innymi cylindrami. Pozostałe cylindry w tej zakładce wskazują 0 lub momentami (bardzo sporadycznie) 0-180/200.


Błędy INPA:

27C3 Thermischer Ölniveausensor -cały czas

279C Thermostat Kennfeldkühlung: Ansteuerung -cały czas

2882 Gemischaufbereitung Bank 1 -pojawia się po odcięciu zapłonu

27A7 Einspritzventil Zylinder 5 -nie zawsze

2743 Verbrennungsaussetzer Zylinder 5 -zawsze po odcięciu (zrozumiałe..)


Pozostałe pomysły:

1)wymiana uszczelki w kolektorze dolotowym (tylko jeżeli jest jakaś wada przy 5-tym cyl. to czemu odcinałby zapłon w losowych syt. niezależnie od tego czy pełny but czy delikatne przyśpieszanie bądź utrzymywanie stałej prędkości);

2)termostat -zaś czemu miałoby to wpływać tylko na 5-ty...?

3)silniczek krokowy -jak wyżej....

4)sonda lambda? która i jak zdiagnozować...?


Dodam jeszcze tylko, że na początku błędów było więcej, bank 1, bank 2, losowe wypadanie zapłonów (nie pamiętam, chyba 274e), wypadanie 5-tego oraz 6-tego.. Swoimi działaniami doprowadziłem do tego, że w tej chwili wypada zawsze i tylko 5-ty...

Ciśnienie na cyl. sprawdzone i na wszystkich zbliżone do 11, silnik ma w tej chwili 216tys. przelotu (jeżeli nie jest cofnięty...)


Bardzo proszę o jakieś rady... nie sztuką jest wymienić połowę osprzętu silnika...;/

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Odgrzewam temat.


Od ostatniego posta zmieniło się tyle, że wymieniłem termostat. Chciałem wymienić uszczelkę pod kolektorem dolotowym ale niestety nie powiodło mi się (za nic w świecie nie mogłem wyciągnąć kolektora, niby wszystko odkręcone ale coś na dole go trzymało i bałem się szarpać na siłę żeby czegoś nie urwać :mad2:), przeczyściłem przepustnicę, silniczek krokowy, sprawdziłem czy nie ma żadnych pęknięć itp. na rurze pomiędzy filtrem a przepustnicą.. pozamieniałem wtryskiwacz+świeca+cewka z pierwszego cylindra na 5-ty. Złożyłem wszystko do kupy, skasowałem adaptacje, odpaliłem. Zostawiłem go na jakieś 15min żeby pochodził sobie na wolnych obrotach. Wyglądało na to, że wszystko jest ok, zgasiłem silnik i po jakichś 20min chciałem skoczyć do miasta i tu zonk... odpalam a on telepie, chodzi na 5 garnków i od razu wywala check duży i mały. Podpinam kompa i... nastąpiła zmiana, tym razem nie pali na 4-ty cylinder (wcześniej 5-ty wywalało). Odpalam kilka razy i cały czas to samo. Zrezygnowany zaglądam pod maskę z myślą, że być może coś źle złożyłem.. niestety wszystko było jak należy. Ponownie zamieniłem miejscami cewki i świece i nagle problem ustał.


Po przejechaniu około 600km problem powrócił :mad2: :mad2: :mad2: Podobnie jak przedtem w losowych sytuacjach wywala cylinder z tą różnicą, że teraz wywala cały czas 4-ty (wcześniej 5-ty). Dzisiaj np. przy odpaleniu nie chodził już na jeden cylinder... oczywiście 4-ty.


Panowie i Panie? Proszę o jakiekolwiek sugestie..


Edit1: aha dodam jeszcze, że na cylindrach 1,2,3 mam jeszcze stare cewki, natomiast 4,5 oraz 6 nowe NGK.

Opublikowano
Witam podłącze się pod temat może coś się wspólnie rozwiąże u mnie temat podobny silnik n52B25 wypadanie zapłonu na 4 cylindrze cewka nowa świece też nie dawno wymieniane. przy jeździe do 3 tys. wszystko jest ok ale wystarczy jakiś podjazd pod górkę albo wkręcić powyżej 3 tysięcy to prawie za każdym razem wywala błąd i musze gasić i palić. Spróbuje wymienić wszystkie cewki narazie wymieniłem 3 i założe nowe świece.ale i tak wywala błąd na cylindrze na którym jest nowa cewka. To dziwne ale wydaje mi się że w moim przypadku to usterka elektryczna ewidentnie szarpie jakby na jednego nie chodził a po chwili ustaje i wszystko ok. W przyszłym tygodniu zmierzę ciśnienie sprężania bo już nie mam pomysłu. Dodam jeszcze że kilka miesięcy temu miałem błędy od elektrozaworu vanosa po stronie wydechowej. Wyrzucało błędy "elektrozawór vanos po stronie wydechowej' i wypadanie zapłonu na 5 cylindrze. zamieniłem miejscami elektrozaworu i błędy od elektrozaworu po stonie ssącej i wypadanie zapłonu na 4 cylindrze. Wymieniłem ten zawór - powiem szczerze jakiś tani nie markowy ani nie oryginał. mam wrażenie że po tej wymianie tego elektrozaworu wypadanie zapłonu się nasiliło ale dziwne bo błędów od elektrozaworu nie ma tylko został ten od wypadania zapłony na 4 cylindrze.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Powie mi ktoś, jak sprawdzić oraz jakie poprawne odczyty powinny dawać sondy lambda i przepływka?

W inpie prawie cały czas odczyty (zakładka F7) na sondach "skaczą", czy tak to powinno wyglądać?

Jakie powinny być prawidłowe odczyty przepływki?

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Witam podłącze się pod temat może coś się wspólnie rozwiąże u mnie temat podobny silnik n52B25 wypadanie zapłonu na 4 cylindrze cewka nowa świece też nie dawno wymieniane. przy jeździe do 3 tys. wszystko jest ok ale wystarczy jakiś podjazd pod górkę albo wkręcić powyżej 3 tysięcy to prawie za każdym razem wywala błąd i musze gasić i palić. Spróbuje wymienić wszystkie cewki narazie wymieniłem 3 i założe nowe świece.ale i tak wywala błąd na cylindrze na którym jest nowa cewka. To dziwne ale wydaje mi się że w moim przypadku to usterka elektryczna ewidentnie szarpie jakby na jednego nie chodził a po chwili ustaje i wszystko ok. W przyszłym tygodniu zmierzę ciśnienie sprężania bo już nie mam pomysłu. Dodam jeszcze że kilka miesięcy temu miałem błędy od elektrozaworu vanosa po stronie wydechowej. Wyrzucało błędy "elektrozawór vanos po stronie wydechowej' i wypadanie zapłonu na 5 cylindrze. zamieniłem miejscami elektrozaworu i błędy od elektrozaworu po stonie ssącej i wypadanie zapłonu na 4 cylindrze. Wymieniłem ten zawór - powiem szczerze jakiś tani nie markowy ani nie oryginał. mam wrażenie że po tej wymianie tego elektrozaworu wypadanie zapłonu się nasiliło ale dziwne bo błędów od elektrozaworu nie ma tylko został ten od wypadania zapłony na 4 cylindrze.

 

maciek55555, i co udało ci się rozwiązać problem?? Ja niestety nadal się z tym borykam. Jakiś czas temu już się poddałem i oddałem do mechaniora bo pewnego pięknego dnia miałem jechać do pracy i nie dało się go normalnie odpalić, cały czas odpalał na 5 cylindrów..;/ Jako, że usterka w zdiagnozowaniu jest trudna, mechanicy podjęli praktycznie taki sam tok rozumowania i zrobili dosłownie to samo co ja sam + posprawdzali sprawność cewek wtrysków itp. oczywiście wszystko jest OK.


Na koniec zamienili wtryski miejscami i za nic w świecie nie mogli wywołać wypadnięcia zapłonu. Jako, że nie rozwiązali problemu nie skasowali mnie za wiele (kamień z serca). I w tym miejscu pojawiła się kolejna "poszlaka", po odebraniu auta od mechanika przejechałem prawie 2800 km i kompletnie nic się nie działo, oprócz tego, że po jakimś czasie zapalił się mały check ale nic z tym nie robiłem do wczoraj. W osobnym temacie opisałem już rozwiązany problem z kompresorem NIVO. W trakcie rozwiązywania tego problemu miałem podłączoną INPę żeby pokasować błędy z NIVO, przy okazji sprawdziłem jakie błędy pokazuje w engine (27A7, 27C3 + błąd banku 1 i 2, pewnie przez lpg) Skasowałem błędy i co? I d*pa :mad2: od razu po odpaleniu wypada 5ty cylinder.. odpaliłem jeszcze raz i było ok. Dzisiaj rano musiałem już odpalać kilka razy i parę razy na trasie gasić i odpalać...

Przypadek? nie sądzę... :mad2: Czy to możliwe, że problem leży w mojej INPie?? Może dlatego, że używam lapka z win10??? Czy mógłby się ktoś podzielić ze mną sprawną INPą..?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może być tak, że auto chodzi prawidłowo w trybie awaryjnym. Po wykasowaniu błędów i powrocie do normalnego trybu pojawiają się problemy. Spróbuj wywołać sztucznie tryb awaryjny, np. poprzez odłączenie przepływomierza. Na pewno wersja INPY nie ma tu nic do pracy auta.
Opublikowano

Witam

Mam podobny problem z silnikiem m54b25. Chodzi o 5 cylinder a dokładnie objawia się to tylko tym że jak odpale samochód na zimnym, najlepiej widać to po nocy że czuć drżenie w kabinie... Jak odpale go po nocy z podłączaną inpa to tak jak u kolegi wyżej pokazuje w zakładce pracy cylindrów że na 5 wartości skaczą do 1500, wtedy zaczyna drżeć w kabinie ale nie odcina cylindra i nie wywala żadnych błędów. Jak silnik się zagrzeje to problem praktycznie nie występuje. Założone nowe świece i cewki. Robiłem próbę dymowa i zero nieszczelności. Przepływka pokazuje po rozgrzaniu na luzie 12 czyli ok, sondy też działają,disa wymieniona bo klapka luźno latała. Gdzieś czytałem że mogą być jakieś mikro pęknięcia na głowicy ale czy to możliwe? Tak samo krążą plotki że po wymianie ECU następuje poprawa, że zimne luty itp. Niektórym pomaga przejście na soft który wyłącza sondy lambda..

Opublikowano
lutan zacznij od próby dymnej żeby wyeliminować lewe powietrze, zrób pomiar ciśnienia na cylindrach, wymień odmę razem z rurkami.

 

Blade1984, jak pisałem wyżej, pomiar ciśnienia na cylindrach wydaje się OK, nieszczelności szukałem -nie znalazłem, ale poszukam jeszcze raz jakoś dokładniej..

Wydaje mi się, że może warto pochylić się nad tą odmą chociażby profilaktycznie, nie zaszkodzi jej wymienić. Z tym niestety muszę poczekać aż zdobi się trochę cieplej albo przed wymianą oleju (za niecałe 2 tys.).

 

Może być tak, że auto chodzi prawidłowo w trybie awaryjnym. Po wykasowaniu błędów i powrocie do normalnego trybu pojawiają się problemy. Spróbuj wywołać sztucznie tryb awaryjny, np. poprzez odłączenie przepływomierza. Na pewno wersja INPY nie ma tu nic do pracy auta.

 

Saico, kiedyś już odpiąłem przepływkę i nie dało się jechać, na jałowym było ok ale jak tylko chciałem się rozpędzić to obroty strasznie falowały i chyba wywaliło mi wtedy dużego checka.. nie pamiętam, chyba muszę jeszcze raz to sprawdzić.


A jeżeli chodzi o "Na pewno wersja INPY nie ma tu nic do pracy auta", no to mam ciekawostkę. Po skasowaniu błędów moją inpą pojawił się problem jak opisywałem, przez 2 dni musiałem się z tym męczyć na nowo, pożyczyłem od kolegi fejsa Delphi, skasowałem błędy i jak na razie od 350km cisza... Czuć na wolnych obrotach delikatnie nierówną pracę silnika ale nie wywala cylindra. Dodatkowo tamten program z Delphi cały czas pokazuje błąd "P0205 Obwód wtryskiwaczacylindra 5/ Przerwany". Po skasowaniu natychmiast wraca..


I o co tu chodzi..?

Opublikowano

A może masz gdzieś przebicie na wiązce do wtryskiwaczy?

Mój brat miał podobnie w innym samochodzie że wywalało cylinder a okazało się że miał kabelek przetarty i raz przejechał dalej bez problemu a raz miał błędy co chwilę w zależności jak się kabelek ułożył

Opublikowano

No póki co tak zrobię. Może jakieś podpowiedzi/doświadczenia gdzie najczęściej zdarzają się przetarcia itp? Muszę zlokalizować w którym miejscu podpięte są wiązki wtryskiwaczy LPG do PB, być może w tym miejscu coś...

Wiązka z wtryskiwaczy idzie przez całe auto do któregoś modułu w bagażniku czy od razu do sterownika..?

Opublikowano
A powiedzcie mi proszę jak z tą odmą.. kupować zwykłą czy ten "zimny klimat" ? ktoś ma z tym jakieś doświadczenia? (bardziej trwała czy coś). Ktoś jest w stanie polecić jakąś firmę? Najlepiej z wypośrodkowanym stosunkiem cena/jakość :) Z tego co widzę to najczęściej przewijają się maxgear albo febi.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odma ori w wersji zimowej wychodzi cenowo zdecydowanie lepiej niż zwykła, jeżeli jednak taką chcesz to febi jest ok, o tfu maxgear zapomnij.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
U mnie inny silnik ale faktycznie jak kontrolka silnika zaświeciła tzn. wszedł w tryb awaryjny to problemu nie było. jeździłem tak chwile ale z racji tego że kupiłem drugie auto postanowiłem trochę zagłębić się w temat ściągnąłem kolektor - cały w oleju, urwana klapka od disy, wymieniłem odmę założyłem nową disę i narazie jest ok. Miałem taką sytuację ostatnio w e90 silnik n46 na LPG po wymianie świec na dedykowane NGK silnik zaczął przerywać. Co się okazało jak zakładali gaz zmniejszyli przerwę na świecach na 0,7 i na tej przerwie silnik pracował bez problemu. Po zmniejszeniu przerwy na nowych świecach silnik zaczął chodzić normalnie. Wiem że to może wydaje się dziwne ale naprawdę tak było.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Długo się nie odzywałem bo chciałem mieć pewność, że już wszystko jest OK. Drodzy forumowicze jeżeli ktoś kiedyś będzie czytał posty z tego tematu w celu rozwiązania podobnego problemu, mam dla Was wszystkich małą przestrogę... nie idźcie proszę w moim kierunku, nie zakładajcie od razu najgorszego (chociaż i tak starałem się zacząć od "pierdół") bo stracicie przede wszystkim sporo czasu jak i pieniążków. Nie ma jednak tego złego co by na dobre nie wyszło, ponieważ dzięki moim działaniom wiele się nauczyłem :8) . Nie ma co też ukrywać, że stracony czas wynikał głównie z braku możliwości znalezienia konkretnych informacji przez co do wielu rzeczy musiałem dojść sam i w pewnym momencie byłem już zrezygnowany. W tedy pojawił się wpis Blade1984, za co serdecznie Ci dziękuję :cool2:

 

lutan zacznij od próby dymnej żeby wyeliminować lewe powietrze, zrób pomiar ciśnienia na cylindrach, wymień odmę razem z rurkami.

 

Zaciekawiła mnie ta próba dymna, nie znałem tego wcześniej.. ja zainspirowałem się tym:



Po zadymieniu silnika okazało się, ze z tyłu kolektora leci dymek, dosyć mocno. Przyczyną była popękana gumowa zatyczka króćca, prawie identycznie jak na poniższym zdj.

p1.jpg?ct=ddc6370f1cc2


Po wymianie problemy zniknęły... wreszcie!! :norty:, przy okazji wymieniłem ten separator oleju, uszczelkę pod kolektorem,poczyściłem wszystko i auto dużo lepiej się zbiera itp.


Podsumowując, jeżeli masz problemy z wypadaniem zapłonu zacznij proszę od próby dymnej, jest to najtańsza opcja (mnie wyniosło jakieś 20zł) a dzięki niej na 100% wyeliminujesz lewe powietrze.. jeżeli nie będzie lewego powietrza, możesz iść dalej po nitce do kłębka, czyli zamiana miejscami cewek itp. itd.


Dziękuję wszystkim za zainteresowanie ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.