Skocz do zawartości

Drgania/wibracje przy 110-120 km/h


mmw

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Temat ogólnie dość często poruszany, ale mam problem z usunięciem tych drgań, mimo zastosowania chyba wszystkich opcji. Jest to E61 525d 2004 rok w automacie.


Drgania podczas jazdy były bardzo odczuwalne przy prędkościach 80-130 km/h. Wymieniony został łącznik wału, ten gumowy i tuleja. Reszta wału ok. Wibracje się zdecydowanie zmniejszyły, bo najprawdopodobnie występowały równolegle inne z luzami na wale.


Obecnie są odczuwalne lekkie wibracje/drgania przy prędkości około 110-120 km/h. Czuć je jakby z przedniej osi, lekko przenoszą się na kierownicę. Felgi wyprostowane, nowe opony. Nadal to samo. Założony na próbę drugi komplet kół z innego samochodu i nadal to samo. Wymienione zostały tuleje wahaczy. Wibracje może są troszkę mniejsze ale pozostały. Felgi siedzą ciasno w piastach, więc nie jest to kwestia luzów na otworach centrujących.


Na pewno nie jest to wina konwertera, bo jest to inny typ drgań. Nie ma znaczenia czy się zwalnia, przyśpiesza czy utrzymuje prędkość. Wibracje są stałe. Luzów w układzie kierowniczym nie ma.


Miał ktoś podobny przypadek spowodowany jakąś przyczyną, której nie biorę pod uwagę? Mam zamiar przetestować trzeci komplet kół, bo może jest jakiś mega pech i te z drugiego samochodu powodowały identyczne objawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem w e60 530i automat. Wywazyłem opony dragnia troche ustaly ale nadal sa odczuwalne przy predkosci od 120-140.

Są to bardzo delikatnie dragnia ale da sie je wyczuć i bardzo mnie irytuja.Lubie gdy u mnie w samochodzie wszytko jest na tip top.

Chciałbym coś z tym zrobić przy czym nie wymieniać polowy samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zaciski nie blokują się? Któreś z przednich kół nie robi się gorące po miejskiej jeździe?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od zakupu mojej t.j. wiedziałem że mam do wymiany łącznik wału - było widać i czuć.

Prawy amor - wyciek.

Tarcze przód i klocki ( klocki na wykończeniu, w jednej tarczy coś pomiędzy klocek a tarcze wpadło robiąc rysę i tarło cały czas )

Nic nie biło ani przy typowej dla bicia prędkości 90-130 ani 150-180 co mnie oczywiście cieszyło.


Wydaje mi się, choć mogę się mylić że to kwestia właściwego montażu tarczy a później felg.

Chyba najważniejsza rzeczą jest wyważenie kół, nawet hunter nie daje 100% pewności choć jest na pewno lepszy niż zwykłe - ale nie w tym przypadku.


Czy czujesz uderzenie/drgnięcie na kierownicy przy lekkim naciśnięciu pedału hamulca ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

U mnie jednak okazało się, że to opony. Miałem pecha, bo drugi zestaw, który mi założyli w wulkanizacji na próbę był albo źle wyważony albo felgi krzywe.

Założyłem trzeci zestaw pożyczony od kolegi i problem zniknął. Pojechałem więc do ASO sprawdzić te moje koła na wyważarce z dociskiem. Po pierwsze okazało się, że na wulkanizacji wyważono mi koła słabo. Po prawidłowym wyważeniu w ASO nastąpiła znacząca poprawa, ale nadal było czuć drgania. Podczas wyważania w ASO zrobiliśmy test docisku i okazało się, że opony mają wadę i w jednym miejscu są jakieś twardsze. Kupiłem drugie, a te oddaję. Tak naprawdę cały problem narobili mi w tej wulkanizacji, w której zakładano pierwsze opony. Nie dość, że źle je wyważyli, to drugi zestaw kół na próbę był równie dziadowski jak mój, co wprowadziło mnie w błąd. Niestety 18 calowe koła nie wybaczają żadnych niedociągnięć i czuć to od razu.


Drgawki podczas hamowania, które też miałem, wynikały z tarcz, które po nagrzaniu się wyginały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie tego nie pamietam czy przed wymiana były drgania a tyle ze jak zakładałem wał to nie zaznaczyłem i nie założyłem na zębatkę tak samo jak był przed tek ale to chyba nie ma znaczenia bo były nacięty ze tylko w jednej pozycji da się go złożyć a na wadliwych oponach by bicie było czas a ja mam tylko przy dodaniu gazu jak odpuszczę gaz to drgania ustają
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
Witam jestem tu nowy i mam podobny problem wymieniłem co możliwe zawieszenie tył nowe plus amorki przodek to samo i jest dużo lepiej ale trohe dziwne bo po przejechaniu 100km na autostradzie auto rozgrzane przy przyspieszaniu między 120do140 wibracje budy ale hwilowe powyżej 140cisza już mi brak sluw miał ktoś taki przypadek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.