Skocz do zawartości

[F30] Kodowanie przez Bimmercode


xelibri

Rekomendowane odpowiedzi

Hej.

Potrzebuję wyłączyć sidemarkery i włączyć tylne przeciwmgielne w F30. Ściagąłem aplikację Bimmercode i mam pytanie czy jesli wykupię pełną wersję (184,99) to ona będzie działać cały czas? Czy ma ograniczenia czasowe lub ilość połączeń z samochodem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
  • Członkowie klubu
Można zakodować, żeby po wybraniu opcji Telefon, pojawiała się domyślnie lista ostatnio wybieranych numerów, a nie książka kontaktów?

Wiecie coś o tym?


A jak nie przez bimmercode, to może czymś innym można?

Może komuś się przyda, bo ja dopiero teraz na to wpadłem :mrgreen:

Nie znalazłem jak to przekodować (czy w ogóle można), ale rozwiązaniem dla mnie jest po prostu zapamiętanie pozycji wybierane numery pod jeden z przycisków ulubionych.

Na okrętkę, ale działa :8)

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Czy może ktoś mi podpowiedzieć jak zakodować przez Bimmercode funkcję załączania z pilota ogrzewania/klimatyzacji w 330e (hybryda) ? Funkcja ta jest podobno dostępna pod 4 przyciskiem pilota w autach w wersji na Europe a moja jest z USA (u mnie tylko manualnie z idrive po zgaszeniu silnika).


Zrobiłem samemu konwersję ale z tym tematem wymiękłem. Przypuszczam że jest to do ustawienia przez expert-mode w FEM ale nie mam pojęcia gdzie a nie chce narobić szkód.


 

AMWts8Aj2Mc5z5Ryg76mBoLUEJGbDQnkGYJ23LhcwGA-VEJTxJTyGWEdEJ7eYFtq5wodLhejM_fBCyYP-LdOK8dZjeYFuWJFYqr6sX-9ywbwX475QBUMcCqyLYgzsGgamJhAhmoy6MSQHhQL0SMX-ILMDJObuAPWGbj5iCl4gJlVmhmpQJvRSb9wY-XMJnyfNEiPnhOPA9-Ghk3c_ce_YOKtb_FJzrBFsdZY53KDPJX9cDDzTDgOY_TiG70XCkHH3sdvsjS_JoasRFiasKbPnLiuYJE24HPlECCU8UyLR5ePYvJ_qNIfHVGFuncHkKXoMdgDkcEfeCaXclK7NKWfChUuNZhiS9nF0df8CkWxnNDXb7gF_kwNLFnTVKDzffMPVX6DWEBUTeWAAHj2YgjdnUmsKYhz-BRM_YmcnzCSL_U7rb9cmit9YaZw1eUu3n2WnGqZ_64lE9WEdDRK59MSZRyQy65ZFqUAvhN7ux5gVlDAlAtmGg-T64I03ySe2PiTIwvXOW2aTocpRsUxJOnwEAmFkIlCPV5IQu8gtgBAJpqNPKWYmlK9aC0NLgoM4sKdWATzGRVIdvKlC1f6evv1Te1uYwJLAQndreeGqXjY40-9qszeMxPH-AGQxN5bOEhLvfZVSjMoJhH1XyUt0HpGXjfIV-NVzVi3Dju_4K-m1cJ-8Mpo0nPj1zd0jtOIyz3Y3a3pumhSy2d0C8Y9c9FGCnXPd8GJaReX8bCK7oMDpGu3_sHvgLeA91McR1HYY-ZOOdFwrxbo9EMN9ODeUPKV62GxWKgjB2VtSMJ-RjfQidiVObft9ay-fZb9SGq4zmlrU2YqDqkBFgtRgb1DwOT5gaXO7goWomAldzq_Hy_64f3K7zF00Tu4bJvOLQznszuJr-pNQFs0d4lDULbtMwsOWImOJvo=w1920-h865-s-no?authuser=0

Edytowane przez Nimnul
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
w f25 mam tak, że po połączeniu z telefonem, jak nacisnę słuchawkę na kierownicy to mi w menu na zegarach pojawia lista ostatnio wybieranych numerów

Na zegarach i head-up tak, ale nie wywołuje to menu telefonu na idrive.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć

W swoim F31 320d xDrive zmieniłem w Headunit > Sport displays > Sport display color > z Orange na Red, po przeprogramowaniu znacznie zwiększyło się spalanie i podchodzi teraz pod 30l. Próbowałem przywrócić najpierw przez zmianę koloru, a potem przez kilka backupów ale nic nie dało - ścieżka do backupu zapisanego na telefonie Android\data\de.appomotive.bimmercode\files\Backups

I teraz nie wiem czy się martwić, czy rzeczywiście przeprogramowały się wtryskiwacze paliwa i dają więcej mieszanki paliwowej niż powinny, czy tylko zmienił się algorytm, który to oblicza, a nie weryfikowałem jeszcze tego dłuższą jazdą przez pierwszą opcję.

Trybem export mode nie bawiłem się jeszcze ale pewnie będzie trzeba, żeby rozwiązać problem. Nie wiem czy wystarczy znaleźć odpowiedni wpis z Headunit czy jednak będzie trzeba grzebać w innych modułach, a jest tego trochę.


Przewertowałem cały wątek na forum, przeszukałem neta, przepytałem chatgpt i słabo z wynikami


Ktoś spotkał się z tym? Rozwiązaniem na pewno nie jest zamiana skali z 20 na 30 i przywrócenie, próbowałem tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o skalę ją zostawmy. Znacznie wzrosło chwilowe spalanie i zaczęło przekraczać 20l.

Zastanawiam się czy to nie zbiegło się w czasie z akcją serwisową BMW dotyczącą DDE i przeprogramowanie tylko uwidoczniło problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W czasie normalnej jazdy pokazuje prawidłowe wartości?

No i jeśli zmieniłeś skalę na 30l to może zmieniła się też maksymalna wartość jaka będzie wyświetlana.

Chwilowe spalanie przy przyspieszaniu na niskich biegach jest większe niż 20 a nawet 30l więc ja tu nie widzę żadnego problemu.

Jak będę wracać z pracy to sprawdzę ile u mnie się wyświetla i Ci tu dopisze wartości, tyle że ja nie zmieniłem zakresu na 30l bo to bez sensu.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w pierwszym poście wspomniałem zmieniłem

Headunit > Sport displays > Sport display color > z Orange na Red

Tutaj pojawił się problem, że zaczęło wskazywać wyższe spalanie przy spokojnej jeździe

Próbowałem backup, przeprogramowania z Orange na Red i z powrotem. Pomyślałem, że może naprawi to zmiana skali z 20 na 30 i powrót do 20 i nic to nie dało.

 

Chwilowe spalanie przy przyspieszaniu na niskich biegach jest większe niż 20 a nawet 30l więc ja tu nie widzę żadnego problemu.

W sensie, że do tej pory komputer przekłamywał o faktycznym spalaniu? Była ustawiona blokada do 20l i bimmercode to złamał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwilowe spalanie dochodzi do 30l i nie wiem czy to rzeczywiste spalanie fizycznie, czy coś przeprogramowało w obliczeniach i tylko tak komputer pokazuje. Wcześniej nie przekraczało 20l, gdy wdepnąłem w podłogę

 

To chyba wcześniej coś było nie tak, bo przy wdepnięciu w podłogę chwilowe spalanie zamknie każdą skalę, czy to 30, czy tym bardziej 20. Nie ma bata, że wcześniej (na skali do 30) nie wychodził poza 20.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Druga sprawa, skalę spalania zmienia się w liczniku a nie HU.

Tak, skalę zmienia się w innym miejscu ale miałem nadzieję, że to coś pomoże.

 

To chyba wcześniej coś było nie tak, bo przy wdepnięciu w podłogę chwilowe spalanie zamknie każdą skalę, czy to 30, czy tym bardziej 20. Nie ma bata, że wcześniej (na skali do 30) nie wychodził poza 20.

Tego nie wykluczam, tylko to już było od wyjścia z fabryki.


Pojeździłem wczoraj trochę i gdyby miało coś się stać złego to już by to się stało. Ogólnie zauważyłem wzrost chwilowego spalania przy swoim stylu jazdy, wcześniej pokazywało 7l teraz 10l, 12l -> 18l. itd. Jeżeli takie było realne od początku, a nie co pokazuje system to nie ma problemu, ale co jeśli nie?

W apce w trybie normalnym jedna zmiana to pewnie pakiet kodów, które można wyklikać w trybie ekspert i może coś poszło zakodowane gdzieś gdzie nie powinno i stąd tutaj te moje dziwne problemy. Będę pisał do supportu gdzie jest dostęp do logów - o ile to logują, żeby sprawdzić o co chodzi.

Nie wspomniałem - kodowanie robiłem przez kabel enet i telefon w trybie samolotowym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja zawsze koduje przed BT i nigdy nic nie udało mi się zepsuć.

W liczniku można ustawić korektę średniego spalania, ale nigdy nie widziałem możliwości wprowadzenia zmian w chwilowym spalaniu.


Wg mnie teraz jedyna możliwość aby sprawdzić/przywrócić domyślne kodowanie do zakodowanie przez esys pod Twoje FA.

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.