Skocz do zawartości

[f10] szarpnięcie skrzyni 8hp po zatrzymaniu się


sebba

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent to BMW F10 520d ze skrzynia 8HP, któremu dolegają szarpnięcia przy zmianie biegu 1-2 i 2-1.


Zacznę od najbardziej denerwującej rzeczy czyli zmiana biegu 2-1 ale tuż po zatrzymaniu się, która raz na jakiś czas skutkuje dość mocno odczuwalnym kopnięciem.


Zjawisko to występuje raz na jakiś czas – około 2-3 razy w tygodniu (robię około 800km/tydzień). Co ciekawe czasami nie występuje to w ogóle przez tydzień a czasami w ciągu 10 min jazdy po 2-3 razy.


Oprócz tego ogólnie zmiana biegów 1-2 i 2-1 nie jest jakaś super łagodna ale w granicach tolerancji. Pozostałe biegi działają idealnie – zero szarpnięć.




Podsumuję wszystko to co udało mi się ustalić:


- Auto aktualnie ma 110k km przebiegu i przejechałem nim 15k km. W międzyczasie nic się nie zmieniło – ani nie poprawiło ani nie pogorszyło.


- Wszystkie sterowniki auta zostały zaktualizowane do najnowszych.


- Brak błędów sprawdzając w ISTA.


- Zresetowałem adaptację skrzyni. Parametry ciśnień i czasów przed resetem mieściły się i były odległe od dopuszczalnych wartościach producenta skrzyni.


- Po resecie przejechałem już 10k km i skrzynia zaadaptowała inne wartości niż poprzednio ale to nic nie zmieniło. W dalszym ciągu wartości są prawidłowe.


- Bieg 1 oraz 2 nie podlega procesowi adaptacji skrzyni. Za zmianę biegu 1-2 i 2-1 odpowiadają sprzęgła z biegu 4 oraz 7. Przeprowadzałem indywidualną adaptację biegu 4 oraz 7 co pomagało ale na 1-2 tygodnie. Zmiana biegów 1-2 i 2-1 była płynniejsza oraz zmiana biegu 2-1 po zatrzymaniu się nie skutkowała kopnięciem. Dodam, że bieg 4 i 7 oraz zmiana tych biegów działa bardzo płynnie.


Czy ktoś przerabiał taki problem?


Dzwoniłem do dwóch warsztatów specjalizujących się w ASB ale przez telefon odniosłem wrażenie, że nigdy nie spotkali się z takim problemem i zaczęło się mocne teoretyzowanie i straszenie remontem skrzyni za 8k zł.


Dodam, że auto posiada permanentny błąd słabego akumulatora. Auto stało 3 tygodnie i akumulator dość mocno się rozładował i od tamtej pory jest błąd akumulatora, który zniknie dopiero po wymianie na nowy.


Akumulator ma 5 lat a napięcia kiedyś sprawdzałem z grubsza i wyglądały prawidłowo. Ogólnie oprócz błędu to akumulator działa bez zarzutu i wytrzymuje jeszcze sporo.


Wspominam o tym ponieważ kiedyś czytałem, że 8hp jest bardzo wrażliwa na zmiany napięcia i zastanawiam się czy czasem akumulator nie ma jakiegoś wpływu. Dodatkowo jak jeżdżę, krótkie odcinki przez jakiś czas to problem z kopnięciem 2-1 po zatrzymaniu nasila się a jak jeżdżę dłuższe trasy to problem zanika. Nie wiem czy to przypadek czy jednak cos jest na rzeczy.




Będę wdzięczny za jakieś sugestie jak rozwiązać problem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Parametry ciśnień i czasów przed resetem mieściły się i były odległe od dopuszczalnych wartościach producenta skrzyni.

To ci odpowiedź na twoj problem

W dalszym ciągu wartości są prawidłowe.

Ile ?

Jak tam system chłodzenia skrzyni ?

U nas byla 650i i tak samo szarpala. 2-1 biegi. Okazalo sie ze wsadili brakowana chlodnice w aso i ona puściła plyn w olej skrzyni.

A escze w aso mowili właścicielewi ze jest nowy soft 18-go roku , ktory reguluje poziom oleju w skrzyni :norty: :cry2: :norty: :mrgreen: - to jest ha-ha, nie będę wymieniał jakie ASO , ale sądząc po stwierdzeniu pro soft pracują tam chyba marsjanie . Nowego softu dla F12 8HP chyba juz nie bylo od konca 16go roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parametry ciśnień i czasów przed resetem mieściły się i były odległe od dopuszczalnych wartościach producenta skrzyni.

To ci odpowiedź na twoj problem

W dalszym ciągu wartości są prawidłowe.

Ile ?

Jak tam system chłodzenia skrzyni ?

U nas byla 650i i tak samo szarpala. 2-1 biegi. Okazalo sie ze wsadili brakowana chlodnice w aso i ona puściła plyn w olej skrzyni.

A escze w aso mowili właścicielewi ze jest nowy soft 18-go roku , ktory reguluje poziom oleju w skrzyni :norty: :cry2: :norty: :mrgreen: - to jest ha-ha, nie będę wymieniał jakie ASO , ale sądząc po stwierdzeniu pro soft pracują tam chyba marsjanie . Nowego softu dla F12 8HP chyba juz nie bylo od konca 16go roku.

 

Aktualne wartości:

Screenshot_20180904_125527.jpg


Nie moge znalesc zdjęcia ze starymi wartosciami przed resetem ale tez wartosci nie roznily sie bardzo.


Bardzo ciekawa diagnoza z chodnica skrzyni. Da sie to jakość sprawdzić w miarę prosty sposób? Jaki ubytek plynu był? Bo ostatnio sprawdzalem i mialem wrazenie, ze cos tam ubyło- sprawdze to dokladnie. Skrzynia ogolnie nie przegrzewa sie nawet przy mocnejszej jezdzie a przy normalnej utrzymuje temperature 70-80 stopni.


Nie wiem czy to moze miec jakiekolwiek wplyw w tym przypadku ale na gwarancji byla wymieniana chlodnica ale klimatyzacji i to dwa razy, nie wiem czy to moglo miec jakikolwiek wpływ na chlodnice skrzyni biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Zresetowałem adaptację skrzyni. Parametry ciśnień i czasów przed resetem mieściły się i były odległe od dopuszczalnych wartościach producenta skrzyni.

 

Jakie wartości są prawidłowe?

 

- Bieg 1 oraz 2 nie podlega procesowi adaptacji skrzyni. Za zmianę biegu 1-2 i 2-1 odpowiadają sprzęgła z biegu 4 oraz 7. Przeprowadzałem indywidualną adaptację biegu 4 oraz 7 co pomagało ale na 1-2 tygodnie.

 

W jaki sposób przeprowadza się indywidualną adaptację poszczególnych biegów?


Z góry dziękuje za odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze, bujam się z tym samym, 1-2 i 2-1 szarpie (przy redukcji mocniej) i przy przełączaniu z P na D lub R szarpie całą budą i czasami słychać jakiś metaliczny zgrzyt z pod samochodu - ale nie zawsze. I przez to nie zawsze nie mogę tego ogarnąć bo jak postawie do serwisu, zrobią jazdę próbną to im nie szarpie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie wartości są prawidłowe?

 

Miałem workbooka do 8hp ale nie moge go znaleść :( poszukam go jeszcze i się podzielę jak uda mi sie go znaleść

 

W jaki sposób przeprowadza się indywidualną adaptację poszczególnych biegów?

 

Proces adaptacji udostępni jeep oraz dodge, przykład:

http://www.wk2jeeps.com/tsb/tsb_wk2_2101214.pdf


Opisany proces adaptacji działa - przetestowane :)

 

Kurcze, bujam się z tym samym, 1-2 i 2-1 szarpie (przy redukcji mocniej) i przy przełączaniu z P na D lub R szarpie całą budą i czasami słychać jakiś metaliczny zgrzyt z pod samochodu - ale nie zawsze. I przez to nie zawsze nie mogę tego ogarnąć bo jak postawie do serwisu, zrobią jazdę próbną to im nie szarpie.

 

Jest to bardzo dziwny problem i nie jesteśmy jedyni. Jest wiele podobnych tematów na forach bmw, jaguara, jeep itd na temat szarpania 1-2 i 2-1. Najgorsze jest to, że nigdzie nie ma opisanego rozwiązana problemu. Większość tematów na forach ucina się albo są informacje, że cała skrzynia była wymieniana bo aso nie znajdowało rozwiązania.

Moim zdaniem najdziwniejsze jest to, że bieg 1-2/2-1 nie ma swoich własnych podzespołów i korzysta z tych samych co pozostałe biegi, które...działają idealnie. Mam wrażenie, że jest to jakiś problem ze sterownikiem skrzyni.


Zastanawiam się jeszcze czy czasem tego problemu nie generuje siłownik "HIS" do systemu start/stop, który po odpaleniu silnika ma gwałtownie zwiększyć ciśnienie w skrzyni. W moim przypadku około 1-2s po zatrzymaniu się jest kopnięcie ze skrzyni i nie wiem czy nie jest to spowodowane nagłym zwiększeniem ciśnienia w układzie bo np zawór w "HIS" jest uszkodzony.


W dalszym ciągu zastanawiam się nad akumulatorem. We wspomnianym manualu były podane widełki natężenia prądu, przy których działają "clutch'e". Były stosunkowo małe i potwierdzałoby to teorię, którą kiedyś przeczytałem, że 8hp jest wrażliwa na niewłaściwe parametry prądu.

Niestety ta teoria jest mało prawdopodobna, że słaby akumulator ma wpływ na szarpnięcia. Może ktoś z większą wiedzą o układzie elektrycznym w F10 wypowie się na ten temat?


Wspomniałeś jeszcze o szarpnięciach R-N-D-P. Lekkie szarpnięcie może występować bo następuje zwiększenie momentu i napięcie napędu w przypadku wybrania R lub D. Metaliczny dźwięk również może występować po przełączeniu R-P lub D-P. Spowodowane jest to mechaniczną blokadą w postaci bolca na P. Bolec czasami nie jest idealnie w osi i przez to można usłyszeć jakiś metaliczny dzięk i szarpnięcie.


Wczoraj zdecydowałem się jeszcze raz przeprowadzić adaptację skrzyni. Zresetowałem wszystko co możliwe i przystąpiłem do adaptacji zgodnie z manualem powyżej. Zdecydowałem się na ponowną adaptację ponieważ aktualizacja sterowników wcale nie zresetowała adaptacji skrzyni jak to można znaleźć w niektórych wątkach na różnych forach. Więc stwierdziłem, że warto od zera nabić "count'y" na nowym sofcie zamiast dobijać nowe do starych, które skrzynia uśredniała. Po jednym dniu jazdy mogę stwierdzić, że na razie jest lepiej i ani razu nie szarpnęła po zatrzymaniu się. Skrzynia cały czas się uczy i powinna jeszcze płynniej zacząć chodzić więc po tygodniu jazdy dam znać jak wygląda temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Strasznie mnie interesuje ten temat , bo dokładnie mam ten sam problem. Sebba czekamy na wzór na rozwiązanie kłopotów.

 

Mógłbyś coś więcej napisać o Twoim przypadku? Jak często występuje? Czy zauważyłeś jakieś powtarzalne cechy kiedy to występuje? W jakim stanie jest akumulator? Rok, przebieg? Byłeś u jakiś mechaników z tym?


Mam nadzieję, że uda się rozwiązać ten problem. Najdziwniejsze jest to, że jest sporo podobnych tematów ale nigdzie nie ma rozwiązania ani nawet nakierowania na winowajcę problemu.

Może jednak komuś udało się rozwiązać zagadkę i naprawić skrzynię?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć. Chodzi o to że nie rozwiązałem problemu. Byłem z tematem u mechanika od BMW i jak na razie nie zna rozwiązania. Byłem też od skrzyń, podjął się próby naprawy ale mimo chęci nic mu się nie udało naprawić. Wymienił tłoczki, płytę separacyjną, wyczyścił mechatronik a nawet założył drugie selenoidy - efekt taki że nic się nie zmieniło. Ponowne adaptacje nic nie dają. Jednak nikt mi nie przeprowadził jazdy adaptacyjnej wg schematu który zamieściłeś czyli wariantu B. Wariant A owszem czyli trzy krotne rozpędzenie i hamowanie ale to nic nie daje. Zacząłem nawet podejrzewać xdrive, co więcej podmieniłem go od innego BMW i też zero poprawy. Teraz w poniedziałek umówiłem się z moim znajomym mechanikem od BMW na zamianę samochodami, na jego 320 F31 też w automacie. Chce pojeździć tydzień żeby wyczuć o co chodzi, bo jak dla niego problemu nie ma. U mnie najgorzej jest na zimnej skrzyni. Podczas rozpedzania 1-2 przy 2000-2100 lubi szarpnąć tzn wyczuwa się wyraźną zmianę. Potem lepiej. W dół nie zawsze z 2 schodzi na 1, co powoduje zapinanie tej 2 jakby na 2 razy i towarzyszy temu szarpnięcie. Często - czego nie rozumiem - zmienia biegi dość nerwowo wyraznie wyczuwalnie co mnie irytuje. A czasem w niewiadomych dla mnie okolicznościach, nagle coś się stanie i chodzi jak zegarek, nic dosłownie nic nie czuć zmiany biegów w dół czy w górę są takie jakbym jechał meleksem bardzo delikatne , nie wyczuwalne. I tak jest do momentu jak się nie zatrzymam i nie wyłączę silnika. Włączam ponownie i od nowa lipa. Masz rację że nikt nie zna odpowiedzi...to mój problem. Słuchaj pisałem do Ciebie na pw. ale mi nie odpisałeś. Co z twoim pomysłem na zastosowanie tej procedury z załączonego pliku PDF??? Też nie działa??? Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno co zaobserwowałem. Mianowicie - hałasuje mi już leciutko rozrząd - może tu jest problem. Dlaczego o tym mówię-ponieważ gdy skrzynia pracuje bez zarzutu silnik wyraźnie chodzi ciszej, miękko, bez hałasu rozrządu. I jeszcze jedna sprawa: efekt dobrej pracy uzyskuję praktycznie zawsze gdy temp oleju na wskaźniku jest leciutko ponad 100 st C. Czyli muszę go troszkę pomęczyć ruszając i hamując bo normalnie ma 90stC. To takie moje doświadczenia. Forum dot skrzyni czytałem i czytam od kilku miesięcy....nikt nigdy nie udzielił odpowiedzi co jest powodem pomimo że forumowicze pisali o kłopotach...pisałem też na pw np do Gorlika i innych fachowców z forum....NIKT NIE UMIE I NIE ZNA POWODU takiego zachowania tych skrzyn....fachowiec od skrzyń powiedział mi ...cyt:też ma samochód z tą skrzynią....chyba w dodge....DALEKO JEJ DO DOSKONAŁOŚCI , NIE IDZIE ZA NOGĄ I LUBI SZARPNĄĆ....TAKA JEST " i ma chyba 50 tyś przebiegu.....Ale ja w to nie wierzę bo wiem że potrafi działać super bo sam widzę...tylko co zrobić???? Powodzenia i pozdrawiam...bo i tak za dużo piszę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,


Widzę, że podjąłeś dużo kroków bez skutku. Bardzo dziwna sytuacja. Wg Twojego opisu wynika, że masz identyczny problem jak ja. U mnie skrzynia też czasami działa idealnie płynnie jak masełko a czasami cholera wie czemu skrzynia zaczyna nerwowo działać. Ogólnie jedynie co mnie denerwuje to szarpnięcie po zatrzymaniu sie. To nie tylko Twój problem a też mój i mnóstwa innych osób i to we wszystkich autach gdzie występuje ta skrzynia jak audi, jaguar, jeep, dodge itd. Na jednym z forum znalazłem oficjalna odpowiedz ZF'a, że skrzynia działa prawidłowo i że tak ma być...


Adaptacja B jest stosunkowo prosta. W skrócie opisując:

1) dla poprawy biegu 1-2, 2-1 trzeba zaadoptować cluch C i E

2) za adaptacje clutcha C odpowiada bieg 4 natomiast clutch E bieg 7.

3) znajdź długi prosty, płaski i bez dziur odcinek gdzie nie ma ruchu ( nierówności itp. mogą spowodować przerwanie adaptacji)

4) skrzynia musi mieć co najmniej 50 do 100 stopni ( jak silnik jest już rozgrzany do temperatury roboczej to skrzynia też już spełnia te warunki)

5) Adaptacja polega na wbiciu konkretnego biegu w trybie manualnym i jechaniu jak najdłużej na tym biegu spełniając warunki z tabeli (moment i RPM) po czym zmienić bieg. Nie jest napisane jak długo trzeba jechać na tym biegu ani nie udało mi się tego ustalić. Zauważyłem, że trzeba jak najdłużej jechać na danym biegu, żeby zaliczył adaptacje.

Przykładowo dla clutcha C wbiłem 4 bieg i od około 1110 do okolo 1700 RPM powoli przyspieszałem utrzymując moment 30-40nm. Przy 1600 zmieniałem bieg na 5. Moment monitorowalem na wskaźnikach sportowych w NBT co pokrywa się z tym co pokazuje ista.

Przy takim sposobie adaptacji nabiłem po 8-10 countow dla wszystkich (5) clutchy w ciągu godziny.


Niestety mam zła wiadomość. Po resecie adaptacji i wykonaniu jej ponownie problem dalej występuje. Więc z mojej strony ani aktualizacja sterowników ani adaptacja nie rozwiązuje problemu.


W dalszym ciągu zastanawiam się nad akumulatorem.Sprawdzilem na szybko napięcie akumulatora na postoju z włączonym silnikiem i wyszło 13.1V więc nie jest źle ale nie jest idealnie. Mógłbyś sprawdzić napięcia u siebie? Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie rozrząd nie szura i wszystko z nim ok. Na zimnym to norma, że ta skrzynia trochę szarpie bo to specyfika zastosowanego oleju. I mnie tak do ok 70-90 stopni silnika skrzynia już bardzo płynnie zmienia biegi ale tak chyba powinno być ponieważ chlodnica oleju silnika i skrzyni jest powiązana a temperatura robocza oleju skrzyni to około 75 stopni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...
Miałem identyczny problem i go rozwiązałem dwiema wymianami oleju i miski. Kasowanie adaptacji i jazda zgodnie z instrukcją nic nie pomogła, auto cały czas kopało przy zatrzymywaniu. Dopiero jak skasowałem adaptację i udałem się na drogę expresową (nie żałowałem auta) skrzynia zaczęła chodzić o 80% lepiej. Samochód kupiłem z przebiegiem 147 tys. km od pierwszego właściciela, cały czas serwisowane i nigdy wcześniej nie był wymieniany olej w skrzyni.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Mam to samo, walczyłem z tym długo ale się poddałem. Podobnie jak wy nie mogłem znaleźć rozwiązania. Wymieniałem olej miskę, wszystkie możliwe adaptacje i nic nie pomogło. Szarpie 1-2, 2-1 nauczyłem się z tym żyć ale jakby to znikło to bym się nie pogniewał. U mnie dodatkowo powstały duże luzy prawdopodobnie w dyfrze. Gdy jadę na 1 lub 2 np w korku gdzie puszczam gas i dodaje auto wali kangurki. Jak zmianę biegów mogę przeżyć tak to mnie strasznie irytuje. Gdy auto jest na podnośniku i kręcę kołem to muszę zrobić około 180 stopni zanim "pociągnie" wał. Wracając do szarpnięć skrzyni to uważam że w aucie tej klasy i za tą kasę problem nie powinien występować, jeździłem starym Volvo i tam zmiana biegów była praktycznie nie wyczuwalna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam moje auto 130 tys km.


Tez mam problem 1-2 bieg . Sprawdzałem stan oleju trochę brakuje w zakresie 30-50 stopni. Czas dolać może pomoże .


Ale borykam sie jeszcze z innym problemem Akurat z takim odgłosem na Biegu P a jak dodaje gazu słychać nabiera prędkości stukanie

https://vocaroo.com/i/s0ltVB4bSNNG Wrzucam nagranie .


Wczoraj usiadłem komputerem zrobiłem adaptacje . I po tym jak wrzucam na D szarpie auto ( musi sie nauczyć czy coś popsuło się już )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam

przeglądając wujka google trafiłem tutaj bo tez mam podobny problem do waszego

Tzn . U mnie w gore biegi wrzuca płynnie , ale przy redukcji biegów 3-2 występuje szarpniecie , a przy 2-1 delikatne kopniecie ze skrzyni jakby jakiś luz był ... wtedy tez znacznie podwyższają sie obroty silnika

Jestem właścicielem Jaguara XF z przebiegiem teraz 8000 , ale problem występuję od nowości .

Auto już kilkukrotnie było w serwisie robili adaptacje kalibracje , ale nic to nie pomogło nawet na chwile :(

Jeździłem 3 innymi jaguarami zastępczymi i tam ta sama skrzynia chodziła bez zarzutu , tzn w jednym f-pace tez było czasem lekkie kopniecie , ale auto miało zaledwie przebieg 500 km , wiec może jeszcze skrzynia się uczyła .

Dodam , że moje poprzednie auto BMW F07 GT tez miało chyba ta samo skrzynie gdy sprzedawałem przebieg był 260 tys , a skrzynia pracowała idealnie .

Zastanawia mnie wypowiedz tutaj jednego z forumowiczów , który twierdzi ze może to coś mieć wspólnego z systemem start stop , tez tak uważam , bo umnie ten system chodzi tak głośno jak w jakimś starym żuku , jakby się coś urwać zaraz miało , i czasem jest takie uderzenie jakby hmmm z wydechu? skrzyni ?, w innych zastępczych Jaguarach system ten pracował nie słyszalnie .

Na szczęście auto mam na gwarancji , ale o wymianie skrzyni podobno nie decyduje Deler tylko firma zf... wiec rożnie to może być ...

Tak czy inaczej będę żądał wymiany , co z tego wyjdzie zobaczymy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam miałem to samo szarpał mi w e 60 i f10 tez f10 już miało trzecia wymianę oleju i miski robię standard co 100 tys przy260 tys ile pamietam Elastyczny łącznik wału to jest przysczyna sprawdzona i potwierdzona miałem to już w dwóch autach i teraz f10 ma 370 tys i znowu zaczyna szarpać wiec znów mnie czeka wymiana łącznika pozdrawiam mam ze pomoglem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam podobnie na biegach 1-2,2-1. Ale szarpnięcie po zatrzymaniu miałem do czasu gdy nie wymieniłem tulei tylnego mostu. Po wymianie kompletu auto po zatrzymaniu już tego nie robi. U mnie odbywało się tak, po zatrzymaniu auta odczucie było takie jakbym szybko odpuścił hamulec i docisnął ponownie, wyraźne szarpnięcie. Teraz praca skrzyni nie zmieniła się oczywiście ale szarpnięcia po zatrzymaniu zniknęły.
Paweł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Witajcie. Ja juz pisałem o moim problemie w innym wątku. Zrobiłem dynamiczną wymianę oleju wraz z płukaniem skrzyni chemią. Tydzień po tym przedsięwzięciu skrzynia zaczęła chodzić gorzej. Gość który robił te wymianę rozkłada ręce. Na zimnym zaczęła szarpac i teraz już nawet na ciepłym ma bardzo odczuwalne zmiany biegów. Poziom oleju sprawdzony. Na Drive zjeżdża z górki do tyłu a na wstecznym stacza się w przód . Dwujka "zapina" się jakby na dwa razy i ostatnio nawet pierwszy bieg tez próbuje na dwa razy. Na trasie bardzo mozolnie redukuje biegi i jest strasznie leniwa. Trzeba mocno wcisnąć pedal gazu żeby zredukowala. Reasumując. .. miałem auto ktore chodziło jak marzenie. .. teraz nie ma przyjemność z jazdy.. coś się zdecydowanie rozsypalo. .. adaptacja tez robiona kilka razy... zalamka. .. gdzieś na stronie ZF wyczytałem ze nie wolno płukac tych skrzyń żadną chemią ponieważ dochodzi do uszkodzenia tarczek ciernych w koszach. Ale bylo juz za późno Korespondowalem z ZF w Dortmundzie i nagle przestali odpisywać na maile.. miałem już zamiar tam pojechać żeby to naprawili. . A teraz to już [BAD].. może Was przestrzegę przed płukaniem bo zapewne moja skrzynia niedługo się wysypie. Piszcie jeśli macie jeszcze jakieś sugestie lub pomysly..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie Panowie.Mam problem ze skrzynia bmw f10 podczas jazdy przy gwaltownym przyspieszeniu automat zredukuje po czym zmienia biegi na wyzsze gaz do dechy auto nie jedzie jest na najwyzszym biegu 8 w trybie sport tez nie idzie nic zrobic skrzynia nie reaguje na zmiane na nizszy bieg bylem na diagnostyce nic nie wykazalo zero bledow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.