Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

od pewnego czasu mam spory problem

mam BMW X3 2008r 177km Automat przebieg 193 tysiące OPONY zimowe już do zjeżdzenia Micheliny z 2009r ale to raczej nie ma znaczenia w tej kwestii

Auto po wymienie rozrządu przy 140 tysiącach km jakiś czas temu wymieniony został EGR na nowy.

Aktualnie sytuacja wygląda tak że samochód na zimnym silniku strasznie dławi się do momentu osiągniecia 2000 obrotów zdarzyło się nawet że wyskoczył Check Engine.

Zalałem mu dwie butelki - Liqui Moly Diesel Spulung 2666 - preparat do czyszczenia wtrysków Diesel . Oraz skasowałem błedy i o dziwo przez jakiś czas samochód dostał MEGA kopa i jezdził jak nówka z salonu - wydawało się że problem żażegnany,

niestety po pewnym czasie wszystko wróciło do stanu początkowego i ponownie do 2 tysięcy obrotów samochód się dusi.

Jeżdze niestety głównie po mieście, natomiast raz na jakiś czas go przegonie na trasie na wysokich prędkościach auto zachowuje się świetnie i nie ma ubytku w mocy


Przyznam szczerze że nie do końca wiem jak to ugryźć i co dalej robić. Komputer pokazuje jedynie błędy:

4A79 - komunikat z modułu sterujacego świecami żarowymi

4A74 - komunikat z modułu sterujacego świecami żarowymi

4B1C - Przekaźnik podgrzewania filtra paliwa


oraz błedy które pokazywane są jako czasowe które można usunąć ale pokazują się raz na jakiś czas:

40A4 - kontroler ukladu recyrkulacji gazow wydechowych polozenie znoszenia dlugo

480A - System filtra czastek stałych


Mechanik wstępnie obstawił że on oddałby wtryski pojedynczo do sprawdzenia natomiast przygladajac sie temu wszystkiemu z boku nie jestem przekonany czy to to.

Wygląda to troche tak jakby cos blokowało możliwość wypalenia DPF'u - choć nie jestem fachowcem i nie jestem przekonany. - tu podłączaliśmy komputer i zainicjowaliśmy procedurę wypalania DPF'u (jazda po trasie minimum 20 minut powyżej 2,5 czy 3tyś obrotów) natomiast różnicy brak.

W momencie gdy kasuje mu komputerowo bledy samochód jakby odżywał, natomiast wiadomo że nie ma co wiecznie kasować tylko bledów bo coś w końcu walnie na dobre.


Z góry wielkie dzięki za pomoc

Edytowane przez Majkelq
E83 2.0d 177km Automat
Opublikowano

Musisz autko podpiac pod dobrego kompa. Wyglada na to, ze dof zatkany masz racje. Serwisowo nie wypalisz bo zanim sie wlaczy/skonczy wywala blad ktory anuluje procedure.


Jezeli korekty sa ok, wtryskow bym nie ruszal.


1. Sprawdz jakie masz korekty na zimnym i cieplym silniku.

2. Sprawdz jakie masz cisnienie przed dpf

3. Zrob porzadek ze swiecami - przekaznik lub/i swiece

Opublikowano
Musisz autko podpiac pod dobrego kompa. Wyglada na to, ze dof zatkany masz racje. Serwisowo nie wypalisz bo zanim sie wlaczy/skonczy wywala blad ktory anuluje procedure.


Jezeli korekty sa ok, wtryskow bym nie ruszal.


1. Sprawdz jakie masz korekty na zimnym i cieplym silniku.

2. Sprawdz jakie masz cisnienie przed dpf

3. Zrob porzadek ze swiecami - przekaznik lub/i swiece

 


dzięki za odpowiedź

przyznam że jestem lajkiem więc jakbyś był uprzejmy odpowiedzieć mi

1) jak sprawdzić te korekty ewentualnie gdzie mogę się udać by zostało to sprawdzone

2) jak sprawdzić ciśnienie przed DPF o którym wspominasz

E83 2.0d 177km Automat
Opublikowano

Wszystko sprawdzisz w komputerze dedykowanym BMW.

Skad jestes? Musisz trafic na konkretnego mechanika ktory zna BMW. Na odleglosc bedzie ciezko cos pomoc.

Ja obstawiam dpf ale bez diagnostyki to bedzie ciezko.

Sa tez srodki do czyszczenia dpfa bez jego wyciagania ale nie wiem na ile sa skuteczne

Opublikowano

Wszystko sprawdzisz w komputerze dedykowanym BMW.

Skad jestes? Musisz trafic na konkretnego mechanika ktory zna BMW. Na odleglosc bedzie ciezko cos pomoc.

Ja obstawiam dpf ale bez diagnostyki to bedzie ciezko.

Sa tez srodki do czyszczenia dpfa bez jego wyciagania ale nie wiem na ile sa skuteczne

Opublikowano

Wg mnie gdyby problemem był zapchany DPF, to auto raczej dławiłoby się powyżej, a nie poniżej 2000 rpm.


Pisałeś, że zainicjowaliście procedurę wypalania DPF komputerowo - a czy dostaliście komunikat, że wypalanie zakończyło się prawidłowo?


W błędach wywala Ci jeszcze obwód recyrkulacji spalin - przyczyny dławienia się na niskich obrotach szukałbym raczej tutaj. Odepnij może na początek kostkę zaworu EGR i zobacz, czy jest jakaś zmiana, a najlepiej zdemontuj go i porządnie wyczyść.


Natomiast, jak pisał Lustek - porządna diagnostyka komputerowa na pewno się tu przyda.

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Opublikowano

czy np przekaźnik podgrzewania Filtra Paliwa który pokazuje komputer nie ma wpływu na to że DPF nie chce się wypalić ?

jeśli chodzi o wypalanie wypalania DPF która przyznam że robiliśmy kilka razy ANI RAZU NIE OTRZYMAŁEM komunikatu o tym ze procedura zakończyła się sukcesem

może warto wypróbować środek do obniżenia temperatury wypalania w stylu: https://allegro.pl/motul-dpf-clean-obniza-temperature-wypalania-300ml-i7148605028.html

EGR tak jak pisałem wcześniej został wymieniony ok 4 miesięcy temu

jestem z Mazowieckiego a konkretnie z Piaseczna pod Warszawy.

Niżej wrzucam dokładne błędy z komputera Błędy stałe to: blędy związane ze świecami żarowymi, przekaźnik podgrzewania filtra paliwa oraz zdaje sie kontroler ukladu recyrkulacji gazow wydechowych


62480ed681bb1954f1b435952ba8b364.jpg

c5b4f0576e788c400b32301ec8566610.jpg

ef01d709b3c5570708032cc1f1f5ec12.jpg

E83 2.0d 177km Automat
Opublikowano
czy np przekaźnik podgrzewania Filtra Paliwa który pokazuje komputer nie ma wpływu na to że DPF nie chce się wypalić ?

jeśli chodzi o wypalanie wypalania DPF która przyznam że robiliśmy kilka razy ANI RAZU NIE OTRZYMAŁEM komunikatu o tym ze procedura zakończyła się sukcesem

 

Na pewno do uruchomienia przez komputer w samochodzie procedury wypalania DPF potrzebne są prawidłowe sygnały z czujników temperatury i ciśnienia spalin, a także bardzo prosta rzecz - sprawne termostaty zapewniające odpowiednią temperaturę pracy silnika. Uruchom sobie menu ukryte zegarów, włącz wyświetlanie temperatury silnika podczas jazdy i sprawdź, czy w ogóle osiąga temperaturę pracy rzędu 90-02 stopnie C. Inaczej wypalania nie będzie.


No i sprawdź EGR - komputer wyraźnie Ci mówi, że coś z num nie halo...

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Opublikowano
Wg mnie gdyby problemem był zapchany DPF, to auto raczej dławiłoby się powyżej, a nie poniżej 2000 rpm.

 

Jeżeli DPF jest już bardzo zapchany to spaliny nie mają siły już przebić się przez "sitko". Ja to tak rozumuje:)

Błąd od recyrkulacji spalin może dotyczyć też elektrozaworu sterującego. Masz turbinę sterowaną podciśnieniem czy elektronicznie?

Jeżeli podciśnieniem to możesz zamienić te elektrozawory miejscami i zobaczyć czy błąd znikinie/zmieni się na błąd turbiny. nie wiem jak w 2.0 ale u mnie w 3.0 trzeba niestety zrzucać kolektor.


Ja kupiłem kiedyś środek z firmy K2 do czyszczenia DPFa bez wyciągania. Rewelacji nie było ale nie miałem bardzo zapchanego - bardziej zapobiegawczo to robiłem.

Opublikowano


Na pewno do uruchomienia przez komputer w samochodzie procedury wypalania DPF potrzebne są prawidłowe sygnały z czujników temperatury i ciśnienia spalin, a także bardzo prosta rzecz - sprawne termostaty zapewniające odpowiednią temperaturę pracy silnika. Uruchom sobie menu ukryte zegarów, włącz wyświetlanie temperatury silnika podczas jazdy i sprawdź, czy w ogóle osiąga temperaturę pracy rzędu 90-02 stopnie C. Inaczej wypalania nie będzie.


No i sprawdź EGR - komputer wyraźnie Ci mówi, że coś z num nie halo...

 

ok powie mi ktoś proszę jak uruchomić wspomniane wyżej ukryte menu zegarów ?


Jeśli chodzi o EGR był on wymieniany 4 miesiące temu tak więc przyznam szczerze że nie wiem...


 


Jeżeli DPF jest już bardzo zapchany to spaliny nie mają siły już przebić się przez "sitko". Ja to tak rozumuje:)

Błąd od recyrkulacji spalin może dotyczyć też elektrozaworu sterującego. Masz turbinę sterowaną podciśnieniem czy elektronicznie?

Jeżeli podciśnieniem to możesz zamienić te elektrozawory miejscami i zobaczyć czy błąd znikinie/zmieni się na błąd turbiny. nie wiem jak w 2.0 ale u mnie w 3.0 trzeba niestety zrzucać kolektor.


Ja kupiłem kiedyś środek z firmy K2 do czyszczenia DPFa bez wyciągania. Rewelacji nie było ale nie miałem bardzo zapchanego - bardziej zapobiegawczo to robiłem.

 

aaaaaa przyznam szczerze że nie wiem czy jest turbina sterowana podciśnieniem czy elektronicznie może ktoś na forum się bardziej zna i pomoże odpowiedzieć na Twoje pytanie- X3 2008r 2.0d 177km (N47 - ten z wadliwym rozrządem) skrzynia biegów automatyczna.

Środka do czyszczenia DPFu przyznam szczerze że nie miałem okazji testować jeśli jest cień nadziej że pomoże chętnie stestuje

E83 2.0d 177km Automat
Opublikowano

W ukryte menu wchodzisz tak:


Pozycja 07 to temperatury płynu chłodniczego. U mnie w 3.0 oscyluje w granicach 85-87 stopni i to jest OK.


Turbinkę masz sterowaną elektronicznie. Więc nie masz jak podmienić elektrozaworów. Pozostaje tylko dokładna diagnostyka. W komputerze możesz odczytać jaką ilość powietrza mierzy przepływka a jaka jest spodziewana. Jeżeli będzie za dużo powietrza tzn. że egr nie domaga.

Musi ci to ktoś dobrze zdiagnozować.

Opublikowano

Narazie jeszcze do końca tygodnia robie ostre wypalanie na trasie na wysokich obrotach, zalałem mu Shell'a Racing zobacze jak bedzie reagował


Co sadzicie o takim specyfiku który ma za zadanie wypalenie filtra DPF przy niższych temperaturach, sprawdza sie to w praktyce ?

https://allegro.pl/motul-dpf-clean-obniza-temperature-wypalania-300ml-i7148605028.html

E83 2.0d 177km Automat
Opublikowano

Panowie Odnośnie dobrej diagnostyki gdzie będę w stanie dobrze zweryfikować owy problem jesteście w stanie kogoś polecić ?

Jestem z Mazowieckiego (Piaseczno pod Warszawą) tak więc gdzieś w tych okręgach najlepiej

E83 2.0d 177km Automat
Opublikowano
Narazie jeszcze do końca tygodnia robie ostre wypalanie na trasie na wysokich obrotach, zalałem mu Shell'a Racing zobacze jak bedzie reagował

l

 

Ten silnik nie potrzebuje do wypalania wysokich obrotów, tylko prawidłowo aktywowanej procedury wypalania. Sprawdziłeś termostaty? Masz prawidłową temperaturę pracy silnika? Bo inaczej możesz go sobie na wysokich obrotach żyłować ad mortem defecatem, najwyżej turbinę rozpieprzysz...

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Opublikowano
Narazie jeszcze do końca tygodnia robie ostre wypalanie na trasie na wysokich obrotach, zalałem mu Shell'a Racing zobacze jak bedzie reagował

l

 

Ten silnik nie potrzebuje do wypalania wysokich obrotów, tylko prawidłowo aktywowanej procedury wypalania. Sprawdziłeś termostaty? Masz prawidłową temperaturę pracy silnika? Bo inaczej możesz go sobie na wysokich obrotach żyłować ad mortem defecatem, najwyżej turbinę rozpieprzysz...

 


Nie termostatów nie sprawdzałem, jedynie do tej pory wymiana EGR.

znajomy mechanik zalecił mi przeczyszczenie przepływomierza i dziś to zrobiłem.

Co do wypalania na trasie w dość "ekstremalnych" warunkach na wysokich obrotach faktycznie masz racje i nie pomaga.

E83 2.0d 177km Automat
Opublikowano
Narazie jeszcze do końca tygodnia robie ostre wypalanie na trasie na wysokich obrotach, zalałem mu Shell'a Racing zobacze jak bedzie reagował

l

 

Ten silnik nie potrzebuje do wypalania wysokich obrotów, tylko prawidłowo aktywowanej procedury wypalania. Sprawdziłeś termostaty? Masz prawidłową temperaturę pracy silnika? Bo inaczej możesz go sobie na wysokich obrotach żyłować ad mortem defecatem, najwyżej turbinę rozpieprzysz...

 


Nie termostatów nie sprawdzałem, jedynie do tej pory wymiana EGR.

znajomy mechanik zalecił mi przeczyszczenie przepływomierza i dziś to zrobiłem.

Co do wypalania na trasie w dość "ekstremalnych" warunkach na wysokich obrotach faktycznie masz racje i nie pomaga.

 

To po części sam sobie odpowiedziałeś na swoje pytania.

Jeśli chcesz wypalać DPF, najpierw ustal, czy masz spełnione wszystkie warunki pozwalające komputerowi uruchomić prawidłowo procedurę.

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Opublikowano



Ten silnik nie potrzebuje do wypalania wysokich obrotów, tylko prawidłowo aktywowanej procedury wypalania. Sprawdziłeś termostaty? Masz prawidłową temperaturę pracy silnika? Bo inaczej możesz go sobie na wysokich obrotach żyłować ad mortem defecatem, najwyżej turbinę rozpieprzysz...

 


Nie termostatów nie sprawdzałem, jedynie do tej pory wymiana EGR.

znajomy mechanik zalecił mi przeczyszczenie przepływomierza i dziś to zrobiłem.

Co do wypalania na trasie w dość "ekstremalnych" warunkach na wysokich obrotach faktycznie masz racje i nie pomaga.

 

To po części sam sobie odpowiedziałeś na swoje pytania.

Jeśli chcesz wypalać DPF, najpierw ustal, czy masz spełnione wszystkie warunki pozwalające komputerowi uruchomić prawidłowo procedurę.

 


jak to najlepiej ustalić ? (chodzi mi o warunki pozwalajace e83 na prawidłowe wypalanie DPF'u)

znajde gdzieś jakieś wytyczne czy muszę udać się do jakiegoś dobrego szpenia z kompem ?

E83 2.0d 177km Automat
Opublikowano

znajde gdzieś jakieś wytyczne czy muszę udać się do jakiegoś dobrego szpenia z kompem ?

 

Do weryfikacji działania termostatów NIE potrzebujesz komputera - a jak będą zrąbane, to i dziqusek Ci bez ich wymiany niewiele pomoże. Zacznij od najprostszych rzeczy.

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.