Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam forumowiczów!


Pierwszym postem na tym forum chciałbym się przywitać i przedstawić moje e90.

Samochód zakupiłem 29.08.2018 od prywatnego właściciela, do którego autko było ściągnięte na zamówienie z Holandii w marcu 2015 roku. BMW pochodzi z 2007 roku, kupiłem je z potwierdzonym przebiegiem wynoszącym 285 tys. km. Szukałem samochodu z nawigacją, skórą i chętnie automatem. Ogłoszenia z BMW przeglądałem 2 miesiące, w tym czasie na żywo zobaczyłem 2 samochody, pierwszy odpadł, ponieważ wymagał dużego nakładu finansowego po zakupie, drugi udało mi się już kupić.


Minusy beemki:

- przedni zderzak do lakierowania (raz był malowany (dość brzydko), aktualnie posiada spory odprysk po zderzeniu z jakimś zwierzęciem)

- przerysowany rant nadkola (lewy przód)

- szpachla na lewych tylnych drzwiach (ok 10x10cm) po sprowadzeniu z Holandii była tam rysa

- odpryski na masce, kilka drobnych rysek na całym lakierze (lakier oryginalny, nawet nie polerowany)

- kiepski stan lamp przednich (może uda się je spolerować) klosze nie rozpraszają światła, ale wyglądają nieestetycznie


Ogólnie samochód wygląda ładnie i robi duże wrażenie (przynajmniej na mnie). Jeśli chodzi o stan techniczny to podczas kontroli na stacji diagnostycznej, diagnosta stwierdził "jeśli pieniądze za ten samochód Ci odpowiadają - kup go". Hamulce w bardzo dobrym stanie, Amortyzatory po 80% sprawności, zero luzów na wahaczach, 0 wycieków, opony w stanie dobrym (spokojnie na 2 sezony wystarczą).


Samochód przekonał mnie do siebie wyposażeniem i stanem technicznym - cena też była adekwatna do tego stanu.


Wyposażenie mojego BMW:

http://s6.ifotos.pl/mini/BMW-wypos_qeseexr.png


BMW aktualnie stoi na 18 calowych felgach MOMO, kupionych w 2017 roku. Opony Nokian, przód: 225x40, tył 255x40. Myślałem na kupnem felg 17-calowych, jednak obecne koła wyglądają ładnie i szkoda mi ich zmieniać na mniejsze. Ponadto BMW ma przyciemnione tylne szyby i klosze tył oklejone czerwoną folią (szczegół a cieszy :) ). Do samochodu dostałem też komplet oryginalnych 17-calowych felg BMW z oponami zimowymi. W tamtym roku poprzedni właściciel wymienił klocki + tarcze, sprężyny amortyzatorów, akumulator, w tym roku wymienił koło pasowe. Olej i filtry zmieniane co 10 - 12 tys km. Generalnie sprawne i przyjemne autko :)


Plany na najbliższy czas:

- wgranie języka Polskiego do nawigacji

- wycieczka do lakiernika w sprawie spolerowania lamp i całego lakieru

- nadkole i zderzak pomaluję prawdopodobnie dopiero po zimie


Wrzucam kilka fotek:

http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2018/9/3/12805961_IMG_20180831_151710.jpg

http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2018/9/3/12805963_IMG_20180831_165404.jpg

http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2018/9/3/12805965_IMG_20180831_151713.jpg

http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2018/9/3/12805967_IMG_20180829_155232.jpg

http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2018/9/3/12805969_IMG_20180831_192142.jpg

http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2018/9/3/12805962_IMG_20180831_165211.jpg

http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2018/9/3/12805964_IMG_20180831_173343.jpg

http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2018/9/3/12805968_IMG_20180831_144053.jpg

http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2018/9/3/12805970_IMG_20180829_181144.jpg

http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2018/9/3/12805971_IMG_20180902_160355.jpg


Samochód póki co spala całkiem przyjemne ilości paliwa:

- trasa 150km, normalna jazda do 140km/h - 5.4l/100km

- trasa 130km, płynna jazda na wynik do 120km/h - 4.9l/100km

http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2018/9/3/12806152_IMG_20180901_175633_HHT.jpg


Zobaczymy jak będzie dalej, nie miałem okazji potestować jeszcze jazdy typowo po mieście i nieco bardziej agresywnej trasy, ale myślę, że zmieszczę się w średniej 7,5l/100 co przy 163KM, automacie i 18-calowych kołach będzie świetnym wynikiem :)


Pozdrawiam!

Opublikowano

Jak tylko zrobię kilka nowych fotek to wrzucę :)


Plany tak jak pisałem wyżej, polerka lamp, lakieru, wgranie Polskiego języka do nawigacji (chociaż zacząłem się nad tym zastanawiać, bo w sumie angielski mi nie przeszkadza) problem jest z tym, że sterowanie głosem mam w języku niemieckim a tu już nie ma opcji, żeby się dogadać :P


Mam kilka pytań, może ktoś odpowie? :)


1. W ostatnim czasie weryfikowałem spalanie (3 razy zalewałem pod korek), efekt - średnie z komputera 6l/100, z dystrybutora 6.5l/100. Komputer zaniża o ok. 05 - 0.7l. Też tak macie? :roll:


2. po zgaszeniu silnika pod maską słychać dziwny dźwięk (brzęczenie) przez ok 1 minutę. Dźwięk pojawia się przy każdym otwarciu drzwi, bagażnika, naciśnięciu przycisku na pilocie a czasem nawet słyszę, że się załącza w momencie, kiedy tylko przechodzę obok samochodu. Macie coś takiego?


3. Na BMW są aktualnie felgi OEMS 11, 18 cali i opony Nokian, przód: 225/40 tył 255/35. Ostatnio jeżdżę po dość dziurawych drogach, czy w obawie o zawieszenie powinienem pomyśleć nad kupnem 17 - calowych felg z nieco większym profilem opony czy raczej 18 nie powinny w nadmiernym stopniu niszczyć zawieszenia? Aktualnie zawieszenie jest w stanie idealnym, 0 luzów, same oryginalne części.


4. Do BMW mam oryginalne felgi 17-calowe z oponami zimowymi run flat. Koła są bardzo ciężkie. 2 opony są po jednym sezonie, mają ładny bieżnik, ale drugie 2 nie nadają się do użytku, więc czeka mnie zakup. Lepiej kupić 2 zimowe run flaty, czy komplet nowych, ale zwykłych opon?


Pozdro :)

Opublikowano

1. U mnie komp nieco zawyża spalanie. Według kompa 7.8l jazda głównie jak to się mówi wokół komina. W rzeczywistości przy dystrybutorze 6.9l.

2. Te dźwięki są jak najbardziej normalnie. Każda tak ma.

3. Co do felg to ja bym zostawił 18. Zawieszenie jest przystosowane do twardych opon rof więc rozmiar 17 a 18 jest bez większego znaczenia.

4. Ja osobiście na ziemę mam 16 na zwykłej oponie. Na twoim miejscu w zależności od $$ kupiłbym nowe zwykłe zawsze tańsze a co nowa opona to nowa.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1. spalanie

To dość standardowe dla M47, w ukrytym menu masz możliwość wprowadzenia poprawki na obliczanie spalania. Przeszukaj internet, widziałem opisy jak to policzyć i zrobić.

2. dziwny dźwięk

Normalne, przy keyless i alarmie jest jeszcze więcej bzykania i cykania.

3. felgi

Na zwykłych oponach raczej nic nie zniszczysz, ale zależy co to znaczy dziurawe drogi... Zwykłe zawieszenie jest też dość odporne. Natomiast nie licz na to że nic się nie posypie w zawiasie, każde koło to kilkanaście elementów gumowych które cały czas pracują i cudów nie ma. BTW a propos diagnostyki na stacji, to w tych BMW jeżeli pokazuje poniżej 60% tzn. najczęściej że amortyzatorów już nie ma, jak mniej tzn. że któreś wahacze też niedomagają.

felgi 17-calowe z oponami zimowymi

Up to you, run flaty są wygodne jak zejdzie powietrze ale drogie i twarde.

3A0jS9b.png
Opublikowano

Dzięki Panowie za odpowiedzi :)


Przyszło mi do głowy jeszcze jedno pytanie odnośnie bluetooth'a. Próbowałem ostatnio połączyć telefon, ze sparowaniem nie było najmniejszego problemu, jednak podczas rozmowy i ja i rozmówca słyszymy tylko szumy, nie da się w ogóle dogadać. Problemem może być uszkodzony moduł/mikrofon czy po prostu nowe telefony są już zbyt nowoczesne dla bluetootha z 2007 roku?

 

Zimówki felgi co to za styling ? :wink:

 

Szczerze mówiąc nie mam pojęcia, na weekendzie spojrzę na oznaczenie, może coś znajdę :)

BMW aktualnie stoi na 18 calowych felgach MOMO

Mały edit, źle rozpoznałem felgi, to nie MOMO a OEMS 11 :)



W sobotę planuję zrobić pierwsze konkretne czyszczenie samochodu. W ruch idzie glinka i twardy wosk z K2, jeśli pogoda pozwoli i efekt będzie zadowalający, pokażę kilka nowych fotek :)


aaa, jeszcze jedno .. Od momentu zakupu minęło 3 tygodnie, zrobiłem 2200km, póki co bezawaryjnie i bez żadnych oznak wad ukrytych. W czwartek albo piątek czeka mnie wymiana oleju, raczej nie będę nic kombinował tylko tak jak poprzedni właściciel zaleję 5W30 Castrola. Z każdym kilometrem lubię ten samochód coraz bardziej, chociaż coraz częściej chodzi mi po głowie mapa silnika :)

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Witam Panowie!


Ostatnio zobaczyłem 3 krople oleju pod moim BMW. Wjechałem na kanał, żeby to sprawdzić i mniej więcej zlokalizowałem wyciek, niestety nie znam się na mechanice i nie wiem co dokładnie cieknie oraz jakie mogą być koszta z tym związane.


Zapocenia było widać za rolką obok koła pasowego (na zdjęciu jako 1) ewentualnie czy jest możliwość, żeby kapało z tego plastiku (na zdjęciu jako 2) ?

http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2018/10/18/13270029_IMG_20181013_161721.jpg


Widok z dołu: (trochę zachlapane)

http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2018/10/18/13270030_IMG_20181013_161946.jpg


Zbliżenie za rolką:

http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2018/10/18/13270028_IMG_20181013_162231.jpg

http://zmniejszacz.pl/zdjecie/2018/10/18/13270027_IMG_20181013_162101.jpg


Czy ktoś się orientuje co może cieknąć i czy muszę pędzić do mechanika w trybie natychmiastowym? Chciałem w weekend zmienić olej, ale wolałem z tym chwilę poczekać. Nie mam też możliwości dostać się do mechanika w przeciągu najbliższych 2 tygodni, w związku z czym nie wiem, czy muszę na to jakoś szczególnie uważać i oszczędzać samochód. Po zlokalizowaniu zapocenia umyłem wszystko dookoła, przez 4 dni miałem spokój, ale dziś znów po nocy pojawiła się kropla oleju.


Proszę, podpowiedzcie :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Prawdopodobnie leci gdzieś z któregoś źródła oleju przy turbinie (smarowanie, dolot z odmy lub rura powietrza doładowanego.
3A0jS9b.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.