Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, mam stukanie w kole lewym przód przy delikatnym hamowaniu ja jade powoli klocki zmienione 4 tys temu gwarancja mi sie kończy za 10 dni moze sie załapie na darmowa naprawę, jak myślicie co to moze byc, dzieki
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
raczej tarcza

A możesz trochę mniej enigmatycznie?

Tarcza stuka? Możesz napisać w jaki sposób?


@Krystian18,

jeżeli klocki były zmieniane niedawno to sprawdź czy wszystko jest zamontowane tak jak być powinno.

Może mechanik zapomniał lub źle zamontował sprężynę i klocek luźno lata w jarzmie.

Lub może zacisk nie jest dobrze dokręcony.

pzdr

yaz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli są luźno w zacisku to przy lekkim hamowaniu zwyczajnie się w nim ruszają i stukają o jarzmo.

pzdr

yaz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Piski słyszysz w przypadku kiedy masz wszystko dociśnięte i klocek przesuwa się w jarzmie siłą obrotową tarczy, trąc powierzchnią montażową o jarzmo.

Po to stosuje się smary monatżowe.

Natomiast ja piszę o sytuacji kiedy np. brak jest sprężyny dociskającej klocek lub jest ona źle zamontowana co powoduje takie ruszanie się klocka, że uderza on o jarzmo swoim końcem.

http://rozneroznosci.pxd.pl/gallery/pic530/v2018090421573970555164.jpg

pzdr

yaz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja nie kwestionuję krzywych tarcz jako powodu, dla którego słychać stuki.

Jedyne co próbuję zrozumieć to jak tarcza sama w sobie może je powodować?

Nawet jeżeli jest krzywa to "obija się" tylko o klocki, które, wg mnie, jeżeli są luźno zamocowane, będę stukały o zacisk i to będzie pośrednia przyczyna stuków.

W swojej e39 też przerabiałem dwukrotnie krzywe tarcze z przodu i przy hamowaniu oprócz bicia na kierownicy nie było innych objawów.


Natomiast wracając do mojej teorii.

Przy lekkim hamowaniu klocek będzie pracował tył-przód i stuki mogą być wielokrotne.

pzdr

yaz

Opublikowano
W 335i był problem słabo dopasowanych klocków które stukały o jarzma. Sam tak mam. Słychać z reguły gdy stoi się delikatnie pod górkę, ruszy do przodu i muśnie hamulec. Groźne to raczej nie jest ale moim zdaniem jest to usterka. Jak podlewarujesz koło i zaczniesz nim delikatnie obracać robiąc krótkie ruchy na przemian w jedną i w drugą stronę, to powinno być słychać to stukanie, jeżeli to to.
Opublikowano
No kolego widzę bardzo konstruktywne podejście... Zaznaczyłem na początku że chodzi o inny model i dodałem informacje jak problem zreprodukować więc sądzę że to użyteczne. Autor nie napisał czy chodzi o pojedyncze stuknięcie czy o wiele stuknięć, a i krzywa tarcza o której piszesz prawie na pewno nie ma związku z problemem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.