Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Mam taki problem od pewnego czasu BMW F30 - Komputer mi pokazuje rano komunikat - podwyższone wyładowanie akumulatora nawet jeśli akumulator jest naładowany pod prostownikiem czy przez jazdę bo sie wyłącza na skrzyżowaniu. Mam wyłączone start/stop na codzień a odpalenie rano idzie bez problemu ale np. wyłącza mi dostęp komfortowy i muszę otwierać z kluczyka. Potem już mogę spokojnie otwierać dostępem komfortowym ale tylko od strony kierowcy. Czy mieliście taki przypadek i kogo lub co mi polecicie. Proszę o pomoc.
Opublikowano

Trzeba sprawdzić co kradnie prąd przez noc.

Może być uszkodzona klamka po stronie pasażera co będzie skutkować rozładowaniem aku. Takie moje spostrzeżenie.

Opublikowano
Dzięki za info. Czy klamkę demontuje sie bez rozbierania tapicerki w drzwiach? Tak jeszcze pomyślałem w związku z Twoja podpowiedzią, ze może na kilka dni wyłącze w kompie dostęp komfortowy i zobaczę czy coś to da. W jaki dodatkowy sposób można ewentualnie sprawdzić co kradnie prąd. Każdy bezpiecznik wyjmować i patrzeć jak będzie miernik sie zachowywać? Pozdrawiam Domi71
Opublikowano

Ja miałem tak dwa razy. Moim zdaniem coś jest nie tak z zamykaniem samochodu. Nie rozkminiłem tego jeszcze, ale jeśli zamknę auto przyciskiem na klamce i zaraz otworzę pilotem i znów zamknę (lub podobna kombinacja) to auto jest zamknięte, ale wszystkie pompy i zapłon jest włączony, radio itp więc wszystko ciągnie prąd. Rano auto da się otworzyć tylko pilotem, bo system ochrony przed pełnym rozładowaniem wyłącza wszystko co może żeby ratować możliwość uruchomienia silnika.

Niestety nie mam czasu na zabawę i szukanie kombinacji, ale na pewno coś jest nie tak.... Być może u Ciebie popełniasz ten błąd?

Opublikowano
Czy mam rozumieć, że przez jakiś czas zamykać tylko pilotem i zobaczyć co się będzie działo? Bo jeśli będzie kombinacja raz tak raz tak to system dostaje świra? Zobaczę przez kilka dni a potem odłącze system komfortu otwierania i zamykania. Pozdrawiam
  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Witam.

Zgodnie z obietnicą przesyłam info w tej sprawie. Sorki, że trochę czasu temu to było ale przez pewien czas nie byłem na miejscu. Wiele wariantów było stosowanych ale okazało się, że jak został wyłączony pakiet komfort tj. poprzez bezpiecznik tam gdzie jest filtr kabinowy okazało się, że problem sam znikł. Błędu rano nie było nawet po około 7 dniach bez odpalania. Następnie zidentyfikowana została która to klamka nie działa i został włączony ponownie bezpiecznik od komfortu a wyłączona klamka która "pobierała prąd". Teraz wszystko działa tj. akumulator naładowany brak błędów komfort działa za wyjątkiem tej klamki i pozostaje poszukać samej klamki z komfortem o kodzie lakieru A96 od F20, F30, F36, F32 lub F33. Jak ktoś by miał proszę o info - prawa strona przód. Pozdrawiam

Opublikowano
Pozwolę sobie zadać pytanie w tym temacie bo nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi a mianowicie jadę zima na wakacje i zostawiam moje świeżo nabyte f31 na lotniskowym parkingu, bawarka będzie stała 2tyg i co jeśli w przypadku wielkiego mrozu jeśli była by sytuacja ze akumulator padnie? Jak się dostać do auta?
Opublikowano
W kluczyku autka tam gdzie jest przywieszka czyli możliwość zawieszenia go na breloczku jest ukryty klucz do tego rodzaju sytuacji. Wciskasz tam przycisk i kluczyk wyskakuje a następnie od strony kierowcy w klamce otwierasz autko. Gdy padnie akumulator zawsze do dodatkowego odpalenia go możesz podłączasz kable po otwarciu maski do wyprowadzonych tam dodatkowo "plusa - czyli czerwona zaślepka" oraz " owalu małego - minusa". Po odpaleniu można otwierać klapę bagażnika i np. podładować aku lub go wymienić na podtrzymaniu.
  • 1 rok później...
Opublikowano

Hej,


Odkopię temat, mam identyczny problem z wyladowaniem akumulatora, jak autko postoi przez 2-3 dni, to zazwyczaj z rana wyskakuje taki komunikat jak w temacie. Mógłbym prosić o podanie bezpieczników odpowiedzialnych za dostęp komfort ? f10 525 14' - czy normalnie, podłączając autko pod komputer powinno wskazać też błąd jakiś ?


https://obrazki.elektroda.pl/6558267100_1448547369.jpg - w innym temacie znalazlem tą tabelkę, tylko nie za bardzo wiem, który z bezpieczników by odpowiadał. Z góry dzięki

Opublikowano
U mnie taki komunikat pojawiał się, jak auto nie było odpalane minimum 2 dni. Winny był akumulator, słaby już był. Po wymianie aku jest o.k.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hej,


Odkopię temat, mam identyczny problem z wyladowaniem akumulatora, jak autko postoi przez 2-3 dni, to zazwyczaj z rana wyskakuje taki komunikat jak w temacie. Mógłbym prosić o podanie bezpieczników odpowiedzialnych za dostęp komfort ? f10 525 14' - czy normalnie, podłączając autko pod komputer powinno wskazać też błąd jakiś ?


https://obrazki.elektroda.pl/6558267100_1448547369.jpg - w innym temacie znalazlem tą tabelkę, tylko nie za bardzo wiem, który z bezpieczników by odpowiadał. Z góry dzięki

 


Schemat połączeń (SSP) Dostęp komfortowy

Dotyczy: 2009/09 +

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10-525d-lim/wiring-functional-info/body/locking-security-functions3/comfort-access/B57Kslhc




Kolego to co chcesz zrobić nie jest do końca dobrym rozwiązaniem.

Według schematu elektrycznego gdybyś chciał odłączyć bezkluczykowy dostęp do auta , zakłócił byś również działanie dynamicznej kontroli stabilności

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10-525d-lim/ruIuUIN

Ale czy to urządzenie występuje u Ciebie to nie wiem.

Bezpiecznik ,który odpowiada za komfortowy dostęp do auta to F2........5A

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10-525d-lim/1VnYbR4p3t



W układzie komfortowego dostępu do auta jest również antena różnorodności......A122

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10-525d-lim/Bl8NuY3H

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10-525d-lim/EWybsMgo

Antena zabezpieczona jest bezpiecznikiem F58.......5A

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10-525d-lim/1VnYbR4p3t

Ten bezpiecznik jest również zabezpieczeniem dla ......

- centrum funkcji dachu A21

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10-525d-lim/Dv5SALzw

- filtr przciwzakłóceniowy E67

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10-525d-lim/S7r5CWm


Bezpiecznik schematu połączeń (SSP) F58

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10-525d-lim/B37Rbm8u



Myślę ,że prawidłowym działaniem byłoby sprawdzenie prądu spoczynkowego. Jeśli jest przekroczona jego wartość, to należało by poszukać miejsca lewego poboru prądu.



Procedura diagnozy energetycznej

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10-525d-lim/wiring-functional-info/body/voltage-supply/energy-diagnosis/YGX8dfr

Zaawansowane zarządzanie energią, APM

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10-525d-lim/wiring-functional-info/body/voltage-supply/power-management/XnZSgxX

Zasilanie układu pojazdu

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10-525d-lim/wiring-functional-info/body/voltage-supply/XrMaTVb

  • 1 rok później...
Opublikowano

Cześć,

odkopię temat. Otóż mam identyczny problem "od pewnego czasu BMW F33 - Komputer pokazuje komunikat - podwyższone wyładowanie akumulatora nawet jeśli akumulator jest w pełni naładowany".

Akumulator został wymieniony. W następnej kolejności planuję odłączyć klamki z modułu komfortu i sprawdzić.


Jednak, jedna rzecz mnie bardzo zastanawia i niepokoi, po dłuższym postoju widzę, że przednie lampy (same LEDy) włączają się (tylne lampy są wyłączone, lusterka złożone, samochód zamknięty - tylko światłą przednie świecą).

W tym przypadku nie wiem czy to faktycznie może być moduł komfortu? Ewentualnie coś innego może wzbudzać samochód?

  • 2 lata później...
Opublikowano

Zacząć od diagnostyki ISTĄ. Może ona wykaże problem. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.