Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

- byłem pewny że będzie elektryczna roleta bagażnika, która się chowa w podłodze, niestety dopiero w autach zamawianych od stycznia. Wszystkim radze wybrać tą rolete, ponieważ ręczna jest dramatyczna, kolega w golfie ma lepszą.

- podloga bagaznika, nie przemyślana pod spodem jest dużo miejsca i można było podłogę zrobić składaną tak aby przestrzeń dało się wykorzystać, podzielić itp.

- w bagażniku brak siatek, pasów czy jakich kolwiek innych zabezpieczeń na bagaż (lata wszystko po całym bagażniku)

 

Ja tą rolete mam zwinięta po prostu ;). Dzieciaki wrzucają plecaki na dolna częścią i tyle :cool2: .


Odnośnie latających gratów kupiłem oryginalna matę - ma taka cechę, ze trzyma dosyć dobrze to co jest na niej i przestały mi latac plecaki.

  • Odpowiedzi 219
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Napisałem wyżej - mam ten silnik u siebie i jestem bardzo zadowolony. Bardzo rasowo pracuje, zapewnia świetne osiągi jak na bryle i masę X5 (pamiętaj, ze swietne dla mnie, bo to odczucie subiektywne :mrgreen: ), w trybie sport w połączeniu z super skrzynia biegów zapewnia mnóstwo frajdy z jazdy. W comfort wraz z wygłoszeniem auta zapewnia miła podróż.


Spalanie z pierwszych 3 baków mam 12,55, 12,58 i 12,50. Jeżdżę po mieście i dojeżdżam autostrada. Zasięg przy takiej jeździe wychodzi mi 700km. Trasa z boxem na dachu to 12. Bez boxa pewnie mniej ale na razie znowu jadę z boxem wiec nie sprawdzę. Przy szybkiej jeździe w mieście może pokazać i więcej niż 15 pewnie.


Pali mniej w mieście niż myślałem, za to więcej na autostradzie - tutaj jednak poczekam na letnie wyprawy po 2-3k km żeby to ocenić.


Koniecznie przejedz się przed zakupem, żeby samemu ocenić oba silniki. 30d to również bardzo fajna konstrukcja i na pewno dużo oszczędniejsza.

Opublikowano
Potwierdzam 40i super silnik u mnie spalanie wyższe bo na razie same krótkie trasy po kilka, kilkanaście kilometrów -miasta + wiocha więc wychodzi spalanie 14.8l. Niestety nie miałem możliwości przejechać się ani 30d, ani 50d, ale uważam że 30d będzie często wybieranym silnikiem bo tam średnie spalanie wychodzi kolo 9l, a przyspieszenie będzie akceptowalne dla większości. Chociaż słyszałem też historie, że jeden dealer miał problem sprzedać 30d jeszcze w F15, więc podkręcił moc żeby klientowi pokazać jakie super, chyba piłowali ostro to auto, bo to demo było, no i kolega kolegi kupił- długo nie pojedził silnik padł przy chyba 50tys km.
Opublikowano
Pytanie może nie na miejscu, ale zapytam: Co sądzicie o wymianie oleju przy 1000km? Trzeba, nie trzeba? Warto? Pytałem w ASO tak zrobimy na Pana koszt, jaki to koszt zapytałem, odpowiedź około 2000zł :(, i mnie zamurowało. Kosmos.
Opublikowano

Ja zazwyczaj zmieniałem po pierwszych 4-5k km. Ale jeśli krzykną tyle co Tobie to zmienię po 15k bo i tak chce zmieniać co tyle. Przecież to powinien być koszt olej+filtr czyli max 1000.


W salonie powiedziano mi tradycyjnie, ze 'nie ma potrzeby'.

Opublikowano
Co więcej zapytałem a jakbym miał kaprys wymienić olej przy 10-15k km. No i info takie samo tak ale na Pana koszt. Gdzie ja uważam, że jeżeli mam pakiet serwisowy na 5lat / 100k km i w nim są zawarte 3-4 wymiany oleju, to powinni wymiane przy 15k zaliczyć jako w cenie i tak aż do momentu gdzie wykorzstam wymiane z pakietu, a później dopiero kasować. Chyba trzeba podzwonić po salonach i zapytać czy wszędzie jest taka samo, czy może gdzieś jest lepsze podejście.
Opublikowano

Podejście salonu nie ma nic do rzeczywistości, jeśli samochód nie zgłosi potrzeby zmiany oleju, to nikt im nie zapłaci za takową wymianę. ( czyt. Bmw )


Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pakiet obejmuje wyłącznie wymiany oleju wynikające ze wskazań komputera pokładowego. Cena 2000 jest z kosmosu! Koszt materiałów to jakieś 300-400zł przy zakupie na wolnym rynku.

Możesz kupić olej i filtr poza ASO a im zlecić wymianę. Kiedyś krzyknęli mi zdaje się 200zł i mówili, że w tym jest "przegląd". Przycisnąłem, że mnie interesuje sama wymiana oleju i zapłaciłem zdaje się 80zł (ale samochód był i tak oddawany na inną naprawę więc to było przy okazji).

Teoretycznie masz prawo wymienić olej poza ASO ale przed pierwszym przeglądem odradzam.

Opublikowano
Ok, dzięki za info, pomęcze ich i zobaczymy. Dlaczego odradzasz wymiane oleju poza ASO, przecież jak będzie oryginalny filtr to będzie to nie dostwierdzenia.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Napisałem przed pierwszym przeglądem (w ASO) bo po spuszczeniu oleju zostaną ślady na korku w misce olejowej :D

Nie wiem czy da się odessać w tym silniku olej przez rurkę bagnetu?

Opublikowano
już sensowniej, z tym że ja sprawdziłem ceny oleju, BMW Longlife-04 6L 200zł + filtr około 150zł czyli wychodzi połowa tych 960zł.
Opublikowano
Oczywiście mogłoby być znacznie lepiej mając na uwadze koszty oleju i filtra (bo te 960 PLN to koszt przeglądu w większości marek), ale wciąż jest to inna bajka niż wspomniane przez Ciebie 2000 PLN ;).
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zawsze wymieniam olej w BMW poza ASO w połowie przebiegu miedzy przegladami z pakietu. Olej kosztuje mnie 200zl, filtr 50-100zl i usluga do 100zl. Razem za max 400 stowy mam spokoj z rozmyslaniem czy to dobrze czy zle jezdzic na oleju 25-30 tys km.

Przy nowym G05 bede robił to samo tzn pierwsza wymiana po jakichs 10kkm a potem do ASO na przeglad z pakietu po ok. 22-25kkm

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Skoro instrukcja wymienia dwa to można zastosować oba.

Różnią się zakresem lepkości w zakresie temperatur "minusowych". Z uwagi na niewielką różnicę cen zawsze lepiej zalać 0W30 chociaż wątpię byś miał okazję (w PL) przetestować w praktyce różnicę między tymi olejami.

Opublikowano
Zawsze wymieniam olej w BMW poza ASO w połowie przebiegu miedzy przegladami z pakietu. Olej kosztuje mnie 200zl, filtr 50-100zl i usluga do 100zl. Razem za max 400 stowy mam spokoj z rozmyslaniem czy to dobrze czy zle jezdzic na oleju 25-30 tys km.

Przy nowym G05 bede robił to samo tzn pierwsza wymiana po jakichs 10kkm a potem do ASO na przeglad z pakietu po ok. 22-25kkm

 


do 6 cylindrów w g05 to raczej olej i filtry będą droższe

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

LL04 zapewnie lepsza ochrone turbo niz LL12FE. LL12FE jest zaprojektowany na szybkie nagrzewanie w cyklu miejskim i obnizenie przez to zuzycia paliwa. High temperature high shear (HTHS) - nie wiem jak to sie tlumaczy na polski - dla LL12FE jest na poziomie 3.1cp a dla LL04 jest to 3.5cp. Czym wyzszy poziom, tym lepsze zabezpieczenie turbo.

 

a wiesz może jaki olej leje BMW do G05 w instrukcji są dwa wymienione Longlife-04 oraz Longlife-12 FE

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zawsze wymieniam olej w BMW poza ASO w połowie przebiegu miedzy przegladami z pakietu. Olej kosztuje mnie 200zl, filtr 50-100zl i usluga do 100zl. Razem za max 400 stowy mam spokoj z rozmyslaniem czy to dobrze czy zle jezdzic na oleju 25-30 tys km.

Przy nowym G05 bede robił to samo tzn pierwsza wymiana po jakichs 10kkm a potem do ASO na przeglad z pakietu po ok. 22-25kkm

 


do 6 cylindrów w g05 to raczej olej i filtry będą droższe

 

Do 640i wychodzi to tak:

6,5l oleju za ok.35zl/l = ~230zl

Filtr jakies 70zl


W nowym G05 moze nawet bedzie taniej bo pewnie bede kupował Shella ktorego zaleca ASO zeby nie jezdzic na roznych olejach.

Z 640i do ASO jezdzilem z wlasnym olejem gdyz potrzebowałem oleju o wyzszych parametrach niz ten z ASO bo samochod jest po tuningu a i styl jazdy rozny od tego za kierownica SUVA.

Opublikowano
mówicie, że shella leją, ja słyszałem z serwisu, że niby Mobil 1, a nie jest tak, że BMW ma swoje oleje i jest to ich produkt? Czy poprostu markują BMW, a jest to innego producenta? Ja głównie jeżdżę po mieści, i drogach wojewódzkich, raz może dwa razy w miesiącu dłuższa trasa, czy ten LL-12 FE nie będzie dla mnie lepszy?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Olej BMW to nic innego niz olej shell z inna naklejka. Shell zaczal placic wiecej niz Castrol I z tego wynika rekomendacja. Olej LL04 byl bardzo dobry do diesla ale zostal wycofany w USA. Oleju LL12 nie lalbym nawet jesli bylby zach darmo.

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.