Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Na dniach planuję wymienić termostat i jeśli dobrze pamiętam uszczelka nr 6 kupując nowy termostat nr 5 to już jest w zestawie ?

https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_2065-pompa-wody-ukl-chlodntermostat/vAX03055

Ostatnio wymieniałem termostat w 2009r i był to oryginał to już była jeśli dobrze pamiętam. Zamienniki na zdjęciach też raczej mają, ale może ktoś kupował nie dawno i wie jak to jest. Bo można ją chyba kupić osobno ale kupując termostat powinna być.

I drugie pytanie czy ktoś się orientuje jakiego rozmiaru jest oring w króćcu węża nachodzącego na króciec termostatu ? Jeśli dobrze myślę to byłby to oring o średnicy zewnętrznej 42mm i wewnętrznej 34mm.

Kiedyś wymieniałem te oringi w króćcach, przy zbiorniczku wyrównawczym, z tyłu silnika i właśnie na termostacie i teraz patrzę w klamotach i mam 4 oringi (zawsze tanie drobiazgi kupuję w ilości 2-3 szt, na wypadek uszkodzenia przy montażu, lub aby mieć na przyszłość aby nie szukać i nie jeździć za drobnicą), z czego jeden wygląda mi na ten od termostatu ma wymiar właśnie 42/34mm zmierzyłem grubość króćca termostatu przed złączką i ma właśnie 35mm czyli to byłoby to ale może ktoś ma pewne info ? Tak czy siak pewnie zaryzykuję bo jak już rozepnę to ciężko będzie jeździć i szukać a drugi raz nie będę odpowietrzał. Właśnie zobaczyłem taki rysuneczek techniczny termostatów Behr/Mahle i ma on podane 38,5mm na króćcu

termostat.jpg

hmm i teraz się zastanawiam czy najdzie mi ten 34mm co mam czy muszę szukać innego oringu, ale ja raczej pod termostat go miałem bo na główne wejście zbiorniczka za mały, na przelew za duże i na tylny króciec też może być za duże. A pamiętam właśnie wymieniałem te 4 oringi o których pieszę. I 4 właśnie mam

oringi.jpg

Mam jeszcze pytanie o sam termostat co warto kupić bo np na allegro najpopularniejsze z tego co widzę to Behr/Mahle do kupienia już za ok 125 zł. Ostatnio kupiłem oryginalny jak większość kupowanych części ale już nie mam takiego gestu i nie widzi mi się zapłacić 350zł

Behr będzie ok ?

Edytowane przez zbyszek80
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak kupisz behr to będzie miał sfrezowane logo bmw, więc to zdecydowanie odpowiedni wybór. Ja ostatnio w tym silniku dobierałem mały o-ring przy zbiorniku, jest to 15x3 (info dla tych co będą szukać).

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Przy termostacie od strony silnika to nie jest normalny okrągły oring tylko taki płaski szeroki, włożony w taką szparę w obudowie termostatu. Czyli ten nr 6. Ja kiedyś tego szukałem i się skończyło na wymianie termostatu bo nie szło tego dostać do m43tu ale widzę że sprzedają takie rzeczy. Wziąłem jakiegoś Wahlera czy coś i tak miał wyryte Behr i zeszlifowane logo BMW.

Z drugie strony oring jest w wężu, co do rozmiaru były na forum bardzo popularne tematy przynajmniej do m43tu, bo wymieniałam oringi zbiorniczka, gdyż nowy zbiorniczek Meyle leciał po dwóch miesiącach dołem. Z tego co pamiętam dałem nawet jeszcze troszkę inny rozmiar co wszedł aż na siłę, bo pisali że fabryczny rozmiar cieknie.

Opublikowano

Pamiętam,że gdzieś się to przewijało ale nie mogłem znaleźć. Ostatecznie jak nie będzie pasował ten 34/4mm to zostawię ten co jest przez 9 lat nie cieknie to i może nadal nie będzie ale różnie to może być po rozpieciu.

Jaki masz problem z odpowietrzaniem tego silnika? Nie miałem najmniejszego problemu.
Teoretycznie też nie mam ale mam spore kłopoty ze słuchem i średnio mi się widzę glowa pod maską przy praxujacymsilniku. Ale wezmę sobie kogoś do pomocy. OK puki co zamówię któregoś Behr'a A może polecacie konkretnego sprzedawcę?
Opublikowano

Sklep oczywiście znam bo kupowałem tam części i pierwsze kroki skierowałem właśnie tam, ale

najtańszy ich termostat właśnie Behr jest ok 50 zł droższy od ofert na allegro

Opublikowano
Ale za to pewny, ja nigdy części z allegro nie biorę bo mój znajomy kiedyś pracował na hurtowni takich części to było to samo ładowane do różnych pudełek. Ja za tego Wahlera co kupowałem u siebie na miejscu płaciłem 250 pln. Tylko ja miałem 318i m43tu 1.9 więc nie wiem jakim cudem twoje bmw to 316:) skoro zwykły m43 w e46 nie był chyba montowany. Takiego miał kumpel w e36 i to było 1.8 115km bodajże. ale tam termostat jest wiele tańszy bo nie ma czujnika temperatury. Po wymianie jeszcze dolewka płynu z odkręconym odpowietrznikiem aż się przeleję i koniecznie na climatronicu na 32 stopnie i min nawiew. Aż się przeleję. Potem zakręcamy odpowietrznik, odpalamy zimny silnik na odkręconym wlewie płynu i gazujemy trochę, jak wciągnie to dolewka. Potem przejażdżka i na rozgrzanym silniku na climatronicu ustawionym jak wyżej już z zakręconym zbiorniczkiem popuszczamy tylko lekko odpowietrznik, jak leci płyn bez powietrza jest ok i do tego ogrzewanie musi aż parzyć i po robocie. Wymiana samego termostatu trzy minuty:)
Opublikowano
316i bo to 1.9 1985ccm 105km. Dzięki za info o malowaniu płynu bo nalewalem kiedyś bez takiej kolejności. Odpowietzalem pewnie podobnie bo wg ksiazki "Sam naprawiam.." Myślałem aby spuścić stary płyn i wlać nowy. Z tym termostatem to zaryzykuję i wezmę z allegro chyba że gdzieś w sklepie znajdę dobra cenę. Jak coś będzie nie tak to najwyżej dodam.
Opublikowano
Przy wymianie termostatu mam zamiar spuścić cały płyn chłodniczy, kiedyś dawno lalem Prestona ale teraz myślę może wlać jakieś Borygo? Chyba jakiejś krzywdy nie będzie i jeśli już to które bo jest ich kilka?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jakoś nie mam przekonania do borygo, w tym silniku jest wysoka temperatura, nie polecam na tym oszczędzać.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
No właśnie przekonanie ktore sie wzięło, że Borygo do Poloneza bo stara polska firma itd. A czy są jakieś konkrety przeciw Borygo? To mnie interesuje bo jesli by były to jestem skłonny kupić droższy. Czytałem opisy i kartę charakterystyki płynów Borygo i można tam przeczytać że: Borygo Start, Borygo Nowy sa na bazie Glikolu monoetylowego i Glikolu propylenowego gdzie główny składnik to Glikol Etylenowy. Borygo Eko to sam Glikol Propylenowy. A Borygo Premium to sam Etylenowy. Borygo EKO ma początkową temp wrzenia 106*C Pozostałe 107*C. Z info o Prestone znalazłem tyle, że jest na bazie Glikolu Etylenowego czy z jakaś domieszką nie wiadomo. Podobno ma temp wrzenia 129*C. Ale nie wiadomo czy to początkową czy ogólną. Więc zastanawiam się co stawia np Prestone nad Borygo ? I już nie chodzi o kasę. Tylko o fakty. Kiedyś na początku zalałem Prestone, a po czasie jak puścił mi króciec z tyłu, to wlałem szybko wody demineralizowanej A potem koncentratu Borygo jeżdżę i niby wszystko ok. Termostat padł po 9 L ale tyle dobrze, że w pozycji otwartej. Dziś przyszedł mi BEHR z zeszlifowanym nr i logo w weekend wymianka tylko kminię co z tym płynem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
106-107 a temperatura układu w tym silniku jest 105 stopni i jeszcze się zastanawiasz? Niestety nie testowałem borygo.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
No właśnie i to jest jakaś konkretna różnica na + dla Prestone. Dlatego też jednak go wybrałem, kupiłem w formie koncentratu.
Opublikowano

Wymiany termostatu ciąg dalszy zabrałem się za to dzisiaj, pojechałem do znajomego do garażu na kanał puściłem płyn z chłodnicy, zbiorniczka i silnika więc kolej na termostat. Górna śruba byla sucha zardzewiala wiec juz czułem, że może być ciężko. Potraktowalem ją WD-40 i biorę się za kolejne, poszły leciutko więc sobie myślę, że ta pierwsza też powinna dobrze pójść, ale nie chce więc jeszcze ja spryskalem wd odczekałem kilka min i próbuje na nowo coś czuję, że idzie ale nic bardziej mylnego, ukręcił się łepek :mad2: I tak sobie kminię co tu robić kombinerkami czy morsem nie ruszy. To znajomy mówi nakręć nakręteke zaspawamy. Nakreciłem 10 przyspawał odkręcam niby idzie, ale lipa spaw puścił :mad2: To mówi daj 13 zrobimy większy spaw. No i nakładam 13 ładnie obspawał i dalej z nią nasadka kręcę no idzie w końcu i znów kurła zonk :duh: Tym razem spaw nie puścił, ukreciła się znów śruba przy głowicy, tym razem już lekko się zdenerwowałem :evil: Znajomy mówi, że nie ma co już dalej kombinować, trzeba dobrego magika co to przyszlifuje napunktuje rozwierci i nagwintuje i to na aucie, bo po zdjęciu głowicy to wiadomo sprawa prostsza ale i kosztowna. A wy co myślicie można tu jeszcze coś innego wykombinować? Lub jakieś sugestie jak to dobrze zrobić? Jutro mamy to skonsultować z miejscowym mechanikiem maszyn rolniczych i on takie różne niekonwencjonalne naprawy robi. Syn znajomego praktykuje też w większym warsztacie/serwisie i ma starych o to zapytać. A i sam będę dzwonił do znajomego mechanika co powie, bo ogólnie przebywam na urlopie u rodziny więc jestem poza moim miastem i na wsi.

Tak to mniej więcej wygląda:

20180909_222230.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do tego dobre oko i sztywna ręka :8)

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Dziś prowadzę do takiego większego warsztatu/serwisu i zobaczymy do tego okazało się,że mam chłodnice w złym stanie jakby się jakoś rozciągneła do dołu w dolnej części, poprzeczne zebra powyginały się w łuki, a te wzdłużne się porozrywaly tak na ok 3 żebrach i pewnie chłodnica do wymiany. Zastanawiam się jaką bo używki to już też bardzo stare. Polecacie jakieś konkretne marki ? Po przejrzeniu ofert w sieci myślę o Nissens
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To dobry wybór, jest jeszcze chyba behr, ale pewnie droższa będzie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Behr znacznie droższy więc jeśli będę brał to Nissens. Zobaczymy jak z kosztami roboty. Szef to obejrzał i mówi, że trzeba zdjąć pokrywę zaworów, górną pokrywę rozrządu aby mieć dobry i płaski dostęp do resztki śruby i spawu który na niej został. Obciąć na równo przyszlifować i próbować rozwiercac, no oby się udało. Bo jak nie to zmiana głowicy:(
Opublikowano
Bez przesady nie trzeba zdejmować pokrywy zaworów i rozrzadu.Tylko dobrze napunktować (centralnie) następnie wiercenie i zastosować helicoil (zestaw do naprawy gwintów).
Opublikowano

Może by się dało bez ale po zdjęciu na pewno będzie lepszy dostęp, poza tym też od dłuższego czasu chodziła mi po głowie wymiana uszczelek pod klapami rozrządu bo mi się strasznie poci szczególnie w okolicy łączenia klap, silnik dosyć uwalony w oleju ale że mało jeżdżę to jakoś to zlewalem z myślą może kiedyś, więc teraz jest okazja.

A ten helicoil to ciekawy patent

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ciekawe, swego czasu u siebie w E36 urwałem dokładnie tę samą śrubę. Nie wiem co z tym zrobił mechanik ale zrobił tak, że nie ciekło po wymianie termostatu a miałem wrażenie, że nie dał tam nowej śruby.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mocny silikon albo klej dwuskładnikowy poszedł w ruch :8)

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Dziś się s końcu wzięli za to i dość szybko zrobili, mechanik wczoraj przez tel mówił, że po rozwierceniu założy gwint naprawczy czyli helicoil czy faktycznie założył okaże się jutro. Zdejmowali pokrywę zaworów i górną klapę rozrzadu, ciekawe ile skasują. Zamówiłem też nową chłodnice Nissens'a

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.