Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,


Male pytanko:


Wlasnie kupilem w/w auto i jedna z rzeczy do zrobienia sa silowniki do tylnej klapy. Klapa zamyka i otwiera sie jak wrota sredniowiecznego zamku.


W zwiazku z tym, ze wszystkie istotne czesci sa schowame w dachu, troche nie mam pomyslu jak sie za to zabrac aby czegos nie spitolić :D.


Czy ktos moze doradzic jak podejsc do tematu aby wszystko przebieglo zgodnie z planem? :)



Z gory dzieki i pozdro!

Opublikowano

Wymiana jest dość prosta ale jak nie masz znajomego to polecam kij od szczotki :D Potrzebujesz też dość długiej wajchy o małym przekroju.


Po zdjęciu tych czarnych plastików które spinają wiązkę wyciągasz segera i po prostu wybijasz sworzeń. Teraz klapę masz na jednym siłownika więc nie ma szans, żeby cokolwiek ją trzymało- podkładasz kij. Teraz część druga - kulka, na której siedzi druga strona siłownika jest w środku dachu i nie ma innej opcji, niż po prostu próbować wybijać na ślepo. Do tego właśnie jest wajcha- żeby podważyć. Instalacja jest jeszcze gorsza bo musisz zrobić to samo ale w drugą stronę - wepchnąć końcówkę na tą kulkę która znajduje się jakieś 20cm w głąb dachu. Resztę składasz tak samo, wkładając sworzeń i segerka a potem składając plasticzek.


Mam nadzieję, że kupiłeś jakieś lepsze siłowniki - ja mam te od Febi i od nowości w zimę działały tak sobie, nawet w lato trzeba im niestety pomagać... Siłowniki są za słabe, dosłownie to samo co z hamulcem ręcznym - nie potrafią utrzymać masy którą mają trzymać jako ich główne i jedyne zadanie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Forum poczytaj, bo TEMAT już był.

pzdr

yaz

Opublikowano
Wymiana jest dość prosta ale jak nie masz znajomego to polecam kij od szczotki :D Potrzebujesz też dość długiej wajchy o małym przekroju.


Po zdjęciu tych czarnych plastików które spinają wiązkę wyciągasz segera i po prostu wybijasz sworzeń. Teraz klapę masz na jednym siłownika więc nie ma szans, żeby cokolwiek ją trzymało- podkładasz kij. Teraz część druga - kulka, na której siedzi druga strona siłownika jest w środku dachu i nie ma innej opcji, niż po prostu próbować wybijać na ślepo. Do tego właśnie jest wajcha- żeby podważyć. Instalacja jest jeszcze gorsza bo musisz zrobić to samo ale w drugą stronę - wepchnąć końcówkę na tą kulkę która znajduje się jakieś 20cm w głąb dachu. Resztę składasz tak samo, wkładając sworzeń i segerka a potem składając plasticzek.


Mam nadzieję, że kupiłeś jakieś lepsze siłowniki - ja mam te od Febi i od nowości w zimę działały tak sobie, nawet w lato trzeba im niestety pomagać... Siłowniki są za słabe, dosłownie to samo co z hamulcem ręcznym - nie potrafią utrzymać masy którą mają trzymać jako ich główne i jedyne zadanie.

 


Super, dziekuje bardzo za obszerna porade. W poniedzialek ogarne czesci i bede dzialal! Ale najwazniejsze to dobry kij od szczotki :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Warto sprawdzić zawiasy które potrafią tak zardzewieć wewnątrz , że stawiają mega opór .

Czasem aż potrafią się poukręcać.


W takim przypadku nawet nowe siłowniki nie pomogą.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Na sam poczatek zaraz po kupnie auta wlalem w ten bagaznik z pol puszki WD i jest mala poprawa ale niewatpliwie silowniki zostaly juz dobrze nadgryzione przez czas.


Generalnie auto jest z pewnego zrodla ale dobrze zaniedbane. Na szczescie nie jest powypadkowe ale wymaga jeszcze sporo poprawek takich jak usuniecie wykwitow na progach i tylnej klapie itp.


Ale te silowniki do istotna sprawa bo sa strasznie upierdliwe jak nie dzialaja :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.