Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hej.

Mam problem ze spryskiwaczami przedniej szyby. Po przybliżeniu manetki spryskiwacze nie działają. Wycieraczki normalnie wykonują swój ruch, nie słychać za to odgłosów pompki.

Sugerując się tym faktem, kupiłem nową pompkę Febi za 17 pln i w ciemno ją wymieniłem. Mimo to problem pozostał, spryskiwacze dalej nie działają, pompki dalej nie słychać :(

Sprawdziłem bezpieczniki - są OK, płyn oczywiście uzupełniłem - jest full a komputer cały czas pokazuje niski poziom płynu do spryskiwaczy.

Czy ktoś ma pomysł co może byc przyczyną tej usterki?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czujnik poziomu płynu spryskiwaczy lub instalacja elektryczna idąca do tego czujnika.
Opublikowano

Guzior a gdzie znajdę ten czujnik poziomu płynu do spryskiwaczy? na RealOEM w tym układzie znajduje z czujników jedynie czujnik poziomu płynu chłodz o numerze czesci:17137553919.

Jednocześnie mam pytanie.


Która pompka odpowiedzialna jest za spryskiwacze szyby przedniej?

Poniżej zdjęcie zbiorncizka i pompek:


https://allegro.pl/zbiorniczek-spryskiwaczy-xenon-pompka-bmw-e60-e61-i7297355340.html#imglayer


Mam jak na tym zdjęciu 3 pompki, RealOEM pokazuje na schemacie dwie.

Co więcej na wszystkich filmikach na YouTube wszyscy mówią, że ta skrajna najwięwiększa pompka (od lewej strony) jest od spryskiwaczy reflektorów, ta szara zaś (od prawej strony) jest od szyby czołowej, RealOEM twierdzi odwrotnie.

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=PX11-EUR-03-2007-E61N-BMW-520d&diagId=61_1673

Do tego ja szarą pompkę mam w miejscu tej środkowej.

Nie wiem co jest grane...może ktoś powiedzieć która za co odpowiada? oraz czy potrzebne są wszystkie trzy?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czujnik jest w zbiorniku zamontowany od spodu. Możliwe też jest że magnes w zbiorniczku się zablokował lub odpadł spławik od niego i dlatego pokazuje cały czas komunikat o braku płynu. Największa pompka od lewej jest od spryskiwaczy lamp w modelach z lampami bi-xenonowymi, środkowa od tylnej szyby i jasna z prawej od przedniej szyby. Zwróć uwagę że na RealOEM przy numerze 11 są dwa numery katalogowe i przy jednym jest napisane że pasuje tylko do spryskiwacza tylnej szyby.


http://i67.tinypic.com/2947a4o.jpg

Opublikowano

Dziękuję Guzior! Problem rozwiązany.

Faktycznie padła pompka. Wcześniej kierowałem się kolorem - wymieniłem szarą ale środkową (która tak jak piszesz była odpowiedzialna za tył), dzisiaj podmieniłem ją za skrajną prawą i wszystko działa jak należy :)

Przy okazji zapytam jeszcze, czy wszystkie trzy pompki generują takie samo ciśnienie i można je dowolnie podmieniać? Oraz co ile spryskiwań szyby pryska na xenony? Nie wiem czy i ta pompka nie jest padnięta...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Przy okazji zapytam jeszcze, czy wszystkie trzy pompki generują takie samo ciśnienie i można je dowolnie podmieniać? Oraz co ile spryskiwań szyby pryska na xenony? Nie wiem czy i ta pompka nie jest padnięta...

 

Raczej nie bo mają różne numery i jest informacja że ta z numeram 67128362154 nadaje się tylko do tyłu. Częstotliwość spryskiwań lamp zależy o tego jak masz zakodowane, np może być co 3, 5, 10 no i oczywiście działa tylko w tedy gdy są włączone światła.

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam.

Ostatnio zauważyłem taki problem,gdy użyłem spryskiwaczy szyby to zauważyłem że nie działają spryskiwacze reflektorów to znaczy dysze się wysuwają a nie leci płyn,wymieniłem pompke jest nowa i to samo.

Gdy dysze się wysuwają i chowają to po jakimś czasie na dole przy nadkolu tam gdzie są pompki zaczyna lekko kapać płyn i po jakimś czasie przestaje.

Miał ktoś podobny przypadek może.

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hmm..nieszczelność między pompką a spryskiwaczami? :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

raczej dysze zapchane, wysuwają się od ciśnienia płynu, który przez nie nie poleci na lampy,

a potem ci gdzies ucieka na złaczkach (skoro nie poszedł przez spryskiwacze

e61 530dA >> spacer.png

 

Opublikowano

Tak właśnie obstawiałem że dysze zapchane i teraz takie pytanie czy spróbować je przedmuchać sprężonym powietrzem czy lepiej ściągnąć zderzak i rozebrać je i oczyścić.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.