Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, mam problem z moją BMW , ogólnie swieżo co kupiłem e46 m57 184km rok produkcji 2001 koniec listopada polift


Były wykręcane wtryski po to aby wymienić uszczelki w kolektorze oraz wymienić te miedziane podkładki pod wtryskami bo było troche nagaru dookoła wtrysków. Okazało się, że jeden wtrysk miał spuchniętą końcówkę. Zawiozłem do człowieka który specjalizuje się w tym no i mi tę końcówkę wymienił , sprawdził pozostałe wtryski i wyszły górne normy ale mówił że jeszcze pochodza.


Wymieniałem jeszcze olej filtry itd. ogólnie wszystko co się robi po kupnie auta,a przynajmniej powinno.


Po zamontowaniu wtrysków i odpaleniu silnik zaczął nagle głośno stukać, gdzie wcześniej pracował normalnie na tym spuchniętym wtrysku bez żadnego stukotania.


Nie wiem co się stało. Mój mechanik mówi, że to wygląda na panewkę ale wcześniej nie było tego wcale słychać i silnik działał prawidłowo i nic nie wskazywało na jakąś awarie.Dodam, że praca silnika jest ok. Nie rzuca nim,nie ma wahania obrotów ani nic z tych rzeczy,pali na dotyk i chodzi równo.Jedyny mankament to ten stukot -identycznie jak na tym filmiku:

proszę o jakieś podpowiedzi.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jarzma wtryskiwaczy zostały dokręcone odpowiednim momentem?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Jarzma wtryskiwaczy zostały dokręcone odpowiednim momentem?

Zostały dokręcone na czuja. Mogę wiedzieć co ma do kręcenie do objawów opisanych? Jeżeli byłoby za lekko to wtrysk mógłby skakać czy coś w tym stylu,pewnie o to chodzi? Proszę mi wytłumaczyć skąd pytanie. Może jeszcze jakieś sugestie?

Opublikowano
To brzmi jak przedmuchy na wtryskach.

Przed dokręceniem musisz założyć nowe uszczelki miedziane pod wtryski.

 

Podkładki miedziane założone nowe. Na filmiku wsluchajcie się jaki idzie stukot na wolnych obrotach. To nie cykanie tylko stukot

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak dokręcone na czuja to podkładki są do wywalenia a z nowymi trzeba dokręcić kluczem dynamometrycznym. U siebie kiedyś jak wymieniałem to zapomniałem klucza zabrać i dokreciłem jak się okazało za mocno, stukał jak głupi.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Ok dzisiaj dam znać co zdiagnozowano bo ma być raz jeszcze wykręcane wszystko.


Czy jest to możliwe,że okażę się panewka? może było nawalone jakiegoś doktora czy tam coś do silnika i nie było słychać tego a teraz po wymianie oleju takie cuda?



w sumie znalazłem filmik z lepszym dźwiękiem i u mnie jest tak samo




chyba trzeba się rozglądać za nowym słupkiem, tylko denerwuje mnie to skąd to się wzięło bo wcześniej tego nie było.


Dzisiaj na zimnym silniku stuków brak, jak się nagrzał to zaczęło znowu stukać

Opublikowano

Podbijam temat, panowie jestem bliski kupna nowego słupka, akurat mam pod ręką. Jeszcze dzisiaj podmienię wtryski i zobaczę co się będzie działo.

Możliwe,że winą będą wtryski jeżeli po uruchomieniu 30 minut pracuję tak jak powinien a po tym czasie zaczyna coś stukać? czy od razu moge nastawiać się na panewkę?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wyciagnij wtryski weź coś długiego np elektrodę wsadź w miejsce wtrysku i kręć powoli wałem i patrz czy elektroda chodzi równo w góre i w dół. Zrób tak na każdym cylindrze. Jesli na którymś bedzie "przeskok" elektrody tzn podczas krecenia wałem elektroda nagle a nie równomiernie spadnie w dół lup podskoczy to na tym cylindrze masz panewke do wymiany

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano

Przy takiej metodzie to musiała by wypaść całkowicie panewka ,by to wyczuć.

I nie było by ciśnienia oleju. Panewki sa pasowane w setkach mm.Luz w dziesiątkach mm już bedzie za duży i słyszalny.


Spuść olej i zobacz czy znajdziesz w nim "złoto"

Opublikowano
Wtych silnikach panewka to raczej mało prawdopodobne. Te silnika sa tak pancerne ze takich rzeczy w nim sie nie wymienia, tak samo uszczelka pod glowica itp ;p. Ja proponuje na odpalonym silniku pokolei wyciagac wtyczki od wtryskiwaczy tak aby podczas sprawdzania jeden wtrysk byl odlaczony. Silnik bedzie nierowno chodzic ale mniej wiecej zobaczysz czy to cos w silniku stuka czy poprostu wtryskiwacz
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przy takiej metodzie to musiała by wypaść całkowicie panewka ,by to wyczuć.

I nie było by ciśnienia oleju. Panewki sa pasowane w setkach mm.Luz w dziesiątkach mm już bedzie za duży i słyszalny.


Spuść olej i zobacz czy znajdziesz w nim "złoto"

Kolega tak właśnie zdiagnozował panewke w e91 ciśnienie oleju było i kontrolka od oleju nie swieciła sie



Co do wypinania wtyczek wtryskiwaczy dobry pomysł :cool2:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.