Skocz do zawartości

F11 - nie aktywna opcjia resetu ciesnienia w oponach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie.


Na poczatek sorki za brak polskich znakow ale pisze z za granicy. Mam problem z moim bmw f11, mianowicie nie moge zresetowac cisinen w oponach, przycisk ZRESETUJ jest nie aktywny.

Szukalem na forum info ale nic nie pasuje do mojego przypadku.


Nigdy nie udzielalem sie na zadnych forach czy pomocach internetowych wiec prosze o wyrozumialosc.


Tutaj opisze problem.

Pacjent: BMW F11 z 2014r koncowka vin D076220


Konkretnie problem zaczol sie kiedy okazalo sie ze w kole mam jakas srube. Pokazal sie komunikat o niskim cisnieniu w tylnym prawym kole.

Pojechalem na wulkanizacje, Pan wyciagnol srube i zakleil opone. Widzialem ze na wentlu jest czujnik cisnienia i koles powiedzial ze musze zrobic kalibracje kol.

Napompowal kolo, zalozyl i kazal przjechac pare kilometrow zatrzymac sie i zrobic kalibracje cisnien w kolach. Ku mojemu zdziwieniu, na postoju z wlaczonym silnikiem przycisk do resetowania nie byl aktywny i caly czas pokazuje ze mam spadek cisnienia w tylnej prawej oponie. Mechanik zalecil wymiane wentylka z czujnikiem na nowy. Wiec wyminilismy i dalej to samo.

Pojechalem do wulkanizacji gdzie zajmuja sie tylko oponami i pan zczytal moj stary czujnik i okazalo sie ze jest dobry wiec zalozyli go ponownie. Pan stwierdzil ze nie wie co moze byc przyczyna i kazal jechac do serwisu BMW. Miedzy czasie kupilem I-com bo troszke grzbie przy bmkach i stwierdzilem ze najpierw sam poszukam, moze jakies bledy czy problemy ze sterownikiem.

Po podlaczniu Insta-d okazalo sie ze nie mam modlolu ktory czyta te wentylki tylko jest starszy system z ABSu. Probujac zresetowac modol, komende przyjmuje ale za sekunde problem powraca tylne prawe kolo. Mam duzy wyswietlacz w swojej buni i jak wszystko jeszce dzialalo to byl obrazek auta z czterema kolami i byly tylko na zielono bez jakis wartosci tz. cisnienia czy temperatury. Teraz kiedy blad jest aktywny wszystko jest na szaro i nie da sie zrobic inicjalizacji kol. Nie poddalem sie i stwierdzilem ze skoro pokazuje tylne prawe kolo to je po prostu przeloze na druga strone i w tedy sproboje, jednak bez skutku. Przelozylem i dalej pokazuje to samo kolo. Kola sa 19 calowe z niskim profilem, mam jeszce zimowki z oryginalnylmi felgami dzis bede przekladal i zobacze czy bedzie jakas roznica.

Dodam ze w programie moglem zobaczyc status wszystkich kol, czy sie kreca, w ktora strone i z jaka predkoscia, wszystko dziala bez problemu.


Koncza mi sie pomysly a serwis czeka na moj portfel :)


Dziekuje za podpowiedzi i pozdrawiam

Rafal

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

witam


na podstawie VIN :D076220 masz " RDC "


EN - Tyre Pressure Monitor (RDC)

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-520d-xdrive-tou_201402/wiring-functional-info/driver-assistance/tyre-pressure-control3/9hfSDy7x


DE - Reifendruck-Control (RDC)

https://www.newtis.info/tisv2/a/de/f11-520d-xdrive-tou_201402/wiring-functional-info/driver-assistance/tyre-pressure-control3/9hfSDy7x


Hinweis! Bedingungen für Initialisierung!


.....

Dies muss bei stehendem Fahrzeug mit Klemme 15 ein geschehen. Die RDC quittiert die Initialisierung mit einer Anzeige in der Instrumentenkombination, Radio oder CID. Die Meldungen bleiben bis nach Beendigung der Initialisierung sichtbar. Am Ende der Initialisierung erlöschen alle Warnleuchten.


Das RDC-Steuergerät prüft den Sollwert vor der Übernahme auf Plausibilität (Mindestdrücke). Eine Initialisierung ist nur möglich, wenn der Reifenfülldruck in allen Rädern mindestens 1,6 bar beträgt. Wenn der Reifenfülldruck eines Rads unter dieser Grenze liegt, wird sofort eine Check-Control-Meldung ausgegeben.


Abhilfe: Reifenfülldrücke auf korrekte Werte einstellen und dann Initialisierung erneut durchführen. Wenn die Initialisierung nach Rädertausch oder erneuern der Radelektronik vergessen, wird der Fahrer bei Fahrzeugen mit iDrive zur Initialisierung aufgefordert.


Interner Ablauf nach ausgelöster Initialisierung (Reset):


- Erkennung der verbauten Radelektroniken

- Positionserkennung der Radelektroniken

- Plausibilitätsprüfung durch Prüfung der Solldrücke gegen Mindestdrücke

- Übernahme der vorgegebenen Drücke als Solldrücke


Der Reifenfülldruck erhöht sich pro 10 °C Temperaturanstieg um 0,1 bar. Wenn es zu einer Unterschreitung der temperaturbewerteten Grenzwerte kommt, gibt die Reifendruck-Control eine Check-Control-Meldung aus.


Bei der Initialisierung stehen bis zur kompletten Zuordnung der Räder Ersatzwerte (z. B. 6,4 bar; 127 °Celsius).


Um die Zuordnung der Räder erfolgreich abschließen zu können, muss eine Fahrt von mindestens 12 Minuten mit einer Geschwindigkeit größer 30 km/h erfolgen.


Wskazówka! Warunki inicjalizacji!


.....

Należy tego dokonać przy nieruchomym pojeździe z włączonym zaciskiem 15. RDC potwierdza inicjalizację za pomocą wyświetlacza w "liczniku", radiu lub CID. Komunikaty są widoczne do momentu zakończenia inicjalizacji. Po zakończeniu inicjalizacji świecą się wszystkie światła ostrzegawcze.


Przed akceptacją jednostka sterująca RDC sprawdza wartość zadaną pod względem wiarygodności (ciśnienia minimalne). Inicjalizacja jest możliwa tylko wtedy, gdy ciśnienie powietrza w oponach wszystkich kół wynosi co najmniej 1,6 bara. Jeżeli ciśnienie powietrza w oponie koła jest niższe od tego limitu, niezwłocznie wyświetlany jest komunikat kontrolny.


Środki pomocnicze : Ustawić ciśnienie powietrza w oponie na właściwe wartości, a następnie ponownie przeprowadzić inicjalizację. Jeżeli inicjalizacja zostanie zapomniana po zmianie kół lub wymianie elektroniki koła, kierowca zostanie poproszony o inicjalizację pojazdu za pomocą iDrive.


Wewnętrzna sekwencja po wyzwoleniu inicjalizacji (reset):


- Rozpoznawanie wbudowanej elektroniki kół

- Wykrywanie położenia elektroniki koła

- Sprawdzenie wiarygodności poprzez porównanie ciśnienia zadanego z ciśnieniem minimalnym.

- Zaakceptować określone ciśnienia jako ciśnienia docelowe


Ciśnienie powietrza w oponach wzrasta o 0,1 bara na każde 10°C wzrostu temperatury. Jeśli temperatura spadnie poniżej wartości granicznych ważonych temperaturą, układ regulacji ciśnienia w oponach wysyła komunikat kontrolny.


Podczas inicjalizacji dostępne są wartości zastępcze (np. 6,4 bar; 127 °Celsius), dopóki koła nie zostaną całkowicie przypisane.


Do pomyślnego zakończenia przyporządkowania kół wymagana jest co najmniej 12-minutowa jazda z prędkością większą niż 30 km/h.


Przetłumaczono przy pomocy http://www.DeepL.com/Translator

Pozdrawiam Andrzej
  • 1 rok później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.