Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam pytanie odnośnie trybów SPORT <> COMFORT.

W niektórych F10/F11 ze skrzynią automatyczną (w manualu chyba jakimś też widziałem ale nie jestem pewien na 100%) są przy dźwigni przyciski SPORT <> COMFORT (czy też SPORT <> NORMAL). I teraz mam takie pytania:

1. Czy one są powiązane z aktywnym zawieszeniem (włączamy sport i utwardza się także zawiecha)?

2. Czy one np wpływają tylko na reakcję skrzyni biegów?

3. Jeśli tych przycisków nie ma to czy skrzynia ma niezależnie tryb sport (ale np obsługiwany poprzez iDrive/menu)?

Pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ad1 są

Ad2 zawieszenie i układ kierowniczy nawet

Ad3 tak, ale nie idrive tylko lewarek w lewo w automacie

Opublikowano
Ad1 - nie do końca prawda, bo jeśli nie masz EDC to przyciski tez występują ale nie są powiązane z zawieszeniem , tylko silnik, skrzynia i układ kierowniczy
Opublikowano

logiczne kolego

ale wczesniej juz padla odpowiednia odpowiedz

a Ty zrobilem maslo maslane

Opublikowano
Uklad kierowniczy nie zawsze. Np u mnie mam 3.0 xdrive i edc i wtedy uklad kierowniczy nie zmienia charakterystyki pracy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Uklad kierowniczy nie zawsze. Np u mnie mam 3.0 xdrive i edc i wtedy uklad kierowniczy nie zmienia charakterystyki pracy.

A masz układ kierowniczy który to umożliwia?

  • Moderatorzy
Opublikowano
Namieszaliście koledze. Przyciski są w f10 nie od samego początku, pierwsze roczniki nie miały. Jeśli już są to nie znaczy że samochód ma EDC bo przyciski mogą zmieniać tylko reakcję na gaz i siłę wspomagania.
Opublikowano
Uklad kierowniczy nie zawsze. Np u mnie mam 3.0 xdrive i edc i wtedy uklad kierowniczy nie zmienia charakterystyki pracy.

A masz układ kierowniczy który to umożliwia?

Dlatego napisalem ze pomimo przycisku i EDC nie zawsze jest zmiana siły wspomagania kierownicy pomimo tego ze grafika na wyswietlaczu centralnym mogla by to sugerowac. Uklad kierowniczy mam taki jaki konstruktor do 3 litrowki w xdrive przewidział. Czyli wspomaganie hydrauliczne.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Trochę chaotycznie wyszło :wink: btw temat był już dyskutowany w przeszłości, wtedy omówiliśmy te kwestie.


Gwoli podsumowania:

1. Przyciski występują także ze skrzynią manualną

2. To, na co przyciski wpływają - zależy od wyposażenia auta:

- charakterystyka pracy silnika (zawsze)

- siła wspomagania układu kierowniczego (przy wspomaganiu elektrycznym, przy maglownicy hydraulicznej brak wpływu)

- charakterystyka pracy skrzyni automatycznej (dodatkowo w trybie Sport skrzynia korzysta tylko z biegów 1-7, wrzucenie biegu 8 można wymusić tylko manualnie)

- zmiana charakterystyki zawieszenia regulowanego (jeśli takowe jest)

- zmiana grafiki zegarów elektronicznych 6WB (w niższych wersjach zegarów zmiana grafiki jest niewielka, głównie dotyczy obszaru pokazującego informacje Efficient Dynamics)

- zmiana dźwięków ActiveSoundSystem (jeśli jest)

Opublikowano

- siła wspomagania układu kierowniczego (przy wspomaganiu elektrycznym, przy maglownicy hydraulicznej brak wpływu)

To ciekawe bo w F07, przy xdrive i maglownicy hydraulicznej wyraźnie czuc większy opór na kierownicy w trybie sport...wiec jak to jest ??

Opublikowano
logiczne kolego

ale wczesniej juz padla odpowiednia odpowiedz

a Ty zrobilem maslo maslane

Nie wiem czy takie logiczne, bo do 2012 roku nie było tych przycisków, miały tylko egzemplarze z EDC przez co łatwo mozna było rozapoznać które auto ma a które nie. Od 2013 przyciski mają wszystkie i żeby zobaczyć czy jest EDC trzeba zerknąć w nadkola (mowa o rozpoznaniu parkingowym). Są tacy którzy nawet nie wiedzą że mają EDC.

Opublikowano

@trakerr


to jest pytanie z samego poczatku tematu

przeczytaj to ze zrozumieniem

kolega nie pytal sie o normalne zawieszenie

wiec sami rozciagacie niepotrzebnie ten temat

1. Czy one są powiązane z aktywnym zawieszeniem (włączamy sport i utwardza się także zawiecha)?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

- siła wspomagania układu kierowniczego (przy wspomaganiu elektrycznym, przy maglownicy hydraulicznej brak wpływu)

To ciekawe bo w F07, przy xdrive i maglownicy hydraulicznej wyraźnie czuc większy opór na kierownicy w trybie sport...wiec jak to jest ??

 

Nie wiem jak jest w 5GT, ale temat wpływu „przełącznika przyjemności jazdy” (bo tak oficjalnie BMW nazywa tytułowy przełącznik) na wspomaganie kierownicy w F10/F11 wyposażone w przekładnię hydrauliczną dyskutowaliśmy na tym forum kilkukrotnie. I według informacji posiadaczy takowej przekładni - wpływ był raczej niezauważalny.


Ale OK, powyższy punkt być może powinien brzmieć:

- siła wspomagania układu kierowniczego (przy wspomaganiu elektrycznym; przy maglownicy hydraulicznej nie zawsze - zależy od wersji)

  • Moderatorzy
Opublikowano
@trakerr


to jest pytanie z samego poczatku tematu

przeczytaj to ze zrozumieniem

kolega nie pytal sie o normalne zawieszenie

wiec sami rozciagacie niepotrzebnie ten temat

1. Czy one są powiązane z aktywnym zawieszeniem (włączamy sport i utwardza się także zawiecha)?

 

A ja zrozumiałem to tak że kolega pytał czy obecność przycisków oznacza że auto ma edc..

Opublikowano

- siła wspomagania układu kierowniczego (przy wspomaganiu elektrycznym, przy maglownicy hydraulicznej brak wpływu)

To ciekawe bo w F07, przy xdrive i maglownicy hydraulicznej wyraźnie czuc większy opór na kierownicy w trybie sport...wiec jak to jest ??

 

Nie wiem jak jest w 5GT, ale temat wpływu „przełącznika przyjemności jazdy” (bo tak oficjalnie BMW nazywa tytułowy przełącznik) na wspomaganie kierownicy w F10/F11 wyposażone w przekładnię hydrauliczną dyskutowaliśmy na tym forum kilkukrotnie. I według informacji posiadaczy takowej przekładni - wpływ był raczej niezauważalny.


Ale OK, powyższy punkt być może powinien brzmieć:

- siła wspomagania układu kierowniczego (przy wspomaganiu elektrycznym; przy maglownicy hydraulicznej nie zawsze - zależy od wersji)

 


Teraz trochę lepiej :)

Przy adaptacyjnym zawieszeniu, ustawienie sport powoduje odczuwalne zwiększenie oporów na kierownicy i zdecydowanie lepsze wyczucie prowadzenia.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Poprawcie mnie jeśli źle to pojmuję bo widzę, że są 2 oznaczenia tych przycisków - głównie to chciałem właśnie rozkminić, stąd zadałem pytanie.


1. Opcja z przyciskami opisanymi jako SPORT - NORMAL - czy to oznacza, że auto ma zawieszenie zwykłe i tu steruje się jedynie pracą skrzyni biegów /reakcją na gaz (+ ewentualnie układu kierowniczego)

2. Opcja z przyciskami opisanymi jako SPORT - COMFORT - auto ma zawieszenie EDC i przyciski te także sterują pracą tego zawieszenia


Jeżeli dobrze pojąłem opis tych przycisków (jak wyżej) to jedynie zastanawia mnie po co jest taki przycisk SPORT skoro na samej manetce skrzyni biegów jest tryb ustawienia jej w lewo w pozycję MANUAL/SPORT???

Pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Opis „Comfort” na przyciskach nie oznacza, że auto posiada zawieszenie adaptacyjne. Auta ze zwykłym zawieszeniem również mają przycisk opisany jako „Comfort”. Oba oznaczenia na przyciskach („Normal” i „Comfort”) są tożsame.

To czy auto posiada EDC (bez dekodowania VIN czy zerknięcia na amortyzatory) można podejrzewać dopiero sprawdzając czy oprócz trybu "Comfort" istnieje dodatkowy tryb "Comfort+". Nie jest to jednak widoczne pod opisem przycisków - jest to po prostu dodatkowy tryb, który można wybrać przyciskami w menu wyboru.


Położenie „Sport” na lewarku przestawia w tryb sportowy jedynie skrzynię.

Przycisk „Sport” zmienia natomiast charakterystykę wielu elementów auta (o czym była mowa wcześniej).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pany.

Czy w mojej 09/2010 można dodać tryb Eco pro?

Chciałbym trochę rozleniwić auto aby powstrzymać nieco mój temperament

Opublikowano

Pzdr.

 

Czy możesz usunąć zdjęcia Hitlera z twojego avatara ?

Propagowanie faszyzmu jest karalne

Proszę usuń


Dziękuję

Propagowanie faszyzmu????? Litości... Jak ktoś np nosi taki wąsik to też "propaguje faszyzm"???

Ten awatar wisi już od dłuższego czasu i jakoś nikomu nie przeszkadzał - widocznie każdy dotąd zauważył, że jest to forma pastiszu a nie propagowania czegoś.

Jeśli któryś administrator uzna ten awatar za nieodpowiedni to wtedy nie widzę problemu z jego zmianą.


Co do przycisków to dziękuję za informację -- mam już teraz lepsza wiedzę na ten temat.

Pzdr.

Opublikowano
Pany.

Czy w mojej 09/2010 można dodać tryb Eco pro?

Chciałbym trochę rozleniwić auto aby powstrzymać nieco mój temperament

Nie można. Ale możesz sobie włożyc jakiś gumowy klocek albo piłke pod pedal gazu. ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.