Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

na początku witam wszystkich i szybko napiszę co sie stało...

Moje BMW E39 523i sedan, 1997rok produkcji, 280823 km przebiegu, 170 KM, silnik M52 (chyba), manualna skrzynia.

W tamtym tygodniu wymieniony olej i wkład filtra, klocki hamulcowe z przodu, przewód cieczy chłodzącej (ten z tyłu silnika), termostat i obudowa termostatu.

Wczoraj po wyjeździe spod domu i normalnym odpaleniu silnika, jechałem na zakupy. Po przejechani około 3-4 km podczas włączania się do ruchu, zmieniając z dwójki na trójkę, silnik zgasł, obrotomierz pokazał zero obrotów i zapaliła się kontrolka sygnalizująca brak płynu hamulcowego (czerwony wykrzyknik w kółku). I od tego momentu nie da się odpalić silnika, trzymając zapłon kontrolka nie gaśnie i obrotomierz nie reaguje.... :cry:

Auto zaholowane pod garaż i... tu koniec pomysłów.

Dziś znajomy mechanik rzuci na nie okiem....

Proszę o jakieś pomysły lub sugestie...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czyli rozrusznik nawet nie kręci?

Na krótko dawałeś prad na niego?

pzdr

yaz

Opublikowano

Może głupie pytanie, ale jesteś pewny wskazań poziomu paliwa w zbiorniku?

Pierwsze do sprawdzenia to bezpieczniki (mnie by szczególnie zainteresował bezpiecznik od pompy paliwa i zapłonu), tak z ciekawości sprawdziłbym też poziomy płynów, chociaż one nie powinny dawać objawów tego typu.


Objawy raczej wskazują na problem z zasilaniem jakiejś części elektroniki, ale w sumie nie zaszkodzi sprawdzić takich prostych rzeczy.

Opublikowano
Może głupie pytanie, ale jesteś pewny wskazań poziomu paliwa w zbiorniku?

Pierwsze do sprawdzenia to bezpieczniki (mnie by szczególnie zainteresował bezpiecznik od pompy paliwa i zapłonu), tak z ciekawości sprawdziłbym też poziomy płynów, chociaż one nie powinny dawać objawów tego typu.

Wg wskazań poziomu paliwa, tego jest około 15 litrów. przy przekręcaniu zapłonu słychać pompę paliwa pod siedzeniem i widać, że działa linka sterująca...przepusticą?...

Opublikowano

Po podłaczeniu kompa wyszły dwa błędy:

-czujnik położenia wałka rozrządu

-czujnik temperatury cieczy chłodzącej....

ufff, całe szczęście, że nie rozrząd..... :wink:

Opublikowano

Czujnik wymieniony, auto odpaliło, ale jest dziwna sprawa.

po odpaleniu silnik pracuje jakby nie na wszystkie cylindry, obrotomierz na luzie dochodzi do 3 - 3.5 tys obrotów....

Ale po np. 3 odpaleniu jest wszystko ok, działa jak należy.

Dziś rano jadąc do pracy odpalił poprawnie, po drodze go zgasiłem i zaś był problem z odpaleniem, chyba za 5 razem załapał....

Zobacze co powie komputer...


Błędów było co nie miara :P

8 czujnik masy powietrza

12 sygnał czujnika położenia przepustnicy

2 zapłon - cylinder 4

212 układ Vanos - usterka mechaniczna (wykręcałem go przy wymianie czujnika wałka rozrządu)

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.