Skocz do zawartości

e46 drgania, bicie tarcz podczas hamowania


Rado_

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy, mam pytanie. Dostałem drugą maglownicę w ramach gwarancji ale niepokoi mnie jedna rzecz. Maglownica którą dostałem jest z 02.98r a moje auto z 12.98r. Sprawdzając w realoem są dwa numery części do mojego powinna iść cześć o numerze : 32131097315 a dostałem część o numerze 32131096283 sądząc po roku na tabliczce i tu się rodzi pytanie czy te maglownice są w jakiś sposób zamienne ? I czy nie będzie problemu z założeniem tej maglownicy ? Oraz, w mojej starej maglownicy jest tabliczka z firmą ZF a na tej co dostałem jest tylko plakietka z jakimś numerem i datą czy to normalne ? I czy to jest oryginalna maglownica ? Zaraz wrzucę fotki.

Moja stara maglownica jeszcze przed tą co mam w aucie która ulega uszkodzeniu:

http://zapodaj.net/images/02a31cb32c5ca.jpg

Nowa co otrzymałem w ramach gwarancji:

http://zapodaj.net/images/42c96bed6a0d4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
  • Odpowiedzi 321
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam, przeszukałem forum i nie znalazłem odp na mój problem, otóż drga kierownica przy hamowaniu już od najmniejszej prędkości, do tej pory zrobiłem całe zawieszenie, koła wyważone (rozmiar 18), nowe opony, sprawdzałem na zimówkach (16) dalej to samo, wymieniłem tarcze i klocki na nowe dalej to samo, biło przy hamowaniu, zreperowałem jeden tłoczek (pocił się ) następnie wymieniłem piasty na inne sprawdzone na tokarce plus przetoczone tarcze problem znikł ale tylko na chwilę ponieważ kierownica dalej zaczęła bić przy hamowaniu. Już brakuje mi sił co do tego :mad2: Proszę o pomoc bo już sam nie wiem co dalej robić
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Koledzy, mam pytanie. Dostałem drugą maglownicę w ramach gwarancji ale niepokoi mnie jedna rzecz. Maglownica którą dostałem jest z 02.98r a moje auto z 12.98r. Sprawdzając w realoem są dwa numery części do mojego powinna iść cześć o numerze : 32131097315 a dostałem część o numerze 32131096283 sądząc po roku na tabliczce i tu się rodzi pytanie czy te maglownice są w jakiś sposób zamienne ? I czy nie będzie problemu z założeniem tej maglownicy ? Oraz, w mojej starej maglownicy jest tabliczka z firmą ZF a na tej co dostałem jest tylko plakietka z jakimś numerem i datą czy to normalne ? I czy to jest oryginalna maglownica ? Zaraz wrzucę fotki.

Moja stara maglownica jeszcze przed tą co mam w aucie która ulega uszkodzeniu:

http://zapodaj.net/images/02a31cb32c5ca.jpg

Nowa co otrzymałem w ramach gwarancji:

http://zapodaj.net/images/42c96bed6a0d4.jpg

Ta nowa maglownicy jest zregenerowana, jakaś firma wyczyściła pomalowała proszkowo i nabiła swój numer.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Witam. Po wymianie tarcz (textar tarcze i klocki) na przedniej osi jakies 8 miesiecy temu. Zaczęło bić na kierownicy przy hamowaniu i duzych predkosciaych tj 140km/h. Dodam ze przez pierwszy miesiac nic takiego nie miało miejsca. Przejezdzilem tak 7 miesiecy. Ale mam juz dość i mam takie pytanie czy jest możliwość że przy tak długiej jeździe na takich tarczach mogły się piasty skrzywić ? Bo jeśli tak to koszta znacznie wzrosną. A nie chce płacić za piasty z łozyskiem jakies 700 zł skoro istnieje szansa ze sa proste :) Ale też nie chce nałożyć nowych tarcz i klocków zeby znów sie skrzywily...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że miałeś zrobiony pomiar bicia podczas montażu zarówno tarcz jak i piast ? Piasty skrzywić się nie skrzywią, ale tarczy mogą jeżeli piasta ma zbyt dużą odchyłkę od normy. Może być też problem w niewyważonych kołach lub mogą być wywalone tulejki z przodu na wahaczach. Zrób pomiar bicia i będziesz wiedział. Jeżeli tarcze się pogięły to oddaj na gwarancje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz

Zaczęło bić na kierownicy przy hamowaniu i duzych predkosciaych tj 140km/h

Z tego co rozumiem to jest nawet bicie bez hamowania przy dużych szybkościach.

Mam nadzieję że masz dobrze dokręcone koła. ja bym zaczął od sprawdzenia; krzywe felgi , złe opony, nie wyważone koła,

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dopisz 320d do tytułu, bo temat poleci do kosza. Podstawowe pytanie czy drży tylko przy hamowaniu czy bez też?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak auto po wymianie piast i tarcz hamuje normalnie juz bez drgan kierownicy. Ale za to przy prędkości powyżej 110 drgania na kierownicy się pojawiaja dalej. Nie wiem co moze byc tego przyczyna. Kola sa wyważone jedynie nie nastawilem zbieżności. Mechanik mowil ze jest luz na lewym wachaczu i jest do wymiany.... moze to byc przyczyną ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zdecydowanie tak, zwróć uwagę na tuleje wahaczy, bo to przeważnie one powodują drgania. Pomierzyli chociaż te piasty przed wymianą, że były krzywe czy na pałę wymienili?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak tylko tuleje są wyrobione (a na to wskazują objawy) to wymień same tuleje.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

viewtopic.php?f=69&t=313479

 

 

Witam zmagam się z biciem kierownicy przy hamowaniu, lekkim podskakiwaniem pedału hamulca i buczeniem powyżej 100km/h Dzisiaj pomierzyłem przyrządem wszystkie tarcze. Okazało się że lewy przód do roboty wskazania dopuszczalne to 0.07 a na tej tarczy było 0,16 Więc zakupiłem nowe tarcze które były i tak wymieniane 2 miesiące temu. Pomyślałem że może ją przegrzałem. Więc zamontowałem nową tarcze. Na nowej tarczy okazało się że dalej przyrząd wskazuje 0,12. Dalszym krokiem było wymiana łożyska z piastą. Po wymianie dalej to samo :mad2:

 

Teraz mam pytanie czy może przyczyną być lekko skrzywiony trzpień na którym trzyma się piasta z łożyskiem na kolumnie?? Mam zamiar wymienić całą kolumnę myślicie że to coś pomoże?? czy to może być przyczyną??

 

czekam na podpowiedzi panowie bo już wychodzę z siebie :duh:

Edytowane przez Rafix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mierzyłem też samą piastę to wskaźnik wychylał się od 0 do 0.06 w tym samym miejscu po przymocowaniu tarczy śrubami od mocowania koła, tarcza miała odchyły 0,16 ( wiadomo tarcza jest większa i jak na piaście było bicie to na tarczy będzie większe). T są pomiary w mm. Na tarczy jest dopuszczalne do 0.07 mm ja mam 0,16mm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na piaście podobnież norma to do 0.02

 

myślicie że jak wymienię całą zwrotnicę to będzie ok?? zwrotnica będzie używana. Czy zaryzykować i kupić jeszcze jedną piastę i założyć?? tylko cena nowej piasty to 180-200 zł a cała zwrotnica używana to koszt też w granicach 180 zł. Nie wiem co robić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem Zwrotnicę. Bicie na piaście 0.02 więc w normie. Na tarczy 0.06. Wszystkie tarcze proste bicie nie przekracza 0.06 i nadal trzęsie kierownicą, pedał hamulca podskakuje i słychać te cholerne buczenie :mad2:

 

Co może być przyczyną??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Do sprawdzenia tuleje przednich wahaczy. Jak są zużyte to powodują drgania kierownicy przy hamowaniu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tuleje wymienione na nowe w zawieszeniu zero luzów. Jedynie z tyłu do wymiany tuleje pływające, lecz one nie powodowały by takich drgań kierownicy, pedała hamulca i szarpania przedniej kierownicy.

 

Mam pytanie ile powinny mieć przednie amortyzatory sprawności w %? może to wina amortyzatorów co myślicie?? tylko za bardzo to nie pasuje bo np. jadąc prędkością 160 delikatnie nacisnę na pedał hamulca od razu słyszę buczenie i delikatne drgania kierownicy i pedała hamulca. Gdy nacisnę mocniej jest jeszcze gorzej. Wszystko występuje od około 100 km/h a jak auto jest rozgrzane i często używam hamulca to już nawet od 80 km/h :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.