Skocz do zawartości

e46 drgania, bicie tarcz podczas hamowania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

wyczyściłem wszystko poprawnie itd... na pięście tez nie zauważyłem ani luzu ani żeby krzywa była jak "domowym sposobem" sprawdzałem profesjonalnych narzędzi nie posiadam:D

a te bicie pojawiło się miesiąc po wymianie(2 dni temu recznie nie czuc zadnych lozow na drazkach itd sprawdzilem tez cisnienie w oponach i jest jak bylo) i bije tylko jak hamuje nie wciskając sprzęgła po wciśnięciu sprzęgła mogę nawet z 200 km/h nagle hamować kierownica nawet nie drgnie

 

o ile drganie samo w sobie można by jakoś wytłumaczyć tak to ze na wciśniętym sprzęgle nic nie ma to jest zagadka

  • Odpowiedzi 321
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Może wibracje są od padającej dwumasy i poduszek silnika?

dzisiaj patrzylem dokladnie luzy nie ma zadnych bicia na tarczach nie ma.

no to najbardziej podejzewam narazie nie ma zadnych wiecej oznak i nic innego nie przychodzi mi do glowy. tylko ze co ma wspulnego jedno z drugim nie moge zrozumiec moze mi ktos to wytlumaczyc?

Opublikowano

gdy wciskasz sprzęgło to rozłączasz tym samym przeniesienie napędu

hamując na biegu (bez sprzęgła) całość pracuje od początku do konca...

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Opublikowano

Wiem jak działa sprzęgło... Chodzi mi o to ze układ kierowniczy nie jest bezpośrednio powiązany z układem napędowym jedynie pośrednio poprzez poduszki itp i następnie ramę auta. Do tego BMW są autami z napędem na tylnia oś która też jest nijak bezpośrednio z tym powiązana.

 

Rozumiem taka sytuacje w aucie z napędem na przednią oś co widziałem już nie raz ale w bmw jakoś ciężko mi to od tak przyjąć za pewnik...

Opublikowano
U mnie też były drgania przy hamowaniu. Miałem uszkodzoną jedną poduszkę silnika. Wymiana pomogła.

Która?

 

Tarcze są równe zobaczę jeszcze wał podpory jak bd miał czas i miejsce

Opublikowano
Poduszka silnika. Już nie pamiętam czy lewa czy prawa. Miałem takie drgania przy hamowaniu ale stawiałem raczej na to, że tarcze są krzywe. Poduszki silnika wymieniłem już nie pamiętam z jakiego powodu ale przed tarczami i drgania ustały.
Opublikowano

Piszę ponownie w moim temacie jednak trochę dokładniej opiszę sytuacje którą zaobserwowałem.

 

 

Witam, mam pewien problem koledzy. Postaram się go krótko i zwięzle wyjaśnić. Problem dotyczy drgań w układzie kierowniczym a objawia się on w dość dziwnych przypadkach mianowicie:

-Podczas jazdy drga kierownica, po równej drodze nie zawsze ale często a po wyboistej zawsze jakby szarpało prawo lewo.

-Podczas hamowania wyczuwam delikatne drgania natomiast, hamując lekko drgania są wyczuwane powyżej około 70km/h i nie zwiększają swojej siły aż do czasu gwałtownych hamowań i tu dzieje się magia. Parę razy gwałtowanie hamując gdy tarcza się rozgrzeje i układ hamulcowy to drgania podczas delikatnego hamowania są niewyczuwalne i dzieje się tak do czasu np 3-4 przyhamowań po czym czuje bardzo mocne drgania z okolić maglownicy, niewyczuwalne są wtedy drgania kierownicy ale jakby pod pedałami trudno mi to opisać. Podczas jazdy po kocich łbach np skręcając delikatnie w lewo słychać głuche mocne puki.

 

Sprawa o tyle jest ciekawa, że byłem na dwóch stacjach diagnostycznych było badane dokładnie zawieszenie na szarpakach, z brechą i żadne luzy nie są zauważone. Każdy diagnosta mówił jak jeden mąż, że nie ma absolutnie żadnych luzów ani w układzie kierowniczym ani w zawieszeniu. Podejrzewałbym zwichrowane tarcze ale drgania występują podczas normalnej jazdy bez hamulców i tu sprawa jest o tyle dziwna. Poniżej co zostało wymienione:

-Amorki Sachs i poduszki Lemforder

-Tuleje wahaczy Meyle HD

-Maglownica na regenerowaną

-Tarcze i klocki przód oraz tył Textar

-Nowe opony

-Wyważone koła

-Krzyżak kierowniczy OE BMW

Opublikowano
Wyżej pisałem, wymień piasty. Wszystko powymieniałeś narażając się na zbędne koszty. Powinieneś zacząć od sprawdzenia piast, jeśli tarcza się krzywi to przeważnie winna temu jest skrzywiona piasta. Przeczytaj uważnie moją pierwszą odpowiedź na Twoje pytanie.
Opublikowano
Manolo, zdiagnozowanie piast wygląda tak jak pisałem w poprzednim swoim poście. Stacja diagnostyczna, pomiar owalizacji koła oraz oporów toczenia. Te koło które wynik będzie miało większy od drugiego, to będzie oznaczało że coś jest z nim nie tak.

No nie do końca to tak wygląda kolego. Jeśli chodzi o różnicę oporów toczenia to można po tym wnioskować zapieczenie się zacisku hamulcowego lub zatarte łożysko koła. Owalizacja koła na stacji diagnostycznej także nie wykaże czy bicie pochodzi od tarczy, piasty czy też opony lub felgi. Pokaże tylko czy problem występuje.

Jeśli chodzi o sprawdzenie piasty - trzeba zdjąć zacisk, zdjąć tarczę, założyć czujnik zegarowy na stelażu i obracając powoli piastą patrzeć na wychylenia wskazówki. Tylko w taki sposób da się jednoznacznie określić, czy piasta jest krzywa. Wiadomo - jak krzywa to wymieniasz.

Jeśli piasta okaże się prosta wtedy dokładnie czyścisz przylgnię, zakładasz nowe tarcze i sprawdzasz tak samo bicie tarcz. Jeśli bicie nie występuje na tarczach - możesz obstawić felgę i oponę, którą da się sprawdzić u wulkanizatora czy nie jest krzywa. Jeśli bicie występuje na tarczy a nie występowało na piaście - reklamujesz u sprzedawcy tarcze - i to na tyle.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
piotr2569 nie do końca to jest tak tak jak ty piszesz. W trakcie sprawdzania owalizacji koła jeśłi diagnosta stwierdzi że koło nie jest okręgiem albo inaczej jest jajem to to jest również informacja że coś jest nie tak z piastą ponieważ tarcza nie osiadła prawidłowo na przylgni (kołnierzu) piasty nie została wycentrowana śrubą centrująca. Dzieje się tak przez korozję która to jest usuwana w trakcie czyszczenia pylgni piasty a tym samym zmniejszasz jej średnicę co w efekcie prowadzi do nieprawidłowego wycentrowania tarczy a to kończy się brakiem owalizacji. Co do oporów toczenia to zwiększone opory nie są tylko oznaką zapieczonego tłoczka ale również właśnie krzywej piasty jak i krzywej tarczy. Wiadomo, tarcza sama z siebie się może wykrzywić poprzez szybkie schłodzenie gdy jest rozgrzana i jest dobrze jeśli po jej wymianie okazuję się że wszystko już jest o.k ale tak jak pisałem wcześniej w moim przypadku wymieniałem trzy komplety tarcz i klocków i zawsze po około 2-3 tyś.km bicia tarcz wracały bo poprostu tarcze po tym czasie ułożyły sie na krzywych piastach i w ten sposób sie właśnie skrzywiły. Tylko dzięki diagnoście który sprawdził mi te dwa parametry owalizację i opory toczenia nie kupiłem kolejnego kompletu nowego który zapewne po miesiącu trafiłby na złom a tak cieszę sie w tej chwili brakiem bicia na kierownicy.
Opublikowano
piotr2569 nie do końca to jest tak tak jak ty piszesz. W trakcie sprawdzania owalizacji koła jeśłi diagnosta stwierdzi że koło nie jest okręgiem albo inaczej jest jajem to to jest również informacja że coś jest nie tak z piastą ponieważ tarcza nie osiadła prawidłowo na przylgni (kołnierzu) piasty nie została wycentrowana śrubą centrująca.

Tak informacja jest - ale jest ona na tyle niedokładna, że nie pozwala na pierwszy rzut oka powiedzieć - TAK TO KRZYWA PIASTA. Tak jak pisałem owalizacja może być wynikiem krzywej piasty, krzywej tarczy, krzywej felgi lub padniętej osnowy opony. Jedynym i pewnym sposobem na sprawdzenie bicia piasty jest sprawdzenie jej czujnikiem zegarowym. Taki pokaże bicie już od 0,01mm i nie ma nic pewniejszego czy to się komuś podoba, czy też nie. To tak samo jakby kondycję silnika sprawdzać analizatorem spalin - coś tam powie o stanie silnika ale przyczyn nieprawidłowości może być wiele.

o.k ale tak jak pisałem wcześniej w moim przypadku wymieniałem trzy komplety tarcz i klocków i zawsze po około 2-3 tyś.km bicia tarcz wracały bo poprostu tarcze po tym czasie ułożyły sie na krzywych piastach i w ten sposób sie właśnie skrzywiły.

A ja u siebie przed założeniem tarcz wyczyściłem dokładnie powierzchnie przylegania - potem sprawdziłem czujnikiem bicie piasty, następnie bicie tarczy po zamontowaniu i minęło już 2 lata od wymiany a tarcze w moim samochodzie oraz klocki mają się dobrze.

Tylko dzięki diagnoście który sprawdził mi te dwa parametry owalizację i opory toczenia nie kupiłem kolejnego kompletu nowego który zapewne po miesiącu trafiłby na złom a tak cieszę sie w tej chwili brakiem bicia na kierownicy.

Widzisz - Ty dzięki diagnoście, a ja dzięki czujnikowi za 70zł zaoszczędziłem trzech kompletów tarcz i długiego szukania gdzie jest błąd montażu. Tylko, że ja kończyłem technikum mechaniczne 15 lat temu i pewnie wtedy były inne metody szukania. Natomiast jako wykształcony technicznie ( chociaż w innej branży ) zawsze wolę użyć narzędzia jakim jest miernik, czujnik niż polegać na słowie diagnosty. który nie zawsze wie np, że tuleja pływająca wahacza przedniego zmienia geometrię zawieszenia przy mocnym hamowaniu.

Autor pytania ma wiele możliwości:

1. pomiary na różnych stacjach diagnostycznych ( niewiele i tak wnoszące do sprawy gdyż SKP nie naprawi pojazdu )

2. zlecenie wymiany tarcz hamulcowych ( skoro biją przy hamowaniu to i tak są już do wymiany, gdyż są krzywe same z siebie lub wykrzywiły się od krzywej piasty ) - i wtedy warsztat musi mieć sprzęt do sprawdzenia bicia piasty - żadna łaska

3. spróbować wymienić i pomierzyć samemu - o ile się na tym chociaż troszkę zna i posiada jakieś tam narzędzia ( pamiętając, że pomiar bicia piast, tarcz wykonuje się na zgaszonym silniku kręcąc tarczę/piastę powoli ręką - wtedy eliminuje się błąd pomiaru wynikający z drgań silnika

To co wybierze - zależy już od niego.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Wyżej pisałem, wymień piasty. Wszystko powymieniałeś narażając się na zbędne koszty. Powinieneś zacząć od sprawdzenia piast, jeśli tarcza się krzywi to przeważnie winna temu jest skrzywiona piasta. Przeczytaj uważnie moją pierwszą odpowiedź na Twoje pytanie.

Wszystko powymieniałem bo nadawało się do wymiany a nie dlatego, że kierownica mi bije. Z tym tematem jeszcze walczę. Dlaczego kierowncia drga nawet bez hamowania ?

Opublikowano
Dlaczego kierowncia drga nawet bez hamowania ?

Bo nadal gdzieś masz jakąś usterkę. Może być felga/ opona - próbowałeś podmieniać na jakieś inne? Byłeś na wyważarce? sprawdzałeś felgi na bicie?

Sprawdzałeś luzy w układzie kierowniczym? Kolumnę i końcówki drążków ?

Sprawdzałeś geometrię zawieszenia i luzy na nim występujące ?

Wszystko może mieć wpływ na drgania kierownicy - nawet takie błahostki jak nierównomierne ciśnienie w oponach.

Opublikowano
Ciśnienie sprawdzane bardzo często i jest odpowiednie. Geometria robiona. Koła wyważone. Zawieszenie kompletne sprawdzone, pisałem, że byłem u diagnostów i nic nie stwierdzili. Felgi na bicie ? Jeżeli to by była opona czy felga to czy przypadkiem nie drgało by w całym zakresie prędkości od 0-240 ? Tak jak wspomniałem, raz ten objaw występuje raz nie. Zmienię jeszcze krzyżowo opony, jeżeli to ich wina to objaw powinien ustąpić... ale wątpię. Podejrzewam magiel bo podczas wjechania np na torowisko mocno szarpnie kierownicą ale czy diagnosta by nie wyczuł tego ?
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Winna okazała się maglownica. Teraz już wiem, ile warta jest diagnoza na stacjach diagnostycznych. Mechanik w ciągu minuty znalazł przyczynę, wystarczyło przyłożyć dłoń drążka aby poczuć luz na maglu.
Opublikowano
Witam u mnie ten sam problem dalej.. drgania podczas jazdy na prostej drodze... i przy hamowaniu z wyższych prędkości.Co dziwne te drgania podczas jazdy są najbardziej odczuwalne na zimnym silniku.Po przejechaniu kilkunastu km o połowę mniejsze są
Opublikowano
Witam u mnie ten sam problem dalej.. drgania podczas jazdy na prostej drodze... i przy hamowaniu z wyższych prędkości.Co dziwne te drgania podczas jazdy są najbardziej odczuwalne na zimnym silniku.Po przejechaniu kilkunastu km o połowę mniejsze są

 

Beton dobrze się nie nagrzał :twisted: A może przez te łopatki przy kierownicy? Może to one Ci kierownicą skręcają :wink:

Opublikowano

Staszek coś z tym się długo męczysz. Jakie masz felgi ? Chodzi mi czy masz ori do BMW do twojego modelu ?

Już Ci na ten temat napisano całe strony ale chyba nikt Cię nie pytał czy przypadkiem u ciebie nie są potrzebne centrujące pierścienie ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Witam problem z biciem jest nadal tylko co dziwne jak silnik zimny i ruszam w trasę to od 70km w górę bije dość mocno podczas jazdy kierownica na prościutkiej drodze.

 

 

Po przejechaniu jakiś 10km to bicie staje się o połowę mniejsze

 

Dodam przy hamowaniu też czuć na kierownicy ale przednie tarcze wymienione 2mc temu były klocki też.Miesiąc temu wahacz prawy cały,tuleje wahaczy nowe

 

opony zamieniane stronami,ciśnienie w oponach ok,koła 3x razy wyważane

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pewnie dałeś ciała przy wymianie tłoczków w zaciskach i dalej blokują koło/koła.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.