Skocz do zawartości

e46 drgania, bicie tarcz podczas hamowania


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 321
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Oczywiście komplet tył/przód tarcze/hamulce/ręczny. Przednie tarcze jak biją to podobno drga kierownica i pulsuje pedał hamulca ale pulsowanie u mnie nie występuje. Gdy tylna tarcze biją trzęsie całą budą. Czyli jak mam rozumieć u mnie tarcze nie biją skoro pedał hamulca nie drga ?
Opublikowano
Też przechodziłem temat bicia tarcz a konkretnie przednich. Po wymienia na nowe po około 2 miesiącach pojawiło się bicie przy hamowaniu w przedziale prędkości 120-140. Diagnoza mechaników - krzywe tarcze (było widać na nich ślady). Poszły do reklamacji do Wawy. Firma uznała, że tarcze były wadliwe i dostałem nowe. Po ok 2 miesiącach problem powrócił. Mechanicy tym razem stwierdzili, że tarcze znowu są walnięte ale mam pojeździć bo jeszcze śladów tego nie widać (?). Czasu na ponowną wizytę nie było wiec przejeździłem z tym biciem całą zimę (jeździłem głównie po mieście więc nie było to takie odczuwalne). Po przełożeniu kół na letnie alu problem ustał. Warto dodać, że problem rozpoczął się w lecie i po wymianie na zimowe nie ustał. Problem leżał więc w źle wyważonych felgach. Może sprawdź jeszcze to ale u dobrego wulkanika a nie u takiego co robi pit stop i się nie przykłada do roboty. Niestety ci co idą na ilość w przekładkach kół często źle wyważają koła i co gorsza pompują zawsze po 2.0 atmosfery na wszystkie koła niezależnie od samochodu. Pozdrawiam

TKHolding Architecture BIM VR

http://www.tkholding.pl

http://www.facebook.com/TKholdingPL

http://www.youtube.com/c/TKHolding

Film "Dlaczego Polacy boją się elektryków?" =>

Opublikowano
Co do wyważania robiłem to nie raz i wyważają się koła. Ale zobaczę jak się potoczy temat gdy założę nowe oponki a felgi dam do prostowania. Podczas bicia występowały u Ciebie drgania pedału hamulca ?
Opublikowano
Witam jestem właśnie po zabiegu wymiany tarcz przód i tył,też miałem bicie kierownicy w zakresie 80-100 km/h.Niestety po wymianie nic nie uległo zmianie jak drgała tak drga,wymieniłem klocki przednie na valeo i problem ustał.
Opublikowano
Za pierwszym razem gdy reklamowałem (i reklamację uznali) miałem bicie po pedale i po kierownicy. Za drugim drgała tylko kierownica. Dodam jeszcze, że moje felgi zimowe mimo wyważenia i tak już same w sobie za proste nie były. Może na próbę, żeby nie rozgrzebywać zawieszenia spróbować założyć od kogoś na próbę inne felgi? Dużo drgań idzie od felg. I faktycznie, to co ktoś tutaj kiedyś pisał, żeby dociągać śruby po skosie a nie po kolei. Jakby ktoś jeszcze pytał jak wyglądała kwestia reklamacji. Ja się dogadałem w serwisie tak, że mi założyli nowe tarcze a stare wysłali do reklamacji. Jak reklamacja będzie uznana to nic nie płacę a jak nie to biorę te nowe bo i tak muszę. Skończyło się bezkosztowo.

TKHolding Architecture BIM VR

http://www.tkholding.pl

http://www.facebook.com/TKholdingPL

http://www.youtube.com/c/TKHolding

Film "Dlaczego Polacy boją się elektryków?" =>

Opublikowano
Nie mam skąd wziąć felg na podmiankę ale ucieszyła mnie Twoja odpowiedź, że za pierwszym razem drgał pedał hamulca a za drugim nie ponieważ u mnie objaw pulsacji hamulca nie występuje więc prawdopodobnie już dojechane oponki oraz felgi. Felgi dam na prostowanie potem założę nowe gumy i zdam relacje. Mam nadzieje, że poprawi się również prowadzenie auta :cool2:
Opublikowano

Piszesz

Moje mają poniżej 3mm oraz są z 2011 roku
felgi dam do prostowania.

Hmm... szkoda naszego czytania i pisania , jak Ty jeździsz na zużytych oponach i krzywych felgach i jesteś zdziwiony że masz bicie.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Jakoś inni nie mają z tym problemu jeżeli Tobie coś przeszkadza to po co jednak straciłeś czas na napisanie tego posta ? Krzywe felgi ? A co, w Twoim aucie nie zakładają ani grama obciążników podczas wyważania ? Jeżeli zakładają to także jeździsz na krzywych felgach ? I co opona poniżej 3mm to od razu nadaje się do wyrzucenia ? Wiadomo, na mokrym właściwości są gorsze ale na razie ciągle mamy dobrą pogodę i z resztą napisałem, że zmieniam opony. Sądząc po Twojej wypowiedzi można wywnioskować, że uważasz iż opona poniżej 3mm zawsze oznacza bicie pomijając zbędną polemikę na temat felg. Rozwiń bardziej swoją myśl :cool2:
Opublikowano

Marcin witaj !

Wyraziłem tylko swoje zdziwienie , ale jak tobie to nie przeszkadza to niema sprawy.

Ps.

Nie bardzo zrozumiałem związku krzywej felgi do obciążników

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Taki związek, że krzywa felga nie zawsze oznacza bicie ponieważ po to jest wyważenie aby je zlikwidować chyba, że się mylę to mnie popraw. Krzywa felga to moje spekulacje i do chwili, gdy nie zrobię z tym porządku stwierdzenia typu "skoro masz to i to to szkoda czasu itd itp..." są nie na miejscu chyba, że jesteś pewny iż to jest winowajcą ale to zawsze można napisać w grzeczniejszy sposób bo nie wiem z kogo próbujesz zrobić głupka. Darujmy sobie dalsza konwersacje, temat ma być dla obecnych, nowych użytkowników pomocny w sensie znalezienia jak największej ilości opinii co u kogo w jaki sposób się objawiało i oszczędźmy im czytania o takich pierdołach i zdziwieniach. Wnieśmy coś do niego Faliszewice! :cool2:

PS. Słowo "nie" chyba o jeden raz za dużo :)

Opublikowano
Widzisz, mi mechanik mówił, że to na pewno nie felgi (mimo, że moje zimowe stalowe nie wyglądają już na pierwszej świeżości). Nosiłem się z zamiarem przetaczania tarcz na aucie bądź grzebania dalej w piaście i innych elementach zawieszenia wydając pewnie kolejne stówki nie przynoszące efektu. Myślę, że każda taka dyskusja może się na przyszłość komuś przydać bo tak jak kolega wcześniej pisał, nie każde bicie przy hamowaniu oznacza krzywe tarcze albo krzywe felgi. Przyczyn może być wiele tylko trzeba eliminować problemy od najbardziej prostych do tych trudnych. Nawet ciśnienie w oponie ma wpływ na bicie, sama opona może mieć zniekształcenia itd. Tutaj muszę się pożalić, że nasi mechanicy często poświęcają za mało czasu na diagnozę tylko od razu idą na łatwiznę: bije przy hamowaniu to tarcze i klocki a potem będziemy się martwić. A my jak się nie znamy to za to płacimy :/

TKHolding Architecture BIM VR

http://www.tkholding.pl

http://www.facebook.com/TKholdingPL

http://www.youtube.com/c/TKHolding

Film "Dlaczego Polacy boją się elektryków?" =>

Opublikowano
Ehhh..ja ten temat przerabiam juz drugi rok i trzeci komplet tarcz i klockow. Najpierw Zimmerman- 3000 km i bicie od 100 do 70 km/h. - pewnie sie skrzywiły, no to wymiana. Tym razem Mikoda i klocki ATE - 2500 km, bicie powraca. Naprawa tłoczka (zestaw naprawczy), nowy zestaw ATE tarcze i klocki - 3000 km bicie wraca, montaż 100% właściwy, żadnego mocnego hamowania przez pierwsze 500 km w każdym przypadku. W międzyczasie zmieniłem koła na nowe zimówki (stalowe - cały komplet), wyprostowałem alu i wymieniłem opony letnie. Jakieś sugestie ewentualnie ktoś w Krakowie, kto może ogarnąć temat rzetelnie? nie mam zamiaru się poddać... :nienie:
Opublikowano
Sprawdz piasty na okolicznosc deformacji i ewentualnego bicia.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Opublikowano
Mnie radzono żeby, że gdyby wymiany nic nie dawały to przetoczyć tarcze na samochodzie. Koszt ok 200zł. Wtedy ponoć wszystkie deformacje piasty i innych elementów zostają zniwelowane i jest to najprostsza metoda. Alternatywa to wymiana elementów po kolei (piasta itd.) aż się znajdzie uszkodzony element. Dodam, że u mnie problemy z tarczami zaczęły się również od zaciśniętych cylinderków.

TKHolding Architecture BIM VR

http://www.tkholding.pl

http://www.facebook.com/TKholdingPL

http://www.youtube.com/c/TKHolding

Film "Dlaczego Polacy boją się elektryków?" =>

Opublikowano

Witam wszystkich, manolo na twoim miejscu wymieniłbym piasty. Ja u siebie walczyłem z drganiami kierownicy i biciem tarcz ze dwa lata i podobnie jak u ciebie po wymianie tarcz i klocków na nowe po około miesiącu czyli około 2-3 tyś kilometrów przejechanych bicia wracały.W międzyczasie również zregenerowałem dociski. Po pewnym czasie się do nich przyzwyczaiłem ale jak pewnego dnia hamowałem ze 180km/h a kierownica chciała mi odpaść z tych drgań powiedziałem dość. Po wymianie trzech kompletów tarcz i klocków (Brembo+klocki trw, TRW+ klocki TRW,ATEnacinane+klocki ATE) dodam że brembo raz toczyłem, ATE zareklamowałem i zwrócili pieniądze, zakupiłem nowe piasty,osłony tarcz i łozyska oraz tarcze Zimmerman + klocki ATE. Po wymianie tego wszystkiego bicia odeszły w zapomnienie, teraz jakieś dwa tygodnie temu założyłem również Zimmermany+ TRW na tył plus nowe szczęki i powiem że nawet jak jeszcze miałem oryginały po zakupie auta to nie hamowały tak jak teraz Zimmermany i bez żadnych drgań. Tak więc zacząłbym na waszym miejscu od wizyty na stacji diagnostycznej i sprawdzenia owalizacji koła oraz oporów toczenia, jeśli wyniki będą odbiegały od normy diagnosta was poinformuje, tak było w moim przypadku i nakieruje na piasty( bynajmniej powinien). Wymieniłem wedle jego zalecenia i po problemie.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Hej Arturro,

Dzięki za konkretna odpowiedź! Na czym mniej więcej polegało zdiagnozowanie piast? Jakie piasty kupowałeś /koszt? B podejrzewam, ze na tym i u mnie się zakończy tylko kwestia czy obie na raz czy problem jest w tylko jednej piaście.

 

Jeszcze jedno. Mam swoje Zimmermany, które minmalnie się skrzywiły po 2,5 tys...czy rozsądne jest przetaczanie, czy metal raz odkształcony będzie słabszy...?

Opublikowano
Mam takie jedno spostrzeżenie, jeśli hamuje z prędkości 150-160 to bicie jest dużo mniejsze niż z prędkości 110-80... ale fakt jest faktem, ze problem tkwi w tarczach bo po wymianie przez chwile zawsze był spokój. Teraz pozostaje pytanie gdzie leży prawdziwa przyczyna krzywienia po 2,5 tys..
Opublikowano
Zdiagnozowanie piast jest takie samo jak zdiagnozowanie tarcz. Zmierz pierw bicie tarczy, jeżeli jest krzywa zmierz piastę i problem się wyjaśni. Występuje u Ciebie drganie hamulca przy hamowaniu ?
Opublikowano
Ponawiam pytanie odnośnie drgania na pedale? Napisałeś, że prostowałeś felgi - na ile jesteś pewien, że są faktycznie proste? W mim przypadku felgi zimowe zostały uznane przez wulkanizatora po wyważeniu za proste a jednak po przekładce na letnie drgania ustały. Podstawowe wyważanie felg nic tutaj nie pomoże. Opona też może mieć deformacje. Podczas jazdy na prostej i równej drodze nie odczuwasz żadnych nawet najmniejszych drgań?

TKHolding Architecture BIM VR

http://www.tkholding.pl

http://www.facebook.com/TKholdingPL

http://www.youtube.com/c/TKHolding

Film "Dlaczego Polacy boją się elektryków?" =>

Opublikowano
Manolo, zdiagnozowanie piast wygląda tak jak pisałem w poprzednim swoim poście. Stacja diagnostyczna, pomiar owalizacji koła oraz oporów toczenia. Te koło które wynik będzie miało większy od drugiego, to będzie oznaczało że coś jest z nim nie tak. Jeśli chodzi o toczenie tarcz, raz toczyłem Brembo które jakiś czas jeszcze pojeździły i pewnie dłużej by pojeździły gdyby się ponownie nie skrzywiły nie mniej jednak nie zaleca sie toczenia tarcz. Co do kosztów piast, ja mam wersje X nie wiem jak jest w tylnonapędówce ale do mnie kupowałem piasty i osłony tarcz oryginały ze zniżką kolegi pracownika ASO za 780 zł plus łożyska FAG po 120 za jedno. Być może do tylnonapędówki można dostać zamienniki, pewnie tak bo skoro do E36 kupowałem zamiennik to do E46 też dostaniesz. A co do kwestii wymiany jednej czy pary ja bym wymienił parę, wiem że to są koszty ale bynajmniej będziesz miał pewność że wszystko będzie o.k.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)

Witam w moim E46 drga delikatnie kierownica przy hamowaniu ale tylko na biegu jeśli wcisnąć sprzęgło to nie drga. Wiecie może co to może być? Wstawiam film jak to wygląda i trochę opis

https://youtu.be/-m_hyzRchzI

Kierownica drga przy hamowaniu na biegu a na luzie nie ma nic. Zawieszenie hamulce wszystko staram się robić jak tylko zauważę i w tylko oryginalne części. Auto świeżo po przeglądzie brak jakiejkolwiek luzów koła napapowane i wyważone.

Edytowane przez xManieQx
Opublikowano

miesiąc temu wymieniałem tarcze i klocki przód i klocki tył tylko w sklepie zamówił tylko 1 czujnik i starczyło tylko na przód jak bd w kraju to odbiorę drugi i tez założę oczywiście ATE

 

a Check tez się świeci bo EGR odlaczony

Opublikowano
Skoro drga przy hamowaniu to pewnie tarcze zwłaszcza, że nie dawno je zmieniałeś. Dobrze wyczyściłeś piasty przed montażem tarcz ? Może piasty były krzywe, bicie zmierzone ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.