Skocz do zawartości

e46 drgania, bicie tarcz podczas hamowania


Rado_

Rekomendowane odpowiedzi

Oczywiscie że mogą byc inne przyczyny ale metodyka postępowania jest taka że pierw nalezy zwrócic uwage na opony lub koła bo wszystko na nie wskazuje a i tak trzeba je wymienic po są antyczne.

Jesli nic to nie da ablo nie da całkowicie efektu to dopiero podejmować krok B ,C , D...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 321
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Dodam że właśnie przy luzach na stabilizatorze auto na nierównościach będzie rzucało na boki w końcu sama nazwa mówi "stabilizator" .

 

Panie inżynierze niestety stabilizator jest w innym celu... ma zapobiegać przechylaniu się auta na zakrętach i utrzymywać kabine cały czas mozliwie poziomo mimo dużych sił dośrodkowych na ostrych zakrętach (i w zamysle i konstrukcji nie ma nic wspólnego z dziurami i układem kierowniczym) wyrobienie jego końcówek objawia cię głośnym stukaniem

 

http://www.speedhunters.com/wp-content/uploads/2009/09/CSL_Carousel.jpg

 

idąc krok dalej... można stabilizator wywalić całkiem z auta i dalej będzie ono jeździć normalnie jednak będzie znacznie trudniejsze w prowadzeniu na zakrętach gdyż będzie się mocno przechylać. Sytuacja staje się niebezpieczna wtedy gdy z zakrętu w prawo ostro przechodzimy w zakręt w lewo ...lub odwrotnie. Np. gdy próbujemy uniknąć kolizji lub nawet przy ostrej zmianie pasa ruchu. Bez stabilizatora cała masa auta pochylona w prawo przeżucana jest na lewo i auto wpada w poślizg i dachuje.

Po to jest własnie stabilizator by auto sie nie kołysało na boki ! a nie żeby wpływał na tor jazdy

Edytowane przez PanMiyagi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... za mało wiemy o symptomach dolegliwości aby zdecydowanie postawić diagnozę i pewnie się okaże że wszyscy mieli rację, ale trzeba iść krok po kroku jak to napisał kolega.

Wątek należy podtrzymywać to może się dowiemy co było tego przyczyną.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam ponowsnie, odświeżam wątek.

Było tak - kupiłem zimówki, zrobiłem wyważanie - i było lepiej. Przestało na jakiś czas. W okolicach stycznia/lutego powoli zaczynało znowu ale to zignorowałem.

Niedawno wymieniłem na letnie i postanowiłem, że w końcu muszę rozwiązać ten problem.

Czyli jak koledzy :

-wyważanie

-rajd na stacje diagnostyczną

-ewentualna naprawa

 

Coś jeszcze polecacie?

 

Dodam iż zauważyłem, że dzieje się tak od ok.80km/h i im szybciej jadę tym drgania są mniej wyczuwalne. Przy mocnym (nie gwałtownym, ale a miare nagłym) hamowaniu trzęsie niesamowicie, jakaś drobna kobieta to by nie utrzymała tej kierownicy w takiej sytuacji. Szarpie jakby miało wściekliznę xd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy powierzchnia piasty do której przylega felga jest czysta i gładka?

U mnie swego czasu to było powodem drgania kół.

Poza tym czy tarcze są proste?

Piasty z czasem też mogą mieć znaczne luzy i powodować wibracje.

 

Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie Ci to nie pomoże ale powiem co mi pomogło. Kierownica drgała przy hamowaniu z 140+ km/h. W końcu podjechałem do kuzyna ciśnieniometrem zmierzyć ciśnienie w oponach. Debilny warsztat gdzie płacę 60 zł za wymianę kół z wyważeniem napompował mi te same ciśnienie na czterech oponach! 2 bary. Gdzie z przodu minimum to 2 a z tyłu 2.4! Dopompowałem z przudy około 2.2 bara z tyłu 2.7 bara. Auto żwawiej idzie i nie trzęsie kierownicą przy hamowaniu z większych prędkości już tak mocno. I auto się lepiej prowadzi na koleinach. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@marcin a drgała Ci wcześniej? W sensie od jakiejś prędkości czy tylko i wyłącznie przy hamowaniu z większych prędkości?

 

Nie wiem czy piasty są czyste i gładkie bo nie mam u siebie gdzie tego sprawdzić. A nie chce odkręcać każdego koła pojedynczo i czyścić bo nie mam pojęcia czy jest to problem z którymś, ze wszystkimi czy może tylko z układem kierowniczym itd.

Z tymi tarczami to zasiałeś u mnie ziarno wątpliwości... Nie wiem przyznaję się bez bicia.

Tak jak mówiłem jutro podjadę na tą stacje diagnostyczną - a wcześniej faktycznie skoczę do sąsiada sprawdzić ciśnienie w oponach, bo możliwe że i ja mi kretyn zmienia opony (a znam go już trochę więc wcale by mnie to nie zdziwiło)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Walczylem z tym samym problemem. Przy ok. 80km/h kierownica dostawala drgan. Wywazenie kol, zmiana na zimowki nie pomagala. Dopiero wymiana wahaczy przednich i tuleji wahaczy rozwiazalo ten dosc denerwujacy problem. Przyczyn moze byc wiele, u mnie akurat to pomoglo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam wszystkich, mam pewien problem z tarczami. Po kolei opiszę co zostało wymienione:

-sworznie w wahaczach pół roku temu - Meyle HD

-maglownica jakieś 2 miesiące temu - Regenerowana ZF

-krzyżak w układzie kierowniczym Oryginał BMW

-komplet tarcz i hamulców ok. miesiąc temu - Textar

-płyn hamulcowy - ATE

 

-Wszystko zrobione jak należy lecz zauważyłem, że z dnia na dzień tarcze zaczynają mocniej bić. Po założeniu tarcz, okres docierania w moim przypadku był bardzo długi gdyż zależało mi na dobrym spasowaniu elementów (ok. 1500km). Auto nie było myte a pogoda dopisywała było sucho. Przy powrocie do domu w odległości 3km tarcze zawsze miały przerwę mimo, że nie były katowane to nie używałem ich i hamowałem silnikiem pomijając sam fakt postoju na posesji oczywiście :D Po tym okresie zacząłem bardziej normalnie traktować hamulce. Dziś, od wymiany minęło około 2.5 tysiąca kilometrów i tarcze zaczęły strasznie bić. Dziś miałem jedno gwałtowne hamowanie przy wyprzedzaniu (pozdrawiam panią z ładną nową srebrną X3) i co zauważyłem ? Coraz to większe bicie tarcz po tym manewrze. Poniżej 80, bicie jest nieodczuwalne, jednak powyżej stopniowo narasta przy prędkości 180 na godzinę jest istna walka z kierownicą. Czy jest możliwe, tak szybkie zwichrowanie tarczy ? Polecacie toczyć czy oddać na gwarancje ? Oraz jak wygląda reklamacja ? Pozdrawiam, M.

Edytowane przez marcin5001
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to tarcze to polecam firmę DBA -Disc Brakes Australia T3

 

Mam taki zestaw na przód z klockami hamulcowymi Sport Gulfer.

Tarcze są nie do zajechania i głowę daję sobie uciąć że się nie pokrzywią.

W moim odczuciu, klocki Sport Gulfer hamują lepiej niż Ferrodo ds performance.

 

Pewną niedogodnością powyższego rozwiązania jest cena, ale jak to mówią nie ma nic za darmo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogę powiedzieć tylko tyle, "świeciło się jak psu jajca". Na mój gust wszystko zostało wykonanie jak należy zgodnie z wytycznymi textara. Czy wiesz może, jak wygląda reklamacja ? Bo nie uśmiecha mi się, ściągać tarcze, odsyłać i czekać na rozpatrzenie... :evil:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zrób pomiar bicia piast. Sam wymieniałeś tarcze? Zaciski/tłoczki w dobrym stanie? Nie ma problemu z nieodbijaniem tłoczka?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warsztat wymieniał. Zaciski i tłoczki w dobrym stanie, odbija normalnie i dodatkowo pryskali czymś pod osłonę tłoczka aby lepiej chodził. Jeżeli będą biły to ponawiam pytanie, wiecie jak wygląda reklamacja ? Przysyłają nowe ja odsyłam stare czy jak to wygląda ?

EDIT: Pytam, bo szykuje się długa podróż na Niemcy a tu dużo rzeczy do zrobienia. -Wszystkie tulejki z tyłu do wymiany, uszczelka pod głowicą z planowaniem frez. a do tego dochodzą tarcze które biją jak szalone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do 14 dni nie masz tarcz, jeżeli je przetoczysz to reklamacji nie uznają , spotkałem się kiedyś z przypadkiem że jeżeli część była montowana nie w warsztacie to też nie chcieli uznać gwarancji, mało tego jeżeli nie przeczytasz instrukcji montażu to też nie uznają gwarancji
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Panowie, nie miałem czasu pojechać na sprawdzenie bicia. A jutro oddaje auta do Mechanika na wymianę uszczelki. Jednak nikt z Was nie poruszył tego a to chyba byłby również skutek bicia tarcz ? Mianowicie: drganie pedału hamulca. U mnie ten objaw nie występuje przy żadnej prędkości. Czy możliwe, że kierownica drga poprzez zużyte opony ? Moje mają poniżej 3mm oraz są z 2011 roku. Czy kierownica może drgać poprzez luzy w przednim zawieszeniu ? Na stacji w piątek nie wybadali mi żadnych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.