Skocz do zawartości

e46 drgania, bicie tarcz podczas hamowania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
wystarczy, że zacisk się zapiecze, i klocek trze o tarczę, i już zawsze będziesz miał rozgrzane, najlepiej ściągnij koła i sprawdz, jak nie to to szukać trzeba dalej.

 

auto jest z końca 2004

płyn ham. wymieniam co 2 lata pomimo że zalecany jest co 3

heble powinny byc OK

ale obstawiam 2 ewentualności

1. wyważanie kół (żaden ciężarek się nie odkleił większych dziur nie zaliczyłem chociaż może na twardym zawiasie i 18 niewiele potrzeba)

2. dogorewające tarcze (ori ATE niekatowane ani błyskawicznie schładzane wodą)

  • Odpowiedzi 321
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

zajmie się samochodami od wielu lat i wiem że tarcze można pokrzywić nie tylko od wjechania w kałuże, wystarczy że tarcza się kilka razy przegrzeje i pozamiatane. zahamowałeś z dużej prędkości i tarcze szlak trafił. przy cięższym aucie odradzam toczenie bo pomoże na tydzień.

pozdrawiam i zapraszam www.auta7.pl

Opublikowano

nie przypominam sobie żeby mocno heblował ani żebym miał taką sytuację

jak wyjadę na autostradę to nie żałuje mu i prędkości są znaczne ale bez przesady żeby tarcze wichrowały się z byle powodu

zobacze pozbieram się na kontrolę geo i sprawdzenie kół pod kątem ich wyważenia

Opublikowano
tarcze lub felga/felgi, miałem podobnie i w dodatku obydwa powody naraz. Pierwsze wyprostowałem felgi - mniej trzepało kierownikiem, później wymieniłem tarcze i teraz jedzie równo jak bolid F1 :twisted:
Opublikowano
miałem takie sytuacje już i za każdym razem był to zapieczony tłoczek który nie odbijał jak należy tarcza się nagrzewała i rzucało kierownicą dopiero po chwili jak odpuścił to było okej,także WD40 i ogień ;D raz nawet miałem taką sytuacje że tłoczek mi tak zardzewiał że musiałem cały zacisk wymieniać ale wtedy to telepało konkretnie kierownicą. Ale w tym przypadku wydaje mi się że wystarczy przeczyścić tylko tłoczek i będzie git :cool2:
Opublikowano
tarcze lub felga/felgi, miałem podobnie i w dodatku obydwa powody naraz. Pierwsze wyprostowałem felgi - mniej trzepało kierownikiem, później wymieniłem tarcze i teraz jedzie równo jak bolid F1 :twisted:

 

Kolego jemu trzęsie dopiero po hamowaniu a nie w trakcie także raczej tarcze bym zostawił w spokoju

Opublikowano
na magiel bym raczej nie stawiał bo Tobie trzęsie dopiero po hamowaniu i nagle ustaje, Sprawdź czy jak trochę pojeździsz i pohamujesz to masz gorącą felgę
Opublikowano

bardzo łatwo sprawdzić tarcze rano kiedy jest na nich rdza - rozpedzić się do 40kmh otworzyć okna żeby lepiej bylo słuchać i powoli zacząć delikatnie hamować.

Jeśli zaczyna nierównomiernie szorować - 100%krzywe tarcze.

Jeśli szorowanie jest równomiene i ciągłę 100% niewyważone koła.

Proste.

Trzeba pamietać ze tylko przy pierwszym hamowaniu słychać szum - potem rdza sie zetrze i nic już nie słychać.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

witam, od zakupu samochodu mam problem z kierowaniem.

na dziurawych drogach raz mi kierownicę sciąga w lewo raz w prawo.

gdy przyspieszam albo hamuje na normalnych drogach kierownica trzęsie się jakby miała gorączke xd

koles z komisu powiedział że to wina opon, ponieważ swoje przeszły i przez 10 lat uzytkowania samochodu nie były wymieniane (były całoroczne, w Belgii "nie ma zimy").

czy to faktyczna przyczyna czy jakiś problem z układem kierowania ?

Opublikowano
do tego jedź na diagnostyke niech ci mechanik sprawdzi luzy w zawieszeniu i w układzie kierowniczym no i opony wiadomo do wymiany. Geometria też do sprawdzenia.
szukam
Opublikowano (edytowane)

Bardzo możliwe że to opony... kupiłes auto od handlarza który pewnie włożył ci jakieś najgorsze chińskie buble

 

Jak juz masz auto u siebie to okazuje sie że opony nie nadają sie do jazdy i trzeba kupić nowy kpl np. Michała

 

Układ kierowania wątpie... typowe objawy dla niego to luzy na kierownicy, zacinanie sie kiery w jakims miejscu, stukanie przy kręceniu na parkingu i piszczenie, cieżko się kręci kierą

 

Opony / krzywe felgi: wibracje kierownicy albo i całego auta, buczenie, zciąganie na boki, pływanie

 

geometria : najłatwiej poznać po tym że opony są nierowno zużyte np. od wewnątrz jest łysa a od zewnątrz całkiem rześka

Edytowane przez PanMiyagi
Opublikowano

oczywiście tak moglo byc

 

Z tego co opisuje to chyba nie ma co się fatygować na nimi... jak mają 10 lat tylko zmienić na nowe

 

PS. teraz jest doskonały sezon na opony letnie jakość/cena bo wszyscy mają juz w głowie zimówki

Opublikowano

nie nie :P sezon na opony letnie najepszy dopiero bedzie, w roku 2014 tak w styczniu. Będa przychodzić świeże opony do sklepów, można sobie wtedy wybrać jak najmłodsze :)

 

sam w lipcu kupiłem 2 miesięczne michaliny zimowe za bardzo dobrą cenę bo wiedziałem że bedą jeszcze ciepłe z fabryki :) po co kupować leżaki np. 2 letnie.

szukam
Opublikowano

tak, robiłem wyważanie. nie pomogło na długo. a poza tym felgi i tak już mam pełne "ciężarków", więc wole poczekać ten miesiąc i wymienić opony i wtedy zrobie porządek. tylko po prostu ostatnio bardzo dużo jeżdze i zaczeło mi to bardziej przeszkadzać. jak do tej pory robiłem 20km dziennie to teraz mi sie zdarza po 200.

 

czy na kapciach stało - nie wiem. wiem, że musiałem podciągnąć ręczny bo za długo w komisie na ręcznym stał i mi się poluzował. w chwili zakupu opony były dość dobrze napompowane a wizyta w stacji diagnostycznej nie pokazała żadnych uszkodzeń. wszystko świeciło się na zielono. :)

Opublikowano

Z tą przypadłością nie czekaj

na dziurawych drogach raz mi kierownicę sciąga w lewo raz w prawo.

gdy przyspieszam albo hamuje na normalnych drogach kierownica trzęsie się jakby miała gorączke xd

Bo ci polecą zawieszenia tz gumy się powybijają.

Tak czy tak to opony masz do wymiany , ale z takimi objawami to dla fachowca jest łatwa diagnoza.

Powiadasz ze przy przyspieszaniu i hamowania kierownicą trzęsie, jak by to były opony krzywe felgi czy zbieżność to by ci waliło kierownicą cały czas nie tylko podczas przyspieszenia,

ja stawiał bym na przeguby.

Jak już

felgi i tak już mam pełne "ciężarków"

czyli już ktoś z tym walczył i się poddał

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Jeszcze dodam bo mi się przypomniało że już coś podobnego czytałem na innym forum,

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=70848

Co prawda że to jest konkurencyjne forum ale możne admin tego nie wykasuje.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
to by ci waliło kierownicą cały czas

 

Bynajmniej, z powodu Kół kierownica może też drgać tylko w określonych sytuacjach np. danej prędkości (rezonans zlego wyważenia ) lub rozłożeniu obciążenia (ham,przys, zakręty)

 

felgi i tak już mam pełne "ciężarków"

czyli już ktoś z tym walczył i się poddał

 

jak masz pełne ciężarków to ewidentnie znaczy że coś jest z nimi nie tak. a na przykład w przypadku krzywej felgi czy opony zniekształconej krzywe koło maszyna wywazy na 0.0 - 0.0 ale wyważanie odbywa sie w warunkach "sztucznych i statycznych" gdzie jest jedna prędkość i brak zmian obciążenia i sprawdza się to tylko przy "prostych" kołach gdzie warunki można pominąć.

W krzywych kołach oponach wyważenie nic nie pomoże

Opublikowano
coś podobnego czytałem na innym forum

prawdopodobnie masz racje, ale tam owner wspomniał że trzęsło całym samochodem. u mnie trzęsie tylko kierownicą. samochód ani nie drgnie. Jedzie swoje, cały czas prosto. to sama kierownica się trzęsie.

 

czyli @Faliszewice i @PanMiyagi , twierdzicie że oprócz opon musze wymienić felgi?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zimówek nie masz? Jak nie to i tak musisz kupić, więc zrób to wcześniej i najwyżej przełożysz. Ja obstawiam opony do kosza i krzywe felgi.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

To może ja uściślę co miałem na myśli pisząc mojego posta.

Z pierwotnego opisu zrozumiałem że t

gdy przyspieszam albo hamuje na normalnych drogach kierownica trzęsie się

sam sobie dopowiedziałem że jak ma ustabilizowaną prędkość a niema przyspieszeń ani hamowań to problem nie jest odczuwalny i na tej podstawie uznałem że to ma związek z przeniesieniem mocy napędowych.

Inna sprawa że jak od dawna telepie to już inne elementy mogą być nadwyrężone.

Jak już pisałem

z takimi objawami to dla fachowca jest łatwa diagnoza.

Ale jak dobrego fachmana nie masz pod ręką a opony są już 10-cio letnie to je i tak musisz wymienić i jak byś sobie zafundował nowe felgi aby mieć na zmianę to miałbyś dobrą okazję aby wyeliminować potencjalną przyczynę wibracji kierownicy.

ten link co wkleiłem to bardziej do zobrazowanie że mogą być inne przyczyny jak tylko felgi i opony.

Pozdrawiam

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano
Podjedź gdzieś do wulkanizacji i sprawdź wyważenie felg a później na stacje diagnostyczną i na szarpakach zawieszenie. Najbardziej niech zwróci uwagę na końcówki stabilizatora oraz tylne tuleje wahacza przedniego. Mi podobne rzeczy się działy. Pomogło ponowne wyważenie kół, wymiana w/w tulei oraz końcówek stab. Od tej chwili mam spokój z drgającą kierownicą
Opublikowano
Dodam że właśnie przy luzach na stabilizatorze auto na nierównościach będzie rzucało na boki w końcu sama nazwa mówi "stabilizator" czyli stabilizuję jazdę samochodu :) a winne wstrząsom kierownicy przy przyspieszaniu i hamowaniu może być luz na tylnych tulejach wahacza przedniego. Jest to luz wzdłużny. Przy przyspieszaniu koło odchyla się od osi w stronę kabiny auta a hamowaniu w przeciwną. Wtedy powstają drgania na kole no i oczywiście są odczuwalne na kierownicy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.