Skocz do zawartości

e46 drgania, bicie tarcz podczas hamowania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam :) mam taki problem jak jadę tak do 100 km/h to nic się nie dzieje wszystko jest ok, a tak ok 120km/h i więcej zaczyna kierownica drgać, co może być przyczyną???
  • Odpowiedzi 321
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Sprawdź czy nie masz lodu w felgach, miałem tak jakiś czas temu. Wjechałem z trasy w głęboki śnieg, po 2-3 godzinach śnieg zamarzł na felgach zamienił się w lód i do 90 nic a od 90 kiera mi chodziła aż "bransolete" od sikora było słychać:D
Opublikowano

A ja Ci powiem, ze koncowki drazkow kierowniczych sprawdz i ogolnie zrob przeglad zawieszenia.

Stacje diagnostyczne robia to za 20zl bodajze.

Opublikowano
A ja miałem tak, że kierownica zaczynała drżeć, ale zawsze po pewnym czasie od ropoczęcia podróży. Okazało się, że po pewnym czasie koło się nagrzewało z powodu zapieczonego klocka. Zakupiłem zatem zestaw naprawczy w "zawrotnej cenie 18zł" ( a straszą że części do BMW są drogie) i problem zniknął jak ręką odjął. :lol:
Opublikowano
jak się hamuje to kierownica nie drży,wiec tarcze od padają.a ostatnio mechanik wymieniał mi sworznie wahaczy i od tej pory właściwie jest ten problem, na jakimś poście czytałem ze właśnie te sworznie mogą być za krótkie i to jest przyczyną bicia,czy to może być prawda???
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A co ze zbieżnością? Robiona?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

zależy czy przy kupnie sprawdzałeś i czy coś w zawiasie było robione.

sprawdzić nie zaszkodzi.

a najlepiej kompletną jak nie robiłeś.

1.VIII.1944 - 3.X.1944 Pamiętamy 63 Dni Chwały

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Napisałeś, że wymieniałeś sworznie, więc pasowałoby po tym zrobić zbieżność a wcześniej jeszcze raz sprawdź dokładnie zawieszenie czy nie ma innych luzów.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Ja będę się upierał przy drążkach kierowniczych. Ojciec miał kiedyś identycznie, cudowali mu, zmieniali tarcze, łączniki, wahacze, robili zbieżność, wszystko pomagało dosłownie ociupinkę.

 

Zmienił końcówki drążków i jak ręką odjął. Warto chociaż sprawdzić.

Opublikowano
Generalnie podczas jazdy (samej, bez hamowania) dgrania moja powodowac najczesciej niewywazone kola, Felga felerna natomiast przy hamowaniu gdy zaczyna dopiero drzec to wlasnie tak jak pisa powyzej - drążki, koncowki, jakis tam luz w wahaczu, tarcze, magiel itp
Opublikowano

No a co maja drazki kierownicze do hamowania? U ojca w czasie normalnej jazdy bilo od drazkow. Szczegolnie przy wyzszej predkosci.

 

Jakby przy hamowaniu bilo to krzywe tarcze sa najczestszym powodem.

Opublikowano
no drążki kierownicze raczej odpadają bo 5 dni temu na przeglądzie byłem i wszystko było ok, najpierw zacznę od sprawdzenia zbieżności, oby pomogło :) no a tak jak kolega wyżej pisał gdyby było to bicie przy hamowaniu to krzywe tarcze..
Opublikowano

Sam zleciles przeglad czy urzedowy?

Na urzedowym to maja taka olewke, ze z wywalonymi amorkami i bez recznego przeszedlem bez zajakniecia.

Oczywiscie naprawilem zaraz po, bo tak bylo tuz po kupnie ale to juz nie pierwszy raz jade z autem wiedzac, ze zaraz bede cos wymienial bo sam czuje, ze zuzyte.

 

Przed zbierzonoscia i tak Ci zrobia przeglad zawieszenia bo nie ma sensu robic jak cos wyrabane, wiec sie dowiesz co i jak!

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

dzisiaj było mocno upalnie, miałem załadowany cały samochód 5 os. + bagaznik

zauważyłem że po hamowaniu (nie jakimś tam ostrym wręcz normalnym) telepie lekko kierownicą przy prędkościach ok 60-80km/h

poźniej przestaje

domniemam że jak heble lekko ochłodziły się objaw zanikł...

rzadko jeżdze tak załadowany ale czy to jakiś typowy objaw ?

tarcze mam ate

klocki przód ate ceramic

tył bosh

 

ps

żaden odważnik mi nie odpadł przynajmniej nie zauważyłem

ciśnienie OK - bo sprawdzałem na stacji po drodze

Opublikowano

nigdy nie wpadam w kałuże ani wode na rozgrzanych hamulcach

uważam na to i jestem świadomy co się może stać

wcześniej tego nigdy nie zauważyłem

Opublikowano
mi przesunął się ciężarek na feldze stalowej o jakieś 10cm - zostawił po sobie ślad w starym miejscu. Luźny był więc go wywaliłemi od razy przestało trzęść autem.
330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę
Opublikowano
wystarczy, że zacisk się zapiecze, i klocek trze o tarczę, i już zawsze będziesz miał rozgrzane, najlepiej ściągnij koła i sprawdz, jak nie to to szukać trzeba dalej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.