Skocz do zawartości

e46 drgania, bicie tarcz podczas hamowania


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 321
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kiedyś słyszałem że na nacinanych tarczach tak właśnie jest Ale wiesz jej to jest. Ilu ludzi tyle opini

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale power disc (nacinane) + klocki ate ceramic (wiem, że podobno niezalecane) i zestaw sprawuje się rewelacyjnie, do połowy klocka zero pylenia, huczenia brak (mam porównanie w drugim e46 z taką samą średnicą tarcz w wersji gładkiej), sprawność hamowania o wiele lepsza niż na jurid+texar, mimo, że też nie narzekałem przed programem. Podstawa to dobrze dobrać tarczę do klocka i efekt będzie odpowiedni.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Ale power disc (nacinane) + klocki ate ceramic (wiem, że podobno niezalecane) i zestaw sprawuje się rewelacyjnie, do połowy klocka zero pylenia, huczenia brak (mam porównanie w drugim e46 z taką samą średnicą tarcz w wersji gładkiej), sprawność hamowania o wiele lepsza niż na jurid+texar, mimo, że też nie narzekałem przed programem. Podstawa to dobrze dobrać tarczę do klocka i efekt będzie odpowiedni.

 


:cool2: :cool2: Założyłem dokładnie takie same zestawy na przód i tył. ( ATE Power Disc i klocki Ceramic ) Potwierdzam, że hamulce robią piorunujące wrażenie. Kiedyś miałem gazetkę Auto Świat, gdzieś z początku lat 2000 z testem nowej 330d i już tam hamowała na fabrycznych zestawach poniżej 37 metrów.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Zacisk został naprawiony na przeglądzie wyszło ostre hamowanie bez przerwy tłoczek strasznie skorodowany.

Budżetowo wymieniłem same 2 tarcze na uzywane ate nacinane z rozbitego angolu za cene zlomu i nic nie bije :D :8)

Jest to też jakas alternatywa dla niecierpliwych uzytkownikow non stop krzywiacych nowe tarcze. Wymiana na dobre w miare świerze i przede wszystkim juz dotarte tarcze :cool2:

Opublikowano
Kiedys bylem u tokarza zostawic tarcze i powiedzial mi tak, ze lepiej poszukac uzywanych nie zjezdzonych tarcz ale oryginalnych i nawet je przetoczyc to beda sie lepiej zachowywac pod katem bicia niz zamienniki. Moze cos w tym jest, bo ja jeszcze na niebijace tarcze nie trafilem a przerobilem ze 3 albo 4 komplety
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nieprawidłowy montaż, brak pomiaru bicia piast i tarcz oraz olewanie ich docierania zaraz po montażu to przyczyny 95% przypadków bicia. Zdarzają się nowe oryginalne tarcze, które mają bicie, sam miałem taki przypadek - jedna 0,03 a druga 0,22 mm. Praktycznie nikt nie robi pomiaru bicia i założyłby to w pełnej wierze, że muszą być dobre.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Z biciem nowych tarcz to prawda. W E60 przy wymianie 2 komplety tarcz nowych ATE miały ponadnormatywne bicie.
Opublikowano
Obecne auto ktore mam to nie moje pierwsze a ktores z rzedu auto i nigdy nie bylo problemow z biciem tarcz. Roznie sie zakladalo, nieraz nawet i bez czyszczenia piast i to jezdzilo hamowalo i nic nie bilo a roznie dostawalo po dupie. Wiec wychodzi na to, ze problem jest jakis z tym samochodem bo nie wierze, ze jest tak trudno dobrac normalne hamulce ktore nie beda bic. I juz naprawde, 4 komplety, nowe piasty, czyste i nasmarowane zaciski, nowy plyn, dociaganie kol kluczem z momentem 130nm, oczyszczenie felg od strony tarcz i dalej po jakims czasie jest to samo. Sama dlugosc tego tematu swiadczy, ze cos jest nie halo.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jest nie halo jak nie robi się pomiaru bicia.

Co do momentu dokręcenia śrub kół to śrubę z adapterem należy dokręcać na 100 NM.

Z biciem nowych tarcz to prawda. W E60 przy wymianie 2 komplety tarcz nowych ATE miały ponadnormatywne bicie.

Jakie miały bicie? To były zwykłe czy pd?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Robilem pomiary bicia przed założeniem i tarcz i piast i jakby było źle to bym nie zakladal. Śruby mam zwykle, bez zabezpieczenia
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podaj konkretne wartości bicia.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak miałeś 6-7 setek na tarczy to nic dziwnego, toczenie pomaga na chwilę.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Może jakiś element zawieszenia ma na to duzy wplyw :D wachacze drążki zbierzność może i nawet stabilizatory kto wie.

Jednakoż u mnie byla to wina tłoczka i bicie bylo z jednej strony moze warto wymienic te tloczki chocby profilaktycznie nie są drogie lub chociażby sprawdzic ich stan. Mechanik mowil ze taki stan tloczka moze powodowac rozne objawy noze byc niby ok nawet a za chwile zblokowac tak kolo ze tarcza bedzie w nocy swiecic. A kto nie umie z tym sie bawic moze sprobowac dotrzec tarcze na jakichś zdartych klockach wiadomo nie do końca :D w tym miejscu tloczek wysuniety jest najmniej skorodowany i bedzie stawial najmniejsze opory. No ale co to dla ambitnego uchylić gumkę na wysunietym tloczku i rzucic okiem. Wiadomo ze moze w niektorych przypadkach nie bedzie się dalo tego uleczyc. BO ONE CHODZĄ PO LUDZIACH :mrgreen:

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Cześć, podłącze się do tematu...


Poddałem się już :(

330xi, e46 '2000


Nie mogę ogarnąć "kzywienia???/bicia" tarcz hamulcowych z przodu.

Po mniej więcej 2tys km od wymiany tarcz pojawia się ponownie bicie na kierownicy przy hamowaniu - temat rzeka - zaczynam wątpić czy to problem hamulców...

Luzów w zawieszeniu brak, zaciski sprawne, rozebrałem na cześci pierwsze w zasadzie wymienione uszczelnienia tłoczków, gumki itd, płyn hamulcowy.

Piasty proste - bicie 0.01-0.02, tarcze nowe po założeniu pokazują bicie takie samo - 0.01-0.02

Obecnie tarcze Textar, klocki Textar, przejechane 2tys i bicie wróciło.

Poprzednio Zimmerman, klocki Texter, podobny dystans, bicie wróciło


Coś mi mówi, że to hamulce bo auto ma ASB i przy trybie "pełzającym" i delikatnym naciskaniu hamulca czuc, ze hamowanie jest pulsacyjne - efekt taki, ze po delikatnym puszczeniu hamulca samochód się toczy i nagle przychodzi moment kiedy się zatrzymuje bo klocki łapią tarcze. Ale czemu skoro tarcza prosta?

Oczywiście mogę wymienić na OEM prosto z salonu ale nie mam pewności czy też się nie pokrzywi - o ile w ogóle się krzywi.

Może coś z zaciskiem? Jest krzywy? Jarzmo krzywe - nie w płaszczyźnie z tarczą?

Czasem wydaje mi się, że bicie jest bardziej wyczuwalne podczas hamowania ze skręconą kierownicą w lewo - na przykład dohamowanie na łuku ale nie jest to w 100% powtarzalne. Efekt w sumie jest niezależny od tego czy tarcze są zimne czy gorące, po prostu w pewnym momencie zaczyna się bicie co jest mega denerwujące.

Co jeszcze sprawdzić? Przecież tam już nic nie ma oprócz tarcz, zacisków i klocków.

A może to nie hamulce tylko np. skrzywiona półośka i podczas hamowania silnikiem robi takie drgania? Chociaż w takim przypadku powinno być wyczuwalne drganie przy przyspieszaniu... Łożyska? Ale nie namierzyłem w nich luzów...


Any ideas?

--

japu

Opublikowano
A brałeś pod uwagę przekładnie i drążki? Mnie też ten problem denerwuje, kilka kompletów tarcz i klocków, nowe piasty i to samo po chwili. Została mi właśnie przekładnia, drążki i końcówki
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hamulce zostały ułożone po wymianie? Sprawdzał ktoś tylny układ hamulcowy?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Cześć, podłącze się do tematu...


Poddałem się już :(

330xi, e46 '2000


Nie mogę ogarnąć "kzywienia???/bicia" tarcz hamulcowych z przodu.

Po mniej więcej 2tys km od wymiany tarcz pojawia się ponownie bicie na kierownicy przy hamowaniu - temat rzeka - zaczynam wątpić czy to problem hamulców...

Luzów w zawieszeniu brak, zaciski sprawne, rozebrałem na cześci pierwsze w zasadzie wymienione uszczelnienia tłoczków, gumki itd, płyn hamulcowy.

Piasty proste - bicie 0.01-0.02, tarcze nowe po założeniu pokazują bicie takie samo - 0.01-0.02

Obecnie tarcze Textar, klocki Textar, przejechane 2tys i bicie wróciło.

Poprzednio Zimmerman, klocki Texter, podobny dystans, bicie wróciło


Coś mi mówi, że to hamulce bo auto ma ASB i przy trybie "pełzającym" i delikatnym naciskaniu hamulca czuc, ze hamowanie jest pulsacyjne - efekt taki, ze po delikatnym puszczeniu hamulca samochód się toczy i nagle przychodzi moment kiedy się zatrzymuje bo klocki łapią tarcze. Ale czemu skoro tarcza prosta?

Oczywiście mogę wymienić na OEM prosto z salonu ale nie mam pewności czy też się nie pokrzywi - o ile w ogóle się krzywi.

Może coś z zaciskiem? Jest krzywy? Jarzmo krzywe - nie w płaszczyźnie z tarczą?

Czasem wydaje mi się, że bicie jest bardziej wyczuwalne podczas hamowania ze skręconą kierownicą w lewo - na przykład dohamowanie na łuku ale nie jest to w 100% powtarzalne. Efekt w sumie jest niezależny od tego czy tarcze są zimne czy gorące, po prostu w pewnym momencie zaczyna się bicie co jest mega denerwujące.

Co jeszcze sprawdzić? Przecież tam już nic nie ma oprócz tarcz, zacisków i klocków.

A może to nie hamulce tylko np. skrzywiona półośka i podczas hamowania silnikiem robi takie drgania? Chociaż w takim przypadku powinno być wyczuwalne drganie przy przyspieszaniu... Łożyska? Ale nie namierzyłem w nich luzów...


Any ideas?

 

Oto moje boje:

Ja swego czasu wyminilem na Mikody. Wszystko ładnie pięknie, ale nim dotarłem mialem sytuacje dosc awaryjna (maksymalne hamowanie z ok 120) podczas zatrzymania, az dymek poszedł.


Od tego czasu zauważyłem, ze jak sie tarcze nagrzeja to znów pojawiło sie bicie. Jak sa chłodne to nie ma. Przy lekkim hamowaniu z małych prędkości czuć jakby było hamowanie pulsacyjne.


Kilka miesięcy temu wymieniłem na Brembo (te z samymi dziurkami) i od tego czasu zero bicia :D


Mialem kiedys Zimmermany z przodu to od nowości biły.


Z ciekawostek, to trochę czasu temu, drgania podczas jazdy z prędkościami pow 100km/h powodowała mi zużyta zębatką w przekładni kierowniczej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.