Skocz do zawartości

e46 drgania, bicie tarcz podczas hamowania


Rado_

Rekomendowane odpowiedzi

Piasta bez wątpienia wpływa na bicie ale nadal nie rozwiązuje to finalnie problemu. Również w moim była wymieniana. Gdzieś w tym temacie wcześniej jest opisane co zostało u mnie zrobione łącznie. W skrócie - wymienione zostały tarcze (były ATE, TRW, Zimmermann), piasty, zaciski, szczęki, klocki, zwrotnica, wyważono koła na hanterze, nawet wahacze są nowe i wszystkie gumy i finalnie po jakiś 1tys km. bicie wraca :mad2: Tarcze w ramach desperacji był też przetaczane na samochodzie, bo może gdzieś miał być luz, który w ten sposób zostanie zniwelowany. Na chwilę pomogło a później znów to samo, przy hamowaniu przy prędkościach 100-140 kierownica lekko drga. Co ciekawe, gdy byłem na przetaczaniu tarcz, to facet, który się tym zajmuje powiedział, że ok 90% jego klientów to kierowcy BMW :roll: I nie dotyczy to tylko e46 ale nawet w Xsach tak bywa. Pytałem, go czy ktoś rozwiązał tą zagadkę, dlaczego tak się dzieje. Stwierdził, że nie wiadomo. Miał dwa podejrzenia - jakość zamienników. Jak BMW przestało mieć gwarancję na e46 to przestali robić porządne oryginały. I teraz auto, które waży średnio ok 1,5t i potrafi się rozbujać do 200, to po kilku hamowaniach na autostradzie, dajmy na to z 180 do 100, co nie jest u nas rzadkością, ma takie słabej jakości zamienniki już pogięte. I coś by w tym mogło być, bo najczęściej ten problem zaczynałem odczuwać podczas dłuższych jazd na autostradzie, gdy kilka razy trzeba było wyhamować, bo jakiś biały dostawczak nagle uzyskał nielimitowany dostęp do lewego pasa ;). Druga sugestia to było to, że w BMW szczęki są na kole położone z tyłu a nie z przodu i że to może mieć wpływ na pracę tarczy. Ale to wydaje mi się mało prawdopodobne, aby miało to wpływ, gdyż wtedy ten problem nękałby też samochody fabrycznie nowe, a raczej nie słychać, aby ktoś z nowymi BMW miał takie problemy.

TKHolding Architecture BIM VR

http://www.tkholding.pl

http://www.facebook.com/TKholdingPL

http://www.youtube.com/c/TKHolding

Film "Dlaczego Polacy boją się elektryków?" =>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 321
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Ja mam w turasie tarcze ate power disc i żadnych wibracji, więc są i dobre zamienniki.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że tak też nie możesz podchodzić do tego tematu. To, że w innym modelu zamienniki hulają bez zarzutów, to wcale nie oznacza, że we wszystkich samochodach będzie tak samo. Każda tarcza jest inaczej zrobiona, ma inne wymiary, szerokość, grubość itd, podaną przez producenta i dostosowaną do samochodu, tak aby wszystko po złożeniu w całość pasowało. Jeżeli w innych samochodach tarcze mają inne wymiary (np wielkość tarczy/grubość) to stop z jakiego są zrobione może dać rade i nic się nie będzie działo. Jeżeli jednak tarcze będą większe i cieńsze, to taki niewłaściwie dobrany stop może już inaczej odprowadzać ciepło a w efekcie powodować deformacje tarcz. Oczywiście nie próbowałem wkładać jakichś stricte sportowych tarcz i nie ładowałem też oryginałów zakupionych w ASO, więc to nadal jest hipoteza opart na przemyśleniach po rozmowie z kilkoma mechanikami. Jeżeli się więc mylę, wybaczcie i mnie poprawcie ;)

TKHolding Architecture BIM VR

http://www.tkholding.pl

http://www.facebook.com/TKholdingPL

http://www.youtube.com/c/TKHolding

Film "Dlaczego Polacy boją się elektryków?" =>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam wszytkich postaram sie w skrócie opowiedzieć historię irytujących hamulców w mojej buni.

Hamulce biły podczas hamowania . Bicie było (i jest) odczuwalne po stronie kierowcy.

Kupiłem zestaw na przód tarcze i klocki a podczas zakładania był problem ponieważ musialem uzywać specjalnych przyrządów typu brecha deska blaszka ażeby wcisnąć tłoczek po stronie kierowcy w porównaniu do prawej strony poszło większym śrubokrętem.

Było super dotarłem sobie ładnie te tarcze (rzadko używam hamulca wolę robić lekką 'przegazówkę" i hamować silnikiem) na początku nic nie biło hamowalo super (jak dobrze pamiętam) usterka nie jest aż tak irytująca ale jak sie chce troche szybciej pojeździć i pohamować pojawia sie bicie mocniejsze hamowanie x2 lub 3 i trzęsie. Jak ostygnie znów jest ok. Myslalem ze to moze tarcze tylne sa krzywe i przenosza wibracje tez zostaly zmienione ale bicie nie ustalo. Na przeglądzie hamują rowniutko idealnie. I teraz mam dylemat bo z zaciskiem sam się bawić nie mam zamiaru wolę to zostawić fachowcowi a to znow jest czas i kombinacje.

Na letnich kołach 18 205/40 lub oponach 225/45 delikatnie huczy przód tylko przy okolo 50km/h inna predkosc jest ok jakby wlasnie to kolo z lewej ale nie jestem pewien poniewaz jestem kierowcą :D

A na zimowych 17 jest lux nie ma huczenia ale bicie i tak po kilku hamowaniach jest wiec nareszcie pytanie.

Czy ten tłoczek co go tak ciężko było wciś jest moze być powodem ciaglego styku klocka z tarczą co w efekcie zwichrowalo tarcze i czy warto wymienić jeszcze raz tarczę klocki i jeszcze piastę czy jestem skazany na + pomoc mechanika.

Nie dotkę się zasisku bo sie boję ze poźniej źle odpowietrzę i takie inne i hamuca nie będzie wcale.

Słyszalem o takim tłoczku co nie hamuje wcale ale taki co zaciera nowe tarcze to nie wiem czy to możliwe wiec moze ktoś bardziej doświadczony wypowie sie na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolego obejrzyj sobie kilka filmików z przeprowadzonego serwisu układu hamulcowego na YouTube.


Ja osobiście jeśli coś robię przy zaciskach to zawsze wszstko czyszcze . Co trzeba posmaruje . A na pewno odchylamy osłonę przeciwpyłową aby zobaczyć stan tłoczka . W miarę możliwości czyszcze wysunięty tłoczek a następnie nakładam niewielką ilość świeżego smaru do tłoczków ATE. Zakładam ponownie osłonę przeciwpyłową i specjalnym kluczem do wciskania tłoczków cofam walec do środka. Robię to kilka razy ( wsiadam do auta wciskam pedał hamulca i wysuwam tłoczek, oczywiście nie za daleko aby nie wypadł z jarzma ) . Po kilku razach sam oceniam czy tłok pracuje swobodniej.

Jeśli jednak dalej chodzi ciężko , to pozostaje tylko regeneracja. W środku jarzma jest oring , który jest tak zbudowany ,że gdy puścisz pedał hamulca to tłoczek delikatnie się cofa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ten tłoczek nie szło wogole cofnąc a jak podniosę samochód i kręcę kołem to mam wrażenie jakby trochę hamowało. Spróbóję w wolnym czasie rozruszać ten tłoczek wysunąć go przeczyścić nasmarować jak radzisz jeśli pomoże zakupię znów tarcze i klocki a jeśli nie pomoże to podejrzanym winowajcą zaistniałej sytuacjii jest właśnie on? :D

Przeciwpyłowa gumowa osłona tloczka napewno nie była uszkodzona. Mialem juz jedna bunie z mniejszymi tarczami i silnikiem roznie bywalo jak przeróżnie szly te tloczki sie je wciskało ale po wymianie nie bilo już nic ho ho wiec. Troche dziwne myślę że to piasta i łożysko prędzej narobila takiego bigosu nie jednemu tloczek stoi a hamuje krzywo auto a tarcza nie bije. Jakby jakosc tarcz byla zla to by bily dwie. A bije jedna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisanie już nieraz.Montaż tarcz i klocków


Piasta na błysk(szczotka druciana można ale dłużej się namęczysz.Włosy murzyna czyszczą elegancko).Jak są wżery do wymiany.Kolejno mierzenie piasty czujnikiem zegarowym dopuszczalne bicie z tego co kojarzę to 0.02 a najlepiej jak jest 0.01.Tarcze nowe odtłuścić montaż.Załatwić sobie 4 podkładki pod oe śruby i bez koła dokręcić tak tarczę na krzyż po 50nm.Kolejno pomiary czujnikiem zegarowym tarczy z zewnętrznej i wewnętrznej strony.Bicie jak mieścisz się w 0.03 to jest okej chodź ate podaje 0.05 nawet.


Kolejno dokładne czyszczenie jarzm + zacisku.Smarowanie specjalną pastą np ate plastilube połączeń gdzie dotyka klocek na jarzmie i zacisku.Oczywiście sprawdzenie tłoczka.Po wypchnięciu tłoczka jak masz przyrząd (kosztuje 30zł cały zestaw) to powinno się w miarę gładko wkręcić.

Sprawdzenie prowadnic zacisku.Najlepiej wymiana jak skorodowane na nowe np frenkit.Jeżeli trzeba wymienić uszczelnienie zacisku też polecam frenkit osłona przeciwpyłowa,oring+ gumki gdzie chodzą prowadnice.Wypadało by też zmienić dwie blaszki przednich zacisków od klocków.Ate około 17zł szt.


I to tyle odnośnie przodu :) :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blaszki nowe prowadnice klockow nasmarowane wyczyszczone piasta dutem i szlifierką na błysk jedyne co pominąłem to przyrząd do zaciskania kontrola i smarowanie tłoczka wiec w poniedziałek od tego zacznę jak popuści i będzie laleczka zamontuję pojeżdżę na starej troche ewentualnie jeszcze raz wymienię tarcze. Dzięki za odpowiedzi :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Blaszki nowe prowadnice klockow nasmarowane wyczyszczone piasta dutem i szlifierką na błysk jedyne co pominąłem to przyrząd do zaciskania kontrola i smarowanie tłoczka wiec w poniedziałek od tego zacznę jak popuści i będzie laleczka zamontuję pojeżdżę na starej troche ewentualnie jeszcze raz wymienię tarcze. Dzięki za odpowiedzi :D

 

Dłutem czy drutem...???

Szlifierka...????.... nie bardzo , mogłeś za dużo w jednym miejscu ściągnąć materiału. Może zmierz piastę???

Jak już nie masz krążka z włosami murzyna , lepiej będzie zastosować duży płaski pilnik z drobnymi ząbkami....???

Powodzenia :cool2:


Jeden z kolegów na forum , który w temacie mierzenia bicia tarcz jest o.j.e.b.a.n.y , oznajmił że pomiary robi się z przykręconym kołem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka szczotka druciana okrągła do szlifierki kątowej montowana. Moze to ten murzyn wlasnie a ja nie wiem czy to o to chodzi napewno tarcze mierzylem okiem i dokrecilem ladnie ja srubami od kola z podkladeczkami i przylozylem sobie cos i krecilem ją i patrzylem i sluchalem jak szura i w roznych miejscach przykladalem bylo ok. Wiec chyba tloczek przegrzal tarcze i zrobil dziadostwo wyczyszcze go zaloze tarcze nowa pozycze przyrzad pomiarowy zmierze piaste dla pewnosci i zdam relacje :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
to w bmw są blaszki prowadzące klocek hamulcowy ?

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tloczek pewnie w zacisku byl skorodowany i wepchnales go na chama .Moze gumka byla przerwana?I teraz zle dociska .Ja tez tak mialem tlok sie nie cofal do konca i zacisk grzal tarcze ale nie mialem pod reka innego zacisku wiec delikatnie sciagnalem gumke wyczyscilem i jest ok narazie..Ale przy nastepnej wymianie musze wymienic tloczki .
Bylo N42B20 rozum wrocil jest M54 /cisza i spokoj
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to w bmw są blaszki prowadzące klocek hamulcowy ?

Blaszki-mialem na mysli te spreżynki ktore montuje sie na samym końcu odpowiadające za zabezpieczeniu zacisku i klockow przed swobodnym lataniem stukaniem na nierownosciach i rownomiernym ścieraniem. Jak kupilem auto wogole tego nie bylo i stukaly mi zaciski na dziurach i krzywo ścieraly się klocki. No powoli jak sie to podsumuje i pomysli to sie robi dramat.

Plan jest taki ze muszę sprawdzić tłoczek w tym zacisku a tarcze narazie sobie odpuszcze i po prostu zamienię je stronami i poobserwuje co sie bedzie dzialo jak po tej stronie gdzie jest problem bedzie juz ok to nie bede dziadowal i kombinowal tylko kupię jakiś premium komplet na przod i bedzie lala. Nie trzesie to jakoś mega wiec nic nie zaszkodzi potestować. Gorzej jak skrzywi tą co dobra jest to juz będzie mega dramat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
powodem jest tłoczek skoro piszesz ze chodzi ciezko. Tarcza pewnie tez bedzie już pokrzywiona i bedzie trzeba wymieniać

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co z krzywieniem tarcz przy dwoch nowych piastach i zrobionych zaciskach? Mam chyba trzeci albo czwarty komplet i tez juz bije jak sie rozgrzeje. Nowy plyn, nowe przewody elastyczne, tloczki chodza luzno, jarzma czyste, dwie nowe piasty fag..

Przykro mi to pisać, ale u mnie problem ustał po zmianie auta. 6 kompletów, wymienione pół auta. Ostatnie co zostało nie wymienione i mogło teoretycznie wpływać na pojawienie się drgań i mieć luzy to maglownica. Nie wiem co jest z hamulcami w marce BMW ale to nie jest tylko problem e46 ale w innych modelach też się to pojawia. Słabe zamienniki? Nie wiadomo. Problem szeroko opisywany i dość częsty i nikt nie zna odpowiedzi dlaczego tak się dzieje.

TKHolding Architecture BIM VR

http://www.tkholding.pl

http://www.facebook.com/TKholdingPL

http://www.youtube.com/c/TKHolding

Film "Dlaczego Polacy boją się elektryków?" =>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tuleje przednich wahaczy mają wpływ na bicie przy hamowaniu. Kolejna bardzo ważna sprawa to dotarcie hamulców po wymianie, wiele osób to olewa a to jest istotne. Następna sprawa to pomiar tarcz po założeniu (samych piast oczywiście też), ponieważ ja jakiś czas temu wymieniałem przedni zestaw w e65 na oryginalnych częściach i jedna tarcza miała bicie poniżej 0,03 a druga 0,22 :shock: obie piasty 0,01 mm. Dodam, że właściciel auta był mocno zdenerwowany na poprzednie 3 czy 4 wymiany kompletów, ponieważ po ok 2000 km pojawiało się bicie (nikt nie mierzył piast/tarcz ani nie docierał zestawu po wymianie). Po 4000 km zadzwonił i był przeszczęśliwy.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko co to znaczy docieranie, bo ja po kazdym montazu nie hamowalem nagle, staralem sie nie uzywac mocno hamulca przez przynajmniej 300 kilometrow. Tuleje wahaczy tez wymienialem, lemforder. Z calego zawiasu zostala przekladnia, drazki i koncowki. Pomiary robilem, wszystko w tolerancji. Prawde mowiac juz nie chce nawet z tym nic robic, szkoda nerwow i kasy. Juz w starym golfie czy escorcie nie mialem takich jaj jak tu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko co to znaczy docieranie, bo ja po kazdym montazu nie hamowalem nagle, staralem sie nie uzywac mocno hamulca przez przynajmniej 300 kilometrow. Tuleje wahaczy tez wymienialem, lemforder. Z calego zawiasu zostala przekladnia, drazki i koncowki. Pomiary robilem, wszystko w tolerancji. Prawde mowiac juz nie chce nawet z tym nic robic, szkoda nerwow i kasy. Juz w starym golfie czy escorcie nie mialem takich jaj jak tu.

Czekam na info, czy ktoś regenerował/wymienił magiel i czy to pomogło? Z mojego doświadczenia, jeżeli po 2 wymianie tarcz bicie wraca mimo sprawdzenia wszystkich elementów, to nie ma sensu dalej wymieniać na chybił trafił bo to tylko wywalanie kasy. Problem leży gdzieś głębiej albo w innych elementach niż zawieszenie.

TKHolding Architecture BIM VR

http://www.tkholding.pl

http://www.facebook.com/TKholdingPL

http://www.youtube.com/c/TKHolding

Film "Dlaczego Polacy boją się elektryków?" =>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Paulo25 rozpędzenie do określonej prędkości, hamowanie na ok 70-80% nie do zatrzymania, do powtórzenia 10 razy i po tym jazda przez kilka km aby ostudzić hamulce.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Bmw to nie inne auta :D są specyficzne jeżeli chodzi o wibracje/drgania.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
U mnie zimmermann sport przód i klocki jurid a z tyłu klocki textar i tez zimmermann spotr. I wszystko gra

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.