Skocz do zawartości

e46 drgania, bicie tarcz podczas hamowania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jakiś miesiąc temu wymieniałem klocki , włożone zostały mi orginały Textary - podobno takie super itd

 

szkoda tylko że pokrzywiły mi tarcze, do 100 km jest jeszcze w miare, powyżej tragedia, bicie na kierownicy beznadziejne hamowanie, moim zdaniem są po prostu za twarde skutkiem czego jest nadmierne nagrzewanie tarczy ,

 

na poprzednich klockach jeździłęm rok (niestety nie wiem jakie one były) jeżdze różnie , czasem mocno przykatuje , na textarach jeżdziłem dośc ostrożnie na początku aby dotrzeć klocki, ale i tak pomimo tego pokrzywiły mi się tarcze

 

wiec teraz mnie czeka wymiana i klocków i tarcz, sugestie forumowiczów na co wymienić abym mógł jeździć normalnie i nie bać się o pokrzywinie tarcz,

 

troche mnie ta cała sytuacja zirytowała, chciałem wymienić na takie co miałem bo oprócz brudzenia felg jeździło mi się na poprzednich klockach super,

posłuchałem się mechanika i mam teraz nie tylko klocki do wymiany , nie wspomne o tym że mnie szlag trafia jak hamuje

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

  • Odpowiedzi 321
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli chodzi o klocki i tarcze to tylko ATE,

Jednej rzeczy nie kumam , jak jedziesz autem bez hamowania to też telepie kierakiem?? Bo jeśli tak to raczej nie tarcze , krzywa felga lub opona też może dawać takie wrażenie.

Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To może te tarcze były tyle samo warte co te klocki "na rok". Ile zrobiłeś km na nich, że po roku się nadawały do wymiany?
Opublikowano
Jeśli chodzi o klocki i tarcze to tylko ATE,

Jednej rzeczy nie kumam , jak jedziesz autem bez hamowania to też telepie kierakiem?? Bo jeśli tak to raczej nie tarcze , krzywa felga lub opona też może dawać takie wrażenie.

 

ewidentnie wina tarcz, tylko przy hamowaniu mi telepie kierownicą , a co do tarcz to tarcze były ok wymieniłem tylko klocki a nie tarcze , wiem że miałem klocki miekkie bo bardzo mocno mi zabrudzało felgi, hamowały dobrze i nie bały się mocnego hamowania - jeździłem ponad rok na nich i nie miałem absolutnie rzadnych z nimi problemów , złożyłem twarde textara i od razu mi się pokrzywiły , a hamowanie powyżej 100km/h jest obecnie beznadziejne

 

możliwe że tarcze są do miekkich klocków, nie wiem bede się orientował jak to wygląda ,

 

chce mieć takie tarcze i klocki żebym mógł bez szkody zrobić kilka hamowań z 200 km do 0 i takich będe szukał,

 

zgadałem się ostanio z kolegą i powiedział że ma podobne problemy , 4x już wymieniali mu tarcze , teraz 5 raz już nie chcą mu na gwarancji wymienić , a ma podobnie jak u mnie pokrzywione tarcze w 3l audi quatro, auto ma niespełna pół roku

 

nie wiem ale bez sensu jest to , jak masz mocne auto to i wiadamo że czasmi przykatujesz hamulce , a jak widać są nieodporne te orginały na takie hamowania ,

 

zły jestem na siebie że włożyłem orginalne textary trzeba było włożyć te które były :mad2: , mi nie wymienią na gwarncji

 

dodam że jeżdże ponad 10 lat i pierwszy raz zdarzyło mi się pokrzywić tarcze hamulcowe

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

nie wiem ale bez sensu jest to , jak masz mocne auto to i wiadamo że czasmi przykatujesz hamulce , a jak widać są nieodporne te orginały na takie hamowania ,

 

zły jestem na siebie że włożyłem orginalne textary trzeba było włożyć te które były :mad2: , mi nie wymienią na gwarncji

 

dodam że jeżdże ponad 10 lat i pierwszy raz zdarzyło mi się pokrzywić tarcze hamulcowe

 

No to Ci napisałem, że masz dziadowskie tarcze, może już były wymienione, ja mam u siebie wymienione oryginalne klocki BMW na Textary, tarcze są oryginały i nic się nie dzieje, a zrobiłem już od wymiany z 15kkm.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
czytałem ze na forum polecaja tarcze zimermann, jak bede wymienial to tez na takie

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
czytałem ze na forum polecaja tarcze zimermann, jak bede wymienial to tez na takie

 

 

Na forum też piszą, że nawiercane tarcze zimermana pękają.

Opublikowano
mialem kiedys zimmermana w golfie mk4 i to jest szajs pokrzywily sie po tysiacu kilometrow a kupowalem specjalne sportowe wlasnie aby sie nie krzywily :!: :twisted:

bmw e46 330d automat 204 ps

bmw e46 320d manual 150 ps

a3 110 ps ahf

suzuki gsxr 1000 k3 175 ps 0-200 7sek :P

bylo a6 c5 2.5 tdi quattro ake -mile wspomnienie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
czytałem ze na forum polecaja tarcze zimermann, jak bede wymienial to tez na takie

 

 

Na forum też piszą, że nawiercane tarcze zimermana pękają.

Piszesz o sportowych a te zwykłe, słyszałem dobre opinie. A na pierwszy montaż jakie idą

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano

Witam

Jakiś miesiąc temu wymieniałem tarcze i klocki przód. Tarcze Zimmerman a klocki JURID - przejechane 2kkm i sprawują się wyśmienicie. Tarcze zwykłe nienawiercane. Jeśli chodzi o ATE to odradzono mi w 3 sklepach bo podobno się krzywią i mają dużo zwrotów....

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Opublikowano

ok Panowie to jakie tarcze polecacie , jakie macie , i jak jeździcie , czy zdarza wam sie przykatować ?

 

musze wymienić a jak widze opinie są różne ,

 

jeżdże normalnie choć zdarza mi się czasem wieczorem przykatować autko na mieście

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Opublikowano
Ja włożyłem Bosch (w środku tarcze Ferodo) i jak na razie złego słowa nie powiem. Co prawda autko lekkie ale w Bieszczadach ostro po górach i serpentynach dostają że nieraz ciężko w środku wysiedzieć :)
Opublikowano

a klocki ? miekkie twarde , jakie najlepsz do tarcz zimmermann ??

 

ma ktoś namiar na sklep ?

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Opublikowano
czytałem ze na forum polecaja tarcze zimermann, jak bede wymienial to tez na takie

 

żadnych Zimmermannów, dwa razy pogieło mi sie to dziadostwo

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
tak jak pisalem wczesniej zimmermann to szajs!! kupicie i sie przekonacie :P

bmw e46 330d automat 204 ps

bmw e46 320d manual 150 ps

a3 110 ps ahf

suzuki gsxr 1000 k3 175 ps 0-200 7sek :P

bylo a6 c5 2.5 tdi quattro ake -mile wspomnienie

Opublikowano
jezdze juz ponad 35tkm na polskich tarczach mikoda i jest ok klocki textar a sklep polecam w w-wie na mokotowie dąbrowskiego róg kazimierzowskiej znają sie na rzeczy i moze ci coś doradza
Opublikowano

ech no i co wybrać , nie chce tylko żeby mi sie pokrzywiły po miesiącu jazdy , niby proste a każdy ma inne doświadczenia jak widać , mi klocki textary załatwiły tarcze w miesiąc

 

a może to tak że w warsztacie ci mówią że wkładają oirginalne cześci a defakto ładują najtańszy szajs i później z tąd takie różne opinie

 

tym razem chce kupić sam częsci , warsztat ma je tylko zamontować ,

 

zaryzykuje te zimmermany , i tak musze zmienić , mam nadzieje że pożyją wiecej niż miesiąc

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Opublikowano
A ja zapytam chłopaki o taka podstawową rzecz: w jakim stanie muszą być tarcze kiedy nadają sie do wymiany? jakaś konkretna głębokość wyżłobienia? grubość tarczy? pozdrawiam
Opublikowano
Tarcze i klocki ATE niestety mocno podupadły. Zimmerany nienawiercane są podobno OK. Ja od kilkunastu lat jeżdżę na komplecie Jurida /160pln tarczex2, 160 klocki/. NIGDY nie miałem problemów, hamowanie pierwsza klasa /szły na 1 montaż w BMW/ no i b.ważna rzecz - są to klocki, które najmniej pylą i najmniej brudzą felgi. Jesli potrzebujesz namiary na dobry sklep: pisz na PW.
Opublikowano
A ja zapytam chłopaki o taka podstawową rzecz: w jakim stanie muszą być tarcze kiedy nadają sie do wymiany? jakaś konkretna głębokość wyżłobienia? grubość tarczy? pozdrawiam

 

na tarczy jest wybite jaka powinna miec minimalna grubosc

bmw e46 330d automat 204 ps

bmw e46 320d manual 150 ps

a3 110 ps ahf

suzuki gsxr 1000 k3 175 ps 0-200 7sek :P

bylo a6 c5 2.5 tdi quattro ake -mile wspomnienie

Opublikowano
A ja zapytam chłopaki o taka podstawową rzecz: w jakim stanie muszą być tarcze kiedy nadają sie do wymiany? jakaś konkretna głębokość wyżłobienia? grubość tarczy? pozdrawiam

 

To jest różnie bo np: niewentylowane często podają na przód nowe 12mm a dopuszczalne 10,4mm na tył nowe 10 a dopuszczalne 8,4mm.

Wentylowane na przód np ATE podaje nowe 22mm a dopuszczalne 20,4mm z kolei tył nowe 19mm a dopuszczalne 17,4

 

Wiem że niektórzy producenci podawali przy niewentylowanych na przód dopuszczalne zużycie nawet na 7,4mm

 

A te wyżłobienia to nie wiem czy chodzi Ci właśnie o zużycie normalne tarcz czy wyżłobienia, bo jakieś rowki są, jeśli takie coś masz ( a najczęściej przez to że się na czas klocków nie zmieni) to możesz przetoczyć tarcze jeśli mają odpowiednią grubość.

 

Kolego badyl80 na tarczach które już swoje przeszły nawet producenta nie bardzo dostrzeżesz :)

Opublikowano
ech no i co wybrać , nie chce tylko żeby mi sie pokrzywiły po miesiącu jazdy , niby proste a każdy ma inne doświadczenia jak widać , mi klocki textary załatwiły tarcze w miesiąc

 

a może to tak że w warsztacie ci mówią że wkładają oirginalne cześci a defakto ładują najtańszy szajs i później z tąd takie różne opinie

 

tym razem chce kupić sam częsci , warsztat ma je tylko zamontować ,

 

zaryzykuje te zimmermany , i tak musze zmienić , mam nadzieje że pożyją wiecej niż miesiąc

 

jakto klocki Ci załatwiły tarcze? tarcze miales proste, które nie biły, po wymianie klocków na nowe zaczęło bić?

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

Pisze

 

jakto klocki Ci załatwiły tarcze? tarcze miales proste, które nie biły, po wymianie klocków na nowe zaczęło bić?

 

Pisze już kolejny raz , tarcze były ok , nie biły podczas hamowania , zaświeciły mi się kontrolka aby wymienić , pojechałem do warsztatu , sam wcześniej oglądałem tarcze i moim zdaniem nadawały się nie były mocno zużyte , mechanik zresztą też to powiedział że wystarczy klocki tylko wymienić, zmieniłem klocki na orginalne textary, pojeźdźiłem miesiąc na nich zaznacze to że napoczatku delikatnie hamowałem aby się klocki ułożyłyi dotarły i się ułożyły wszysko było ok,wiec zaczełem już narmalnie tak jak zawsze jeździć , bez "uważania" na hamulce no i stało się pokrzywiły się ,

 

tak jak mówiłem 1 raz mi się zdarzyło żebym tarcze pokrzywił wiec jakoś nie doszukuje się winy u siebie, po za tym nie bede jeździł jak z jajkiem , hamulce muszą wytrzymać hamowanie z 200 do 0

była E36 1.8i , 1992r

jest E46 330 xd 204 PS

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.