Skocz do zawartości

[525d] - brak mocy, Fault Code: 244C00


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Czołem Społeczności,

Dopadł mnie dzisiaj na trasie przykry przypadek.

Po przejechaniu 80 km usłyszałem świst powietrza podczas dodawania gazu, tak jakby powietrze gdzieś bokiem uciekało, albo było zbyt duże doładowanie.

Ponieważ samochód jechał więc chciałem dojechać do domu, ale po drodze wyskoczył check engine i wiadomo, moc ograniczona więc się doturlałem do domu.

Co ciekawe w trybie awaryjnym nie było już tego świstu podczas przyspieszania, ale może to właśnie kwestia ograniczenia mocy silnika.

Po skasowaniu błędów i ponownym odpaleniu pojawiły się dwa błędy (tool Carly):


Fault Code: 244800

Fault Explanation: Info - particulate filter system: Limited remaining

distance of the particulate filter available


Fault Code: 28DE00

Fault Explanation: Exhaust pressure sensor upstream of the turbine,

plausibility: exhaust gas pressure before the turbine dynamically

implausible

[EGR sprawdziłem chodzi leciutko]


Czy to może być problem czujnika ciśnienia spalin ?


Przed kasowanie błędów miałem jeszcze błąd EGR:

Fault Code: 255B00

Fault Explanation: Abgasrueckfuehrsteller, position control: valve

closed too far / positive deviation

Edytowane przez pawers
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pierwszy błąd dotyczy zbliżania się terminu wymiany DPF-a, pewnie masz przejechane ok. 250 kkm. Sprawdź aplikacją Carly lub Btool Expert ile popiołu jest w filtrze, jeśli nie będzie dużej ilości to wystarczy że zrobisz wymianę tylko komputerową filtra i błąd zniknie, jeśli będzie sporo to trzeba dać filtr do czyszczenia aby pozbyć się popiołu. Drugi błąd to tak jak wspomnialeś jest od czujnika i pewnie trzeba wymienić bo będą problemy z wypalaniem dpf-a.
Opublikowano

Zrobiłem kolejny reset błędów i przejazd i mam:


Fault Code: 244C00

Fault Explanation: Boost pressure control, control error: boost

pressure too low / positive deviation


Auto ewidentnie nie ma mocy

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tutaj nie potrzeba nie wiadomo kogo.


Świadczy i jest błąd za małego ciśnienia.


Masz nieszczelność.


Proste

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kogo polecacie w Warszawie i okolicach do diagnostyki? Potrzebuje kogos kto na podstawie live data naprowadzi mnie na problem

 


Auto-Sew Krzysztof Seweryn tel. 606 536 527

Opublikowano

Auto po diagnozie u Auto Kamyk

- po pierwsze zapchany filtr DPF - czyszczenie chemiczne

- po drugie brak doładowania - jak wyczyścimy filtr DPF to będziemy badać co jest przyczyną


Termin dopiero w przyszłym tygodniu więc autko uziemione :(

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Autko naprawione śmiga jak nowe.


Nie wiadomo do końca co było przyczyną usterki, ponieważ 4 elementy wymagały wymiany;

- 11658512391 - rurka łącząca turbiny, był połamany zbiornik podciśnienia

- 11658508025 - zbiornik podciśnieniowy - została wypalona dziura prawdopodobnie z powodu zapchanego DPFa

- czujnik ciśnienia spalin

- i jeszcze jakaś rurka miedzy turbo a układem wydechowym - tu pękł gumowy łącznik i prawdopodobnie od tego się zaczęło


DPF wymagał czyszczenia chemicznego, wg mechanika spokój na 150 tyś. km


Nie spodziewałem się takich zniszczeń, ale najważniejsze że autko odzyskało moc.


Temat do zamknięcia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.