Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry, ostatnio wymieniając korek spustowy w chłodnicy w momencie kiedy odkręciłem dolną pokrywę silnika, zauważyłem kałużę oleju w miejscu gdzie znajduję się obudowa z aluminium. Chodzi mi o tą część oznaczoną strzałką.

https://drive.google.com/file/d/1BzevvOxZOfL9zocWGWyCYinoEtaMGZoe/view?usp=drivesdk


Nad tym elementem znajduję się to (niestety nie byłem w stanie zrobić inaczej zdjęć, które uchwyciłyby całość dołu auta):

https://drive.google.com/file/d/1XTX2qXVHcsXou8bQlS_yS0dGD--b6mmq/view?usp=drivesdk

https://drive.google.com/file/d/1KEA6ky7vwhd7MLRzccstwtz8D-lpwT_z/view?usp=drivesdk


obok jest jakaś wtyczka która nie wiem za co odpowiada. Stąd moje pytanie, co to jest za element? Mam wrażenie, że to skrzynia biegów (automat) i boje się, że to stamtąd mi wycieka olej, konkretnie z tej śruby.


Dodatkowo pomyślałem, że spróbuję może tę śrubę dokręcić. Wziąłem grzechotkę, nasadkę i zacząłem kręcić. Jakież było moje zdziwienie kiedy tą śrubą mogłem kręcić i kręcić.. Tak jak by była urwana? Nie wiem ... Dlatego po dwóch obrotach zrezygnowałem z dalszego "dokręcania" bo się bałem, że coś zepsuję :D

Pytanie do fachowców, co to za element? Czy ta śruba tak nie powinna się kręcić? Czy jest możliwość, żeby z niej sączył się olej?

Opublikowano
Jeżeli dobrze patrzę jest to od miski olejowej, najgorsze co mogłeś zrobic to to dokręcać. Ja bym obserwowal czy ubywa sporo oleju jak nie to olał. W swojej 330d mam to samo, spod jednej ewidentkie kapie olej, ale wymianiam co 12 tys km i dolewki mam nie cale pół litra na wymiane
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To jest śruba od miski, poci się albo miska albo uszczelniacz wału. W małych ilościach nieszkodliwe, przy większym serwisie warto zrobić.
3A0jS9b.png
Opublikowano

No właściwie to co 2000 km muszę dolewać z litr oleju bo już komputer mi pokazuję, żebym dolał. W styczniu wymieniałem olej całkowicie i od tamtej pory dolewałem chyba 2 lub 3 razy po litrze. Także sporo.

Dzięki za znalezienie od czego ta śruba.

 

poci się albo miska albo uszczelniacz wału.

Ile może kosztować taka naprawa? Lub jak trudne jest to naprawa samemu? Jakie elementy musiałbym wymieniać przy tym?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ten wyciek nie jest przyczyną spalania 500 ml oleju na 1000km. Gdyby tak było to pod samochodem miałbyś wielką kałużę. Przyczyny są inne, znajdziesz na forum.
3A0jS9b.png
Opublikowano
Ten wyciek nie jest przyczyną spalania 500 ml oleju na 1000km. Gdyby tak było to pod samochodem miałbyś wielką kałużę. Przyczyny są inne, znajdziesz na forum.

 

+1 :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.