Skocz do zawartości

e39 3.0dA 2002r napinacz paska klimatyzacji


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Znalazlem przyczyne stukow, piskow, zgrzytow, zatarla sie rolka napinajaca pasek od klimy, ale przyczyna raczej nie lezy po stronie rolki, a dźwigni z rolka napinajaca, po zdjeciu napinacza dźwignia caly czas jest w jednej pozycji i nawet nie drgnie. W zwiazku z tym mam pytanko, ta dźwignie sie wymienia? jak sie do tego zabrac? trzeba demontowac kompresor aby zdjac podstawe w ktorej jest dźwignia?

Opublikowano

Piski i różne dźwięki pochodzące z napinacza paska klimy dochodzą często poprzez wytarte tulejki w napinaczu. Są tam zdaje się 2 metalowe tulejki (alu lub stalowe) które jak się wytrą to zaczynają piszczeć. Można to bez problemu kupić i wymienić i będzie ok.

Pzdr.

Opublikowano

Wlasnie o to chodzi ze juz odkrecilem rolke napinajaca i jest zatarta, zaczely sie sypac z niej opilki metalu (takie platki) i zacina sie jak sie nia zakreci, a zatarla sie przez to ze dźwignia, po zdjeciu napinacza jest caly czas w tej samej pozycji i ani drgnie, pasek byl caly czas napiety na maxa. bede ja musial wybic i wymienic na nowa oraz dac nowe tulejki o ktorych pisales, jedyne co zostawie to napinacz bo jest w dobrym stanie. Tylko zastanawiam sie nad tym czy sprobowac wybic dźwignie na ,,aucie", czy zdemontowac najpierw ten element w ktorym jest osadzona, ale nie wiem czy sie da bez odkrecania kompresora, a wiadomo ze kompresora lepiej nie ruszac aby nie nabijac ponownie klimy co generuje dodatkowe koszty.

Pzdr.

Opublikowano
Dzwigienka o ktorej mowisz jest przykrecana od tylu na srube do podstawy ktora trzyma kompresor, musisz zobaczyc czy jest tam jak dojsc i ja odkrecic.
Opublikowano
Jedyna sruba ktora odkrecilem i byla przykrecona bezposrednio do niej to sruba imbusowa na klucz 5, odkreca sie ja z napinacza, pozbiej 2x sruba torx z obudowy i wyciaga napinacz, i tak mi sie wydaje ze po odkreceniu napinacza dzwignia powinna wyjsc, skoro jest osadzona na tulejkach, ale jest tak zapieczona ze niestety nawet nie drgnie, popryskalem wczoraj wd40 z jednej i drugiej strony, mam nadzieje ze uda sie ja wyciagnac
Opublikowano

tak sruba nr 12 wedlug tego rysunku. ogolnie zdemontowalem wszystko, teraz mam problem z tulejkami ktore chce wymienic, nie bardzo wiem czy na aucie bede dal rady je jakos wybic aby zalozyc nowe :/

orientujesz sie moze czy uszczelke o nr 10 z tego rysunku zalozyc stara czy jednak zamowic przez internet nowa? w sklepach nigdzie tego nie ma?

i czy ta dzwignie z rolka przed zamontowaniem nalezy czyms nasmarowac aby nie zapiekla sie tak jak ta ktora aktualnie byla?

Opublikowano

Z tego co kojarzę to były takie numeru części:

64557788090 - jedna tulejka

64557788089 - druga tulejka

11282247187 - uszczelka

07129905536 - śruba

Tylko trzeba to wpisać w wyszukiwarce nr części u chłopaków z aso-bmw.pl i sprawdzić czy pasuje bo były 2 rodzaje napinacz/ ich ramion.

Pzdr.

Opublikowano
próbowałem wybić tulejki na aucie, ale niestety to nie takie proste, bez demontażu kompresora klimatyzacji i tego elementu w którym sa tulejki chyba się nie obejdzie, wolałbym tego uniknąć ze względu na konieczność ponownego nabicia klimatyzacji ale skoro inaczej się nie da, to nie ma innego wyjścia...
Opublikowano

Czynnik nie puszczasz w powietrze tylko wyciagasz maszyna do nabijania klimy i potem uzupelniasz tylko ubytek a nie cały czynnik.


Raczej musisz to robić na prasie lub dorobić jakiś ściągacz. Nie wiem jak to wygląda ale musi się dać to zrobić bez walenia młotkiem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.