Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam ,

zakupiłem niedawno bmw f31 318d po lifcie euro6 . po przejewchaniu ok1,5tys km wyswietlil mi sie komunikat ze brakuje plynu chłodniczego, musialem dolac ok 0,7l plynu

probowalem dojrzeć czy nie ma gdzies wyciekow ale niestety nic nie widać. sprawdzałem to także na stacji diagnostycznej tam tez nie znaleziono zadnego wycieku

przejechałem od tego czasu kolejne 2000tys km plynu musialem znowu dolac :( zauwazylem ze plyn ubywa zdecydowanie więcej na dłuższych trasach jezdzac "w kolo komina " nie ubywa go zbyt wiele

w warsztacie podejrzewają ze może to bysc walnieta uszczelka pod glowica czekam na sprawdzenie tego . temperaturę silnika pokazuje mi 100 stopnie ,zastanawiam sie czy jest to norma czy może jednak trochę sie grzeje i plyn wyparowuje . autko ma aktualnie przejechane 166tys wiec nie jest jakos mocno wyeksploatowane . ma ktoś może jakies podejrzenia co może być przyczyna

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeżeli niema widocznych wycieków, to tak jak mechanik sugeruje należy wykonać pomiar płynu chł. na ewentualną zawartość CO2. Jeżeli test jest pozytywny przyczyną najczęściej jest uszczelko pod głowicą.

Sprawcą może być chłodnica spalin https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=8C51-EUR-01-2017-F30N-BMW-320d&diagId=11_5660

100st to temperatura nie płynu chł. lecz oleju silnikowego i jest jak najbardziej prawidłowa.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam.

Miałem dokładnie ten sam problem. Mam ten sam samochód i ten sam silnik. Powód. Uszkodzona chłodnica spalin, dokładnie to co wskazał przedmówca. Była, a może nadal jest akcja serwisowa na to. Mi wymienili wszystko za darmo w ramach akcji serwisowej. I dobrze, bo całkowity koszt jaki wyliczyli za to, to prawie 1000 Euro. Jedynie za co musiałem zapłacić to 30 Euro za nowy płyn chłodniczy. No cóż BMW. Ale teraz wszytko jest ok, poziom płynu cały czas na tym samym poziomie.

Opublikowano
A co powiecie na to? Auto 17 miesięcy, ok. 28 tys przebiegu, silnik B48 i od 11 dni stoi w ASO z tego samego powodu. Mówią, że głowica. Mają wysłać ją gdzieś do sprawdzenia (co to k.... za ASO?) Może macie inne pomysły?
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

zaintrygowany wątkiem przedzwoniłem do ASo, Auto mam na gwarancji i przy stanie 66 tys także zacząłem dolewać płynu....

Jestem umówiony na diagnostykę gdyż jak twierdzą może gryzoń przegryzł przewód... Niemniej powiedziano mi że silniki B47 (BMW 3 GT 2016 lift) nie miały takiej akcji serwisowej ...

Zobaczymy ...

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Miałem to samo, chłodnica spalin poczuła do sprawdzenia, pod ciśnieniem,koszt 70zl,, po ponownym założeniu płyn już nie ubywał, to ciekawe ale tak się stało,.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Cześć,

Panowie, jestem na forum nowy, także jeśli post nie w tej kategorii to z góry przepraszam,

Miałem ostatnio wypadek swoim BMW F34 318d manual, do wymiany m.in pas przedni oraz chłodnica, silnik N47

Problem w tym, że nie potrafię sobie poradzić z podłączeniem jednej z rur, która wychodzi obok rur do podłączenia klimatyzacji. W poprzedniej chłodnicy nie miałem tego przewodu. Domyślam się, że kupiłem chłodnicę do silnika B47

Czy mogę ten przewód zaślepić i wszystko będzie funkcjonować poprawnie czy zaburzy to przepływ płynu chłodzącego w silniku ?


Z góry dziękuję za informacje


Pozdrawiam,


Dawid

Opublikowano

Miałem ostatnio wypadek swoim BMW F34 318d manual, do wymiany m.in pas przedni oraz chłodnica, silnik N47

Problem w tym, że nie potrafię sobie poradzić z podłączeniem jednej z rur, która wychodzi obok rur do podłączenia klimatyzacji. W poprzedniej chłodnicy nie miałem tego przewodu. Domyślam się, że kupiłem chłodnicę do silnika B47

Czy mogę ten przewód zaślepić i wszystko będzie funkcjonować poprawnie czy zaburzy to przepływ płynu chłodzącego w silniku ?

 

Zgaduj zgadula. Przynajmniej jakieś zdjęcie jest potrzebne tej "jednej z rur". :wink:


Pozatym nie wiem jak duże różnice są pomiędzy chłodnicami. Możesz mieć problemy z chłodzeniem lub klimatyzacją bo jeżeli rozwaliłeś chłodnicę to pewnie skraplacz też poszedł.

Opublikowano

Podłączę się do tematu.


Czy N47T też miały ten problem z chłodnicą spalin?

W moim 320d też mi delikatnie ubywa płynu...

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

Opublikowano

Tak, z tego, co ostatnio czytalem - do rocznika 2017 wlacznie moze sie ten problem pojawic.

Prosta sprawa - zadzwon do ASO i zapytaj o akcje na Twoj konkretny egzemplarz, wszystkiego sie dowiesz.

Opublikowano
Oks. Dzięki :wink:

BMW F31 320d ED (N47T) - Mobil 1 ESP 5W-30 + AR9200

BMW F20 118d (B47) - MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

wracam z moim wątkiem ubytku płynu ...

Dziś jadąc z rodziną mialem taką oto syt. Auto w pewnym momencie straciło moc, silnik zaczął nierównomiernie pracować a spod maski zaczął wydobywać się dym, początkowo pomyślałem: ze to te "płonące Bmw" co to coraz częściej słychać... zatrzymałem szybko auto wyrzuciłem z auta żonę i dziecko w samych skarpetkach na pobocze i czekałem co dalej... auto na szczęście się nie zapaliło .... Ok otwieram maskę, śmierdzi spalinami i takim zapachem alternatora .... po ponownym odpaleniu auta celem wprowadzenia na lawetę auto jak traktor chodziło i znów ten dym... i ledwo co na lawetę wjechało, żadnych błędów na konsoli... Nie znam się ale chyba tez mam dziurę w kolektorze co widać na foto. Co dziwne, wezwali mnie w grudniu 2018 na akcje serwisowa chyba egr. Jednak z tego co kojarzę wymienili tylko oprogramowanie bo za szybko to trwało, o 12 wysłali ze niby wycieraczki do wymiany a o 16 ze auto do odbioru... zgłosiłem ze dolałam w ciagu 10 tys km Ok 150 ml płynu chłodzącego... ale zbagatelizowali to i nie chcieli na gwarancji tego sprawdzić , bo brakowało podobno jednego serwisu olejowego( właścicielem auta w tym czasie był dealer z Warszawy Inter coś tam..) i do czasu odnalezienia faktur potwierdzenia ze auto ma ten olej wymieniony nie chcieli nic robić...(co ciekawe auto ma 5 letni pakiet serwisowy)... Dziś uświadomiłem sobie że właśnie naraziłem na ryzyko moją rodzinę... szanowni Forumowicze, czy Ja coś nie rozumiem czy jak ... podobno jest akcja serwisowa która nic nie daje... auta palą się w wyniku jakiś tam wad a oni znając życie nie uwzględnią mi tego ... , czy któryś z Was jest prawnikiem ?? BMW 3Gt 318d FL 2016 przebieg 76 tyś. suma sum arum wszystko pasuje ... no oprócz tego że się nie spaliłem ... Egr, chłodniczka oleju, ubytek płynu (glikol w rekacji z temperaturą...), AKCJA SERWISOWA ... nie wiem ... jutro albo zawału dostane albo ...


https://images91.fotosik.pl/153/b03a2f8cf913323cgen.jpg

Opublikowano

witam ponownie


po długich oczekiwaniach i kilku wizytach w sewrwisie w bmw , wkoncu przyznali ze jest akcja serwisowa i moeje auto kwalifikuje sie do wymiany chlodniczki spalin :)

chodniczka wymieniona miesiąc temu przejechałem w tym czasie 1500km poki co plyn przestal ubywac :) mam nadzieje ze teraz będzie ok

Opublikowano

Wg zdjecia wyglada na przepalony kolektor dolotowy (zakladam EGR). Pod zadnym pozorem nie odpalaj auta!


Na chlodnicy EGR jest naklejka z numerem czesci np: 7823210 06 (dotyczy silnika 3.0d n57)

Nowy EGR posiada ten sam nr ale rewizja jest uaktualniona np: 7823210 08

Moim zdaniem wszystkie egry z wadliwa rewizja powinny/musza byc wymienione kwestia tylko tego jak bmw ma wybrac u kogo pierwszego wymieniac a u kogo nie. Pomijam dostepnosc chlodnicy.

N57

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.