Skocz do zawartości

530xi wrazenia po 1.5k


słonik40

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Proponuje trzymac sie tematu, a do porownania spalania zalozyc osobny watek. Skoro juz posiadacze 3 litrowek probuja udowodnic ze ich samochody pala mniej to moze nich posiadacze 2 litrowek zaczna udawadniac ze ich samochody jezdza szybciej!!! bo przeciez lzejszy i szybciej przez zakret moze przejechac, czyli na kretej drodze bedzie szybszy :P A na autostradzie i tak 2 litrowce nie odjedzie bo predkosc maksymalna taka sama. I co z tego ze szybciej sie rozpedzi jak i tak w koncu go ktos z przodu przychamuje a 2 litrowka w tym czasie go dogoni :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W wakacje za duży ruch by to spraw

Dzic. Trzeba by przejechać na tempomacie ze 50 km. Pozna jesienią zrobi się pusto na a1 warszawa gdansk to spróbuję zrobić test. Dzisiaj tankowalem i policzyłem średnia za ostatnie 900 km i wyszlo 8.9. Gdzie 100 km to małe miasto i 2 razy trasa po 400 km wloclawek szczyrk przez Częstochowa Oświęcim itd. W jedna stronę bez korków autostrada 150 na tempomacie średnia prędkość nieco ponad 100, w druga ponad pół godziny stania w Częstochowie autostrada lewym pasem tyle ile się dało ale max do 150 średnia prędkość 67.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie interesują nas sztuczne wyniki w postaci równych 180km/h przez 50km bo to jest nie realne na codzień. Właśnie wyniki z hamowaniem do 120 i przyspieszaniem do 180 znów hamowaniem itp.

To da realny pogląd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wakacje za duży ruch by to spraw

Dzic. Trzeba by przejechać na tempomacie ze 50 km. Pozna jesienią zrobi się pusto na a1 warszawa gdansk to spróbuję zrobić test.

ale to jest realne zużycie przy normalnym użytkowaniu, a nie ile wyjdzie na pustej drodze. Na co dzień nie poruszamy się na pustych drogach tylko właśnie takich. Laboratoryjne testy to wartości mamy podane w katalogach i sami wiemy ile to ma wspólnego z rzeczywistością.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale pytanie jest ile spala przy 180-200 srednio a nie przyspieszaniu do tych predkosci. Ja podalem to co zaobserwowalem u siebie a sorki ale przy 200 mam wazniejsze miejsca to wjapiania soe na a2 i chwilowe to chwilowe... i serio nie piszcie tu ze musze sie dowartosciowac bo podaje ze spala mi tyle i tyle... kupilem auto o wartosci prawie 5baniek i tym sobie przedluzylem moje ego. Dziekuje i milego dnia;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Zawsze śmieszą mnie teksty średnia prędkość 180-200.

Taka jest prędkość miejscami. Trochę spowalniaczy i wyjdzie średnia 140-150.

Kiedy przejechałem 430 km że srednia prędkością 155km/h wg komputera. Kasowane pod dystrybutarmi.

Żeby wyszła taka średnio to trzeba jechać 180-220 cały czas(spalanie 330d 10l/100km)

W drodze powrotnej zrobiłem na odcinku 100 km, średnia 195km/h wg kompa. Wtedy trzeba jechać cały czas 220-250. 330d spala wtedy 12litrow.


Teraz jeżdżę 3 litrowa benzyna z gwiazdą na masce. Takie szybkie przeloty to spalanie 13-15 litrów.

W 10 litrów przy 200km/h nie uwierzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Specjalnie dla Ciebie wsiadlem w autko bo wynatkowo pusto i pojechałem i poprawiam dane od13 do 14l pod wiatr na tempomacie rowno 200 przez 2km potem jest niestety droga sie konczy i jest 70 na serpentynkach. Przy 180 tempomatowe z wiatrem w druga strone okolo 12l. Foty nie bedzie bo az taki odwazny nie jestem, chyba ze znajdzie sie ktos do pomocy aby foty strzelac. Takto wole jednak trzymac kierownice.


Takze moj blad widocznie odruchowo odpiscilem gaz patrzac na spalanie ostatnim razem. Teraz wyniki dokladniejsze, ale i wydaja sie duzo logiczniejsze.. niestety:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

moje spalenie w trasie podobne jak u Kolegów o czym wspominałem wcześniej. Natomiast ostatnio zauważyłem wzrost poziomu głośności wewnątrz szczególnie przy przyspieszaniu na zimnym silniku. Efekt jest taki jakby tłumik środkowy głośno pracował tzn. głośność nie pochodzi z tyłu gdzie znajduje się elektrozawór wydechu ale "od silnika" Po przejechaniu ok 10 km jest wyraźnie ciszej. W serwisie mówią, że wszystko jest ok i ich komputer nie pokazuje żadnych błędów. Czy u Was jest podobnie?

A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Specjalnie dla Ciebie wsiadlem w autko bo wynatkowo pusto i pojechałem i poprawiam dane od13 do 14l pod wiatr na tempomacie rowno 200 przez 2km potem jest niestety droga sie konczy i jest 70 na serpentynkach. Przy 180 tempomatowe z wiatrem w druga strone okolo 12l. Foty nie bedzie bo az taki odwazny nie jestem, chyba ze znajdzie sie ktos do pomocy aby foty strzelac. Takto wole jednak trzymac kierownice.


Takze moj blad widocznie odruchowo odpiscilem gaz patrzac na spalanie ostatnim razem. Teraz wyniki dokladniejsze, ale i wydaja sie duzo logiczniejsze.. niestety:)

 


no teraz to mówimy o wartosciach, które trzymają się kupy i są realne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od13 do 14l pod wiatr na tempomacie rowno 200
Przy 180 tempomatowe z wiatrem w druga strone okolo 12l

czyli czemu to dowodzi? Że lepiej jeździć 200 niż 180, bo różnice już znikome, jeszcze jakby nam wiało w plecy to już w ogóle :mrgreen:


KubaTfb rozumiem że to jest wartość z 540xi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
DonDżonson niczemu to nie dowodzi i na pewno nie lepiej jechac 200 jak 180 jesli chodzi o zuzycie i na pewno roznica nie jest znikoma i dotyczy to kazdego silnika diesla jak i benzyny. Zuzycie paliwa wraz ze wzrostem predkosci rosnie wykladniczo, podobnie jak opory i straty silnika. Kazdy Ci to powie kto ma jakiekolwiek pojecie o fizyce a i na forum znajdziesz uzytkownikow ktorzy potrafili przepalic ponad 20 litrow benzyny na 100 na trasie Warszawa-Poznan, ale to chyba byli wlasiciele z v8 pod maska a nie r6.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DonDżonson niczemu to nie dowodzi i na pewno nie lepiej jechac 200 jak 180 jesli chodzi o zuzycie i na pewno roznica nie jest znikoma i dotyczy to kazdego silnika diesla jak i benzyny. Zuzycie paliwa wraz ze wzrostem predkosci rosnie wykladniczo, podobnie jak opory i straty silnika. Kazdy Ci to powie kto ma jakiekolwiek pojecie o fizyce a i na forum znajdziesz uzytkownikow ktorzy potrafili przepalic ponad 20 litrow benzyny na 100 na trasie Warszawa-Poznan, ale to chyba byli wlasiciele z v8 pod maska a nie r6.

jak widzisz tam jest uśmieszek, humorystycznie piszę, na zasadzie że jak policja mnie zatrzyma dlaczego tak szybko to powiem że bo niewiele więcej paliwa już zużywa :mrgreen: Na fizyce akurat się znam więc tego tłumaczyć mi nie trzeba.

I potrafię przepalić na powyższej trasie ponad 15l/100km i to R4 w dieslu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trasa Trójmiasto-Reda wczoraj spalanie 10.4l a dziś 8.8l z 57km przejechanych. Ruch ten sam, nie zauważyłem różnic a jeżdżę regularnie a tym samym odcinku. 10.4l przy szybkiej jeździe a 8.8l przy sprawnej jeździe. Najmniej ile osiągnąłem na tym odcinku to 6.8l i bardzo spokojna jazda ale nie emerycka. Max to jakieś 11l przy korkach i klimie. Tyle w temacie różnic spalania. Nic odkrywczego ale może komuś się przyda ta informacja.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wszyscy to i babcia też. Zabrałem melexa na testy spalania i wyszło 12l przy 200 w kilku próbach. Dzisiaj wiatru chyba niet. Co ciekawe na automacie trzymał 7 bieg i 4200rpm i wtedy było 14l . Po wrzuceniu M8 spadło do 12l i 3300rpm. Nie za bardzo rozumiem tego zachowania automata bo na M8 nie czułem jakby dyszał ostatnkiem sił. Mysle że ten wynik będzie tez wiarygodny dla 520i. Masa przy stałej prędkości nie odgrywa znaczącej roli.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastrzezenia mam natomiast do uladu kierowniczego. Czasami mam wrazenie ze on zyje wlasnym zyciem w stosunku do skretu kol, niby kierownice sie kreci, samochod nie skreca a po chwili nagle skreca. W volvo jest lepszy, bardziej bezposredni.

 

A to nie aby czasem aystent za Ciebie skręca? :)

 

komfort

tutaj benzyna pokazuje swoje zalety. Praktycznie zero wibracji i cisza. Kilka razy zdarzylo mi sie wysiasc z samochodu zapominajac zgasic silnik. Przy spokojnej jezdzie w trybie comfort silnika nie slychac wogole, jakby go nie bylo, co mi sie bardzo podoba. BMW 5 to jest komfortowa limuzyna a nie samochod sportowy wiec ma byc milo i przyjemnie. Lubie predkosc i super przyspieszenia, ale nie lubie halasu, po prostu tak mam.

 

W G30 spieprzyli brak opcji podwójnych szyb - ja osobiście nie jestem zadowolony z wyciszenia przy 160, niestety tutaj się nie popisali

 

adaptacyjne swiatla - pierwszy i ostatni raz. Jest osobny watek

 

Ostatnio jakiś update softu był i teraz lepiej działają - jednak i tak jazda za kimś w nocy, z doświetlaniem pobocza mocno do przodu to wygoda - więc jak ktoś pisze, że to zbędny gadżet, to albo nie włączył, albo jeździ po oświetlonym terenie i to się nie włącza


Ale fakt - Szkoda, ze nie są to Matrixy, które potrafią wycinać obiekty - i tutaj jestem zawiedziony i ja, ze w G30 dali takie, a nie inne rozwiązanie

 

asystenci jazdy - mam tylko podstawowe a i tak zawodza. System ochrony przed kolizja dziala raz na jakis czas i nie umiem zrozumiec zasady jego dzialania. Ogolnie jestem fanem nowych technologii i marzy mi sie samochod ktory sam zawiezie mnie do celu, ale to jeszcze nie ten czas. Placic grube pieniadze na cos co praktycznie nie dziala (rownie dobrze mozna dzieciaka za kolko posadzic i go kontrolowac) to nie dla mnie.

 

Działąją świetnie - jakiś czas temu auto jadące przede mną gwałtownie zahamowało, ja na hamulec, a on "ucieka w podłogę". Pieszych i rowerzystów też dobrze wychwytują - a przy Plusie nie wjedziesz w przeszkodę, bo auto się zatrzyma - mnie to już raz uratowało, więc będę każdego zachęcał do pakietu Plus :)


 

Nawigacja professional - Duzy ekran i dotyk jest fajny, natomiast nie pokazuje wogole korkow. Oczywiscie nie dokupilem opcji rtti bo przeczytalem gdzies ze w Polscie nie dziala ona zbyt dobrze i ze mozna to w kazdej chwili aktywowac, ale z tego co czytalem nawigacja powinna miec standardowe informacje o korkach tak jak posiadaja inne (TMC??).

 

Świetnie działa w Polsce, ja jestem zadowolony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.