Skocz do zawartości

530xi wrazenia po 1.5k


słonik40

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Jako ze przejechalem swoim samochodem juz ponad 1500 km postanowilem podzielic sie swoimi uwagami i spostrzezeniami. Poniewaz poprzedni moj samochod to byl volvo d4 190km diesel z 8 biegowym automatem to do takiego bede porownywal nowa 5.

Prowadzenie:

Samochod prowadzi sie w zakretach wysmienicie. Wchodze dosyc szybko w zakrety a nie wyjezdza mi ani przod ani tyl. W porownaniu do mojego poprzedniego volvo rewelacja. Jest tez bardzo zwrotny. Jest on dlugi a mimo to nie ma problemu ani na parkingach ani przy zawracaniu czy tez pokonywaniu ciasnych rond. Nie posiadam skretnych tylnych kol, pewnie jest jeszcze lepiej, ale i tak jest bardzo OK. Nie wiem jak samochod prowadzi sie w wyzszych predkosciach bo na razie jechalem max 160. Mam m pakietowe hamulce i potrafia zatrzymac samochod w dosyc brutalny sposob co jest bardzo na plus. Zastrzezenia mam natomiast do uladu kierowniczego. Czasami mam wrazenie ze on zyje wlasnym zyciem w stosunku do skretu kol, niby kierownice sie kreci, samochod nie skreca a po chwili nagle skreca. W volvo jest lepszy, bardziej bezposredni.


silnik/spalanie

Na razie jezdzilem dosyc spokojnie poniewaz docieram samochod, jezdzi dynamicznie ale duzych emocji nie dostarcza. Ot komfortowa limuzyna do sprawnego poruszania sie. 540i jezdzi oczywiscie lepiej, ale duzo emocji tam tez takze nie znajdziesz. No moze ja jestem tutaj spaczony bo jezdze takze dosyc czesto ponad 100 kM motorem wiec ciezko jest porownac duza limuzyne nastawiona na komfort do emocji jakie dostarcza motocykl. Generalnie jakbym mial wiekszy budzet wzialbym 540i a najlepiej m550i lub wybralbym nowa panamere, cls lub a7. Odnosnie spalania to jezdze glownie w trasy ze spora iloscia autostrad i okolo 10% po malym miescie bez korkow ale z bardzo krotkimi odcinkami. Spalanie po pierwszym tankowaniu wyszlo niecale 9, liczone przy dystrybutorze. Komputer pokazywal 8.4. Po 2 trasach okolo 400km komputer pokazywal 8.2. W porownaniu do mojego volvo jest o okolo 2-3 litry wiecej. volvo jest oczywiscie lzejszy o ponad 100 kg i nie ma napedu na 4 kola, ale benzyna spala wiecej, koniec i kropka. Kto uwaza inaczej jest totalnym ignorantem albo kompletnie nie umie liczyc. W miescie na bardzo krotkich odcinkach komputer pokazuje mi ponad 12, ale nie wiem czy jest to miarodajne.


komfort

tutaj benzyna pokazuje swoje zalety. Praktycznie zero wibracji i cisza. Kilka razy zdarzylo mi sie wysiasc z samochodu zapominajac zgasic silnik. Przy spokojnej jezdzie w trybie comfort silnika nie slychac wogole, jakby go nie bylo, co mi sie bardzo podoba. BMW 5 to jest komfortowa limuzyna a nie samochod sportowy wiec ma byc milo i przyjemnie. Lubie predkosc i super przyspieszenia, ale nie lubie halasu, po prostu tak mam. M pakietowe sportowe zawieszenie jest dosyc twardawe na dziurach, ale dzieki temu pewnie samochod prowadzi sie lepiej. Na szczescie w Polsce drogi coraz lepsze wiec nie jest to az tak strasznie dokuczliwe. Niestety samochod nie jest tak idealnie cichy jak wszyscy pisza. Wszystko psuje halas od opon, jest to na dluzsza mete uciazliwe. W dodatku zauwazylem 2 wady. Gasnica potrafi sie trzasc i halasowac na wiekszych wartepach, oraz jesli pasazer odwiesi pas, ze klamra jest na wysokosci plastiku to tez potrafi lomotac na nierownosciach.


Gadzety:

adaptacyjne swiatla - pierwszy i ostatni raz. Jest osobny watek


asystenci jazdy - mam tylko podstawowe a i tak zawodza. System ochrony przed kolizja dziala raz na jakis czas i nie umiem zrozumiec zasady jego dzialania. Ogolnie jestem fanem nowych technologii i marzy mi sie samochod ktory sam zawiezie mnie do celu, ale to jeszcze nie ten czas. Placic grube pieniadze na cos co praktycznie nie dziala (rownie dobrze mozna dzieciaka za kolko posadzic i go kontrolowac) to nie dla mnie.


kamey 360 stopni - to jest bardzo fajne. Przydaje mi sie przy kazdym wjezdzie do garazu, oraz przy parkowaniu prostopadlym i rownoleglym przy kraweznikach. Uzywam takze jak wyjezdzam z podporzadkowanej a przez dluga maske i np budynek nic nie widze.


siedzenia sportowe - nie mam porownania do komfortow, jestem szczuply wiec dla mnie za ciasne nie sa, za to bardzo dobrze dobrze trzymaja na zakretach. Mam m pakietowe szmaty i jestem z nich bardzo zadowolony. W porownaniu do skory komfort na dlugiej trasie wiele wyzszy. Pomimo ze nie mam elektrykli siedzen i tak wiekszosc opcji jest regulowana elektrycznie. Brak jest tylko elektrycznej regulacji przod tyl.


m pakiet - samochod fajnie wyglada. Chociaz po zamowieniu zastanawialem sie czy nie bylo by jednak korzystniej wziac standardowa wersje i zamienic poszczegolne elementy na m-performance. Cena pewnie podobna ale auto wygladalo by jeszcze lepiej.


Listwy szlifowane aluminium - zamienilem rhombicle na szliwowane aluminium i wedlug mnie wyglada to w srodku o niebo lepiej, ale to oczywiscie kwestia gustu.


Nawigacja professional - Duzy ekran i dotyk jest fajny, natomiast nie pokazuje wogole korkow. Oczywiscie nie dokupilem opcji rtti bo przeczytalem gdzies ze w Polscie nie dziala ona zbyt dobrze i ze mozna to w kazdej chwili aktywowac, ale z tego co czytalem nawigacja powinna miec standardowe informacje o korkach tak jak posiadaja inne (TMC??).


Ogolnie z samochodu jestem bardzo zadowolony. Z mpakietem, ciemnymi felgami i w kolorze smolista czern wyglada bardzo fajnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do pasow - masz tam taki jakby suwaczek. Przesun go do samej gory i klamra trzyma sie na gorze na materiale slupka i jest spokoj;)

Fajne spalanie bo u mnie na docieraniu bylo zawsze duzo wiecej wiec tutaj zazdro ze ciahle nie siedzisz na stacji;))

Ja gasnice mam w bagazniku, a jesli sie trzesie to wyloz zwyklym bandazem. Bedzie dobrze izolowal. Wata bedzoe brudzic.

Mi asystent ostatnio uratowal samochod, wiec mimo wad dla mnie must have w ochronie wlasnego tylka - od zagapilem sie a gosciu wjezdzal na posesje.

Elektryczne sportowe maja dodatkowo chyba regulache :mrgreen: boczkow qbudowana z tego co mi mowiono.

A m pefromance mozesz dolozyc tylko jak masz m pakiet:) inaczej wymiana calego zderzaka bo to tylko nakladki tyle kosztuja a nie caly zderzak z nakladka:)


Poprosze fotke tych listw bo to moze byc ciekawe - nigdy nie widzialem...



I bez foty sie nie liczy!!!!:D ale konfiguracja szczegolnie zewnetrzna in plus

:mrgreen:


aa5ff83878aae.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetnie opisane! Z pewnością wielu osobom się przyda- tak jak mnie. Szukam auta po F10 (w grudniu kończę CL) i zastanawiam się, czy warto znowu to samo. Skłaniam się ku nowej X5, chociaż czasem rozsądek przemawia i podpowiada, że nie ma co kombinować, bo lepsze jest wrogiem dobrego :)

Ciekawi mnie to co piszesz o światłach adaptacyjnych- widziałem jak to działa w A7 i robi świetne wrażenie. Spalanie wygląda u Ciebie bardzo dobrze- kolega ma 2.0 TFSI w A7 z quattro i jemu średnia z 30 tys km wychodzi 14,1...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze spalaniem w A7 2.0 TFSI to się zgadza. Mając na weekend A7 na testy jadąc bardzo spokojnie ciągle miałem 10.4l a jak tylko pojechałem jeden dzień szybciej to +4l. W mojej 5ce mam średnio 10l po 80/20% miasto/trasa jadąc raczej szybciej niż wolniej. Ledy w A7 są rewelacyjne. Mowa o poprzedniej generacji. Te w BMW nie są tak złe jak niektórzy piszą ale to może zależy od sytuacji. Mimo spalania, czasem jednak żałuję, że nie wziąłem A7.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja skomentuję parę drobiazgów z perspektywy 9 k (w tym wakacyjny wyjazd do Włoch) z 530ix.

Ledy adaptacyjne - po zmierzchu jeździłem więcej tylko na wąskich drogach wokół Gardy. Światła działały znakomicie i nikt mi nie mrugał z naprzeciwka. Nie mam porównania do Audi, tylko do ksenonów z f10.

Nawigacja (z RTTI) - potrafi zaproponować coś nieoptymalnego, ale pokazuje korki, fajnie współpracuje z connected drive. Użyteczne funkcje wyszukiwania parkingu/restauracji w punkcie docelowym, czy wzdłuż trasy. W połączeniu z connected drive i wyszukiwaniem online działa bardzo skutecznie. Owszem można w telefonie poprzez google, ale to mniej bezpieczne (obsługa, wyświetlanie na head up'ie) i jak dla mnie mało poręczne.

Klimatyzacja 4 strefowa. Przy temperaturach na zewnątrz sięgających 40 stopni dawała radę i nie słyszałem żadnych trzasków z deski o których pisaliście. Nadspodziewanie dobrze sprawdziły się oryginalne osłony przeciwsłoneczne tylnych szyb bocznych (od forumowego dostawcy http://czescidobmw.pl/).

Po dwóch klekotach (520d e60 i 525 f10), jest dużo ciszej i brak wibracji (i to dla mnie ogromy plus, bo jeżdżę głównie po mieście), za to przy tankowaniu gorzej :D Do tego stopnia, że zainteresowałem się przyciskiem eco pro :D :D :D Jadąc przez kraje gdzie wolałem nie przekraczać dopuszczalnych prędkości korzystałem z tej funkcji i jeśli wierzyć komputerowi, to coś tam zaoszczędziłem. Fajnie działa funkcja żeglowania oraz informowanie o zbliżającej się zmianie prędkości dopuszczalnej.

Kamery i czujniki parkowania bardzo dobre, podobnie fotele komforty. Jeśli chodzi o systemy bezpieczeństwa, to mam pakiet podstawowy i już kilka razy pomogły. Jestem chyba jednym z nielicznych, który zrezygnował z aktywnego tempomatu. Miałem w f10 i przy najbardziej agresywnych ustawieniach był zbyt pasywny i wszyscy wcinali się przede mnie na autostradzie. Pewnie to kwestia stylu jazdy. Tutaj mam zwykły i korzystam.

Audio - mam HK i korzystam tylko z Deezer. Współpracuje bardzo dobrze i polecam.

I na koniec zabawna sytuacja ze stacji benzynowej w Austrii. Wychodzimy z budynku po zapłaceniu za paliwo, a przy naszym samochodzie stoją Ukraińcy z autokaru tankującego obok i robią sobie zdjęcia na tle g30. W sumie to się nie dziwię... ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ponizej zdjecia listew szlifowane aluminium. Co ciekawe u niektorego dilera trzeba za nie doplacic a u niektorych jest za darmo przy m pakiecie. Zdjecia z zewnatrz zrobie jak umyje auto bo jest nieco brudne. Odnosnie pompowanych boczkow to tez mam te opcje przy braku elektryki. Z tego co przecyztalem to elektryka daje elektryczny zaglowek, plrzod, tyl, pamiec i elektrycznie regulowana kierownice (u mie kierownica jest manualnie regulowana)

HdBbC6.jpg

HK1zBT.jpg

OP8aIZ.jpg

fa5hmz.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw jechałem do Toskanii i spalanie w okolicach 7,5 l przy pełnym obciążeniu i jeździe z prędkością dopuszczalną +/- (w Niemczech 150 km/h). Z 1400 km trasy około 100 km (!) było w funkcji żeglowania. Spalanie z całego przebiegu 9,5 l (w 525 xd f10 dla porównania koło 8). W mieście pali koło 11 l. Jeśli chodzi o spalanie, to idzie bardzo do góry, gdy jadę sam autostradą (czyli staram się trzymać 180-200). Wszystkie dane z komputera.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ryb nie zaczynaj :)) żeby 540i spalił mniej obroty musiały by być prawie 50 % nizsze przy 150 km/h 530i pokazuje mi 2100, 200 km na godz jeszcze nie jechałem ale nie sądzę by tak było. Może w granicach v max czyli 250 km /h albo raczej w górnym limicie mocy silnika taka sytuacja miała by miejsce. Swoją drogą to ciekawe czy 530i ma jeszcze zapas mocy przy v max bo prędkość zapewne ograniczona prze komputer.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no panowie nie przesadzajcie z tym mniejszym spalaniem 40i niż 30i. Tydzień temu zrobiłem 1100km i średnia spalania nie z kompa a liczona z tankowania wysza 10.6l przy 180km/h przez prawie całą trasę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no panowie nie przesadzajcie z tym mniejszym spalaniem 40i niż 30i. Tydzień temu zrobiłem 1100km i średnia spalania nie z kompa a liczona z tankowania wysza 10.6l przy 180km/h przez prawie całą trasę.

 

To mi się wydaje niosiąglany taki wynik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no panowie nie przesadzajcie z tym mniejszym spalaniem 40i niż 30i. Tydzień temu zrobiłem 1100km i średnia spalania nie z kompa a liczona z tankowania wysza 10.6l przy 180km/h przez prawie całą trasę.

 

To mi się wydaje niosiąglany taki wynik

 

Mnie też zawsze zastanawiają te opowieści z forum. Często jeżdżę trasa Łódź-Warszawa i średnia rzadko wychodzi więcej niż 120 km/h, a i tak mało kto mnie wyprzedza :mad2: A na forum ludzie osiągają niebotyczne średnie, bądź stałą prędkość przejazdu 180-200. Ja zawsze wtedy zastanawiam się, gdzie jesteście :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
spalania sie w ten sposob nie da porownac. Zeby bylo wiarygodnie 2 samochody musialy by przejechac w tym samym trybie ta sama trase jadac jeden za drugim. W kazdym innym przypadku pomiary beda niewiarygodne, bo dochodzi wiatr, oraz wzniesienia ktore potrafia mocna wplynac na spalanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no panowie oczywiście, że nie miałem 180km/h ciągle przez 1100km! :duh: Przecież u nas nawet 10km zrobić ze 180km/h to wyczyn bo zawsze ktoś wyprzedza kogoś i trzeba zwolnić do tych 120km/h albo i mniej. Za Odrą też tak różowo nie jest z autobanami. Tam też wyprzedzają a jadąc te 180km/h dla kogoś z przodu jesteśmy daleko więc wyprzedzą a potem po hamulcach.

Tak jak tu kolega już napisał, nikt na tym forum nie jest w stanie sprawdzić realnego spalania z taką prędkością baa, nawet z mniejszą typu 120km/h przez dłużej niż te np 30km. Na A1 zawsze jest mniejszy ruch niż na A2 ale i tak ciągłe przyhamowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.