Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam czy może ktoś z was spotkał się z drżeniem tlumnika na wolnych obrotach. Mam dźwięk jakby gdzieś dotykał czegoś.dzieki
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tłumik nie bo tam nie ma tłumika. Trzeba zdjąć dpf, potem nowa uszczelka między kolektor a dpf, nowa obejmą na rurę łącząca wstawiony element z reszta wydech, nowa obejmą łącząca kolektor z dpf. Sam tego nie zrobisz chyba, że prowadzisz warsztat.
Krzysztof
Opublikowano
Dzięki za info. Powiedz mi jeszcze czy było widać ze ta plecionka jest do wymiany, bo ja dzisiaj zaglądałem i wyglada jak nowka i nic się nie rusza nie stuka. Tylko jak zapalisz na zimnym tak jakby śruba była w tłumiku. Jak chwycę ręka to wszystko zanika.
Opublikowano

Często nie widać, że jest plecionka do wymiany, bo rozpada się w środku. Ja u siebie też zmieniałem. Kupiłem Bosala 265-587 i zawiozłem cały dpf do znajomego kowala, który w pół godziny ogarnął wszystko bez żadnych odchyleń od oryginału.


Wymontowanie dpfa nie obejdzie się raczej bez kanału. Sama robota nie jest trudna, a czasowo to jakieś 20minut + drugie 20 na montaż (ok. max pół godziny na jedno i pół godziny na drugie wraz z osłonami pod silnikiem i skrzynią).

Wpierw odpinasz kostki kabli lub kabla - już nie pamiętam ile ich było - od gniazd znajdujących się wyżej na silniku.

Później popuszczasz śrubę obejmy pomiędzy DPF a długą częścią tłumika i odciągasz je od siebie tak aby je rozłączyć.

Popuszczasz śrubę obejmy łączącą DPF z kolektorem wydechowym tak aby ją zsunąć z kołnierza, który jest pod nią.

Odkręcasz mocowania DPFa od silnika i wyciągasz całość. Zawozisz do spawacza, płacisz +- 50 zł za usługę i montujesz w odwrotnej kolejności.


Co do uszczelki to ja nie wymieniałem, bo nie było po co. To nie tworzywo sztuczne tylko blaszka odpowiednio wyprofilowana i nic się z nią nie dzieje. Jakbyś chciał jednak kupić to tu masz nr części: 18 30 8 513 651


A co do drgania tłumika to jest to raczej normalne, bo już kilkadziesiąt F30-stek widziałem, w których drgały tłumiki na wolnych obrotach. U mnie po wymianie też drga, ale bezdźwięcznie jak przed wymianą.

BMW F31 318d 143pk aut.
Opublikowano
Witam czy może ktoś z was spotkał się z drżeniem tlumnika na wolnych obrotach. Mam dźwięk jakby gdzieś dotykał czegoś.dzieki

 

Mam podobny problem, dodatkowo przy gaszeniu samochodu z tłumika wydobywa się dziwny dźwięk jakby „pierdzial”

Czy to też wina plecionki czy coś innego ?

Opublikowano
Witam czy może ktoś z was spotkał się z drżeniem tlumnika na wolnych obrotach. Mam dźwięk jakby gdzieś dotykał czegoś.dzieki

 

Mam podobny problem, dodatkowo przy gaszeniu samochodu z tłumika wydobywa się dziwny dźwięk jakby „pierdzial”

Czy to też wina plecionki czy coś innego ?

 


A jaki masz przebieg?

Opublikowano
Witam czy może ktoś z was spotkał się z drżeniem tlumnika na wolnych obrotach. Mam dźwięk jakby gdzieś dotykał czegoś.dzieki

 

Mam podobny problem, dodatkowo przy gaszeniu samochodu z tłumika wydobywa się dziwny dźwięk jakby „pierdzial”

Czy to też wina plecionki czy coś innego ?

 


A jaki masz przebieg?

 

185 tyś.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Witam, mam podobne objawy ale nie wiem czy to z tłumika. Dźwięk metaliczny jakby jakaś obejma drgała, ale tylko przy zapiętym biegu, na jałowym nie ma tego dźwięku. Jakby było to w okolicach silnika.... 318d 2103r 148 tys przebiegu, ktoś z was miał podobnie ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.