Skocz do zawartości

[E46] 318D M47 Spadek mocy na 4 i 5 biegu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich !


Zmagam się od dłuższego czasu z problemem spadku mocy na 4 i 5 biegu przy około 2000 obr/min.

Postaram sie opisac problem od początku.


Od momentu kupna auta zauważyłem, ze głownie na 4 biegu wystepuje spadek mocy przy około 2000 obr/min. Na początku jakoś mi to nie przeszkadzało, lecz z czasem było to upierdliwe zwłaszcza przy wyprzedzaniu.

Sytuacja wygląda następująco: 4 bieg, około 1800 obrotów, gaz w podłoge, ekonomizer wychyla sie na 18L po czym przy 2000-2100 obrotów wskazówka ekonomizera spada na 15-16L po czym wraca na 18L jak osiągne około 2300-2400 obrótów. Czuć po prostu jakby turbo przestało ładować :/

Na 5 biegu problem wystepuje równiez przy okolo 2000 Obrotów.

Od momentu kupna auta wymieniłem już przepływomierz (Bosch 527), zawór podciśnienia turbo (oryginalny ASO bmw), przewody cisnieniowe.


Myslalem, ze moze mam stare oprogramowanie sterownika. Sprawdziłem DISem i okazało się, ze sterownik jest juz nowy.

 

Type approval number (authority number): 7786877
Part number, basic control module: 7786887
Part number, programmed control module: 7789658
Data of manufacture: 03.12.02
Diagnosis index: 12
Software number: G5
Data status number: 21
Bus index: 40

 

Dodam, ze gdy oddawałem auto do naprawy pompry wtryskowej wspomniałem o tym, panowie z serwisu mozna powiedziec, ze w pewien sposób załatwili problem, a mianowicie przy 2000 obrotow nie było spadku mocy natomiast było czuc jakby szarpnięcie dosłownie 0,5 sekundy po czym wszystko wracało do normy i auto ładnie ciągneło.

Niestety gdy wymieniłem zawór podciśnienia turbo (stary był popękany i poklejony) problem znów powrócił i do tej pory nie moge sobie z nim poradzic.


Zauwazyłem, ze jak gazu nie dodam od razu "do dechy" tylko stopniowo to problem nie wystepuję, az w tak duzym stopniu jak ma to miejscu gdy dam gaz na max.

Kolejna rzecz jaką zauważyłem to taka, ze jeżeli jest troche chłodniej na dworze np. wieczorem to auto jakby dostawało kilka koni. Czuć wtedy, że auto ma kopa.


Uprzedzając, przeglądałem już dziesiątki tematów na różnych forach niestety żaden z wątków nie rozwiązał problemu w moim przypadku :/


Auto z koncowki 2002 roku, po lifcie, silnik M47 na zwykłej pompie vp44

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wyjmij intercooler i wywal to wszystko co wlazło między niego a chłodnicę płynu. Następnie inpa/ista i live data.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Masz na mysli wyczyszczenie miejsca miedzy intercoolerem a chlodnica? Raczej nie zauwazylem zeby miedzy tymi chlodnicami był jakis brud czy cos innego.


A co do live data to robilem juz testy wczesniej DISem. Niestety zbyt duzo parametrów na raz dałem do sprawdzenia i odświeżanie danych jest bardzo słabe przez co nie można jasno określic jakie dane komputer odbiera.


Jutro postaram sie zrobic nowe testy, a na chwile obecna mam zrzuty z filmiku ktory nagralem.


1a18e20a26c50.jpg

5f25e7a902582.jpg




Jezeli ktos bedzie mial jeszcze jakies pomysly/sugestie co można zrobic w sprawie spadku mocy to bede mega wdzieczny!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak masz zauważyć syf, który przysłania icek? :roll:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Zrobiłem tak jak mówiłeś i nie dało to żadnego efektu. Poza tym nie było tam aż tyle brudu żeby powodowało to spadek mocy i to tylko w okolicach 2000 obrotów.


Ktoś ma jakiś inny pomysł co może być przyczyną?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nagraj (programem) to co pokazałeś wyżej, 4 bieg 1900 rpm i gaz w podłogę.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Udało mi się zmontować 11 minutowym film z odczytem wartosci przeplywomierza i cisnienia doładowania.


https://youtu.be/veut9cKycFw


Zauważyłem, ze turbina chyba wytwarza za duże cisnienie przy okolo 1900 obrotow przez co moze byc ten spadek mocy (?)

Jeżeli ktos jest bardziej obeznany proszę o wypowiedź.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie mam siły na oglądanie 11-minutowego głaskania pedału gazu..jest jakiś moment w którym przyspieszasz na 3 lub 4 biegu z gazem w podłodze bez odpuszczania?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Wystarczyło wejść w link i zobaczył byś ze są to same momenty w ktorym dodaje gazu i pokazywane sa momenty od 1400/1500 obrotow do 2500 obrotow około.

Nie ma w filmie zbędnych informacji typu stanie na postoju itp.


Od 3 minuty jest pokazane przeladowanie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wszedłem i widziałem jak to wygląda dlatego napisałem. Nie zauważyłeś, że jest mega opóźnienie w odczycie wartości? Dlatego istotne jest to co napisałem - 4 bieg i gaz w podłogę bez odpuszczania w zakresie 2000-4000 rpm. Jeżeli jest przeładowanie (ja po tym nie jestem w stanie tego stwierdzić) to jak najbardziej wpływa to na brak mocy, pierwszy podejrzany przetwornik ciśnienia sterujący turbiną.


Straszne to nagranie, 4m 30s prawie udało się to co jest potrzebne i tu nie widać przeładowania. Jak nagrasz coś konkretnego to wrzuć. Nawet 5 bieg będzie wskazany (będzie to trwało dłużej), nie musi być oczywiście do 4000 wtedy, ponieważ zapewne drogi braknie.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 6 lat później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.