Skocz do zawartości

[E46] 2.0D - ERG + kolektor a piracenie diagnostyki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

cześć.

kupiłem bmw e46 220D 2.0 150km, mocy miał mało więc wykręciłem ERG i wyczyściłem, wziąłem się za wyciągnięcie kolektora żeby go też przeczyścić i wymienić świece przy okazji (bez wyjęcia kolektora się nie da), ale coś od dołu jeszcze trzymało ten kolektor i odpuściłem (poza tym cały był wolny), powkręcałem wszystko spowrotem i od samego wyczyszczenia ERG jest lepiej. Wróciłem 40km do domu i było ok, na następny dzień (dzisiaj) jeździ jak ta lala ale wyświetla mi pomarańczową kontrolkę od silnika.

Chciałem podpiąć pod kompa u mechanika ale lokalni szpece w postaci kolegów z pracy podpowiadają, żebym kupł jakąś przejściówkę, spiracił program i podpiął się samemu i sprawdził co to za błędy, oraz że po wyczyszczeniu ERG silnik nie ogarnia co się właśnie stało że nagle może oddychać i swoje niezrozumienie zaistniałej sytuacji objawia lampką silnika i że mam się nie przejmować.


Przy okazji, co jakiś czas zapala mi sie kontrolka oleju na pomaranczowo, ale stan wydaje się ok i od ostatniej wmiany przejechał 9400km. czy to może być coś nie tak z czujką? co myślicie o podpinaniu się pod komputer samemu nie znając się na tym? to częsta praktyka czy raczej nie ryzykować?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bez błędu odczytanego przez program do bmw nie wymyślimy dlaczego świeci się check, teorię kolegów to można sobie wsadzić..czegoś nie podpiąłeś, albo uszkodziłeś szarpiąc się z kolektorem, może przetwornik ciśnienia od klapek (jest pod kolektorem), może czujnik ciśnienia doładowania (jest za kolektorem), odpiąłeś wcześniej wtyczki od nich? Odkręciłeś ostatnią nakrętkę kolektora (przy samej ścianie grodziowej)?

Kontrolka oleju świecąca na pomarańczowo kilkanaście sekund po odpaleniu to czujnik poziomu oleju do wymiany a jeżeli świeci się po zgaszeniu silnika oznacza niski poziom oleju.

Diagnostykę oczywiście można robić samemu, potrzebny jest odpowiedni interfejs, laptop oraz program inpa. Aplikacje na telefon nie dają zbyt dużych możliwości oraz dodatkowo w 99% podają uniwersalne kody błędów a nie typowo bmw, więc ciężko po ich odczycie wskazać przyczynę usterki.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

starałem się być delikatny z tym kolektorem, ostatnią śrubę odkręciłem (ale wiem skąd pytanie, z początku jej nie zauważyłem), ale wygląda na to, że to co uniemożliwiło mi wyciągnięcie kolektora to właśnie ten przetwornik ciśnienia od klapek bo coś jakby od spodu go trzymało. wypiąć się nie mógł całkowicie bo bym mógł kolektor wyciągnąć a cały myk polega na tym, że mi się to ostatecznie nie udało. Myślisz że jakoś częściowo go wypiąłem albo uszkodziłem?


Jest tutaj temat o polecanych mechanikach na terenie poszczególnych miast (jestem w Poznaniu)? boję się jechać do pierwszego lepszego mechanika bo wiadomo jak to sie może skończyć.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.