Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Otóż w mojej E39 od pewnego czasu podczas hamowania czuć było mikro drgania na kierownicy, były tak niewielkie że zwaliłem to na zwichrowaną tarczę i jeździłem bo prawie tego nie odczuwałem. Ale z czasem zaczęły się powiększać co zaczęło mnie interesować ale dziś to przeszło ludzkie pojęcie, nawet na prostej drodze czuć było wibracje na kierownicy czego wcześniej nie było, a po wciśnięciu hamulca kierownica waliła tak że prawie mi zęby wybiła. Wysiadłem żeby sprawdzić czy mi koło nie odpada, nie wiedziałem co się dzieje tak to waliło... Wszystko nasilało się podczas zdecydowanego hamowania z większej prędkości, ale w najgorszym momencie fajera waliła aż do całkowitego zatrzymania auta.


Najlepsze jest to że w drodze powrotnej wszystko zaczęło wracać do normy, raz było gorzej, raz lepiej aż w końcu całkowicie to ustało, i na końcu trasy podczas hamowania mogłem postawić monetę na sztorc na kierownicy i by nie spadła, jakbym jechał autem prosto z salonu.




530d touring 2002, warto mieć na uwadze że auto miało tylko jednego właściciela Niemca od 2002 do 2018 i jest w przezajebistym stanie, nie jest to żaden zjeżdżony paździerz.


Jutro pojadę na diagnostykę i będę szukać, ale może ktoś z Was spotkał się już z czymś tak dziwnym?

Jedyna zaleta przedniego napędu - gdy cofasz, masz tylny napęd.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po nagrzaniu efekt bicia tarczy nasila się, przy zmianie obowiązkowo pomiar bicia piast oraz odpowiedni montaż i łagodne układanie zestawu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Do tego mogą jeszcze dojść:

- wywalone końcówki drążków kierowniczych (bądź luz na przegubie na drążku środkowym)

- wywalone sworznie na wahaczach giętych

- wywalone tuleje gumy w wahaczach giętych

- luz na przekładni kerowniczej

Aczkolwiek luzy na wahaczach / sworzniach i drążkach przeważnie też słychać w postaci stukania podczas jazdy na kocich łbach lub przejeżdżaniu przez poprzeczne nierówności.

Pzdr.

Opublikowano
Jeśli przy małej prędkości, przy lekkim hamowaniu do zatrzymania czuć delikatne przeskoki, nie jest jednostajne płynne tzn, że tarcze są krzywe, przy wymianie warto zregenerować zaciski, może któryś tłoczek nie odbijać lub gumki są porwane i wymienić płyn, choć powodów może być wiele od zawieszenia po układ kierowniczy. Zawieszenie najlepiej sprawdzić na kanale, przy gwałtownym ruszaniu przód tył, ręczny lub szarpaki.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Okazało się że to jeden zacisk trzymał ciągle klocek i nagrzewał tarczę skutkiem czego było trzęsienie kierownicą. Zacisk zregenerowany i problem ustał.
Jedyna zaleta przedniego napędu - gdy cofasz, masz tylny napęd.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.