Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Jak w temacie kupiłam BMW e 90 si 2.0 benzyna. Chciała bym wymienić silnik, bo z tym mnie szlag trafia już raz robiłam przy nim,przyjechałam 4 tysiące km i od nowa mi chyba siadl. Pytanie jaki mogę model podpasowac do tego auta żeby nie wrabac się w ogromne koszty A żeby to chodziło. Może ktoś przerabial ten temat ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Napęd:

Najlepiej też benzynę, 1:1 nie będzie bo niestety ale dyfer z si jest o przełożeniu 4,1 a więc bardzo dużym, reszta benzyn w E90 w manualu chodzi z dyframi o przełożeniach 3 do 3,5. Dramatu nie będzie a jeżeli nie będzie Ci pasowała dynamika to dyfer można zmienić.


Skrzynia która jest w si, GS6-17BG - TCBH była parowana w Z4 z silnikiem N46B20 więc ten będzie pasował na pewno.


Ale generalnie ta skrzynia jest standardowa dla E90 w benzynie więc kołnierz powinien być ten sam, tylko tryby inne.


Heble:

Heble w si są te same co przy N52B25 i pewnie taki silnik byłby najodpowiedniejszy.


Chłodzenie:

Chłodnica jest taka jak szła ogólnie w benzynach, nawet do N52 330i, ale w 6-cyl. jest inny wentylator więc Twój może nie wyrabiać.

3A0jS9b.png
Opublikowano
Witam,

Jak w temacie kupiłam BMW e 90 si 2.0 benzyna. Chciała bym wymienić silnik, bo z tym mnie szlag trafia już raz robiłam przy nim,przyjechałam 4 tysiące km i od nowa mi chyba siadl. Pytanie jaki mogę model podpasowac do tego auta żeby nie wrabac się w ogromne koszty A żeby to chodziło. Może ktoś przerabial ten temat ?

 

N45B20 czyli 2.0si to silnik dramat z czego chyba już zdajesz sobie sprawę. Zadaj sobie pytanie czy warto robić swap. To kosztuje, ludzie kręcą nosem przy odsprzedaży i jeszcze nie wiadomo jaki używany silnik ci się trafi (chociaż każdy jest lepszy od 2.0si N45B20).

Nie wiem skąd jesteś ale jeżeli myślisz nad wymianą silnika proponuje zadzwonić albo napisać do ludzi Swap-garage z Tulec koło Poznania znajdziesz ich ich na fb. Robią swapy (czyli wymianę silników) w Bmw już od ładnych paru lat więc może coś konkretnego ci doradzą. Oczywiście możesz spróbować u innych, z tego forum polecane jest też ACS w Raszynie, wielu forumowiczów robiło tam remonty silników Bmw i raczej pozostawiają pozytywne opinie. Jeżeli autko poza silnikiem jest ok to może warto zainwestować w swap, ale pamiętaj za swap możesz wydać od 5 do 10 tyś w zależności od silnika jaki będziesz chciała włożyć co niekoniecznie zwróci się przy sprzedaży. Nie kupuj silnika w Polsce, który leży na palecie, lepiej ściągnąć z Anglii z większym przebiegiem niż brać polskie złomy od handlarzy.

Eibach Pro Kit, Rev Motoring Silicone Intake Hose, Kolektory Turbo Works, Performance Intake, Milv's: +1mm Modified Intake Lift Valvetronic Supports, Program BPC.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.